Feed
Άρθρα
Σχόλια

Αρχείο για την κατηγορία 'ΣΧ ΕΤΟΣ 2009-10'

A3 / A4 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Συμμετρία ως προς άξονα

Στο μάθημα των μαθηματικών οι μαθητές των τμημάτων Α3 και Α4 εργάστηκαν για την κατασκευή συμμετρικού σχήματος ως προς ευθεία.

Αρχικά το έφτιαξαν με τη βοήθεια ενός ριζόχαρτου. Επανέλαβαν τη κατασκευή με ένα τετραγωνισμένο χαρτί έχοντας τη βοήθεια ενός χάρακα και στη συνέχεια στο τετράδιό τους με τη χρήση γνώμονα και διαβήτη. Συνέχισαν να φτιάχνουν σχήματα και το συμμετρικό τους ως προς άξονα στον υπολογιστή με τη χρήση λογισμικού μαθηματικών. Κατασκεύασαν ένα σχήμα δικό τους, το χρωμάτισαν με χρώματα της αρεσκείας τους και με τη βοήθεια εργαλείων του λογισμικού βρήκαν το συμμετρικό του ως προς μια ευθεία. Επανέλαβαν το ίδιο όσες φορές επιθυμούσαν επιλέγοντας κάθε φορά νέο άξονα για τη συμμετρία τους.

Εργασίες των μαθητών του Α3:

Όλα τα σχήματα που έφτιαξαν αυξομειώνονται ομοιόμορφα αλλά και μερικά μοιάζουν να ζωντανεύουν και να μετασχηματίζονται σε άλλα. Τα σχήματα που βλέπετε είναι ένα δείγμα της προσπάθειας των μαθητών.

Εργασίες των μαθητών του Α4:

Δείτε μερικά από τα σχήματα των παιδιών να …ζωντανεύουν:

Τμήμα Α3

Τμήμα Α4

Δημοσιευμένο τον Ιούνιο 2010 στη σχολική εφημερίδα :

http://to-dialeimma.blogspot.com/2010/06/a3.html

και

http://to-dialeimma.blogspot.com/2010/06/a4.html

B1 – B2 / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Πυθαγόρειο Θεώρημα

Στο μάθημα των μαθηματικών οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 4 ή 6 παιδιών.
Ανά δύο εργάστηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες του φύλλου εργασίας των, επικοινωνούσαν με τα άλλα μέλη της ομάδας αντάλλαξαν τα ευρήματα τους και από κοινού ανακάλυψαν το Πυθαγόρειο θεώρημα.


Έφτιαξαν σε κολάζ τα ευρήματα τους και τα παρουσίασαν στην τάξη.

Μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες του μαθήματος και τα φύλλα εργασίας στο:

https://blogs.sch.gr/popiardv/archives/113 :


Δημοσιευμένο τον Ιούνιο του 2010 στη σχολική εφημερίδα :

http://to-dialeimma.blogspot.com/2010/06/b1-b2.html

Το   κ έ ι κ   των     μ α θ ημ α τ ι κ ώ ν

Κυρία, μπορώ να φτιάξω αυτή τη συνταγή κέικ;

-Είναι πραγματικές οι ποσότητες των υλικών που αναφέρονται;

Ακούστηκαν απανωτά οι ερωτήσεις από ένα μαθητή όταν τελείωνε ένας άλλος την άσκηση στον πίνακα, και μερικοί άλλοι συμπλήρωσαν:

-Ναι ναι! Ωραία ιδέα να το φτιάξουμε!

Σε αυτήν την άσκηση δινόταν μια συνταγή κέικ και οι μαθητές έπρεπε να υπολογίσουν τα υλικά που θα χρειαστούν εάν ήθελαν να φτιάξουν μεγαλύτερη δόση με 7 αυγά. Η καθηγήτρια άλλαξε λίγο τη συνταγή και οι μαθητές αποφάσισαν να φτιάξουν το κέικ σε παρέες.

Χωρίστηκαν σε ομάδες σύμφωνα με το μέρος της κατοικίας τους και πήραν τη βασική συνταγή και τον αριθμό των αυγών που θα έβαζαν. Άλλοι έπρεπε να φτιάξουν κέικ με 4 αυγά, άλλοι με 6 ή με 7 ή 8. Κάθε μέλος υπολόγισε ένα από τα υπόλοιπα υλικά γάλα, αλεύρι, ζάχαρη ή βούτυρο που αναλογούσαν στον αριθμό των αυγών.

Η συνταγή του βιβλίου έλεγε:

Έφτιαξαν λοιπόν έναν πίνακα με τα υλικά της συνταγής του κέικ :

Συμπλήρωσαν τον πίνακα με τον αριθμό των αυγών της εργασίας τους.

και υπολόγισαν τα υπόλοιπα υλικά εφαρμόζοντας τις ιδιότητες των αναλόγων ποσών. Βρήκαν τον συντελεστή αναλογίας y/x = 7/5 = 1,4 και μετά τη δόση των υλικών π.χ το αλεύρι = 1,4 * 500 = 700 g και κατέληξαν στις παρακάτω ποσότητες υλικών κέικ.

Στο επόμενο εικοσαήμερο οι ομάδες έφτιαχναν το κέικ τους διασκεδάζοντας και έφερναν στο σχολείο ωραιότατα και γευστικότατα κέικ. Ακολούθησαν τη συνταγή αλλά και την φαντασία τους προσθέτοντας σοκολάτα στο περιεχόμενο ή στο γαρνίρισμα, ζάχαρη άχνη στο γαρνίρισμα.

Μοιράστηκαν τα υπέροχα κέικ με τους συμμαθητές τους στα διαλλείματα και ενθουσιασμένοι κέρασαν τους καθηγητές τους, οι οποίοι και τους συνεχάρηκαν και επιβράβευσαν για την ωραία ιδέα τους αλλά και το πεντανόστιμο κέικ τους.

Δημοσιευμένο τον Σεπτέμβριο του 2010, στην σχολική εφημερίδα:

http://to-dialeimma.blogspot.com/2010/09/34.html

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων