Feed
Άρθρα
Σχόλια

Αρχείο για την κατηγορία 'Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ'

Πολλαπλασιασμός ρητών

Θυμόμαστε – μαθαίνουμε τον πολλαπλασιασμό ρητών 

Πόσο καλά τα μάθαμε; ας αυτοαξιολογηθούμε…

Πατάμε πάνω στην εικόνα:

Εχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα;

Επιλέγουμε  Leaderboard και γράφουμε το όνομα μας.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

Αθροισμα ρητών

Ας θυμηθούμε τους κανόνες πρόσθεσης και αφαίρεσης ρητών και μετά ελάτε να … παίξουμε.

Πετύχατε ένα καλό σκορ;

Μπορείτε να δηλώσετε το όνομα σας επιλέγοντας Leaderboard

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Κλάσματα

Επαναληπτικές ασκήσεις στα κλάσματα 

Ενότητα 1 (Κλασματική μονάδα- Ισοδύναμα – Σύγκριση κλασμάτων)

Θυμάμαι – μαθαίνω ότι:

Πατήστε πάνω στην εικόνα για το τεστ: 

Α΄τάξη Γυμνασίου

(Αυτοαξιολόγηση)                                                           καλή επιτυχία!                    

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΜΑ

Μία διώρυγα μήκους 50 μιλίων συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό ωκεανό. Χρειάζονται 10 ώρες για να περάσει ένα πλοίο-φορτηγό από τη μία πλευρά στην άλλη. Ο ειδικά εκπαιδευμένος πλοηγός περνάει το πλοίο από 3 υδατοφράκτες ανυψώνοντας το, 85 πόδια από την πλευρά του Ατλαντικού στην τεχνητή λίμνη Γκατούν και μετά το περνάει από άλλους 3 υδατοφράκτες για να το κατεβάσει στην πλευρά του Ειρηνικού ωκεανού. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο που ανεβαίνει το πλοίο κάθε υδατοφράκτη, την προσπάθεια και δεξιότητα του πλοηγού να το επιτύχει και την όλη πορεία του πλοίου. Ας δούμε όλα αυτά και τους προβληματισμούς για το μέλλον της κατασκευής αυτής και τις προτεινόμενες λύσεις.

ΚΑΝΑΛΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΜΑ ΓΕΦΥΡΑ ΔΥΟ ΩΚΕΑΝΩΝ:

Πώς δουλεύει; Δείτε σχηματικά την κατασκευή της διώρυγας του Παναμά.

 

Ένα πρόβλημα μοιρασιάς

Είναι πολύ σημαντικό να σκέφτεται κάποιος για να βρει λύση στο πρόβλημα του.

Όμως εξ ίσου σημαντικό είναι και να γνωρίζει να εκτελεί σωστά τις αντίστοιχες πράξεις.

Παρακολουθείστε τον τρόπο της διαίρεσης και της επαλήθευσης στην προσπάθεια μοιρασιάς 49 κατσικιών σε 7 κορίτσια!

 

eratoΤο πείραμα στο σχολείο μας:DSC02321

 

Την 23η Σεπτεμβρίου το τμήμα Α3 του σχολείου μας συμμετείχε στο πείραμα του Ερατοσθένη για πρώτη φορά. Την ημέρα εκείνη, ημέρα ισημερίας και γύρω στις 12 το μεσημέρι πολλά σχολεία στον κόσμο επανάλαβαν το πείραμα του Ερατοσθένη.  Οι μαθητές μέτρησαν τη σκιά μιας ράβδου μήκους ενός μέτρου,  η οποία έπρεπε να είναι κάθετη στο επίπεδο της γης (τοπικά). Οι ακτίνες του ήλιου είναι πάντα παράλληλες μεταξύ τους αλλά οι ράβδοι σχημάτιζαν διαφορετικό μήκος σκιάς ανάλογα με το πόσο βορειότερα από τον Ισημερινό βρισκόταν ή όχι το μέρος που έλαβε μέρος το πείραμα.

DSC02329

Από το πρωί στην περιοχή του σχολείου μας ο ουρανός ήταν πολύ συννεφιασμένος και υπήρχε μια σχετική αγωνία για την πραγματοποίηση ή όχι του πειράματος. Ομως κατά τις 12 το μεσημέρι τα σύννεφα υποχώρισαν και ο ήλιος μπήκε μέσα στην τάξη με αποτέλεσμα να αποφασιστεί να γίνει το πείραμα στο χώρο της αίθουσας. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και παρατηρούσαν το μήκος της σκιάς της ράβδου να μειώνεται συνεχώς. Ολοι εργάζονταν συντονισμένα. Κάποιοι κρατούσαν τη ράβδο,  μερικοί άλλοι μετρούσαν το μήκος της σκιάς και άλλοι σημείωναν την ώρα του πειράματος και την αντίστοιχη μέτρηση της σκιάς της ράβδου.

DSC02326 DSC02327

Μία ομάδα είχε πρόβλημα με τη κατακόρυφη θέση της ράβδου και κρέμασαν από το πάνω μέρος της ένα βαρίδι.

DSC02349 DSC02332 DSC02343

Στις 12:25:12, ώρα τοπικής μεσουράνησης οι μαθητές σημείωσαν το μικρότερο μήκος της σκιάς της ράβδου και για ένα δεκάλεπτο μετά παρατηρούσαν την συνεχή αύξηση της. 

DSC02356 DSC02340

Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με την πορεία των μαθημάτων οι μαθητές του Α3 θα κατανοήσουν και θα εξηγήσουν το πείραμα. Θα υπολογίσουν την περίμετρο της γης σύμφωνα με τα δεδομένα του πειράματος τους και … θα μας ενημερώσουν.

και

λίγα λόγια για τον Ερατοσθένη:

1

Ο Ερατοσθένης γεννήθηκε στην Κυρήνη, στη σημερινή Λιβύη, έζησε, εργάστηκε και πέθανε στην Αλεξάνδρεια, πρωτεύουσα της Αιγύπτου. Σπούδασε στην Αλεξάνδρεια και ισχυριζόταν ότι επίσης σπούδασε για κάποια χρόνια στην Αθήνα. Το 236 π.Χ. ορίστηκε από τον Πτολεμαίο τον Γ΄ τον Ευεργέτη βιβλιοθηκάριος της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, διαδεχόμενος τον Ζηνόδοτο. Δεν παντρεύτηκε ποτέ. Το 194 π.Χ. τυφλώθηκε και ένα χρόνο αργότερα σταμάτησε να τρώει και πέθανε.

Ήταν ο πρώτος που υποστήριξε ότι η Γη είναι μια σφαίρα που βρίσκεται στο κέντρο του σύμπαντος, το οποίο περιστρέφεται με συχνότητα εικοσιτεσσάρων ωρών. Επινόησε επίσης το σύστημα των γεωγραφικών παραλλήλων. Διατύπωσε δε την υπόθεση, ότι είναι δυνατόν να ταξιδέψουμε κατά μήκος μιας γεωγραφικής παράλληλου ξεκινώντας από την Ιβηρία και να φτάσουμε έως την Ινδία, διαπλέοντας τον Ατλαντικό ωκεανό. Ο Στράβων που διέσωσε και μας μετέφερε την θεωρία αυτή, προσέθεσε μάλιστα, ότι στο ταξίδι αυτό ίσως να συναντούσαμε νέα άγνωστα μέρη ξηράς.

Ένα από τα πιο σημαντικά πειράματα που πραγματοποιήθηκε στην ιστορία της ανθρωπότητας ήταν η μέτρηση της περιφέρειας της γης από τον Ερατοσθένη τον 3 π.Χ. αιώνα. Ο Ερατοσθένης πληροφορήθηκε ότι στη Συήνη (σημερινό Ασουάν) ο ήλιος κατά το μεσημέρι του θερινού ηλιοστασίου ρίχνει τις ακτίνες του κάθετα στον ορίζοντα και φωτίζει τον πυθμένα ενός πηγαδιού. Την ίδια στιγμή στην Αλεξάνδρεια οι ακτίνες του ηλίου σχηματίζουν μια γωνία 7ο με την κατακόρυφο του τόπου. Στη συνέχεια μέτρησε την απόσταση Αλεξάνδρειας – Συήνης και υπολόγισε, όπως φαίνεται στο σχήμα που ακολουθεί, με αξιοζήλευτη ακρίβεια την περιφέρεια της γης.

Μοτίβα Moire

moire3

Παρατήρησε τα απλά μοτίβα που δίνονται. Διερεύνησε τα σημεία μετακίνησης ή περιστροφής τους. Προσπάθησε να φτιάξεις μία νέα σύνθεση με αυτά. Παρατήρησε την παρακάτω εικόνα και δοκίμασε να τη δημιουργήσεις. Για να πειραματιστείς πάτα στην εικόνα που ακολουθεί ή ΕΔΩ

Καλή επιτυχία!

moire1

 

 

europe

 Η αριθμητική πυκνότητα μιας χώρας μπορεί να υπολογιστεί εάν διαιρέσουμε τον πληθυσμό της χώρας με την έκτασή της. Εκφράζεται σε κατοίκους ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

– Η φυσιολογική πυκνότητα μια χώρας υπολογίζεται εάν διαιρέσουμε τον πληθυσμό της με τη διαθέσιμη καλλιεργήσιμη γη.

Για τη συνέχεια πάτησε πάνω στη παραπάνω εικόνα

greek

Πάτησε πάνω στη λίμνη  Πομεράνια της Πολωνίας για να δεις κι άλλα μέρη του κόσμου.

Poland

Uyuni

Δεν πρόκειται για τρικ στο Photoshop! Το Salar de Uyuni (salar είναι η επιφάνεια με αλάτι – αλυκή στα Ισπανικά) είναι η μεγαλύτερη αλυκή του κόσμου στη νοτιοδυτική Βολιβία στο υψίπεδο των Άνδεων περίπου 3.656 μέτρα πάνω από το μέσο επίπεδο της θάλασσας και έχει έκταση 10.582 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

 

Στην πραγματικότητα, πριν από περίπου 30.000-42.000 χρόνια, η περιοχή ήταν μέρος μιας γιγάντιας προϊστορικής λίμνης, της λίμνης Minchin. Όταν η λίμνη αποξηράνθηκε, άφησε πίσω της δύο νέες λίμνες και δύο τεράστιες περιοχές με ερήμους από αλάτι, την Salar de Coipasa και την μεγαλύτερη εκ των δύο Salar de Uyuni.

Uyuni2

Πηγή: http://www.otherside.gr/2012/07/salar-de-uyuni-enas-apo-megalyterous-kathreftes/

Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων