Οργάνωση Τάξης….. Υλικό και προτάσεις

siberiforapaidion2 1

Καλή σχολική χρονιά ιθ6τ769

Μία νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με όνειρα, φιλοδοξίες, με προοπτικές προόδου και επιτυχίας.

Ευχόμαστε σε κάθε εκπαιδευτικό και σε κάθε γονέα και κηδεμόνα να εφοδιαστούν με ψυχική δύναμη, υπομονή αλλά και πίστη για την επίτευξη των στόχων των μαθητών.

Με υπομονή, σύνεση, υπευθυνότητα, μεθοδικότητα, ομοψυχία και ασφαλώς συνεργασία θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα τις δυσκολίες που τυχόν θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια και του φετινού μας εκπαιδευτικού ταξιδιού, διασφαλίζοντας  τις καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά μας.

Καλή εποικοδομητική και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία!!!

classmates friends bag school education 720x374 1

Πρόσκληση σε όνειρα



Λήψη αρχείου

Αρχίζουμε με ένα πολύ όμορφο βίντεο :

με ένα μικρό-σύντομο ποίημα που με τη βοήθεια της ΤΝ και της συναδέλφου Σωτηρίας Κίτσιου  ζωντάνεψε… κι έγινε τραγούδι!!!

Το σχολείο, ως αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου, καλείται να κάνει άλματα προόδου και να αποτελέσει φωτεινό φάρο στον δρόμο της παιδείας και του πολιτισμού…

Σχολείο – Φάρος

από Evi Tsitiridou Blog

Το σχολείο είναι φάρος,
της καρδιάς μας οδηγός.
Το καράβι μας σαλπάρει,
ταξιδεύει πάντα εμπρός!

Κάθε μέρα που περνάει
είναι μια καινούργια αρχή.
Μεγαλώνουμε παρέα
κι ομορφαίνει η ζωή.

Και αν έρθουνε φουρτούνες
και χαλάσει ο καιρός,
κάθε ζώο και παιδάκι
είναι φίλος κι αδερφός.

Με χαμόγελο κι αγάπη
όλα θα ξεπεραστούν,
οι αγωνίες και οι λύπες
γρήγορα θα ξεχαστούν.


«Στο σχολείο»

Το παιδικό τραγούδι «Στο σχολείο», που ερμηνεύει ο Παντελής Θαλασσινός σε στίχους του Γιώργου Διαμαντόπουλου και μουσική του Θανάση Κατεργάρη.

Στα φωνητικά τραγούδησαν τα μέλη της Νεανικής Χορωδίας της Ορχήστρας των Κυκλάδων (αλφαβητικά): Ξένια Αργυρού, Ζωή Γεωργουσοπούλου, Έλλη Γούναρη, Ελισάβετ Δαμίγου, Ανδριάνα Δρακάκη, Βασιλική Δρακάκη, Έλενα Θεοδωρακοπούλου, Άρτεμις Λουκίτς, Ειρήνη Λυγνού, Γιώργος Μακριδάκης, Ηλιάνα Παππά, Αγνή-Άννα Ρούσσου, Κατερίνα Ρούσσου, Μαριθένα Ρούσσου, Ναταλία Ρούσσου, Κατερίνα Σκόνδρα.

Την ηχογράφηση των φωνητικών έκανε ο Νίκος Ρούσσος και τους οδηγούς προετοιμασίας για την ηχογράφηση επιμελήθηκε η Έλλη Γούναρη.

ΣΤΙΧΟΙ
Στο σχολείο που πηγαίνω, πόσα πράγματα μαθαίνω
Γλώσσα και Γεωγραφία, Φυσική και Ιστορία
Η δασκάλα μας φωνάζει μην μιλάτε μες την τάξη
προσοχή στο μάθημά σας, προσοχή και στα γραπτά σας
Μ΄ αφαιρέσεις και προσθέσεις ,πως μπορείς τις διαιρέσεις;
πολλαπλάσια του δέκα , δυό και δυό και έξι δέκα
Ρούμελη και Μεσσηνία, ξακουστή Μακεδονία
Ήπειρος και Θεσσαλία, αχ! εσύ Γεωγραφία
Εκδρομή όταν θα πάμε, το σακίδιο κρατάμε
σάντουιτς και σοκολάτα, και μια κόκκινη ντομάτα
Μας μαθαίνουν ιστορία,
σύνταγμα Δημοκρατία
τα ζωάκια ν΄ αγαπάμε,
τη φιλία να κρατάμε
Μουσικός διπλωματούχος ,στο τραγούδι αριστούχος
τα κορίτσια που μιλάνε, και τα αγόρια που γελάνε
Στο βιολί είναι η Ρίτα, στην κιθάρα η Μαρίτα
τα κορίτσια με τ΄ αγόρια, τραγουδούν μαζί και χώρια
Πως σας πάει το καπελάκι, δεσποινίς Οικονομάκη
όταν παίζεις το βιολάκι, και χτυπάς το τακουνάκι
Η δασκάλα μας μητέρα, όμορφα περνά η μέρα
στοργική η αγκαλιά της, μας προσέχει σαν παιδιά της.

Στο Σχολείο – Στίχοι – παρτιτούρα



Λήψη αρχείου


Ταξιδεύοντας στον κόσμο- Πρώτη μέρα στο σχολείο

Η “Τάξη Αστεράτη ” μας δίνει πληροφορίες για το άνοιγμα των σχολείων σε διάφορες χώρες. Βρήκε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για διάφορες χώρες και έφτιαξε μια παρουσίαση με κάποιες πληροφορίες που πιστεύω πως θα ενδιαφέρουν τα παιδιά.

Βρείτε τα όλα πατώντας στην παρακάτω εικόνα

εικόνα Viber 2025 01 27 21 39 24 013


“Ο Λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει στο σχολείο.”

από το κανάλι του“Ιπτάμενα Γράμματα” (Flying Letters) 

Συγγραφέας: Orianne Lallemand
Εικονογράφηση: Eléonore Thuillier
Εκδόσεις: Παπαδόπουλος

Ένα βίντεο που θα βοηθήσει στη μετάβαση των παιδιών από το ανέμελο καλοκαίρι, στην πραγματικότητα του σχολείου.

https://www.youtube.com/watch?v=zQZBR3vpTMk

faros 2 300x237 1

 

Κι ένα ακόμη για τους μικρούς μας φίλους

Σελιδοδείκτες καλωσορίσματος από την χρωματιστή τάξη 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

Νέοι Σελιδοδείκτες Καλωσορίσματος a

Από τον ιστότοπο thaliaskinderstories δείτε χρήσιμο συγκεντρωτικό υλικό για τις πρώτες ημέρες στο Νηπιαγωγείο

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

εικόνα Viber 2024 09 08 14 11 57 765

Τι να κάνω πρώτη ημέρα στο σχολείο;

Η πρώτη μέρα στο σχολείο είναι μια δοκιμασία για όλα τα παιδιά και για αυτά που θα προσαρμοστούν δύσκολα αλλά και για τα πιο ψύχραιμα . Καινούρια δασκάλα, καινούρια τάξη, καινούριοι συμμαθητές ίσως, νέοι κανόνες. Μα μήπως και για μας δεν είναι εξίσου δύσκολο; Πώς να τους κάνουμε να νιώσουν άνετα, να περάσουν καλά, να εξοικειωθούν με το νέο τους περιβάλλον;

 

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί από εμάς που προβληματιζόμαστε κάθε φορά για το τι να κάνουμε τις πρώτες ημέρες στο σχολείο. Φυσικά το παιχνίδι, βοηθάει πάντα…αλλά μια μέρα δε γεμίζει μόνο με παιχνίδια..
Κάποιοι, βέβαια, ίσως, έχετε σκεφτεί ήδη τι ακριβώς θα κάνετε με τους μαθητές σας.

Όλοι όμως προσπαθούμε την πρώτη μέρα που επιστρέφουν οι μαθητές στο σχολείο να πραγματοποιήσουμε διασκεδαστικές δραστηριότητες για γνωριμία με τους νέους συμμαθητές τους ή και τον εκπαιδευτικό. Επιπλέον οι δραστηριότητες αυτές θα συμβάλουν στο να ενεργοποιήσουμε τη δυναμική της ομάδας, να διευκολύνουμε την επικοινωνία και τη συνεργασία, να χαλαρώσουμε, να διασκεδάσουμε, να κινητοποιήσουμε σώμα και συναίσθημα και να ενισχύσουμε τη συναισθηματική εμπλοκή των παιδιών στη διαδικασία. Πιο κάτω ακολουθούν εισηγήσεις για τέτοιες δραστηριότητες

Εδώ σας δίνονται μερικές μόνο ιδέες που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για να εμπλουτίσετε τις πρώτες ημέρες (από τον ιστότοπο https://arkasanthos.wixsite.com/)
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα
θκυτ75ροθιουου

17 παιχνίδια γνωριμίας για την πρώτη ημέρα στο σχολείο

 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

11062b 1394270b45964eae8291855d9acfec9bmv2

Από τον ιστότοπο kinderella 

σας δίνουμε 2 ακόμη παιχνίδια γνωριμίας:

1ο Παιχνίδι Γνωριμίας

  • ΗΛΙΚΙΕΣ: Ολες
  • ΣΚΟΠΟΣ: Να γνωρίσω καλύτερα τους συμμαθητές μου!
  • ΥΛΙΚΑ: Ρολό χαρτί τουαλέτας ή SMARTIES
  • ΧΡΟΝΟΣ: 30-45 λεπτά
  • Τα παιδιά πρέπει να είναι καθιστά στην «παρεούλα» ή στα καρεκλάκια τους
  • Πάρτε ένα ρολό χαρτί και δώστε στα παιδιά την οδηγία «Κόψτε όσο χαρτί χρειάζεστε!» Φυσικά αυτό θα προκαλέσει πολλές απορίες, αλλά ΜΗΝ ΔΩΣΕΤΕ περαιτέρω οδηγίες!
  • Μόλις πάρουν όσο χαρτί θέλουν, καθίστε κι εσείς μαζί τους, παίρνοντας λίγο!
  • Εξηγήστε τους πως για κάθε κομμάτι χαρτιού που πήραν, θα λένε κι ένα πράγμα για τον εαυτό τους! (π.χ. όνομα, επώνυμο, ηλικία, όνομα μαμά/μπαμπά, αγαπημένο χρώμα, φαγητό, παιχνίδι, τι ζωάκι έχουν κτλ.)
  • Ξεκινήστε εσείς πρώτοι το παιχνίδι δίνοντας πληροφορίες για τον εαυτό σας
Συμβουλή: Το παιχνίδι εναλλακτικά παίζεται και με καραμελάκια smarties, απλά φροντίστε στο τέλος του παιχνιδιού να τα μοιράσετε ισάξια σε όλους!

2ο Παιχνίδι Γνωριμίας

  • ΗΛΙΚΙΕΣ: Ολες
  • ΣΚΟΠΟΣ: Να ακολουθήσω απλές εντολές και να διασκεδάσω
  • ΥΛΙΚΑ: Μπαλόνια σε διάφορα χρώματα και χαρτάκια
  • ΧΡΟΝΟΣ: 30-45 λεπτά
  • Τα παιδιά πρέπει να είναι όρθια, χωρισμένα σε ζευγάρια!
  • Πάρτε μικρά post-it χαρτάκια και ζωγραφίστε ένα απλό αντικείμενο που υπάρχει στην τάξη! (τουβλάκι, μολύβι, κόλλα, ψαλίδι, αυτοκινητάκι κτλ.)
  • Φουσκώστε μπαλόνια, βάλτε τα χαρτάκια μέσα και δώστε 2 σε κάθε ζευγάρι!
  • Ζητήστε τους να σκάσουν το μπαλόνι με όποιο τρόπο μπορούν (χέρια, πόδια, οπίσθια) και να βρουν το χαρτάκι.
  • Να ανοίξουν το χαρτάκι και να σας φέρουν τα ζητούμενα αντικείμενα, όσο πιο γρήγορα γίνεται!
  • Η ομάδα που τελειώνει πιο γρήγορα, κερδίζει!
Συμβουλή: Εξηγήστε εξ αρχής πως σκοπός δεν είναι η νίκη, αλλά η συμμετοχή! Τα κλάμματα και οι τσακωμοί δεν είναι «αποδεκτά». Στο τέλος όλοι επιβραβεύονται με αυτοκόλλητο, ζελεδάκι, μπαλόνι, σνακ ή ό,τι άλλο επιθυμείτε!

Δείτε μερικά ακόμη παιχνίδια

1. Ποιος είμαι: Μαθητές και εκπαιδευτικός στέκονται σε κύκλο και με τη σειρά ο κάθε ένας λέει το όνομά του με όποιο τρόπο θέλει (δυνατά, τραγουδιστά, ψιθυριστά, χοροπηδώντας κ.ά.). Τα υπόλοιπα παιδιά πρέπει να επαναλάβουν ότι ειπώθηκε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

2. Με μια μπάλα. Ο κάθε μαθητής ρίχνει την μπάλα προς κάποιο συμμαθητή του λέγοντας ταυτόχρονα το όνομά του. Αν η μπάλα πέσει τότε θα πρέπει να αρχίσουμε ξανά από την αρχή. Εναλλακτικά, αντί για όνομα, το κάθε παιδί μπορεί να λέει μια δήλωση για τον εαυτό του.

3.  Η σιωπηλή γραμμή: Ο εκπαιδευτικός θέτει κάποιο κριτήριο με το οποίο τα παιδιά πρέπει να φτιάξουν ομάδες ή γραμμές. Όποιο παιδί τηρεί αυτό το κριτήριο μπαίνει στη γραμμή/ομάδα χωρίς να μιλά. π.χ. όποιο παιδί ξέρει αγγλικά να μπει στη σειρά. Εναλλακτικά μπορούν οι ίδιοι οι μαθητές να συνεργαστούν μεταξύ τους και να φτιάξουν ομάδα με όποιο κριτήριο θέλουν. Στη συνέχεια ανακοινώνουν τα κριτήρια με τα οποία δημιούργησαν την ομάδα τους.

4. Καραμέλες: Ο εκπαιδευτικός κρατάει ένα μπoλ με σοκολατένιες καραμέλες M&M. Κάθε μαθητής παίρνει μια καραμέλα. Ανάλογα με το χρώμα της καραμέλας που έχει πάρει το κάθε παιδί θα πρέπει να απαντήσει την αντίστοιχη ερώτηση:
κόκκινο – πες κάτι για χτες
πορτοκαλί- πες κάτι στο οποίο είσαι καλός/η
κίτρινο: πες κάτι από την παιδική σου ηλικία
μπλε: πες ένα πράγμα που δεν αποχωρίζεσαι ποτέ
καφέ: πες κάτι που έμαθες την προηγούμενη βδομάδα
πράσινο: πες κάτι που σου αρέσει να παρακολουθείς
Οι δηλώσεις μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το τι επιθυμεί ο εκπαιδευτικός να παρουσιάσουν τα παιδιά.

5. Χρωματιστά χαρτάκια. Οι μαθητές παίρνουν χρωματιστά χαρτάκια στα οποία κάθε παιδί γράφει ένα πράγμα για το οποίο είναι ενθουσιασμένο, ένα πράγμα για το οποίο νιώθει νευρικότητα και ένα πράγμα που θέλει να μάθει τη φετινή σχολική χρονιά. Διπλώνουμε τα χαρτάκια και τα βάζουμε όλα μαζί σε σακουλίτσα. Ο εκπαιδευτικός αφήνει κάθε μαθητή να επιλέξει στην τύχη ένα χαρτάκι το οποίο διαβάζει δυνατά και προσπαθεί να μαντέψει ποιος συμμαθητής του το έχει γράψει.

6. Δύο αλήθειες και ένα ψέμα: Οι μαθητές με τη σειρά στέκονται στην ολομέλεια της τάξης και κάνουν δύο δηλώσεις που ισχύουν για τον εαυτό τους και μια δήλωση που δεν ισχύει. Οι συμμαθητές τους θα πρέπει να μαντέψουν ποια δήλωση είναι ψέμα.

7. Μαλλιά κουβάρια. Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο. Ο εκπαιδευτικός κρατάει την άκρη της κλωστής από μαλλί και πετάει το υπόλοιπο μαλλί σε κάποιο μαθητή. Αυτός κρατάει ένα σημείο της κλωστής και στη συνέχεια πετάει το υπόλοιπο μαλλί σε κάποιο άλλο συμμαθητή του. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι όλα τα παιδιά να κρατάνε κλωστή από το μαλλί και να έχει δημιουργηθεί ένα πλέγμα. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει ότι αυτή είναι η τάξη μας και όλοι αποτελούμε μέρος αυτής της τάξης. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός ζητά από κάποιους μαθητές να αφήσουν το κομμάτι από το μαλλί που κρατάνε και τότε βλέπουν ότι το πλέγμα καταστρέφεται. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει ότι το ίδιο θα συμβεί και στην τάξη μας αν κάποια παιδιά δεν είναι μέρος της ομάδας. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να ενισχύσουμε τη συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές της τάξης.

8. Ποίημα: Οι μαθητές γράφουν ένα μικρό ποίημα για τον εαυτό τους.

    • Μου αρέσει (3 πράγματα…)
    • Δεν μου αρέσουν (3 πράγματα)
    • Λέξεις που με χαρακτηρίζουν (3 λέξεις)
    • Ένα μέρος που θα ήθελα να επισκεφτώ…
    • 3 έργα που έχω δει….


9. Ποιος είμαι: Τα παιδιά παίρνουν ένα φύλλο εργασίας όπου γράφουν λίγα λόγια για τον εαυτό τους. Πιο κάτω παρουσιάζονται κάποια φύλλα εργασίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αυτό τον σκοπό.  Εναλλακτικά, οι μαθητές σχεδιάζουν έναν ήλιο και στις ακτίνες του γράφουν λέξεις ή φράσεις που θεωρούν ότι εκφράζουν την προσωπικότητά/ταυτότητά τους. Μετά μοιράζονται με τους υπόλοιπους μαθητές τις διαφορετικές πτυχές του εαυτού τους και βρίσκουν κοινά και διαφορετικά στοιχεία.

10Χαρακτηρίζω τον εαυτό μου με ένα επίθετο: Οι μαθητές και ο/η εκπαιδευτικός στέκονται σε κύκλο. Πρώτος θα συστηθεί ο μαθητής/η μαθήτρια που στέκεται δίπλα από τον/την εκπαιδευτικό χρησιμοποιώντας όμως ένα επίθετο για τον εαυτό του/της π.χ. Είμαι η ευγενική Μαρίνα. Κάθε μαθητής θα κάνει το ίδιο χρησιμοποιώντας όμως επίθετο που είναι κατάλληλο για τον χαρακτήρα του. Για μεγαλύτερη δυσκολία θα μπορούσε να υπάρχει ο κανόνας ότι απαγορεύεται να επαναληφθεί επίθετο που έχει ήδη ακουστεί ή τα παιδιά να αναφέρουν επίθετο που να αρχίζει από το γράμμα του ονόματός τους π.χ. Είμαι η σεμνή Στέλλα ή είμαι η ευγενική Έλενα.

11. Σταυρόλεξο με τα ονόματα των μαθητών: Ο/Η εκπαιδευτικός φτιάχνει ένα σταυρόλεξο ή κρυπτόλεξο που να περιλαμβάνει τα ονόματα όλων των μαθητών. Σε κάθε μαθητή δίνει ένα τυπωμένο αντίτυπο και τους ζητά να βρουν τα κρυμμένα ονόματα. Μπορούν να δουλέψουν σε ομάδες ώστε να αρχίσει η μεταξύ τους επικοινωνία και ο διάλογος. Αν η τάξη διαθέτει διαδραστικό πίνακα η δραστηριότητα αυτή μπορεί να παρουσιαστεί στην ολομέλεια της τάξης.

12. Ποιο ζώο θα ήθελα να είμαι: Οι μαθητές συστήνονται και αναφέρουν ποιο ζώο θα ήθελαν να είναι. Μπορεί να κάνει την αρχή ο/η εκπαιδευτικός  αρχίζοντας ως ακολούθως: Το όνομά μου είναι κύριος Γιώργος και θα ήθελα να είμαι σκύλος γιατί είναι πιστά ζώα ή θα ήθελα να είμαι ελέφαντας γιατί έχει καλή μνήμη. Αφού ολοκληρωθεί η δραστηριότητα με όλους τους μαθητές μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν το ζώο που θαυμάζουν και να γράψουν γιατί τους αρέσει το συγκεκριμένο ζώο. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να κάνουμε και μια πρώτη εκτίμηση για τις συγγραφικές ικανότητες των μαθητών μας.

13. Ετοιμάστε σε μεγάλο μέγεθος το εποπτικό: Τι Γνωρίζω, Τι Θέλω να Μάθω, Τι Έμαθα. Ζητήστε από κάθε μαθητή να αναφέρει μια ιδέα για τις δύο πρώτες στήλες. Κρατήστε αυτό το εποπτικό καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μπορείτε να το επαναφέρετε τις τελευταίες μέρες και να ζητήσετε από τους μαθητές να αναφέρουν μια δήλωση για την τελευταία στήλη. Μπορεί η δήλωση του κάθε μαθητή να γίνει με διαφορετικό χρώμα. Οι αρχικές δηλώσεις των μαθητών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαγνώσουμε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους έτσι ώστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς να  δουλέψουμε σε ενότητες που τους ενδιαφέρουν ή όταν δοθεί η ευκαιρία να τους ζητήσουμε να παρουσιάσουν ένα θέμα που τους ενδιαφέρει.

14.Συνέντευξη με μια διασημότητα:  Οι μαθητές σε ζευγάρια αναλαμβάνουν ρόλο δημοσιογράφου και διασημότητας. Ο ένας μαθητής θα πρέπει να υποβάλει ερωτήσεις ώστε να γνωρίσει καλύτερα τον συμμαθητή του και ο άλλος μαθητής θα πρέπει να απαντά ώστε να δώσει περισσότερες πληροφορίες για τον εαυτό του. Οι μαθητές μπορούν να παρουσιάσουν τις συνεντεύξεις τους στην ολομέλεια της τάξης. Για μεγαλύτερη διασκέδαση θα μπορούσαν οι μαθητές να κρατάνε ψεύτικα μικρόφωνα. Επίσης θα μπορούσε αντί να παρουσιαστεί ολόκληρη η συνέντευξη, αυτή η δραστηριότητα να γίνει ως ακολούθως: Ο δημοσιογράφος αναλαμβάνει να παρουσιάσει το προφίλ του συνεντευξιαζόμενου αναφέροντας αυτά που έχει μάθει μέσα από τη συνέντευξη που έχει πάρει.

15. Παρουσιάζω τον εαυτό μου: Η εκπαιδευτικός έχει στα χέρια της χαρτί υγείας και ζητά από τους μαθητές να κόψουν όσο κομμάτι θέλουν. Όταν όλοι οι μαθητές έχουν στα χέρια τους ένα κομμάτι από το χαρτί υγείας, η εκπαιδευτικός ζητά από τον καθένα να πει τόσες πληροφορίες για τον εαυτό του όσα και τα κομμάτια από το χαρτί υγείας που έχει στα χέρια του.

16Αλφάβητο από την ανάποδη . Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο. Ο πρώτος μαθητής αρχίζει να λέει το αλφάβητο από το τέλος λέγοντας μόνο ένα γράμμα. Ο μαθητής που κάθεται δίπλα του πρέπει να συνεχίσει με το επόμενο γράμμα. Δεν πρέπει να ακούγεται κανένας ψίθυρος. Αν ακουστεί κάποιος ήχος ή αν κάποιος μαθητής μιλήσει ταυτόχρονα με κάποιον άλλο, τότε το παιχνίδι αρχίζει από την αρχή. Προκαλέστε τους μαθητές σας να ολοκληρώσουν το αλφάβητο από την ανάποδη χωρίς να χρειαστεί να επανεκκινήσουν.

17. Αλλαγή θέσεων: Οι μαθητές αλλάζουν θέσεις με βάση τις οδηγίες της δασκάλας. π.χ. Να αλλάξουν θέσεις τα παιδιά που έχουν μαύρα μαλλιά ή να αλλάξουν θέσεις τα παιδιά που έχουν σκύλο ως κατοικίδιο κ.α. Σε ανύποπτες φάσεις μπορεί η δασκάλα να ζητήσει “να αλλάξουν όλα τα παιδιά θέση”  έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι όλα τα παιδιά έχουν μετακινηθεί.

18. Χούλα χουπ: Οι μαθητές ενός τμήματος μπορούν να σχηματίσουν έναν κύκλο ή και περισσότερους για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Σε κάθε κύκλο ένας μαθητής έχει ένα χούλα χουπ περασμένο στον ένα του ώμο. Οι μαθητές στον κύκλο κρατάνε χέρια και θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε το χούλα χουπ να περάσει από τον πρώτο μαθητή στον επόμενο και μετά στους υπόλοιπους που ακολουθούν χωρίς να αφήσουν τα χέρια ο ένας του άλλου.

19. Αγάλματα. Ένας μαθητής ή μια μαθήτρια εμφανίζεται στην ολομέλεια και μετατρέπεται σε άγαλμα παίρνοντας μια πόζα χωρίς να μιλάει. Θα πρέπει με αυτή την πόζα να δείξει κάτι ενδιαφέρον για τον ίδιο/την ίδια ή κάτι που τον χαρακτηρίζει ή την χαρακτηρίζει. Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να κάνουν υποθέσεις για το τι παρουσιάζει. Στο τέλος ο μαθητής ή η μαθήτρια αποκαλύπτει τι ήταν αυτό που παρουσίασε.

20. Το αντικείμενο που με αντιπροσωπεύει. Κάθε μαθητής ή μαθήτρια φέρνει μαζί του ένα αντικείμενο που τον αντιπροσωπεύει ή που είναι σημαντικό για αυτόν/αυτήν. Αναλαμβάνει να εξηγήσει γιατί αυτό το αντικείμενο θα ήταν σημαντικό για έναν ηθοποιό που θα τον/την υποδυθεί και  πώς θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει στη διάρκεια του ρόλου του.

21. Τι με χαρακτηρίζει: Κάθε μαθητής αναλαμβάνει να γράψει τρία χαρακτηριστικά για τον εαυτό του και να εξηγήσει πώς αυτά τα χαρακτηριστικά υπάρχουν στον ίδιο/στην ίδια.

22. ​Ομοιότητες και Διαφορές. Οργανώστε τα παιδιά σε ομάδες των δύο. Προσπαθήστε να ζευγαρώσετε παιδιά που δεν γνωρίζονται καλά. Ζητήστε τους να βρουν τρεις ορατές ομοιότητες και τρεις ορατές διαφορές μεταξύ τους. Στη συνέχεια, ζητήστε από τα παιδιά να βρουν και να συζητήσουν τρεις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους που δεν μπορούν να φανούν, όπως συμπάθειες, αντιπάθειες, φόβους ή αξίες. Ρωτήστε τους μαθητές εάν ανακάλυψαν οτιδήποτε απροσδόκητο σχετικά με τις ομοιότητες ή τις διαφορές μεταξύ τους.

23. Καθρέφτες. Οι μαθητές κινούνται όλοι μαζί ελεύθερα στον χώρο της τάξης. Στη συνέχεια με το σύνθημα “στοπ” θα πρέπει να “παγώσουν” στην ίδια πόζα με το παιδί που βρίσκεται απέναντί τους  σαν να είναι ο καθρέφτης του. Στόχος είναι ο συντονισμός των κινήσεων σαν είδωλα σε καθρέφτη.

24. Βουβό ημερολόγιο. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να φτιάξουν ομάδες με βάση τον μήνα που γεννήθηκαν. Οι μαθητές θα πρέπει να το κάνουν αυτό χωρίς να μιλήσουν μεταξύ τους για να συνεννοηθούν. Μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο νοήματα. Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί θέτοντας διαφορετικό κριτήριο όπως π.χ. χόμπι, ώρα που πάνε για ύπνο, ώρες που παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.α.

25.  Να αλλάξει θέση όποιος/α . Βάζουμε τις καρέκλες σε κλειστό κύκλο (μία λιγότερη από το σύνολο των μαθητών που συμμετέχουν). Ο μαθητής ή η μαθήτρια που στέκεται όρθιος/α στο κέντρο του κύκλου κάνει μια δήλωση για τον εαυτό του/της π.χ. Μου αρέσουν τα μακαρόνια. Όσοι μαθητές νιώθουν ότι ισχύει η δήλωση και για τα ίδια, πρέπει να αλλάξουν γρήγορα καρέκλες. Ο μαθητής ή η μαθήτρια που μένει χωρίς καρέκλα κάνει μια άλλη δήλωση  και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο.

26. Σπασμένο τηλέφωνο. Τα παιδιά στέκονται σε σειρά, το ένα δίπλα στο άλλο. Το τελευταίο παιδί επιλέγει μια φράση (μπορεί να είναι ένας κανόνας που πρέπει να ισχύει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς) και το μοιράζεται με το παιδί που είναι στο πλάι του. Ακολούθως το παιδί μοιράζεται αυτό που άκουσε με το επόμενο και αυτό συνεχίζεται μέχρι η φράση να ακουστεί από τα χείλια του πρώτου παιδιού. Ελέγχουμε αν μεταφέρθηκε σωστά το μήνυμα! Εναλλακτικά θα μπορούσε η πληροφορία που μεταφέρεται από μαθητή σε μαθητή να είναι ένα σχήμα στον ώμο ή την πλάτη ή ένα σήμα με τα χέρια κ.α.

27. Συλλογικά πορτρέτα: Οι μαθητές κάθονται σε δύο ομόκεντρους κύκλους έτσι ώστε κάθε μαθητής από τον εξωτερικό κύκλο να έχει μπροστά του ένα μαθητή από τον εσωτερικό κύκλο. Όσοι είναι στον εξωτερικό κύκλο έχουν ένα λευκό χαρτί Α4 και μαρκαδόρο. Ξεκινάνε να ζωγραφίζουν το πορτρέτο του απέναντί τους. Μετά από ένα λεπτό, με ένα σήμα, σταματάνε να ζωγραφίζουν και όσοι κάθονται στον εξωτερικό κύκλο μετακινούνται μια θέση δεξιά. Έχοντας πλέον ένα νέο παιδί απέναντί τους, συνεχίζουν το σχέδιο που ξεκίνησε το προηγούμενο. Τα «ζευγάρια» αλλάζουν συνεχώς, καθώς ο ένας κύκλος ανά ένα λεπτό μετακινείται κατά μία θέση, οπότε κάθε πορτρέτο συν-φιλοτεχνείται από πολλούς «ζωγράφους». Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία αλλάζοντας τους κύκλους, ώστε όλα τα παιδιά να περάσουν από τη θέση του ζωγράφου και να έχουν όλα ένα συλλογικά φτιαγμένο πορτρέτο.


Παιχνίδια για καλύτερη γνωριμία από τον ιστότοπο Ιδέες για δασκάλους

Το παιχνίδι “Βρες έναν φίλο “

Σημείωση: Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και προσπαθούν να συμπληρώσουν το έντυπο. Οδηγίες ενσωματωμένες στο  αρχείο .



Λήψη αρχείου

Το παιχνίδι “Γράψε στην πλάτη ”
για παιδιά που γνωρίζονται καλά μεταξύ τους

υθι6οοπ9


Φύλλα γνωριμίας



Λήψη αρχείου

Υλικό από τον ιστότοπο prwtokoudouni.weebly.com

φυλλα γνωριμίας υιθ7ι


 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου


Οργάνωση και διακόσμηση τάξης

original 8260459 1

Από το blog της Κουκουβάγιας μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία για την οργάνωση και τη διακόσμηση της τάξης σας...

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

κουκουβάγια βλογκ

Στολισμός  πόρτας:
“Φάρος προστάτης…”

Ένας πρωτότυπος και ευφάντασμος στολισμός για την πόρτα της τάξης είναι και η πρόταση της εκπαιδευτικού Σωτηρίας Κίτσιου .
Ας την δούμε μέσα από τον Ιστοχώρο της Όλα εν…τάξη!!!

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα 

ΦΆΡΟς 1

Διακόσμηση τάξης_ ΝΕΑ ΘΕΜΑΤΑ από τη Σχολική φωλίτσα της Γεωργίας

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα 

εξώφυλλο διακόσμηση τάξης


Έτοιμες λίστες για κάθε τάξη του Δημοτικού,
με το υλικό και τα σχολικά είδη που θα χρειαστούν

Τι θα χρειαστώ για τη νέα σχολική χρονιά 3

 

Πατώντας στην παρακάτω εικόνα μπορείς να κατεβάσεις τη σελίδα της τάξης σου, να την εκτυπώσεις και να δεις τι υλικό  προτείνει η Χρωματιστή Τάξη για τη νέα χρονιά.

Τι θα χρειαστώ για τη νέα σχολική χρονιά

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α ΤΑΞΗΣ (ola-en-taxi.weebly.com)



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Επίσης από την εξαίρετη κ. Μποζατζίδου Ελένη τα δύο παρακάτω προγράμματα:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Το πρόγραμμά της Α΄ Τάξης με εικόνες

Το πρόγραμμά μου Α΄ Τάξη 0


Σχολικά Προγράμματα για όλες τις τάξεις από τον ιστότοπο “Χρωματιστή τάξη”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα 

Σχολικά Προγράμματα για όλες τις τάξεις


Τι να κάνω πρώτη ημέρα στο σχολείο;

Πρώτη μέρα  στο  σχολείο

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  “Όλα εν…τάξη!!!”
Πατήστε εδώ ή στην παρακάτω εικόνα  για να δείτε τις δραστηριότητες

πρώτη μέρα

diaxoristiko environment

Οι  κανόνες  μπαίνουν  για  να τηρούνται!!!

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  “Όλα εν…τάξη!!!”   ένα άρθρο για τους κανόνες της τάξης .



Λήψη αρχείου

 

Πατήστε στην  παρακάτω εικόνα για περισσότερα

ΚΑΝΌΝΕς σΩΤΗΡΊΑ

Ένα χαρούμενο και διασκεδαστικό παιδικό τραγούδι για το Νηπιαγωγείο και για τους κανόνες στο νηπιαγωγείο φτιαγμένο με εργαλείο ΤΝ.

 

Κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο 

Ας δούμε παρακάτω ένα βίντεο από το κανάλι “Μαθαίνουμε κι αλλιώς” που θα βοηθήσει  τους μικρούς μας  μαθητές  στην μετάβασή  τους από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, μιλώντας για τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στην τάξη !

πατήστε στην παρακάτω εικόνα

βίντεο κανόνες ταξης

   Μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά για τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά στο σχολείο και στη συνέχεια να τους παρουσιάσετε..

Τα στρουμφο-ναι της τάξης μας



Λήψη αρχείου

Τα στρουμφο-όχι  της τάξης μας



Λήψη αρχείου

Ένα γράμμα από τη δασκάλα σου, την πρώτη μέρα τoυ σχολείου Σε (πολύ) ελεύθερη απόδοση από το πρωτότυπο:

“Σε αυτή την τάξη είμαστε όλοι μια οικογένεια” σε ελεύθερη μετάφραση από το πρωτότυπο Our Class is a Family [Olsen, Shannon, Sonke, Sandie].

 

Ένα ακόμη βιντεάκι που περιγράφει τους κανόνες συμπεριφοράς που θα πρέπει όλοι μας να τηρήσουμε στο σχολείο μας, ή έστω να προσπαθήσουμε να τους τηρήσουμε. Την επιμέλεια του βίντεο την είχε ο Νίκος Λιλιόπουλος, Πρόεδρος του Ε2 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας.

Οι Κανόνες της τάξης
από τον ιστότοπο e-Τάξη μου!

12


Σας παρουσιάζουμε παρακάτω  το τραγούδι της Καλημέρας

για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού από το κανάλι “Ιπτάμενα Γράμματα (Flying Letters) ”

Ο Μπόνι Λόνι της φιλίας το μπαλόνι

Από τον ιστότοπο Thalia’s kinderstories
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

Ο Μπόνι Λόνι της φιλίας το μπαλόνι

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

παιχνίδια γνωριμίας

ΕΛΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο “Μια Τρίτη…… ΜΙΑ ΦΟΡΑ” 



Λήψη αρχείου

Δραστηριότητες γνωριμίας για τις πρώτες ημέρες στο σχολείο από τον ιστότοπο της Ανθίας

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί από εμάς που προβληματιζόμαστε κάθε φορά για το τι να κάνουμε τις πρώτες ημέρες στο σχολείο. Κάποιοι, βέβαια, ίσως, έχετε σκεφτεί ήδη τι ακριβώς θα κάνετε με τους μαθητές σας.

 

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να πάρετε  μερικές  ιδέες που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για να εμπλουτίσετε τις πρώτες ημέρες!

22812d 07d8e5c698a146a28f8752ca8e9a5966mv2

Design D 300x57 2

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός στηρίζεται σχεδόν πάντα στην παρατήρηση, καταγραφή και αξιολόγηση της μάθησης των παιδιών. Η καλή οργάνωση κάθε τάξης  αφορά από μέρους των εκπαιδευτικών  την πρόληψη,  αντιμετώπιση και επίλυση των προβλημάτων που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κατά την διάρκεια κάθε σχολικού έτους  οι εκπαιδευτικοί στην τάξη τους. Και συνήθως είναι ποικίλα και διαφέρουν στη μορφή και την ένταση, αλλά  εντάσσονται  στο πλαίσιο του έργου τους. Δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα και μαγικές λύσεις. Χρειάζεται χρόνος και μεθοδικότητα.
Η διαχείριση των προβλημάτων αυτών είναι εξαιρετικά δύσκολη και με πολλές απαιτήσεις.

Το πιο βασικό: Η ΠΡΟΛΗΨΗ
« Ασφάλεια εστί το προνοείν και προλαμβάνειν. Το δε προνοείν και προλαμβάνειν, κρείττον εστί του θεραπεύειν.» Ιπποκράτης

Τα προαπαιτούμενα για μια μεθοδική και οργανωμένη διδακτική  διαχείριση της τάξης μας
1. Δημιουργία καλού μαθησιακού κλίματος
2. Γνώση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των μαθητών
3. Οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος
4. Οργάνωση του ημερήσιου προγράμματος δραστηριοτήτων , κανόνες και ρουτίνες
5. Σχέσεις σχολείου- οικογένειας
6.Σημαντικός κρίνεται ο έγκαιρος εντοπισμός των προβλημάτων, γιατί επηρεάζει την ακαδημαϊκή και τη διαπροσωπική ανάπτυξη του κάθε μαθητή.
Επιπλέον είναι πια αυτονόητο πως  η διαχείριση των ήπιων ή πιο σοβαρών καθημερινών προβλημάτων συμπεριφοράς στο πλαίσιο της τάξης, παίζει καθοριστικό ρόλο  στη διαχείριση του δικού μας άγχους, που πηγάζει από αυτές τις συμπεριφορές.

Η Διαχείριση προϋποθέτει ΓΝΩΣΗ !
Γνωρίζουμε τους μαθητές μας
 τη μαθησιακή τους ετοιμότητα – γνώσεις, δεξιότητες
 το μαθησιακό τους προφίλ
 τα ενδιαφέροντά τους
 τα αναπτυξιακά ορόσημα της συγκεκριμένης ηλικίας
 ποικιλία στρατηγικών προς αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών
 την κοινωνική – οικονομική-πολιτισμική κατάσταση της οικογένειας του

 

Πώς πρέπει ο δάσκαλος να αντιμετωπίζει τα προβλήματα στην τάξη

Οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία της τάξης είναι οι ακόλουθες:

  • η δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη
  • η δημιουργία εξατομικευμένων σχέσεων εμπιστοσύνης με τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς
  • η αποφυγή στιγματισμού και της χρήσης ταμπέλων για την περιγραφή της συμπεριφοράς του παιδιού
  • η οριοθέτηση κανόνων και η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωσή τους. Οι μαθητές ακολουθούν με μεγαλύτερη ευκολία κανόνες που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι. Οι κανόνες θα πρέπει να είναι σαφείς και κατανοητοί. Ακόμη, θα πρέπει να είναι θετικά διατυπωμένοι και να  μην περιέχουν λέξεις όπως “ΔΕΝ” και “ΜΗΝ”
  • η συνεχής αναφορά στους κανόνες. Καλό θα είναι να είναι αναρτημένοι σε εμφανές σημείο
  • οι σταθερές επιβραβεύσεις
  • η ευελιξία στη χρήση συμπεριφορικών μεθόδων
  • η χρήση χιούμορ
  • η προώθηση των δεξιοτήτων και των διαπροσωπικών σχέσεων του παιδιού που παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς
  • η γνώση του χαρακτήρα και της ψυχολογίας των παιδιών
  • η αποφυγή τιμωρίας, όπως η στέρηση του διαλείμματος. Συνήθως, έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα
  • η ανάπτυξη διδακτικών ρουτινών (αναμενόμενη σειρά από διδακτικές συνήθειες λ.χ. έλεγχος ορθογραφία, τέλος διδασκαλίας, κτλ)
  • η διευθέτηση της τάξης σύμφωνα με τους διδακτικούς στόχους
  • η συνεχής επικοινωνία και η επαρκής πληροφόρηση της οικογένειας αναφορικά με τις δυσκολίες του παιδιού.

 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

AdobeStock 491201019 scaled

Συζητήσετε με τους γονείς σε ατομική βάση και ζητήστε να σας αναφέρουν κάτι που πρέπει να προσέξετε για το παιδί.
Επικοινωνείτε καθημερινά με τους γονείς.
Ενημερώνετέ τους πρώτα για τα θετικά του παιδιού και μετά συζητήσετε πρώτα διερευνητικά για θέματα που σας προβληματίζουν στην συμπεριφορά του ή στην σχολική του επίδοση.
Διατηρείτε καθημερινά τον προσωπικό φάκελο (portfolio) κάθε μαθητή ενημερωμένο.
Συζητήσετε με τους γονείς τι θέλετε και πώς θέλετε να βοηθούν τα παιδιά στο σπίτι.
Πάντοτε να τους εξηγείτε τι έκανε λάθος ο μαθητής και πώς μπορεί να διορθωθεί.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ προσεκτικά και πάντοτε με ΥΠΟΜΟΝΗ….
Εξηγήστε τους στην αρχή της χρονιάς πώς θα δουλέψετε σε κάθε μάθημα.

Θέματα συζήτησης_ 1ης συνάντησης



Λήψη αρχείου

Έντυπο για συμπλήρωση από τον γονέα κατά την 1η συνάντηση



Λήψη αρχείου

Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς…..

1η συναντηση

Δείτε μια όμορφη παρουσίαση για την Α΄τάξη 
της συναδέλφου Θεοδωρακοπούλου Έφης



Λήψη αρχείου

Ενημέρωση για τη β ΄τάξη   σε μορφή pdf

από την εκπαιδευτικό Γκομώλη Φωτεινή (5o Δ.Σ. Θεσσαλονίκης)



Λήψη αρχείου

 

Μια ενημέρωση με μορφή  παρουσίασης
για την Γ τάξη 

της συναδέλφου Λύτου Μαίρης



Λήψη αρχείου

Καλή σχολική χρονιά – Ενημέρωση για τη Γ΄τάξη   σε μορφή pdf



Λήψη αρχείου

Επίσης  μια παρουσίαση για τις τάξεις Γ΄και Δ΄
από την συνάδελφο Έλενα Δεριζιώτη

η οποία είναι και δημιουργός  του ιστότοπου
 
“Τα σαΐνια της Έλενας”



Λήψη αρχείου

Παρουσιάσεις για την Δ΄τάξη

  1. Από την συνάδελφο Μελισσού Βαλεντίνα



Λήψη αρχείου

2. από την συνάδελφο Λέκκα Αναστασία(101 Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης)



Λήψη αρχείου

3. από τη συνάδελφο Καρκούλια Γεωργία



Λήψη αρχείου

Και τέλος μια ομιλία για τους γονείς της Ε και ΣΤ τάξης

Σημείωση: Δεν γνωρίζω τον / την συγγραφέα της ομιλίας (όποιος/α τον γνωρίζει ας με ενημερώσει)



Λήψη αρχείου

Οργανώνοντας μια συνάντηση με τους γονείς

Η συνάντηση με τους γονείς είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα όλους τους εκπαιδευτικούς, αφού είναι μια  συνάντηση που, χωρίς οδηγίες-κανόνες, δε θα είχε την επιθυμητή  αξία, ώστε να χτιστεί εξαρχής συνεργασία των βασικότερων ενηλίκων στην καθημερινότητα ενός παιδιού!

Για μια τέτοια συνεργασία, αφενός συμφωνούν οι δύο πλευρές πως δεν είναι αντίπαλες ομάδες, αλλά «συμπαίκτες» της ίδιας ομάδας και αφετέρου στηρίζουν τη σύμπραξή τους σε βασικούς κανόνες και όχι σε προσωπικούς κανόνες και συμφέροντα.

Πώς θα την οργανώσουμε, τι θα πούμε, πού πρέπει να επικεντρωθούμε.
Ας ξεκινήσουμε με την σκέψη “τι θα ήθελα εγώ να ακούσω αν με καλούσαν σε μια παρόμοια συνάντηση;”

Συνήθως οι γονείς ενημερώνονται  από τους εκπαιδευτικούς για το περιεχόμενο, τους στόχους, τον τρόπο εργασίας και τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών  όσον αφορά τα γνωστικά  αντικείμενα.

Στη συνάντηση αυτή σίγουρα θα πρέπει  να δοθούν σαφείς και λεπτομερείς πληροφορίες για τη διδακτική διαδικασία που θα ακολουθηθεί σε κάθε μάθημα, οδηγίες για τον τρόπο μελέτης στο σπίτι και να οριστεί ο τρόπος επικοινωνίας – ενημέρωσης – ανατροφοδότησης μεταξύ εκπ/κού και γονέων.
Όλοι γνωρίζουμε πως  μαθησιακή διαδικασία εντός και εκτός τάξης είναι αποκλειστική ευθύνη του / της εκπαιδευτικού και οι γονείς δεν εμπλέκονται, μπορούν όμως να διατυπώνουν την άποψή τους ως ανατροφοδότηση.
Η εμπιστοσύνη όμως των γονέων στο πρόσωπο του/της  εκπαιδευτικού και στον τρόπο που αυτός/ή λειτουργεί και η διάθεση των γονέων να προβάλλουν θετικά στους μαθητές την εικόνα του /της εκπαιδευτικού και του σχολείου θα αποδώσει τα μέγιστα αποτελέσματα  και θα έχουν  αποφασιστική σημασία στην πρόοδο και την αποδοτικότητα των μαθητών

παιδικός 2018.09φ 1200x566 1

Ας πάρουμε μερικές ιδέες από αξιόλογους εκπαιδευτικούς ιστότοπους και ας δημιουργήσουμε την δική μας με τρόπο μοναδικό που θα αντανακλά κάτι από την δική μας αύρα…

9 Τρόποι να αξιοποιήσετε στο έπακρο την πρώτη συνάντηση με τους γονείς

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

2fee4d057162a9030c986a15bc92e034 school council 1 300x199 1

1η συνάντηση γονέων – 10 οδηγίες

από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο  “Κυρία , Κυρία! … να πω;”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

συνάντηση γονέων

Συναντήσεις γονέων – δασκάλων: Ένας πλήρης οδηγός και μυστικά επιτυχίας

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

synantiseis goneon daskalon odigos

images

Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς… από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο  ” Ιδέες για δασκάλους κι όχι μόνο “

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

1η συνάντηση

parent support

Φεύγοντας καλό είναι να πάρουν κάτι από αυτήν την συνάντηση ανάλογα πάντα με το θέμα. Θα μπορούσε να είναι κάποιο βιβλιαράκι ή ένα τρίπτυχο  με προτάσεις για πώς να βοηθήσουν το παιδί τους στο σπίτι.

Θυμόμαστε πάντα ότι οι γονείς δεν είναι αντίπαλοί μας, αλλά συνεργάτες μας. Και οι δυο προσπαθούμε το καλύτερο για τα παιδιά μας. Τους θέλουμε κοντά μας δίπλα μας, χρειαζόμαστε και την παραμικρή βοήθεια και αυτό τους το δίνουμε να το καταλάβουν.
Επιτέλους ας ανοίξουμε τις πόρτες μας. Εμείς θα βάλουμε όρια και κανόνες.

 

images

Έντυπο για συλλογή στοιχείων για τους μαθητές μας 

από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο ” Ιδέες για δασκάλους κι όχι μόνο “

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

diaxoristiko environment

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ  ΜΕ  ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ  ΤΩΝ  ΒΙΒΛΙΩΝ

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  ” Όλα εν…τάξη!!!”  της αξιαγάπητης εκπαιδευτικού Σωτηρίας Κίτσιου

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να  τις κατεβάσετε 

ετικέτες με τους ήρωες των βιβλίων

images

Σχολικά έντυπα

Από τον ιστοχώρο  ” Χρωματιστή τάξη “ θα βρείτε  διάφορα χρήσιμα σχολικά έντυπα.
Κατέβασε όποιο έντυπο σε ενδιαφέρει.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

Σχολικά Έντυπα

Ημερολόγιο super heroes



Λήψη αρχείου

Πρόγραμμα Μαθημάτων για την Α΄ και  Β΄ δημοτικού με τους ήρωες της γλώσσας

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  ” Όλα εν…τάξη!!!”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα 

1943083765

 

 Παρακάτω θα βρείτε και προγράμματα σε πολλά σχέδια

Πατήστε στον σύνδεσμο εδώ

Design D 300x57 2

Design D 300x57 2

Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για τηλεκπαίδευση

λήψης 1 3

Σύμφωνα με τις τελευταίες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:

Στους μαθητές τμημάτων σχολικών μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορονοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον Διευθυντή σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πως γίνεται  η υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία

images 2 1

Η υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών όλων των σχολείων της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E., η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους. Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις

Τι ισχύει για τα ιδιωτικά σχολεία

images 3 1

Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα – κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων


Design D 300x57 2

Οδηγοί για την Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στους οδηγούς

1508083453 orig


ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-1



Λήψη αρχείου

Design D 300x57 2Οδηγίες Webex για μικρά παιδιά Δημοτικού


Οι νέοι Κανόνες της Ηλεκτρονικής μας τάξης

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στους νέους κανόνες

0cd79d5f 565a 407c 971a 597536b6846e


Design D 300x57 2

Μαθαίνω, παίζω και αλληλεπιδρώ στην εικονική μου τάξη

e library3 800x600

Επεξήγηση εικονίδια πλατφόρμας webex για παιδιά

Σε αυτό το βίντεο που δημιούργησε η Πηνελόπη Κερασοβίτη, μπορείτε να δείτε με ωραίο τρόπο τα βασικά εικονίδια για τη χρήση της πλατφόρμας webex για τους μαθητές.
Στη συνέχεια μπορείτε να ελέγξετε τις δεξιότητές σας μέσα από το κουίζ

από Vasiliki Katsarou

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων, Ψηφιακή βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων