kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (25)

Συγγραφέας: kantonopou στις 19 Νοεμβρίου, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ:“Στο Ματθαίον 11, 2 και στο Λουκά 7, 18, «οι δυο αυτοί ευαγγελιστές αναφέρουν πως ο Ιωάννης ο Βαφτιστής μέσα από τη φυλακή του έστειλε μια ειδική αντιπροσωπεία να ρωτήσει τον Ιησού εάν είναι ο Μεσσίας ο αληθινός. Μα οι ίδιοι οι ευαγγελιστές (Ματθ. 3, 13) μάς λένε πως ο Ιωάννης όχι μονάχα εβάφτισε τον Ιησού στον Ιορδάνη αλλά και τον αναγνώρισε για ανώτερό του και για Μεσσία. Η αντίφαση αυτή είναι ολοφάνερη (…). Ο Χρυσόστομος λέει (…) η αμφιβολία δεν ήταν του Βαφτιστή αλλά των μαθητών του. Κι επειδή κατάλαβε το τέλος του τους έστειλε στον Ιησού για να μάθουν από τον ίδιον την αλήθεια και να πιστέψουν στη μεσσιακή αποστολή του. Αλλά η δικαιολογία του Χρυσόστομου ουσιαστικά είναι ένα δικολαβικό τέχνασμα. Ούτε το πνεύμα ούτε το γράμμα της πολύκροτης περικοπής ενισχύουν μια τέτοια έμμεση ερμηνεία» (Γ. Κορδάτου, Αρχαίες θρησκείες και Χριστιανισμός, εκδ. Μπουκουμάνη, σ. 247-8)».

  ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι μόνο δικολαβικό τέχνασμα δεν είναι, αλλά φαίνεται πολύ λογική η εξήγηση του Χρυσοστόμου. Ο Ιωάννης, έχοντας δει τον Ιησού και ξέροντας ότι είναι αβέβαιο το δικό του μέλλον στη φυλακή, στέλνει τους μαθητές του να κάνουν την ερώτηση αυτή, ώστε να προσκολληθούν πλέον στον Ιησού, αφού η δική του αποστολή ολοκληρωνόταν. Εμμέσως (μέσω της ρητορικής ερώτησης) ο Ιωάννης έστελνε τους μαθητές του στον Ιησού, διότι προφανώς, αν δεν το έκανε αυτό, με την εκτέλεσή του αυτοί θα διασκορπίζονταν και δε θα πίστευαν στον Χριστό. Πολύ λογική η ερμηνεία αυτή, αφού αποκαλύπτει το βαθύτερο νόημα αυτής της ρητορικής ερώτησης, που ο Γ. Κορδάτος δεν αντελήφθη. Ορισμένοι μαθητές του Πρόδρομου είχαν γίνει αμέσως μαθητές του Χριστού (Κατά Ιωάννη 1, 40) 

Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm

Αφήστε μια απάντηση