kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (10)

Συγγραφέας: kantonopou στις 17 Νοεμβρίου, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ: “Ο Ιησούς κηρύσσει το μίσος προς τους ίδιους τους γονείς: «ε? τις ?ρχεται πρ?ς με κα? ο? μισε? τ?ν πατ?ρα ?αυτο? κα? τ?ν μητ?ρα κα? τ?ν γυνα?κα κα? τ? τ?κνα κα? το?ς ?δελφο?ς κα? τ?ς ?δελφ?ς, ?τι δ? κα? τ?ν ?αυτο? ψυχ?ν, ο? δ?νατα? μου μαθητ?ς ε?ναι.  κα? ?στις ο? βαστ?ζει τ?ν σταυρ?ν ?αυτο? κα? ?ρχεται ?π?σω μου, ο? δ?ναται ε?να? μου μαθητ?ς.» (Κατά Λουκάν, 14, 26-27). Με άλλα λόγια ο Ιησούς προτρέπει τον κόσμο να μισεί τους γονείς του και την οικογένειά του, για να αγαπάει αυτόν! Η αγάπη προς τον Ιησού συνεπάγεται μίσος προς την ανθρωπότητα.”   ΑΠΑΝΤΗΣΗ: τι θέλει να πει εδώ ο Χριστός φαίνεται από ένα αντίστοιχο χωρίο του Κατά Ματθαίον, 10, 37-38: «?Ο φιλ?ν πατ?ρα ? μητ?ρα ?π?ρ ?μ? ο?κ ?στι μου ?ξιος? κα? ? φιλ?ν υ??ν ? θυγατ?ρα ?π?ρ ?μ? ο?κ ?στι μου ?ξιος? κα? ?ς ο? λαμβ?νει τ?ν σταυρ?ν α?το? κα? ?κολουθε? ?π?σω μου, ο?κ ?στι μου ?ξιοςΟ Ματθαίος λέει «όποιος αγαπά τον πατέρα ή την μητέρα του περισσότερο απ? ό,τι αγαπά εμένα, δεν μου είναι άξιος». Φαίνεται αμέσως ότι ο Λουκάς ? που δεν ήταν αυτόπτης μάρτυρας ? κατέγραψε διαφορετικά αυτό που ο Ματθαίος ? που ήταν αυτόπτης μάρτυρας ? άκουσε. Δηλαδή πρόκειται για τα ίδια λόγια του Χριστού, κι ο Ματθαίος τα παρέθεσε, όντας αυτόπτης μάρτυρας, πιστότερα. Όταν λοιπόν ο Λουκάς γράφει περί «μίσους προς τους γονείς» δεν εννοεί μίσος: εννοεί «η αγάπη προς τους γονείς να είναι μικρότερη απ? την αγάπη προς τον Χριστό»? απλά το λέει με άλλα λόγια. Χρησιμοποιεί μια πιο έντονα φορτισμένη λέξη («μίσος»), ώστε να δείξει την δέουσα διαφορά μεγέθους μεταξύ της αγάπης προς τον Θεό και της αγάπης προς τους γονείς. Όσο θα ήταν το να μισούσε κανείς τους γονείς του (ενώ αρχικά τους αγαπούσε), τόση θα πρέπει να είναι η διαφορά μεταξύ της αγάπης προς το Θεό και της αγάπης προς τους γονείς ? αλλά αυτό δε συνεπάγεται άρνηση της αγάπης προς τους γονείς. Η τιμή και αγάπη προς τους γονείς είναι θεϊκή εντολή (ΕΞΟΔΟΣ ΚΑ?, 12). Ωστόσο προηγείται η αγάπη προς το δωρητή κάθε ζωής, δηλαδή το Θεό, κι έπεται η αγάπη προς τους δωρητές της προσωπικής ζωή, δηλαδή τους γονείς. Αυτό είναι το λογικό. Επιπλέον, δεν ισχύει κανένας αλληλοαποκλεισμός, όπως ισχυρίζονται οι αντιχριστιανοί, διαστρεβλώνοντας τα λόγια του Χριστού. Το «αγάπησε περισσότερο το Θεό από τους γονείς σου» δεν συνεπάγεται «μίσησε και μην αγαπάς τους γονείς σου». Ότι ο Λουκάς όταν γράφει για «μίσος» μιλά μεταφορικά, φαίνεται απ? το ότι κάνει λόγο για μίσος προς τον ίδιο μας τον εαυτό. Φυσικά, δεν εννοεί πραγματικό μίσος, αλλιώς ποιο νόημα θα είχε να μιλάμε για σωτηρία; 

 Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm

Αφήστε μια απάντηση