Κούκλες βουντού γίνονται ανάρπαστες στην Πάφο!!…
Συγγραφέας: kantonopou στις 7 Φεβρουαρίου, 2014
“Ν”: Χωρίς καμιά διάθεση να προσβάλουμε το λαό της όμορφης Πάφου (και της Κύπρου με τους τόσους αγίους), αλλά αντίθετα με την ελπίδα να θορυβήσουμε εκείνους, στους οποίους αφορά το ζήτημα, αναδημοσιεύουμε από το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο. Σημειώνουμε ότι η ενασχόληση με τη μαγεία για “παιχνίδι” είναι κάτι συνηθισμένο στους έφηβους, όχι μόνο τώρα αλλά από τότε που ήμουν εγώ έφηβος. Φυσικά δεν είναι κάτι υγιές, αλλά ένα σύμπτωμα (και συγχρόνως αίτιο) της γενικής παρακμής και της νοσηρότητας που βασανίζει την κοινωνία.
Προερχόμενοι από τη Σαλαμίνα [της Κύπρου], οι δυο Απόστολοι, οι οποίοι είχαν για βοηθό τους τον ευαγγελιστή Μάρκο, διέσχισαν την Κύπρο, μεταδίδοντας το λόγο του Θεού στους κατοίκους της νήσου. Στην Πάφο, όπως μας ενημερώνουν οι Πράξεις των Αποστόλων (Πραξ. 13. 6), ο ραδιούργος Ιουδαίος ψευδοπροφήτης και μάγος Ελύμας, είχε προσπαθήσει να διαστρέψει την οδό του Κυρίου, παρεμβάλλοντας εμπόδια στους Αποστόλους οι οποίοι προσπαθούσαν να κηρύξουν το ευαγγέλιο, στον τότε Ρωμαίο ανθύπατο Σέργιο Παύλο, άνθρωπο συνετό.
Οι μαγικές τέχνες του Ελύμα, στάθηκαν όμως αδύναμες και ανίσχυρες μπροστά στην πανίσχυρη δύναμη του θεοφόρου Παύλου, ο οποίος τύφλωσε το μάγο, κατατροπώνοντας τη σκοτεινή δύναμή του.
Τον είχε αποκαλέσει μάλιστα γιο του διαβόλου, γεμάτο από κάθε είδους πονηριά και ραδιουργία, που πολεμά καθετί το καλό.
Μετά το πέρασμα των Αποστόλων από την Πάφο, η λατρεία των ειδώλων και των δαιμονίων, παραχώρησε τη θέση της στη λατρεία του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Οι ειδωλολατρικοί ναοί έκλεισαν και χριστιανικές ορθόδοξες εκκλησίες έκαναν την εμφάνισή τους, σε όλη την περιοχή. Περπατώντας στον παραλιακό δρόμο της Κάτω Πάφου, κοντά στο λιμανάκι, απ’ όπου ο Παύλος και η συνοδεία του είχαν φύγει με πλοίο και μετέβησαν στην Πέργη της Παμφυλίας, μπήκαμε σε κάποια καταστήματα αναμνηστικών δώρων, γνωστά ως souvenir shops.
Πήγα γρήγορα στο ταμείο διαμαρτυρόμενος στην υπεύθυνη.
«Μα ήμουν έτοιμη να παραγγείλω και άλλες, γιατί σχεδόν έχουν τελειώσει.Έχουν γίνει ανάρπαστες, δεν προλαβαίνουμε να τις τοποθετούμε στο σταντ και αμέσως τις αγοράζουν. Βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων», ήταν η απάντηση της.
Φύγαμε απογοητευμένοι.
Η απογοήτευσή μου είχε κορυφωθεί, όταν όλοι οι καταστηματάρχες με ενημέρωσαν, ότι οι σχετικές κούκλες γίνονται ανάρπαστες από ντόπιους και ξένους, μικρούς αλλά και μεγάλους.
Διερωτήθηκα εάν πήγε χαμένο το κήρυγμα του Παύλου στην Πάφο και οι σαράντα παρά μίαν μαστιγώσεις που σύμφωνα με την τοπική παράδοση, είχε δεχθεί στην πλάτη του ο ουρανοβάμων Απόστολος, στην προσπάθειά του να εκχριστιανίσει τους ειδωλολάτρες αλλά και Ιουδαίους κατοίκους της.
Από τη σελίδα της Παγκύπριας Ένωσης Γονέων
Ιερέας βουντού “προσευχόμενος”… (από εδώ) |
Περιοδικό ΔΙΑΛΟΓΟΣ τεύχος 40
Πρωτοπρ. Βασίλειου Α. Γεωργόπουλου (M.Th). Από εδώ.
α) Τι είναι τo Βουντού.
Παρά τον αναγκαστικό εκχριστιανισμό τους, οι αφρικανοί σκλάβοι με εξωτερικό χριστιανικό περίβλημα, διατήρησαν τα εντόνως ανιμιστικά, φετιχιστικά, μαγικά θρησκευτικά τους στοιχεία, τους τελετουργικούς χορούς τους και την προγενέστερη νοηματοδότησή τους. Σήμερα συναντά κάποιος τη λατρεία βουντού εκτός από τα νησιά της Καραϊβικής, κυρίως στις Η.Π.Α.
ΟΙ οπαδοί του Βουντού πιστεύουν σε μία υπέρτατη θεότητα το Αγαθό πνεύμα, σε διάφορους αφρικανικούς θεούς που θεωρούνται κατώτερες θεότητες και σε θεοποιημένα πνεύματα προγόνων. Αυτοί οι θεοί και τα πνεύματα ονομάζονται Λόα (Loa).
Κατά την εποχή του δουλεμπορίου, είχαν αντιστοιχήσει τα Λόα, για να αποκρύψουν την πραγματικότητα, με Ρωμαιοκαθολικούς αγίους. Τα Λόα, απαιτούν πιστότητα και αφοσίωση από τους λάτρεις τους. Τα πιο φοβερά και πλέον δαιμονικά Λόα ονομάζονται Guede και έχουν σχέση με το θάνατο, το σεξ, τη μαύρη μαγεία.
Κάθε οικογένεια ή επιμέρους ομάδες ανθρώπων, συγκροτούν λατρευτικούς κύκλους ενός ή πολλών Λόα, με υποχρεωτική την παρουσία κάποιου Ιερέα που ονομάζεται “χάνγκαν” ή και Ιέρειας που ονομάζεται “μάμπο” ως ενδιάμεσου για προστασία.
Τα Λόα, αισθητοποιούν την παρουσία τους στους πιστούς όταν στην κυριολεξία τα πνεύματα τους καταλαμβάνουν κατά την διάρκεια της τελετουργίας.
Γνωρίσματα της εν λόγω μαγικού και δαιμονικού χαρακτήρα λατρείας είναι: α) Ο εξαιρετικά έντονος φρενήρης και εκστατικός τελετουργικός χορός. β) Η έκχυση αίματος κατά τη διάρκεια της τελετουργίας, συνήθως μέσω θυσίας ζώου. Παλαιοτέρα είχαν καταγραφεί και ανθρωποθυσίες. γ) Η παρουσία ιερέως ή ιέρειας. δ) Η κατάληψη κυριολεκτικώς των οπαδών-λάτρεων κατά την έκσταση από τα πνεύματα (Λόα). ε) Η έκδηλη παρουσία του μαγικού – δαιμονικού στοιχείου.
Φωτο: βουντουϊστής με κεφάλι θυσιασμένης κατσίκας (από το ίδιο άρθρο
Η έκδηλη παρουσία μαγικών πρακτικών και δαιμονικών οντοτήτων στη λατρεία Βουντού, έχει σε μεγάλο βαθμό ταυτίσει το Βουντού στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη γενικότερα με την άσκηση μαύρης μαγείας.
Ιδίως στις Η.Π.Α. και κυρίως στη Νέα Ορλεάνη, είναι γνωστές οι κούκλες Βουντού, που στις διάφορες αποκρυφιστικές και μαγικές τελετές χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατα και ομοιώματα των ανθρώπων, στους οποίους θέλουν να προξενήσουν πόνο, ασθένεια ή κακό. Στα πλαίσια αυτά, το Βουντού κατανοείται κυρίως ως αποκρυφιστική πρακτική και όχι ως ονομασία συγκεκριμένης ομάδας
Για τη σύνταξη του παρόντος άρθρου βασιστήκαμε στα:
1) Handbuch Religiose Gemeinschaften und Weltanscha-uungen, (Hrsg. H. Reller, H. Krech, M. Kleiminger), 5η εκδ. 2000.
2) H. Gasper – J. Muller – F. Valentin, Lexikon der Sekten, Sondergruppen und Weltanschauugen, 7η έκδ. 2001.
3) Kirchen, Sekten, Religionen, (Hrsg. G. Schmid, G. O. Sc-hmid), 7η εκδ. 2003.
4) A. Fincke – M. Pohlmann, Kompass Sekten und religiose Weltan -schauungen, 2004. 5) Βλ. Kompaktlexikon Religionen, [Hrsg: Rudiger Hauth], 1998.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.