Θα σας πω ό,τι αισθάνεται η αλήθεια μου

 Η αλήθεια μου αισθάνεται ότι σήμερα νιώθουμε όλοι την ηδονή της ανακούφισης από το τέλος της επιμορφωτικής περιόδου.

Δε λέμε, κουραστήκαμε.

Δε λέμε, δυσκολευτήκαμε κι αναστενάξαμε πολλές φορές.

Δε λέμε, με ανυπομονησία φτάσαμε στο σήμερα που όλοι νιώθουμε σα να φεύγει από μέσα μας ένα βάρος.

Δεν είναι περίεργο;

Από αύριο θα αρχίσει να μου κακοφαίνεται.

Χωρίς καμιά διάθεση για φιλοφρόνηση,  ΑΛΗΘΕΙΑ είναι  ότι όταν γνωρίζεσαι και συνεργάζεσαι  με τέτοιους εξαιρετικούς συναδέλφους, βλέπεις τα πράγματα αλλιώς, “αναπνέεις πουλιά”, “δεν αφήνει λάσπης πατημασιές” πάνω σου  η εναντίωση, η μιζέρια, η αδράνεια, η έχθρα  αλλά και  η απόλυτη θλίψη και απογοήτευση  των ημερών που σε σταυρώνει και σε αγκυλώνει αλλά είσαι αναγκασμένος να μένεις εκεί  “ώσπου να εθιστεί σ` αυτό το ψύχος η αντοχή (σ)ου”.

(Οι στίχοι ή τα “θραύσματα” στίχων προέρχονται από τη νέα ποιητική συλλογή της Κικής Δημουλά  με τίτλο  “Τα εύρετρα”).

Τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς όλων των συναδέλφων ομολογουμένως είναι πολύ αξιόλογα και με τη σύμφωνη γνώμη σας θα αναρτηθούν και στο blog. Δίνω ένα δείγμα μόνο της δουλειάς σας, που έχει ήδη δημοσιευθεί από εσάς τους ίδιους.

  • Στο εξαιρετικό ιστολόγιο της Ελένης Μάγκα ή αλλιώς Περισπωμένης,  η Ελένη δημοσίευσε  τα φύλλα εργασίας από το διδακτικό της σενάριο στη Νεοελληνική Λογοτεχία Α΄ Γυμνασίου αλλά και τα φύλλα εργασίας από το  διδακτικό σενάριο της Φοίβης Παπαγεωργίου στην Ιστορία Α΄ Γυμνασίου.
  • Την πολύ όμορφη παρουσίαση της Αναστασίας  Βασιλείου με θέμα: “Μικρασιατική καταστροφή- Χαμένες πατρίδες”. Περιλαμβάνεται, ως  αφόρμηση. στο διδακτικό της σενάριο στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας  Α΄ Γυμνασίου.
  • Τα φύλλα εργασίας από το σενάριο του Χρυσόστομου Καρρά στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ Λυκείου, συμπλωρωμένα από τους μαθητές του.

Βλέπουμε  και  απολαμβάνουμε ένα βίντεο που δημιούργησε η Ελένη Μάγκα για να αποχαιρετήσει τους μαθητές της από τη Γ΄ Γυμνασίου Γαρδικίου Θεσπρωτίας.

Τέλος, δημοσιεύω και την ομαδική μας εργασία για την αξιοποίηση του λογισμικού “Δημόσιος και Ιδιωτικός Βίος στην Αρχαία Ελλάδα”.

Η εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα

View more presentations or Upload your own.

Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την άψογη συνεργασία μας και σας συγχαίρω θερμά για τη δουλειά σας.

Ευχαριστώ θερμά και τους δύο συναδέλφους και πολύ καλούς φίλους και συν-επιμορφωτές μου, τον Βασίλη Κολλιό και τον Σπύρο Ζήνδρο, με τους οποίους πορευτήκαμε από κοινού σ` αυτό το πρόγραμμα, ειδικά με το Βασίλη πορευόμαστε μαζί από την επιμόρφωσή μας στο ΠΑΚΕ Ιωαννίνων. Η συνεργασία μας υπήρξε επίσης άψογη.

Εύχομαι σε όλους Καλό Καλοκαίρι και ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ.

Μικρά, αλλά χρήσιμα

Συγκέντρωσα μερικές πληροφορίες που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες:

  • Μετατροπή αρχείων ήχου από swa σε mp3

Είναι πολύ απλό. Σβήνουμε την επέκταση .swa και  προσθέτουμε στη θέση της την επέκταση .mp3. Το αρχείο μετατρέπεται αυτόματα και μπορεί να γίνει εισαγωγή του και στο power point. Πολύ χρήσιμο, γιατί τα αρχεία ήχου των λογισμικών έχουν αυτή την επέκταση και συνήθως υπάρχει δυσκολία στο άνοιγμα τους.

  • Άνοιγμα αρχείων του office 2007 με το office 2003

Εάν έχετε δημιουργήσει ένα αρχείο Word, Excel και PowerPoint με το office 2007  (υπάρχει εγκατεστημένο και στα μαθητικά netbooks), δεν μπορείτε να το ανοίξετε  με το office 2003. Για το σκοπό αυτό πρέπει να κατεβάσετε και να  εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας το  Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint File Formats και …ταλαιπωρία τέλος.

Εάν σας αρέσει κάποιο βίντεο στο youtube και θέλετε να πάρετε μόνο τον ήχο του, μπορείτε να αντιγράψετε το url του βίντεο και να το επικολλήσετε  στο λευκό πλαίσιο του dirpy. Πατώντας dirpy εμφανίζεται το βίντεο και με κλικ πάνω στην επιλογή download κατεβάζετε και αποθηκεύετε το αρχείο mp3. Εάν δεν επιθυμείτε να αποθηκεύσετε ολόκληρο το αρχείο, σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε συγκεκριμένα το χρονικό μέρος αυτού που θα μετατραπεί σε ήχο (από… έως…).

Ευρετήριο

Στο παρακάτω box μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένο και αρχειοθετημένο σε φακέλους το υλικό της επιμόρφωσης. Το υλικό θα εμπλουτίζεται σταδιακά. Έχετε τη δυνατότητα, πατώντας στο βελάκι που σχηματίζεται πάνω δεξιά σε κάθε αρχείο:

  • να δείτε το αρχείο σε προεπισκόπηση (preview) ή με τα google docs
  • να το κατεβάσετε (download) και να το αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας για δική σας χρήση
  • να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο ορισμένων αρχείων (description).

Λογοτεχνικά περιοδικά: τα κύτταρα της λογοτεχνίας – παρουσίαση

Τον τίτλο της ανάρτησης δανείστηκα από τον ομώνυμο τίτλο του άρθρου του Αναστάση Βιστωνίτη, που δημοσιεύτηκε στο λογοτεχνικό περιοδικό “η λέξη”, τ. 200.

Είναι η δεύτερη παρουσίαση που κάνω με την εφαρμογή αυτή και ομολογώ ότι με έχει εντυπωσιάσει. Τα λογοτεχνικά περιοδικά που παρουσιάζονται χωρίζονται σε ψηφιακές συλλογές και σε ηλεκτρονικά περιοδικά, τα οποία εντόπισα στο διαδίκτυο.
Συστηματική καταγραφή και παρουσίαση των δικτυακών τόπων και ιστοσελίδων που αφορούν τη νεοελληνική λογοτεχνία υπάρχει στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

Λογοτεχνικά περιοδικά: τα κύτταρα της λογοτεχνίας on Prezi

Δέηση

Απλώνω τα χέρια
στον κήπο που κάηκε.
Δάκρυ του χρόνου
το μυστικό μου,
ακόμα κρατώ.
Γυμνά τα πόδια
στου ήλιου τις σάλπιγγες,
χρυσό κλωνάρι
φιλί μου παλιό.
Απλώνω τα χέρια
σε κάτι που χάθηκε.

ποίηση : Διονυσία Ντάλιου, από την ποιητική της συλλογή “Ασέληνος Νυκτωδία” (Εκδ. Ομήγυρις, 2009)
μουσική : Φίλιππος Περιστέρης
τραγούδι : Θέλμα Καραγιάννη

  • “Το βίντεο του Σπύρου Πανταζή έχει ως αφορμή το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη. ‘Ομως, «Τα παιδιά» που αναφέρει ο Σεφέρης, εδώ είναι έφηβοι, και τα «χαλίκια που πετάνε» γίνονται στο τέλος πέτρες, με τρόπο ώστε να παραπέμπει στην αντίδραση της νέας γενιάς σε κάθε λογής εξουσία. Χρησιμοποιώντας την τεχνική του animation ο Πανταζής δημιουργεί ένα βίντεο για τις ανησυχίες, τα αδιέξοδα και τη φωνή διαμαρτυρίας της νέας γενιάς”.

(από το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση e-poema)

Τον Ιούνιο η ψηφιακή πλατφόρμα για κάθε μάθημα του Γυμνασίου και του Λυκείου

«Τέλος Ιουνίου θα παρουσιάσουμε την πλατφόρμα που ετοιμάζεται για κάθε μάθημα του Γυμνασίου και του Λυκείου και μετά θα προχωρήσουμε και στο Δημοτικό, έτσι ώστε, στην πλατφόρμα του κάθε μαθήματος να υπάρχουν τα ψηφιακά υλικά, να υπάρχει το κάθε βιβλίο σε ψηφιακή μορφή, αλλά και όλα τα βοηθήματα που υπάρχουν σήμερα» .

Αυτό ανακοίνωσε  η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων σημειώνοντας πως «πρέπει να μπορεί ο εκπαιδευτικός να χειρίζεται την πλατφόρμα, γιατί, για να κάνεις πλοήγηση δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις. Πρέπει ο εκπαιδευτικός να βρίσκει όλα τα βοηθήματα και να διαμορφώνει ο ίδιος το μάθημά του».

Η κ.υπουργός αναφερόμενη στην προετοιμασία τόνισε τα εξής: «Εχει γίνει όλη η επεξεργασία αυτό το διάστημα με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και με ειδικούς, οι οποίοι ήρθαν και από την Ευρώπη, για το βασικό σχέδιο, δηλαδή, τους βασικούς στόχους, που πρέπει να πληρούν τα προγράμματα. Έντεκα Επιτροπές θα δουλέψουν οριζόντια αυτά τα προγράμματα, ως ενότητες, δηλαδή τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, την καινοτομία και τις θεωρητικές επιστήμες που είναι η ιστορία, η κοινωνική επιστήμη, τα θρησκευτικά. Αυτές οι ομάδες θα δουλεύουν τους στόχους και αυτά που πρέπει να μαθαίνει το κάθε παιδί σε κάθε τάξη. Αντίστοιχα, μια μικρή ομάδα το δομεί αυτό ως πρόγραμμα. Στην πορεία, σε αυτό συμμετέχουν όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, ώστε να γίνει μια συζήτηση μέσα από το Διαδίκτυο αυτό το διάστημα. Στόχος μας είναι, να το ξεκινήσουμε για ένα χρόνο πιλοτικά και μετά να προσπαθήσουμε την όσο γίνεται μεγαλύτερη εφαρμογή του σε περισσότερα σχολεία».

Πηγή: esos

 

Το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού

Είχα ξανακάνει ανάρτηση για να παρουσιάσω το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού και το Αρχείο του Καβάφη αλλά για κάποιον άγνωστο λόγο, η ανάρτηση εξαφανίστηκε. Ας πούμε πως μου βγήκε σε καλό, γιατί ανακάλυψα μια εφαρμογή με την οποία μπορείς να δημιουργήσεις τις παρουσιάσεις σου μ` έναν εντελώς διαφορετικό και εντυπωσιακό τρόπο. Η εφαρμογή ονομάζεται Prezi και το ευτύχημα είναι ότι δέχεται και τα ελληνικά, μόνο που δεν σου δίνει τη δυνατότητα επιλογής γραμματοσειράς. Έκανα λοιπόν δοκιμή με μια παρουσίαση για το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού. Συζητάμε εντυπώσεις στο ΚΣΕ ή εδώ στα σχόλια.

Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού on Prezi

Παρουσίαση σχεδίου μαθήματος για τον Καβάφη κατά τη βιβλιοπαρουσίαση του τόμου “Διαδίκτυο & Διδασκαλία” εκδόσεις Κέδρος. Παρουσιάζει η Γιακουμάτου Τερέζα.

Σοφία Νικολΐδου, Διδακτική πρόταση: Κ.Π. Καβάφης. Το αρχείο του Ποιητή.

ΤΠΕ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΠΕ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Για τον Νίκο Καββαδία

Υποστηρικτικό υλικό για τους συναδέλφους που ασχολήθηκαν με τον Νίκο Καββαδία:

 Διαθέσιμα έργα στο Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού.

Ο διαδικτυακός τόπος του ΕΚΕΒΙ και οι εικαστικές αφίσες.

Αφιέρωμα στις Επτά ημέρες της Καθημερινής (28/2), σε επιμέλεια Κωστή Γιούργου.

Αφιέρωμα στο περιοδικό Νέα Εστία (τχ. 1702).

Αφιέρωμα στο έργο του ποιητή από το περιοδικό Η Λέξη τχ. 27 (Σεπτέμβριος 1983).

Ντοκιμαντέρ για τον Νίκο Καββαδία, σε σκηνοθεσία Τάσου Ψαρρά από τη σειρά της ΕΡΤ «Εποχές και συγγραφείς».

Νίκος Καββαδίας αφιέρωμα-μηχανή του χρόνου (alpha).

Αφιέρωμα του μηνιαίου περιοδικού πολιτισμού ως3 για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Καββαδία.

Γλωσσάρι θαλασσινό (Καββαδίας), από το ηλεκτρονικό περιοδικό ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ

Αφιέρωμα στον ποιητή Νίκο Καββαδία, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Λεοντείου Λυκείου Πατησίων.

Καλλιτεχνικό εργαστήρι Ελευσίνας, φωτογραφικό αρχείο, βραδιές αφιερώματα.

ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ;

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες δημιούργησε ένα ψηφιακό παιχνίδι που ονομάζεται  “Ταξίδι φυγής”. Είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης βασισμένο στην πραγματικότητα. Ένα παιχνίδι για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ένας νεαρός πρόσφυγας ο οποίος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του και αντιμετωπίζει μία σειρά από δυσκολίες και διλήμματα τόσο κατά τη διάρκεια της φυγής όσο και κατά την άφιξή του στη χώρα ασύλου.  Υπεύθυνη για τη μεταφορά του παιγνιδιού στην Ελληνική γλώσσα είναι η Αντιπροσωπεία στην Κύπρο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13 μέχρι 16 ετών. Με αυτόν το βιωματικό τρόπο, οι  μαθητές ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας.

Πρόταση για την Αναστασία και την Ελένη που κάνουν το σενάριο στο κείμενο της Διδώς Σωτηρίου “Ταξίδι χωρίς επιστροφή” της Α΄ Γυμνασίου.

Οι μαθητές επισκέπτονται τον δικτυακό τόπο  του παιχνιδιού και επιλέγουν να παίξουν με έναν από τους δύο τρόπους που τους ζητείται (άνοιξε σε μεγάλο παράθυρο ή άνοιξε σε αυτό το παράθυρο). Κάνουν κλικ στο παίξε, συμπληρώνουν τα όνοματά τους στο αντίστοιχο πλαίσιο και επιλέγουν το βελάκι “όχι θα παίξω χωρίς εγγραφή”. Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο “ΣΤΗΝ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ” κάνουν κλικ στο νούμερο 3. Εδώ θα βρουν το παιχνίδι ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ;

fygi.jpg

Σε αυτό το παιχνίδι οι μαθητές ενημερώνονται για τη διαφορά μεταξύ προσφύγων και μεταναστών.  Αφού διαβάσουν την ιστορία των επτά ανθρώπων που βλέπουν στην οθόνη τους αποφασίζουν, με βάση το ιστορικό τους αν είναι πρόσφυγες ή μετανάστες και μεταφέρουν το σωστό όρο πάνω στην κάθε εικόνα. Τελειώνοντας το παιχνίδι μπορούν να διαβάσουν περισσότερα στο δίκτυο δεδομένων για τη μεταφορά μεταξύ μεταναστών και προσφύγων.

Στο τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε από όλες τις ομάδες να βρουν όρους ή λέξεις που έχουν σχέση με τη «φυγή» και να τις απεικονίσουν με το σώμα τους. Κάθε ομάδα μπορεί να αποφασίσει για να απεικονίσει ένα όρο, π.χ. «φυγή», «σύνορα», «φόβο», «κυνηγημένος», «τρόμος», «απώλεια», «απόρριψη» ή «ευπρόσδεκτος» κλπ. Στις ομάδες οι μαθητές πρώτα συζητούν και μετά απεικονίζουν με το σώμα τους, τις κινήσεις τους και τις εκφράσεις τους την δική τους ερμηνεία του όρου.