kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

“ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ: ΜΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΛΑΤΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΛΑΒΕΡΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕΘΟΔΩΝ ΣΤΟ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ”

Συγγραφέας: kantonopou στις 13 Δεκεμβρίου, 2008

Όταν αναφέρεται η λέξη λατρεία, μερικοί άνθρωποι μπορεί να θυμηθούν όχι μόνο την τραγωδία του Waco στο Texas, αλλά και τους φόνους/αυτοκτονίες που διαπράχθηκαν στο Jamestown στις 18 Νοεμβρίου 1978, όταν 913 άτομα πέθαναν ακολουθώντας την διαταγή του Rev. Jim Jones να πιούνε κυανιούχο αλάτι.
Και οι δυο αυτές περιπτώσεις, είχαν γίνει αμέσως το επίκεντρο της προσοχής του κόσμου. Επειδή και οι δυο αυτές ομάδες είχαν τις βάσεις τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπάρχει ο κίνδυνος πολλοί άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο να σκέφτονται ότι το θέμα των λατρειών είναι πρόβλημα της Βόρειας Αμερικής και δεν επηρεάζει τους ανθρώπους στη Βρετανία.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα και αναφέρονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη χώρα δραστηριοποιούνται 500 και πλέον λατρείες. Με βάση το ποσοστό ανά πρωτεύουσα, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει παρόμοιο πρόβλημα με τον αριθμό των λατρειών στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι περισσότερες λατρείες είναι εγγεγραμμένες στην κυβέρνηση σαν θρησκευτικές οργανώσεις ή σαν φιλανθρωπικά ιδρύματα. Το πρόβλημα είναι, ότι, μερικοί άνθρωποι εξαπατώνται και καταπιέζονται ψυχολογικά στις λατρείες με τη χρησιμοποίηση μεθόδων, οι οποίες μερικές φορές αποκαλούνται τεχνικές ελέγχου του μυαλού. Με βάση το τελευταίο αυτό σημείο, αντιλαμβάνεται κανείς, ότι, το πρόβλημα των λατρειών άπτεται του ζητήματος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Οι άνθρωποι οι οποίοι εξαναγκάζονται να ενταχθούν σε μια λατρεία, συνήθως το πράττουν ξεχνώντας την προηγούμενη τους ζωή, είτε αυτή σχετίζεται με τις σπουδές τους, τα πιστεύω τους, τις καριέρες τους, τις οικογένειες ή τους φίλους. Η επίδραση όχι μόνο στο θύμα αλλά και στην οικογένεια του είναι αβάστακτη. Μερικές οικογένειες θυμάτων περιγράφουν, ότι, η αντιμετώπιση της νέας κατάστασης είναι χειρότερη και από το θάνατο. «Είναι μια ζωντανή απώλεια» είπε πρόσφατα μια γυναίκα.
Πολλοί άνθρωποι εκπλήσσονται για το επίπεδο των ανθρώπων που εντάσσονται σε κάποια λατρεία. Τα ακόλουθα είναι χαρακτηριστικά της πιο πιθανής στρατολόγησης σε λατρεία.

1. Προέρχονται από ένα οικονομικά επαρκές οικογενειακό περιβάλλον
2. Έχουν μέση και περισσότερη ευφυία
3. Έχουν καλή μόρφωση
4. Είναι ιδεαλιστές

Οι περισσότερες λατρείες μπορούν να στρατολογήσουν και να ελέγξουν ένα άτομο σε διάρκεια τριών με τεσσάρων ημερών. Παρ? όλα αυτά, το να εγκαταλείψεις την ομάδα δεν είναι κάτι εύκολο. Μερικοί δεν φεύγουν ποτέ. Η εγκατάλειψη της αίρεσης, οφείλεται στη σκληρή και πολύχρονη δουλειά εκ μέρους της οικογένειας των θυμάτων ή των φίλων τους. Μερικές οικογένειες προτιμούν να επιλέξουν μια προσέγγιση DIY για να βοηθήσουν το αγαπημένο τους πρόσωπο να σκεφτεί κριτικά για ακόμη μια φορά, ενώ άλλες καταφεύγουν στις υπηρεσίες ενός εξειδικευμένου συμβούλου για να κάνει τη δουλειά γι? αυτές. Όποια κατεύθυνση και αν υιοθετηθεί ποτέ δεν υπάρχει εγγύηση επιτυχίας.
Για αυτούς οι οποίοι κατορθώνουν ν? εγκαταλείψουν τη λατρεία, αρχίζει η δύσκολη περίοδος της αποκατάστασης. Αυτό διαρκεί τυπικά ένα ή περισσότερα χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το πρώην μέλος βιώνει μια ποικιλία συμπτωμάτων απομάκρυνσης. Αυτά τα συμπτώματα όπως δείχνει το «Information Disease, Science Digest, (Ιανουάριος 1982) περιλαμβάνουν:

Παραισθήσεις
Αμνησία
Ενοχή
Φόβος για την ομάδα
Συναισθηματικά ξεσπάσματα
Αϋπνία
Αυταπάτες
Ανωμαλίες στην έμμηνο ρύση
Σεξουαλική δυσλειτουργία
Χωρίς επαρκή βοήθεια και πληροφορίες η αποκατάσταση του πρώην μέλους είναι δυνατό να παραταθεί για αόριστη περίοδο.
Για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση αυτού του θέματος, είναι σημαντικό να δώσουμε ένα ορισμό στην λέξη λατρεία. Το Κέντρο Πληροφοριών για τις λατρείες ορίζει τη λατρεία σαν μια ομάδα η οποία έχει όλα τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

1. Χρησιμοποιεί ψυχολογικό εξαναγκασμό για να στρατολογεί και να κατηχεί πιθανά μέλη.
2. Σχηματίζει μια εκλεκτική ολοκληρωτική κοινωνία.
3. Ο ιδρυτής- ηγέτης είναι δογματικός, όχι υπόλογος και έχει χάρισμα.
4. Πιστεύει ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» για να ζητεί χρήματα και να στρατολογεί ανθρώπους.
5. Ο πλούτος του δεν ωφελεί ούτε τα μέλη του ούτε την κοινωνία.

Είναι επίσης σημαντικό να λάβουμε υπόψη τις κατηγορίες των λατρειών. Υπάρχουν δύο κύριες επικεφαλίδες κάτω από τις οποίες επιλέγει να κατηγοριοποιήσει όλες τις λατρείες το Κέντρο Πληροφοριών για τις Λατρείες:

Θρησκευτικές λατρείες Θεραπευτικές λατρείες

1. Συχνή η κοινή ζωή
2. Τα μέλη συνήθως εγκαταλείπουν ή δεν συμμετέχουν στο εργατικό δυναμικό της κοινωνίας
3. Ο μέσος όρος στρατολογίας είναι 20 χρονών
4. Είναι εγγεγραμμένες σαν θρησκευτικές ομάδες
5. Εμφανίζονται να προσφέρουν σύνδεση με μια ομάδα η οποία ενδιαφέρεται να δημιουργήσει ένα καλύτερο κόσμο μέσα από πολιτικά, πνευματικά και άλλα μέσα.
1. Η κοινή ζωή είναι σπάνια
2. Τα μέλη παραμένουν στο εργατικό δυναμικό της κοινωνίας
3. Ο μέσος όρος στρατολόγησης είναι 30 χρονών
4. Είναι εγγεγραμμένες σαν ?μή κερδο-σκοπικές ομάδες?
5. Εμφανίζονται να προσφέρουν σύνδεση με μια ομάδα η οποία
προσφέρει μαθήματα σε κάποιου είδους τεχνική ή θεραπεία αυτοβελτίωσης και αυτοβοήθειας

Εάν κάποιος γίνει μέλος κάποιας λατρείας, τότε καθαρά γίνεται θύμα ψυχολογικού εξαναγκασμού. Οι τεχνικές ελέγχου του μυαλού είναι πολλές, ποικίλουν και σχηματίζουν ένα κατάλογο 26 σημείων:

Ελεγχόμενη έγκριση
Ιεραρχία
Πίεση
Βομβαρδισμός αγάπης
Μπερδεμένος δογματισμός
Απομάκρυνση της ιδιωτικής ζωής
Στέρηση της αίσθησης του χρόνου
Ασυμβίβαστοι Κανόνες
Προφορική κακομεταχείριση
Στέρηση ύπνου
Ύπνωση
Απόρριψη παλιών αξιών
Αντικατάσταση Σχέσεων
Εξομολόγηση
Οικονομική δέσμευση
Απομόνωση
Αλλαγή Δίαιτας
Παιχνίδια
Όχι ερωτήσεις
Ενοχή
Φόβος
Κώδικες ντυσίματος

Μια συνηθισμένη λατρεία χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό της πλειοψηφίας των πιο πάνω τεχνικών, που καταλήγουν σε πιθανή στρατολόγηση. Αυτή η πίεση συνήθως συνεχίζεται μέχρι ένα οριακό σημείο το οποίο αποκαλείται από τον Conway και Siegelman ?σπάσιμο? (Conway Siegelman, Snapping New York: Delta Books, 1979). Μετά από το ?σπάσιμο?, το πρόσωπο αφήνεται σ? ένα στάδιο υψηλής υποβολής, στο οποίο η κριτική ικανότητα μειώνεται σε μεγάλο βαθμό. Ταυτόχρονα συμβαίνει συνήθως ξαφνική αλλαγή της προσωπικότητας, μια αλλαγή προς το χειρότερο.
Αυτή η αλλαγή στην προσωπικότητα και η σχετική ανικανότητα του ατόμου να εκτιμήσει με κριτικό τρόπο, προκαλούν την αντίδραση της οικογένειας και των φίλων. Εάν δεν τους έχουν δοθεί κάποιες οδηγίες από το σπίτι για το πως να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, το μέλος της λατρείας γρήγορα θα αποξενώνεται όλο και περισσότερο από αυτούς.
Με τις λατρείες να αντιπροσωπεύουν μια τέτοια απειλή για το άτομο, την οικογένεια και την κοινωνία, πως μπορούμε να αντιδράσουμε; Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορούν να γίνουν όπως ακολούθως:

1. Η κοινωνία χρειάζεται να ενημερωθεί για το πώς ο καθένας γίνεται τρωτός στην κακομεταχείριση.
2. Οι άνθρωποι πρέπει να εκπαιδευτούν στις τεχνικές ελέγχου του μυαλού, έτσι ώστε να μπορούν να αναγνωρίσουν και να εγκαταλείψουν κάποιο περιβάλλον όπου υπάρχει ψυχολογικός εξαναγκασμός, πριν μετατραπούν σε θύματα.
3. Η κοινωνία πρέπει να συνειδητοποιήσει, ότι, υπάρχει μεγάλη ποσότητα καλού υλικού για τις λατρείες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι χρήσιμο να ενημερώνεσαι για τις διάφορες πληροφορίες σε σχέση με το αντικείμενο αυτό.
4. Οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να ρωτάνε και ό,τι δεν είναι ΕΝΤΑΞΕΙ να λένε ΟΧΙ!
5. Πρέπει να εκπαιδευτούν περισσότεροι επαγγελματίες στον τομέα της πνευματικής υγείας, για να βοηθήσουν τα θύματα λατρειών.
Ελπίζουμε ότι μερικές από τις πιο δημοφιλείς εσφαλμένες ιδέες έχουν περιληφθεί σε αυτό το άρθρο. Αυτές είναι οι ακόλουθες:

Ανατρέποντας τους μύθους

1. Οι άνθρωποι δεν κατατάσσονται σε λατρείες. Στρατολογούνται.
2. Οι άνθρωποι στρατολογούνται με μια μέθοδο και όχι ένα μήνυμα.
3. Οι άνθρωποι δεν παραμένουν στις λατρείες επειδή δεν έχουν να κάνουν κάτι άλλο στη ζωή τους, αλλά επειδή τους κρατά εκεί ο ψυχολογικός εξαναγκασμός.
4. Οι λατρείες σκοπεύουν να διατηρήσουν δεσμό με τους ανθρώπους για μια ολόκληρη ζωή, ή για όσο είναι τρωτοί προς την λατρεία. Δεν είναι ούτε ιδιοτροπία ούτε μια φάση.
5. Στρατολογούνται σε λατρείες φυσιολογικοί άνθρωποι από φυσιολογικά σπίτια.
6. Οι αρχηγοί των λατρειών είναι οι υπεύθυνοι για τα προβλήματα τα οποία προκαλούνται στα μέλη, στα πρώην μέλη ή στις οικογένειες τους.
7. Τα μέλη της λατρείας είναι ειλικρινή.
8. Τα μέλη της λατρείας είναι θύματα και πρέπει να τους φερόμαστε με αγάπη. Είναι άνθρωποι οι οποίοι χρειάζονται βοήθεια και όχι εχθρότητα.
9. Οι λατρείες στρατολογούν άτομα όλων των ηλικιών, όχι μόνο νεαρά άτομα.
10. Τα άτομα τα οποία στρατολογούν, σπανίως είναι οπτικά αναγνωρίσιμα. Συνήθως δείχνουν αρκετά φυσιολογικά άτομα, τα οποία φέρονται με πολύ φιλικό τρόπο.
11. Οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει θύμα λατρευτικών τεχνικών ψυχολογικού εξαναγκασμού.
12. Ακριβείς πληροφορίες για τις λατρείες δεν αποκτούνται αποτελεσματικότερα προσπαθώντας να διεισδύσεις σε μια λατρεία. Αυτό
είναι πολύ επικίνδυνο.


Cult Information Center
Articles on Cults and Mind Control
Cult Concerns: An Overview of Cults and their Harmful Methods in the UK
http://www.cultinformation.org.uk./articles.html

Αφήστε μια απάντηση