kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (29)

Συγγραφέας: kantonopou στις Νοέμβριος 30, 2008

 ΕΡΩΤΗΣΗ: «Τα Ευαγγέλια και στο σημείο αυτό τα λένε πολύ μπερδεμένα. Οι νεότερες διασκευές νόθεψαν την ιστορική αλήθεια και παρουσίαζαν τους Ιουδαίους να πιάνουν τον Ιησού χωρίς αιτία, να τον διαπομπεύουν, να τον κατηγορούν και να τον καταδικάζουν σε θάνατο, αν και ήταν αθώος» (Γ. Κορδάτου, Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός, εκδ. Μπουκουμάνης, τ. α?, σ. 349).

   ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι δίχως αιτία οι Ιουδαίοι έπιασαν τον Ιησού. Είχαν πάρει απόφαση ότι αξίζει να θανατωθεί παρά να παρασύρει τον κόσμο σε ανεγξέλεκτες καταστάσεις. Επίσης είχαν κάποια ψευδοεξουσία, όπως κι ο Κορδάτος παραδέχεται, κάποια αυτονομία, και μπορούσαν να δικάζουν, για θέματα μωσαϊκού νόμου, τους συμπατριώτες τους. Δεν ήταν, λοιπόν αθώος στα μάτια των Φαρισαίον ο Ιησούς, αφού διακήρυξε ότι είναι ο Μεσσίας, τόσο πριν όσο και μετά τη σύλληψή του, και μάλιστα στο κήρυγμά του πολλές φορές καταφερόταν εναντίον Φαρισαίων και Γραμματέων. Δεν χρειάζεται να έχει κάνει κίνημα, βίαιη επανάσταση και τα λοιπά, για να τον μισούν οι Ιουδαίοι. Η κρίση για πολιτικά εγκλήματα ανήκε στον Πιλάτο και τους Ρωμαίους και γι? αυτό οι Φαρισαίοι προσπάθησαν να συκοφαντήσουν τον Ιησού ως κοσμικό επαναστάτη, αλλά ο Πιλάτος δεν δέχτηκε την κατηγορία αυτή. Οι Ιουδαίοι ωστόσο είχαν την εξουσία να θανατώσουν κάποιον για παραβίαση του μωσαϊκού νόμου.

Μπορεί βέβαια, επειδή οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς φαντάζονταν το Μεσσία ως εθνικιστή ηγέτη, να πίστευαν ότι ο Ιησούς θα κήρυττε βίαιη επανάσταση. Σ? αυτήν την περίπτωση τον συνέλαβαν προληπτικά, αλλά είχαν δικαιολογία το ότι αποκαλούσε τον εαυτό του Θεό και Μεσσία, δηλαδή ότι ? σύμφωνα μ? αυτούς ? βλασφημούσε.

 Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm

Αφήστε μια απάντηση