Τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου

Πρόγραμμα Σπουδών για τα μαθήματα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου  (ΦΕΚ 1562/27-6-2011, τ.Β΄).

Οι παρουσιάσεις της επιμορφωτικής Ημερίδας Φιλολόγων, που έγινε στις 24-09-2011 στη Θεσσαλονίκη, με την έγκριση της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας.

Σύγχρονες Θεωρήσεις για τη Μάθηση-Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Νέες Τεχνολογίες

Το ταξίδι της μάθησης (μια φιλοσοφική θεώρηση…) 

Το ταξίδι της μάθησης προέρχεται από την εργασία των συναδέλφων Ελληνιάδου, Ε., Κλεφτάκη, Ζ. και Μπαλκίζα, Ν., Η συμβολή των Παιδαγωγικών Προσεγγίσεων για την Κατανόηση του Φαινομένου της Μάθησης.

Επιμορφωτικό υλικό (ενότητες 2.1 και 2.2)

Δείτε την παρουσίαση της σημερινής μας συνάντησης  εδώ.

Δημιουργήθηκε με το λογισμικό νοητικής χαρτογράφησης  MAPMYself.

Για πολύ …δυνατούς αναγνώστες είναι  και οι επόμενες παρουσιάσεις.

Έναρξη μαθημάτων της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β’ επιπέδου

Η υλοποίηση της τρίτης περιόδου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ξεκινά τη Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2010.

Κατά την πρώτη φάση της επιμόρφωσης (8 εβδομάδες/48 ώρες), θα δοθεί έμφαση στην προετοιμασία διδακτικών προτάσεων που θα εφαρμοσθούν στην τάξη. Με την ολοκλήρωση των 48 ωρών οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για τη διαδικασία αυτή.

Πύλη Ενημέρωσης και Συνεργασίας Β΄ Επιπέδου

Ενημερωτικό σημείωμα για την τρίτη επιμορφωτική περίοδο

Επιμορφωτικό Υλικό ΚΣΕ

Ιφιγένεια: Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που παράγονται στο πλαίσιο του έργου «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη»,  από τους Έλληνες επιμορφωτές και επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς  Β΄ επιπέδου σε όλη τη χώρα.

Πρόγραμμα Σπουδών Επιμόρφωσης Β’  επιπέδου

Το πρόγραμμα σπουδών της επιμόρφωσης Β’  επιπέδου αφορά στην  εκμάθηση των αρχών παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, στην απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εργαλείων γενικής χρήσης (με έμφαση στα εργαλεία και υπηρεσίες Web 2.0/social software), διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας κ.α., καθώς επίσης στην εφαρμογή και σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με χρήση των παραπάνω. Το τρίπτυχο γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, που καλλιεργείται στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, συνεισφέρει στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην τάξη από τους ίδιους και τους μαθητές τους για την έρευνα, αλληλεπίδραση, συνεργασία και οικοδόμηση νέων γνώσεων, καθώς και στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, προσωπική και επαγγελματική αναβάθμιση των ίδιων των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΩΡΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Α

4

  • Σύγχρονες θεωρίες για τη μάθηση και τη διδασκαλία και πως διαμορφώνονται οι ρόλοι του εκπαιδευτικού και του μαθητή σύμφωνα μ` αυτές τις θεωρίες.
  • Γενικές κατευθύνσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ και ιδιαίτερα του διαδικτύου σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης.
  • Δημιουργία πλαισίου εκπαιδευτικών σεναρίων-δραστηριοτήτων με ΤΠΕ.
  • Ο ρόλος των ψηφιακών κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης.

Β

15

(10+5)

  • Σύγχρονο θεωρητικό πλαίσιο για τη διδακτική του κάθε αντικειμένου με την αξιοποίηση των ΤΠΕ (σε συνδυασμό με την προηγούμενη ενότητα).

Διδακτικά αντικείμενα: Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία, Αρχαία.

Γ 16

(6+10)

  • Βασικά εργαλεία πληροφορικής (περιβάλλοντα γενικής χρήσης), διαδίκτυο, web 2.0 και οι δυνατότητές του, ιστοσελίδες, ιστοχώροι, πύλες, πολυμέσα.
Δ 15

(8+7)

  • Λογισμικά ειδικότητας για την αξιοποίησή τους στη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Κριτήρια αξιολόγησής  τους με βάση το θεωρητικό πλαίσιο.
  • Δυνατότητες αξιοποίησής τους.
Ε 15

(8+7)

  • Αξιολόγηση και προσαρμογή εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων.

Δίνονται υπάρχοντα διδακτικά σενάρια για αξιολόγηση, επεξεργασία και παρουσίαση με στόχο την εξοικείωση και δημιουργική ανάγνωσή τους.  Γίνονται έτσι αντιληπτά -με επαγωγικό τρόπο- τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα διδακτικό σενάριο.

ΣΤ 18

(12+6)

  • Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων.

Δημιουργία, εφαρμογή και αξιολόγηση αυτόνομων σεναρίων, ατομικών ή ομαδικών. Κάθε σενάριο θα παρουσιασθεί, συζητηθεί, αξιολογηθεί και βελτιωθεί.

Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών επιμόρφωσης

Καλή αρχή και καλή δύναμη!

Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου  – http://digitalschool.minedu.gov.gr/ –  το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εγκαινιάζει μία νέα υπηρεσία, με στόχο να στηρίξει αποτελεσματικά την προσπάθεια όλων των μαθητών της Γ’ τάξης Λυκείου, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τα Ψηφιακά Βοηθήματα σκοπεύουν να προσφέρουν ένα συμπληρωματικό, ευέλικτο και σύγχρονο τρόπο πρόσβασης των μαθητών σε χρήσιμο υποβοηθητικό υλικό, αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες προετοιμασίας  τους,  εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη σε όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και σε όλα τα μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σήμερα,  Παρασκευή, 25/02/2011, στις 12:00 στο Υπουργείο Παιδείας (αίθουσα Γαλάτεια Σαράντη) έγινε η παρουσίαση των Ψηφιακών Βοηθημάτων παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

Εκτός από τη σελίδα των μαθημάτων στο http://digitalschool.minedu.gov.gr/, τα βοηθήματα θα παρέχονται ξεχωριστά και στη σελίδα www.study4exams.gr

Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην παρουσίαση των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ψηφιακό Σχολείο

Το Ψηφιακό Σχολείο προς το παρόν  περιλαμβάνει το επίσημο εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία μαθητή, βιβλία εκπαιδευτικού, Εργαστηριακές ασκήσεις, κλπ).

Δείτε εδώ όλα τα διαθέσιμα μαθήματα Α΄ βάθμιας και Β΄ θμιας εκπαίδευσης.

Περισσότερς πληροφορίες εδώ και στο παρακάτω βίντεο.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών για συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα Β΄  επιπέδου μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010, 02:00 μμ.

Παράλληλα,

μετατίθεται και η ημερομηνία έναρξης των προγραμμάτων

την Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010.

Αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου

Η υποβολή των αιτήσεων άρχισε την Τρίτη 23/11/2010 και θα διαρκέσει μέχρι την Τετάρτη 01/12/2010 στις 2:00 μμ.

Λεπτομέρειες σχετικά με τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών προγραμμάτων και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Οδηγίες σχετικά με την υποβολή της αίτησής σας, θα βρείτε εδώ.

Για να υποβάλλετε την αίτηση συμμετοχής σας, πατήστε εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην Πύλη ενημέρωσης και συνεργασίας Β΄ επιπέδου.

Ανακοινώθηκαν νέα προγράμματα πιστοποίησης Β΄επιπέδου

Τα νέα προγράμματα πιστοποίησης των εκπαιδευτικών που αποφοίτησαν από τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) έχοντας παρακολουθήσει επαρκώς προγράμματα επιμόρφωσης β’ επιπέδου διάρκειας 96 ωρών, προβλέπεται να υλοποιηθούν εντός του Δεκεμβρίου του 2010, κυρίως σε τρία Σαββατοκύριακα, ξεκινώντας από το πρώτο Σαββατοκύριακο του Δεκεμβρίου (4-5/12/2010).

Πατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες σχετικό ενημερωτικό σημείωμα που περιλαμβάνει λεπτομέρειες σχετικά με την προβλεπόμενη διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα διεξαγωγής των προγραμμάτων πιστοποίησης.

Τζαρτζάνεια 2010

Στο τρίτο Πανελλήνιο Συνέδριο «Αχιλλέας Τζάρτζανος» για την Ελληνική Γλώσσα με τίτλο «Ελληνική Γλώσσα και νέες τεχνολογίες: Προοπτικές και προβληματισμοί» έγινε μια σειρά σημαντικών εισηγήσεων από ειδικούς επιστήμονες και ερευνητές οι οποίοι παρουσίασαν τις ποικίλες πλευρές του θέματος και προσέγγισαν από διαφορετικές οπτικές τη σχέση γλώσσας και νέων τεχνολογιών στον αιώνα που διανύουμε, δίνοντας μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στα αποτελέσματα που μπορούν να προκύψουν από την ενσωμάτωση και τη χρήση τους, τόσο στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας όσο και στην εκπαίδευσή μας γενικότερα.

(Από τα συμπεράσματα του συνεδρίου)

Οι εισηγήσεις του συνεδρίου

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

Στο παρακάτω Box μπορείτε να δείτε  συγκεντρωμένα τα διδακτικά σενάρια των επιμορφούμενων συναδέλφων, φύλλα εργασίας και κάποιες από τις εργασίες-δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της επιμορφωτικής περιόδου Φεβρουαρίου-Ιουλίου 2010.

Στο Ευρετήριο βρίσκεται συγκεντρωμένο το υλικό της επιμόρφωσης. Εμπλουτίζεται σταδιακά.