kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (15)

Συγγραφέας: kantonopou στις 19 Νοεμβρίου, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Το β? όμως Ευαγγέλιο δε λέει τίποτα σχετικό και αγνοεί τις οικογενειακές περγαμηνές του Ναζωραίου. Ο Ευαγγελιστής Μάρκος, που απομνημόνευσε τα όσα ιστόρησε ο Πέτρος, επειδή δεν άκουσε τίποτε σχετικό, ίσως γιατί στη Ρώμη και στην Ιταλία οι χριστιανικές εκκλησίες δεν ήθελαν τον Ιησού γέννημα θρέμμα Ιουδαίο, αρχίζει τη διήγησή του από τότε που ουσιαστικά άρχισε ο Ιησούς την πολιτικοκοινωνική του δράση» (Γ. Κορδάτου, Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός, εκδ. Μπουκουμάνης, τ. α?, σ. 238).

  

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Επειδή το Ευαγγέλιο αυτό «εγράφη δια τους εκ περιτομής Χριστιανούς της Αιγύπτου» (Στ. Ν. Σάκκου, Εισαγωγή εις την Καινήν Διαθήκην, β’ έκδοση, ΑΠΘ – τμήμα εκδόσεων, σ. 108), προκύπτει πως δεν προοριζόταν για τους Ρωμαίους και Ιταλούς (τα «Ευαγγέλια» δεν ήταν τίποτε άλλο παρά επιστολές, κι όχι διατριβές) και συνεπώς τις εικασίες δεν αξίζουν να τις πάρει κανείς στα σοβαρά. «Μίαν δε γενεάν προ του Μάρκου η Αλεξάνδρεια εχρημάτισεν επί 15 έτη ίση προς την Ρώμην συμπρωτεύουσα αυτής? τότε η αυτοκρατορία είχε δύο αυτοκράτορα. Δια τούτο και η ελληνιστική της Αιγύπτου και το κατά Μάρκον Ευαγγέλιον έχουν πολλάς λατινικάς λέξεις. Το ότι ο Πέτρος ήτο επίσκοπος Ρώμης και ο υπαρχηγός του Μάρκος έγραψε το Ευαγγέλιόν του εν Ρώμη με πολλάς ρωμαϊκάς λέξεις είναι αυτόχρημα μύθος» (Στ. Ν. Σάκκου, Εισαγωγή εις την Καινήν Διαθήκην, β’ έκδοση, ΑΠΘ – τμήμα εκδόσεων, σ. 109). Άλλωστε μπορούμε να υποθέσουμε ? κι αυτή η υπόθεση ανατρέπει τον ισχυρισμό των οπαδών της αρνητικής κριτικής ότι πρώτα εγράφη το Κατά Μάρκον ? ότι επειδή είχε γραφτεί πρώτα το Κατά Ματθαίον, ο Μάρκος κι ο Πέτρος δε θεώρησαν αναγκαίο να ξανααναφερθούν στη γενεαλογία του Ιησού. Αυτή είναι πιο λογικοφανής αιτία. Βέβαια, ο Λουκάς αργότερα, ξαναγράφει τη γενεαλογία του Ιησού. Αυτό το κάνει γιατί το Ευαγγέλιό του ήταν μια επιστολή προς έναν πρώην Εθνικό, τον Θεόφιλο (κι απ? ότι φαίνεται απ? το «κράτιστε», αυτός είχε κρατικό αξίωμα), ο οποίος, επειδή ήταν νεοκατήχητος Εθνικός έπρεπε να μάθει για τον Ιησού.

 Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm 

Αφήστε μια απάντηση