kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (11)

Συγγραφέας: kantonopou στις 17 Νοεμβρίου, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ: “Τι εννοεί ο Ιησούς όταν λέει «Μ? νομ?σητε ?τι ?λθον βαλε?ν ε?ρ?νην ?π? τ?ν γ?ν? ο?κ ?λθον βαλε?ν ε?ρ?νην, ?λλ? μ?χαιραν. ?λθον γ?ρ διχ?σαι ?νθρωπον κατ? το? πατρ?ς α?το? κα? θυγατ?ρα κατ? τ?ς μητρ?ς α?τ?ς κα? ν?μφην κατ? τ?ς πενθερ?ς α?τ?ς? κα? ?χθρο? το? ?νθρ?που ο? ο?κιακο? α?το?.» (Κατά Ματθαίον, 10, 34-36) και «Π?ρ ?λθον βαλε?ν ?π? τ?ν γ?ν, κα? τ? θ?λω ε? ?δη ?ν?φθη! β?πτισμα δ? ?χω βαπτισθ?ναι, κα? π?ς συν?χομαι ?ως ο? τελεσθ?! δοκε?τε ?τι ε?ρ?νην παρεγεν?μην δο?ναι ?ν τ? γ?; ο?χ?, λ?γω ?μ?ν, ?λλ? ? διαμερισμ?ν. ?σονται γ?ρ ?π? το? ν?ν π?ντε ?ν ο?κ? ?ν? διαμεμερισμ?νοι, τρε?ς ?π? δυσ? κα? δ?ο ?π? τρισ?? διαμερισθ?σονται πατ?ρ ?π? υ?? κα? υ??ς ?π? πατρ?, μ?τηρ ?π? θυγατρ? κα? θυγ?τηρ ?π? μητρ?, πενθερ? ?π? τ?ν ν?μφην α?τ?ς κα? ν?μφη ?π? τ?ν πενθερ?ν α?τ?ς.» (Κατά Λουκάν, 12, 49-53), εκτός απ? το να εκδηλώσει τη θρησκευτική του μισαλλοδοξία και το φανατισμό, που διαιρούν τους ανθρώπους; Ο ίδιος το λέει ότι δεν ήρθε να φέρει ειρήνη αλλά πόλεμο, όχι ειρήνη αλλά μάχαιρα? ότι εξαιτίας του θα διαχωριστούν οικογένειες, πατέρας κατά γιου κι αντίστροφα, μάνα κατά κόρης κι αντίστροφα, πεθερά κατά νύφης κι αντίστροφα».  ΑΠΑΝΤΗΣΗ: καμμία σχέση, φυσικά, δεν έχουν οι παραπάνω ισχυρισμοί με την αλήθεια. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος γράφει: «Επομένως ο πόλεμος δεν είναι έργον της προθέσεως του Κυρίου, αλλά προέρχεται από την γνώμην των ανθρώπων. Διότι ο Κύριος ήθελεν όλοι οι άνθρωποι να συμφωνούν ως προς την ευσέβειαν. Επειδή όμως εκείνοι στασιάζουν, γίνεται πόλεμος» (Ομιλία λε? εις το Κατά Ματθαίον, 1). Ο Χριστός λέει ότι εξαιτίας του, οι άνθρωποι θα χωριστούν, από μόνοι τους, σ? αυτούς που θα πιστέψουν και σ? αυτούς που δε θα πιστέψουν. Ώς εδώ, ποιο είναι το πρόβλημα; Όταν εμφανίζεται μια θεωρία ή μια πίστη, άλλοι τη δέχονται κι άλλοι την απορρίπτουν και έτσι οι άνθρωποι διχάζονται, διαιρούνται σε δύο ομάδες. Αυτό όμως δεν λέει τίποτε αρνητικό για την θεωρία την ίδια? δεν συνεπάγεται πως η ίδια η θεωρία είναι κακή, απλώς επειδή κάποιοι τη δέχτηκαν και κάποιοι άλλοι την απέρριψαν. Άμα ήταν έτσι, όλες οι απόψεις θα ήταν «επικίνδυνες», αφού εξαντικειμένου «διχάζουν» τους ανθρώπους σε δύο (τουλάχιστον) ομάδες: όσους τις αποδέχονται κι όσους τις απορρίπτουν. Είναι ολοφάνερη λοιπόν η πονηριά των Νεοπαγανιστών, που κατηγορούν τον Χριστό ως αίτιο διχασμού. Κάνουν ωσάν ο Χριστός να οδηγεί στο διχασμό της ανθρωπότητας. Σε λίγο θα ισχυριστούν ότι μόνο όταν μια άποψη γίνεται αποδεκτή απ? όλους, είναι σωστή (διαφορετικά είναι κακό να υπάρχει και να διχάζει), δηλαδή θα δικαιώσουν το επιχείρημα της βίαιης επιβολής μιας άποψης. Αντίθετα, ο Χριστός, τονίζοντας ότι θα διχάσει τους ανθρώπους, σε πιστούς και άπιστους, αφήνει «χώρο» να σταθούν οι άπιστοι. Διαφορετικά δεν θα έλεγε ότι εξαιτίας του θα διαχωριστούν οι άνθρωποι (σε πιστούς και άπιστους): θα ?λεγε ότι εξαιτίας του θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι.           Η «μάχαιρα» έχει το χαρακτηριστικό ότι τέμνει. Δεν αναφέρεται σε σφαγές ο Χριστός, αλλά στο γεγονός ότι η ύπαρξή του διαχωρίζει τους πιστούς από τους άπιστους? ο διαχωρισμός γίνεται όχι με τη βία, αλλά με τη δική τους θέληση να είναι είτε πιστοί είτε άπιστοι.

          Ο διχασμός όμως, ανάμεσα και στα μέλη της οικογένειας, δεν οφείλεται απλώς στην διαφορετική τοποθέτηση του καθενός έναντι του Χριστού, αλλά στο μίσος των άπιστων προς τους Χριστιανούς. Ο Χριστός (ξανα)τονίζει ότι οι άπιστοι θα μισήσουν τους Χριστιανούς συγγενείς τους? δεν λέει ότι ο Χριστιανός θα μισήσει τους άπιστους συγγενείς του. Οι αρχαιολάτρες διαστρεβλώνουν τα λόγια του, σαν να σήμαινε το ένα το άλλο. Θα σύμφερε στους αρχαιολάτρες και τους λοιπούς αντιχριστιανούς να αποδείξουν ότι ο Χριστός ζητάει από τους Χριστιανούς να μισήσουν τους άπιστους συγγενείς/συνανθρώπους τους. Όμως ο Χριστός απλώς προειδοποιεί τους Χριστιανούς ότι οι άπιστοι συγγενείς τους θα τους μισήσουν: «κα? ?χθρο? το? ?νθρ?που ο? ο?κιακο? α?το?». Όχι «και εχθρός [=ο Χριστιανός] των οικιακών [=άπιστων συγγενών] αυτού». Για τους Χριστιανούς ισχύει πάντοτε το Κατά Ματθαίον, 5, 44-47. Η διαφορά είναι λεπτή, αλλά τεράστιας σημασίας. Οι αντιχριστιανοί είναι τεχνίτες στη διαστρέβλωση των λόγων της Αγίας Γραφής και στην παραποίηση του νοήματός της.

  Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm 

Αφήστε μια απάντηση