Συμμετρία ως προς άξονα
Στο μάθημα των μαθηματικών οι μαθητές των τμημάτων Α3 και Α4 εργάστηκαν για την κατασκευή συμμετρικού σχήματος ως προς ευθεία.
Αρχικά το έφτιαξαν με τη βοήθεια ενός ριζόχαρτου. Επανέλαβαν τη κατασκευή με ένα τετραγωνισμένο χαρτί έχοντας τη βοήθεια ενός χάρακα και στη συνέχεια στο τετράδιό τους με τη χρήση γνώμονα και διαβήτη. Συνέχισαν να φτιάχνουν σχήματα και το συμμετρικό τους ως προς άξονα στον υπολογιστή με τη χρήση λογισμικού μαθηματικών. Κατασκεύασαν ένα σχήμα δικό τους, το χρωμάτισαν με χρώματα της αρεσκείας τους και με τη βοήθεια εργαλείων του λογισμικού βρήκαν το συμμετρικό του ως προς μια ευθεία. Επανέλαβαν το ίδιο όσες φορές επιθυμούσαν επιλέγοντας κάθε φορά νέο άξονα για τη συμμετρία τους.
Εργασίες των μαθητών του Α3:
Όλα τα σχήματα που έφτιαξαν αυξομειώνονται ομοιόμορφα αλλά και μερικά μοιάζουν να ζωντανεύουν και να μετασχηματίζονται σε άλλα. Τα σχήματα που βλέπετε είναι ένα δείγμα της προσπάθειας των μαθητών.
Εργασίες των μαθητών του Α4:
Δείτε μερικά από τα σχήματα των παιδιών να …ζωντανεύουν:
Τμήμα Α3
Τμήμα Α4
Δημοσιευμένο τον Ιούνιο 2010 στη σχολική εφημερίδα :
http://to-dialeimma.blogspot.com/2010/06/a3.html
και