Πολιτιστικό πρόγραμμα-Ο Μίκης όλων των εποχών (5)

Συνδυάζοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουν τίτλο «STE(A)M και η Γη γυρίζει» με το Πολιτιστικό  μας πρόγραμμα-Ο Μίκης όλων των εποχών  ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι «Αστέρι μου Φεγγάρι μου».

DSCN3483 2 DSCN3484 2 DSCN3487 2 LI

Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Μαγνήτες) 2.3

«Διάκριση μαγνητιζόμενων και μη υλικών»

Tα παιδιά έφεραν στην παρεούλα διάφορα μικρά αντικείμενα ,από αυτά που υπάρχουν μέσα στην τάξη,  φτιαγμένα από διαφορετικά υλικά. Πειραματίστηκαν με τους μαγνήτες.

Φτιάξαμε σε χαρτί Α3 έναν πίνακα με δύο στήλες , μαγνητιζόμενα και μη μαγνητιζόμενα υλικά και χωρίσαμε ανάλογα τα αντικείμενα, που  είχαμε στην παρεούλα.

1 1   2

Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Μαγνήτες) 2.2

« Ο συνδετήρας που ζωγραφίζει»

Η δύναμη που έχει ο μαγνήτης περνάει μέσα από τα πράγματα. Μπορεί να τραβήξει  κάποιο αντικείμενο ακόμα και αν υπάρχει εμπόδιο ανάμεσά τους.

Παρουσιάζουμε στα παιδιά έναν πλαστικό, διαφανή δίσκο,τοποθετούμε ένα φύλλο χαρτί Α4 πάνω στο δίσκο και ρίχνουμε σταγόνες διαφόρων υγρών χρωμάτων και  συνδετήρες. Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα μαγνήτη,βάζοντάς τον κάτω από το δίσκο και τον μετακινούμε προς διάφορες κατευθύνσεις.Μετακινώντας με αυτό τον τρόπο και τους συνδετήρες , ο καθένας έφτιαξε τη δική του δημιουργία.

20220529 093000 20220529 093007 20220529 093010 20220529 093016 20220529 093018 20220529 093020

20220529 093141

Συμμετοχή σε διαγωνισμό

Συμμετέχουμε σε διαγωνισμό ζωγραφικής στο πρόγραμμα της ECOELASTIKA για το 2022 “ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΠΕΔΩΝ”, σε Δημόσια σχολεία.

« ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΔΑΠΕΔΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ»

DSCN3453 2     DSCN3457 3

3η Θεματική ενότητα: 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Μιλάμε για τα διαστημόπλοια και τους αστροναύτες.

Γινόμαστε αστροναύτες και πηγαίνουμε στο διάστημα. Εκεί βλέπουμε τους πλανήτες και επιλέγουμε τον αγαπημένο μας.

DSCN3471 2 DSCN3472

Συζητάμε για την ημέρα και τη νύχτα. Κάνουμε πείραμα με την Υδρόγειο σφαίρα και το φακό.

DSCN3480 2

Ζωγραφίζω τι κάνω την ημέρα και τι κάνω τη νύχτα.

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα-Ο Μίκης όλων των εποχών (4)

″Οι Χαρταετοί″από το θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Στη Γειτονιά των αγγέλων, με τη βοήθεια της ανεπανάληπτης

μουσικής και των τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη.

DSCN3409 2     DSCN3404 2     DSCN3405 2     DSCN3407 2

Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Θερμικά φαινόμενα) 1.4

(Εισαγωγή της έννοιας της θερμικής διαστολής)  –  (Εισαγωγή της έννοιας της συστολής).

«Ζεσταίνοντας και ψύχοντας μια μεταλλική σφαίρα»

Όταν ζεσταίνουμε τη μεταλλική σφαίρα, μεγαλώνει, διαστέλλεται όπως λέμε (εισαγωγή της έννοιας της θερμικής διαστολής).

20220519 165315

 

και όταν κρυώνει, μικραίνει ή συστέλλεται (εισαγωγή της έννοιας της συστολής). 

20220519 164933

Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας -Τρίτη εβδομάδα «Τυρινή»

Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου, επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ κρεοφαγίας και νηστείας, για να προετοιμαστούν σιγά – σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής.

 

To Γαϊτανάκι μας!!!

DSCN3421 DSCN3420 2

InkedDSCN3422 2 LI InkedDSCN3423 2 LIDSCN3419 2DSCN3418 2

h    οθόνης gggg

Οι δεινόσαυροι έτοιμοι!!!

274867196 1031432081062597 2079509207358766442 nγγγγ 274980309 340079228076017 8949248324393866684 n

Οι μονοκερίνες μας έτοιμες!!!

275001577 978161312905664 8867057213058487059 n

 

Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Θερμικά φαινόμενα) 1.3

(Eισαγωγή της έννοιας της εξαέρωσης)-(Eισαγωγή της έννοιας της υγροποίησης)

«Το νερό γίνεται ατμός»

Όταν το νερό ζεσταίνεται, βγαίνουν φυσαλίδες, που σκάνε και γίνονται ατμός (εισαγωγή της έννοιας της εξαέρωσης).

1 1

«Ο ατμός πάγωσε στο πιάτο κι έγινε νερό»

Όπως και τα σύννεφα κρυώνουν και πέφτουν οι σταγόνες της βροχής, έτσι και ο ατμός πάγωσε στο πιάτο κι έγινε νερό (εισαγωγή της έννοιας της υγροποίησης).

 

 

Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα – (Θερμικά φαινόμενα ) 1.2

   Εισαγωγή της έννοιας της τήξης.

«Τα παγάκια λιώνουν όταν ζεσταίνονται»

Όλα τα παγάκια έλιωσαν, όπως το είχαμε προβλέψει.

    Πολύ γρήγορα έλιωσαν τα παγάκια που τα βάλαμε στη φωτιά και πιο αργά αυτά που τα αφήσαμε σε θερμοκρασία περιβάλλοντος .

274194967 328357479244517 7004050128173717911 n

274271583 341919131192597 1060396966340352141 n

    Εισαγωγή της έννοιας της πήξης.

«Το βούτυρο πήζει όταν κρυώνει»

Το βούτυρο, όταν κρυώνει είτε μέσα στο ψυγείο είτε σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, πήζει.

274187922 480118560237224 4041657810874138533 n

274161711 527209158765853 4680523965379751895 n

 

274226819 321457070020126 2046165317736743155 n

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα-Ο Μίκης όλων των εποχών (3)

Η συνεργασία του Μίκη Θεοδωράκη με τον Ιάκωβο Καμπανέλλη (θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, σεναριογράφος, δημοσιογράφος και ακαδημαϊκός) είχε σαν αποτέλεσμα τη  δημιουργία του τραγουδιού «Μαργαρίτα Μαγιοπούλα.»

DSCN3276         DSCN3277

Inked273799355 1078577452990904 7647373753056545062 n LI      273619412 471345017912809 8762795453855421718 n 273948210 520046099498088 8053590715758703806 n      Inked273586759 5662594010435085 3283589448972755870 n LI Inked273646492 1666256333715594 3660414189581348746 n LI

3η Θεματική ενότητα: 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

 

Συζητάμε για τους πλανήτες. Αναφέρουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τους ζωγραφίζουμε.

DSCN3466 2 LI DSCN3468 LI

DSCN3467 2

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο. Τραγούδι για τους πλανήτες.

14 Φεβρουαρίου…Ημέρα αγάπης

                                 Η Αγάπη γιορτάζει !!!

DSCN3259 2

         Ερωτόκριτος και Αρετούσα

273633374 4831195963661186 697203736182721072 n

273933424 3032041060390814 7327965425939793147 n

DSCN3260 2      DSCN3264 2

Inked273943150 989049335323464 7653790965613495323 n LI      Inked273194060 635745451051115 2655337471797088276 n LI Inked273752842 1162052331266453 4568820225425554532 n LI

    Η Αγάπη βρίσκεται γύρω μας!!!

DSCN3256 2 DSCN3257 2

DSCN3254 2

DSCN3255 2

 Οι Καρδιές  μας πολλές…

Inked273707037 996138184670643 7160433542580872056 n LI 273684252 235429338803415 6407264191440444632 n 273851620 4814897798606837 5125260206865445027 n

DSCN3261

Η υπέροχη κατασκευή μας !!!

DSCN3267 2 LI      DSCN3266 2 LI

Γνωρίζουμε το Χειμώνα… ( 7o μέρος)

                   Ανθισμένη αμυγδαλιά στο νηπιαγωγείο.

DSCN3245 3      DSCN3238 2 DSCN3240 3      DSCN3241 2 DSCN3242 2

DSCN3196

DSCN3194

DSCN3210     DSCN3195

DSCN3197

                            Αμυγδαλιές στο βάζο…

273164276 251507907159635 7459457572564804593 n      273486729 685839339092398 2938464136284349463 n      273553550 329143309163866 5182183972938601984 n             273777411 473233067630812 4744959865308621362 n              273817428 344410497595341 4177835932829389624 n

DSCN3253 2 DSCN3246 2 DSCN3247 2 DSCN3248 DSCN3250 DSCN3251 DSCN3252 2

     DSCN3218 LI 2      DSCN3215 2 DSCN3216 2      DSCN3217 2

DSCN3234 2 DSCN3228 DSCN3232 LI DSCN3233

Inked259246175 488324106294441 5875994869017428624 n LI 273486740 443885114145799 3166068388200046312 n

 

 

2η Θεματική ενότητα: Τα παιδιά προτείνουν για τα άλλα παιδιά.

 

Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων του 2ου Θεματικού Κύκλου, της υποενότητας «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα, Ανθρώπινα δικαιώματα», τα παιδιά προτείνουν λύσεις…

*Θα τους έδινα φαγητό, που θα αγόραζα από το super market (Δ.)

*Θα τους έδινα μια πίτσα (Α.)

*Θα τους αγόραζα ένα σπίτι και παιχνίδια, για να ζούνε καλύτερα (Α.)

*Θα τους αγόραζα ρούχα, για να μην κρυώσουνε (Κ.)

*Θα τους αγόραζα κάλτσες, για να μην κρυώνουν τα ποδαράκια τους (Α.)

*Θα τους αγόραζα τσάντες και βιβλία, γιατί δεν πηγαίνουν σχολείο και δεν μαθαίνουν γράμματα (Α.)

*Θα τους έδινα φάρμακα, για να μην αρρωσταίνουν (Ο.)

*Θα τους έπαιρνα ένα μαγιό, για να κολυμπάνε και να είναι καθαρά (Α.)

*Θα τους χάριζα ένα αρκουδάκι, για να κοιμούνται και να βλέπουν ωραία όνειρα πάνω σε ένα απαλό χαλί (Κ.-Α.)

*Θα τους έδινα ένα κρεβάτι, για να μην κοιμούνται στο χώμα (Κ.)

*Θα τους φιλοξενούσα στο σπίτι μου (Ε.)

*Θα τους μαγείρευα πολλά φαγητά και θα τους τα σέρβιρα σε πιάτα (Κ.)

*Θα έλεγα στις μαμάδες των παιδιών που δεν έχουν αδέρφια, να τους κάνουν αδερφάκια, για να τα προσέχουν και να παίζουν μαζί (Π.)

*Θα φύτευα πολλά φυτά και λουλούδια, για να έχουν καθαρό αέρα (Μ.)

*Θα τους έφτιαχνα ένα μεγαααααάλο χωριό, σαν την Βασιλειάδα του Άγιου Βασίλη, για όλα τα παιδιά (Ε.-Β.-Μ.)

*Θα γέμιζα όλα τα δάση και τα βουνά με μαμάδες και μπαμπάδες, για να υπάρχουν παντού και να μην μένει κανένα παιδάκι ΠΟΤΕ μόνο του, να περιπλανιέται (Β.)

*Θα έλεγα στους μεγάλους να έχουν παντού Ειρήνη (Π.)

*Θα χάριζα παιχνίδια, βιβλία και δώρα σε όλα τα παιδάκια όταν έχουν γενέθλια, για να είναι όλα χαρούμενα (Α.)

*Θα φόρτωνα ένα πλοίο με πολλά νερά και θα τα πήγαινα στα παιδάκια στην Αφρική που δεν έχουν νερό (Ε.)

2η Θεματική ενότητα: 8ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

«Ας δώσουμε τον κόσμο στα παιδιά» ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ.

DSCN3173   Inked272352995 655825565710401 2335842965796325480 n LI

Inked272398172 266534092263428 5970430103322475985 n LI   InkedDSCN3172 LI

 

 

Ας διαβάσουμε το « Μήνυμα από ένα παιδί » του Ρούντολφ Ντράικωρς .

DSCN3176

                         Τα δικαιώματα του παιδιού στην τέχνη.DSCN3166

                          Τα δικά μας πορτραίτα…

DSCN3164

Inked272744102 336090498524102 1325783021888819016 n LI

Πορτραίτο από τον Πικάσο.

272720264 250385003913789 9032920600784704642 n 

Inked272402810 1626129357732878 1641138239934195668 n LI

 

Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα ( Θερμικά φαινόμενα) 1.1

Εισαγωγή της έννοιας του καλού και του κακού αγωγού της θερμότητας.

«Ανακαλύπτοντας τους καλούς και τους κακούς αγωγούς της θερμότητας»

 

Βάλαμε  ζεστό νερό σε κάθε ένα από τα υλικά και πειραματιστήκαμε ακουμπώντας τα.

  • Έτσι ανακαλύψαμε ότι αυτά που ζεσταίνονται είναι τα μεταλλικά, τα πήλινα (κεραμικά), τα πλαστικά και τα γυάλινα.

1

  • Τα ξύλινα αντικείμενα δε ζεσταίνονται.

2