Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Μαγνήτες) 2.3
«Διάκριση μαγνητιζόμενων και μη υλικών»
Tα παιδιά έφεραν στην παρεούλα διάφορα μικρά αντικείμενα ,από αυτά που υπάρχουν μέσα στην τάξη, φτιαγμένα από διαφορετικά υλικά. Πειραματίστηκαν με τους μαγνήτες.
Φτιάξαμε σε χαρτί Α3 έναν πίνακα με δύο στήλες , μαγνητιζόμενα και μη μαγνητιζόμενα υλικά και χωρίσαμε ανάλογα τα αντικείμενα, που είχαμε στην παρεούλα.
25 Μαρτίου 1821
Φωνούλες πολλές…
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Μαγνήτες) 2.2
« Ο συνδετήρας που ζωγραφίζει»
Η δύναμη που έχει ο μαγνήτης περνάει μέσα από τα πράγματα. Μπορεί να τραβήξει κάποιο αντικείμενο ακόμα και αν υπάρχει εμπόδιο ανάμεσά τους.
Παρουσιάζουμε στα παιδιά έναν πλαστικό, διαφανή δίσκο,τοποθετούμε ένα φύλλο χαρτί Α4 πάνω στο δίσκο και ρίχνουμε σταγόνες διαφόρων υγρών χρωμάτων και συνδετήρες. Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα μαγνήτη,βάζοντάς τον κάτω από το δίσκο και τον μετακινούμε προς διάφορες κατευθύνσεις.Μετακινώντας με αυτό τον τρόπο και τους συνδετήρες , ο καθένας έφτιαξε τη δική του δημιουργία.
Συμμετοχή σε διαγωνισμό
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Μαγνήτες) 2.1
Φωνούλες πολλές…
3η Θεματική ενότητα: 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Μιλάμε για τα διαστημόπλοια και τους αστροναύτες.
Γινόμαστε αστροναύτες και πηγαίνουμε στο διάστημα. Εκεί βλέπουμε τους πλανήτες και επιλέγουμε τον αγαπημένο μας.
Συζητάμε για την ημέρα και τη νύχτα. Κάνουμε πείραμα με την Υδρόγειο σφαίρα και το φακό.
Ζωγραφίζω τι κάνω την ημέρα και τι κάνω τη νύχτα.
Η Κυρά-Σαρακοστή
Πολιτιστικό πρόγραμμα-Ο Μίκης όλων των εποχών (4)
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Θερμικά φαινόμενα) 1.4
(Εισαγωγή της έννοιας της θερμικής διαστολής) – (Εισαγωγή της έννοιας της συστολής).
«Ζεσταίνοντας και ψύχοντας μια μεταλλική σφαίρα»
Όταν ζεσταίνουμε τη μεταλλική σφαίρα, μεγαλώνει, διαστέλλεται όπως λέμε (εισαγωγή της έννοιας της θερμικής διαστολής).
και όταν κρυώνει, μικραίνει ή συστέλλεται (εισαγωγή της έννοιας της συστολής).
Καθαρά Δευτέρα-Κούλουμα
Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας -Τρίτη εβδομάδα «Τυρινή»
Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου, επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ κρεοφαγίας και νηστείας, για να προετοιμαστούν σιγά – σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής.
To Γαϊτανάκι μας!!!
Οι δεινόσαυροι έτοιμοι!!!
Οι μονοκερίνες μας έτοιμες!!!
Καλό Μήνα !!!
Φωνούλες πολλές…
Αριθμός δέκα (10)
3η Θεματική ενότητα: 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Φωνούλες πολλές…
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα -( Θερμικά φαινόμενα) 1.3
(Eισαγωγή της έννοιας της εξαέρωσης)-(Eισαγωγή της έννοιας της υγροποίησης)
«Το νερό γίνεται ατμός»
Όταν το νερό ζεσταίνεται, βγαίνουν φυσαλίδες, που σκάνε και γίνονται ατμός (εισαγωγή της έννοιας της εξαέρωσης).
«Ο ατμός πάγωσε στο πιάτο κι έγινε νερό»
Όπως και τα σύννεφα κρυώνουν και πέφτουν οι σταγόνες της βροχής, έτσι και ο ατμός πάγωσε στο πιάτο κι έγινε νερό (εισαγωγή της έννοιας της υγροποίησης).
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα (4)
Όταν το νερό ζεσταίνεται, βγαίνουν φυσαλίδες, που σκάνε και γίνονται ατμός (εισαγωγή της έννοιας της εξαέρωσης).
Καλή Τσικνοπέμπτη!!! Δεύτερη εβδομάδα « η Κρεατινή»
Αριθμός εννέα (9)
«Εκδήλωση – συζήτηση για γονείς και εκπαιδευτικούς»
Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας -πρώτη εβδομάδα «Προφωνή»
Αριθμός οκτώ (8)
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα – (Θερμικά φαινόμενα ) 1.2
Εισαγωγή της έννοιας της τήξης.
«Τα παγάκια λιώνουν όταν ζεσταίνονται»
Όλα τα παγάκια έλιωσαν, όπως το είχαμε προβλέψει.
Πολύ γρήγορα έλιωσαν τα παγάκια που τα βάλαμε στη φωτιά και πιο αργά αυτά που τα αφήσαμε σε θερμοκρασία περιβάλλοντος .
Εισαγωγή της έννοιας της πήξης.
«Το βούτυρο πήζει όταν κρυώνει»
Το βούτυρο, όταν κρυώνει είτε μέσα στο ψυγείο είτε σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, πήζει.
Πολιτιστικό πρόγραμμα-Ο Μίκης όλων των εποχών (3)
Γνωρίζουμε το Χειμώνα… ( 8o μέρος)
3η Θεματική ενότητα: 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
14 Φεβρουαρίου…Ημέρα αγάπης
Γνωρίζουμε το Χειμώνα… ( 7o μέρος)
3η Θεματική ενότητα
The colour monster (Το χρωματιστό τερατάκι)
Αριθμός επτά (7)
Φωνούλες πολλές…
2η Θεματική ενότητα: Τα παιδιά προτείνουν για τα άλλα παιδιά.
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων του 2ου Θεματικού Κύκλου, της υποενότητας «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα, Ανθρώπινα δικαιώματα», τα παιδιά προτείνουν λύσεις…
*Θα τους έδινα φαγητό, που θα αγόραζα από το super market (Δ.)
*Θα τους έδινα μια πίτσα (Α.)
*Θα τους αγόραζα ένα σπίτι και παιχνίδια, για να ζούνε καλύτερα (Α.)
*Θα τους αγόραζα ρούχα, για να μην κρυώσουνε (Κ.)
*Θα τους αγόραζα κάλτσες, για να μην κρυώνουν τα ποδαράκια τους (Α.)
*Θα τους αγόραζα τσάντες και βιβλία, γιατί δεν πηγαίνουν σχολείο και δεν μαθαίνουν γράμματα (Α.)
*Θα τους έδινα φάρμακα, για να μην αρρωσταίνουν (Ο.)
*Θα τους έπαιρνα ένα μαγιό, για να κολυμπάνε και να είναι καθαρά (Α.)
*Θα τους χάριζα ένα αρκουδάκι, για να κοιμούνται και να βλέπουν ωραία όνειρα πάνω σε ένα απαλό χαλί (Κ.-Α.)
*Θα τους έδινα ένα κρεβάτι, για να μην κοιμούνται στο χώμα (Κ.)
*Θα τους φιλοξενούσα στο σπίτι μου (Ε.)
*Θα τους μαγείρευα πολλά φαγητά και θα τους τα σέρβιρα σε πιάτα (Κ.)
*Θα έλεγα στις μαμάδες των παιδιών που δεν έχουν αδέρφια, να τους κάνουν αδερφάκια, για να τα προσέχουν και να παίζουν μαζί (Π.)
*Θα φύτευα πολλά φυτά και λουλούδια, για να έχουν καθαρό αέρα (Μ.)
*Θα τους έφτιαχνα ένα μεγαααααάλο χωριό, σαν την Βασιλειάδα του Άγιου Βασίλη, για όλα τα παιδιά (Ε.-Β.-Μ.)
*Θα γέμιζα όλα τα δάση και τα βουνά με μαμάδες και μπαμπάδες, για να υπάρχουν παντού και να μην μένει κανένα παιδάκι ΠΟΤΕ μόνο του, να περιπλανιέται (Β.)
*Θα έλεγα στους μεγάλους να έχουν παντού Ειρήνη (Π.)
*Θα χάριζα παιχνίδια, βιβλία και δώρα σε όλα τα παιδάκια όταν έχουν γενέθλια, για να είναι όλα χαρούμενα (Α.)
*Θα φόρτωνα ένα πλοίο με πολλά νερά και θα τα πήγαινα στα παιδάκια στην Αφρική που δεν έχουν νερό (Ε.)
Οι γονείς «ξαναπηγαίνουν στο Νηπιαγωγείο»- 2η Θεματική Ενότητα
2η Θεματική ενότητα: 8ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Οι μικροί επιστήμονες (Fibonacci Project) – Περιβαλλοντικό πρόγραμμα ( Θερμικά φαινόμενα) 1.1
Εισαγωγή της έννοιας του καλού και του κακού αγωγού της θερμότητας.
«Ανακαλύπτοντας τους καλούς και τους κακούς αγωγούς της θερμότητας»
Βάλαμε ζεστό νερό σε κάθε ένα από τα υλικά και πειραματιστήκαμε ακουμπώντας τα.
- Έτσι ανακαλύψαμε ότι αυτά που ζεσταίνονται είναι τα μεταλλικά, τα πήλινα (κεραμικά), τα πλαστικά και τα γυάλινα.
- Τα ξύλινα αντικείμενα δε ζεσταίνονται.































































































































