Το νερό, ένας πολύτιμος θησαυρός!!!

Οι δικοί μας ενεργοί πολίτες, οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης με τον δάσκαλό τους Κωνσταντόπουλο Θεόδωρο και οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους Δημητρίου Αγγελική, φωνάζουν δυνατά πως «το νερό είναι ένας πολύτιμος θησαυρός».

Μελέτησαν για το νερό, ζωγράφισαν, διάβασαν, ασχολήθηκαν με την εξοικονόμησή του και δραστηριοποιήθηκαν πάνω σ΄ αυτό. Μια σημαντική δράση που ένωσε και πάλι τις δύο τάξεις, συνεργάστηκαν άριστα, αντάλλαξαν ιδέες και έγιναν ένα με τη φύση.

Η όμορφη αυτή δράση ολοκληρώθηκε ως εξής: οι μικροί ενεργοί πολίτες τοποθέτησαν περιμετρικά της σχολικής αυλής ένα λάστιχο και μπεκ σε κάθε δέντρο, με σκοπό να ποτίσουν τα δέντρα που υπάρχουν χωρίς να σπαταλήσουν το νερό. Όταν η μάθηση είναι βιωματική, αποκτά μεγαλύτερη αξία.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Τάτο Κωνσταντίνο και την Αλμωφάρμα για την πολύτιμη βοήθεια και τον απαραίτητο εξοπλισμό που μας προσέφεραν.

Τα παιδιά φροντίζουν, δοκιμάζουν, πετυχαίνουν! Το μέλλον είναι στα χέρια τους!

16750 16751 16752 16827 16828 16830 16831 16832

 

Μια μέρα ιστορίας!!!

Την Πέμπτη 21 Μαΐου  με ιδιαίτερη χαρά υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας για δεύτερη φορά τον κύριο Τσίναλη Κοσμά.

Ο κύριος Τσίναλης έκανε τη μέρα μας ξεχωριστή, δημιουργική και γεμάτη νέες γνώσεις. Αρχικά, μίλησε στους μικρούς/ές μαθητές/τριες για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου (19 Μαΐου), παρουσίασε στα παιδιά τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της εποχής, αλλά και μια μικρή έκθεση αντικειμένων, έκανε διάλογο μαζί τους και τους έλυσε τυχόν απορίες με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Στη συνέχεια, μας παρουσίασε γεμάτος ενθουσιασμό ένα ακόμη δικό του παιδικό παραμύθι στην ποντιακή διάλεκτο για μικρούς και μεγάλους, με τίτλο «Ο Θόδωρον και το κοκκύμελον», το οποίο μας  δώρισε για να εμπλουτίσει τη σχολική μας βιβλιοθήκη.

Τον ευχαριστούμε θερμά για την προθυμία του να είναι πάντα στο πλευρό μας, για την άριστη συνεργασία μας και για τα όμορφα δώρα που μας χαρίζει σε κάθε του επίσκεψη. Του ευχόμαστε μικροί και μεγάλοι να έχει ένα δημιουργικό και όμορφο καλοκαίρι!!!

16708 16709 16710 16711

Η υπόσχεση που έγινε πράξη!

Ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε από τις Γ΄ και Ε΄ δημοτικού του σχολείου μας και  παρακίνησε όλες τις τάξεις να συμμετέχουν ενεργά. Η ανακύκλωση αλλάζει τη ζωή μας! Σας υποσχεθήκαμε πως θα αλλάξει και τη ζωή όλου του χωριού μας και το κάναμε πράξη.

Οι μικροί/ές μαθητές/τριες, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, ο Δήμαρχος και εκπρόσωποι του Δήμου Αλμωπίας μαζευτήκαμε (13-05-2026)  στο κέντρο του χωριού για να τοποθετήσουμε κάδους ανακύκλωσης. Οι μικροί ήρωες μας ενημέρωσαν για την ανακύκλωση, ζωγράφισαν και τραγούδησαν με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, κρατώντας το μέλλον της ζωής στα χέρια τους.

Ο Δήμαρχος κύριος Παρούτογλου, καθώς και οι εκπρόσωποι του Δήμου, μίλησαν μαζί μας, μας ενθάρρυναν, μας επιβράβευσαν και μας υποσχέθηκαν να είναι πάντα δίπλα μας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τους γονείς όλων των μαθητών/τριών που είναι πάντα πλάι μας σ΄αυτό το δύσκολο έργο, καθώς επίσης και τον Δήμαρχο Αλμωπίας κ. Παρούτογλου Νικόλαο, τους Αντιδημάρχους Καθαριότητας και Οικονομικών κ. Θεολόγου Ιωάννη και την κα Ολλανδέζου Όλγα, τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κ. Πέτσο Χρήστο και άλλους φορείς του Δήμου, για τη στήριξή τους και την άμεση ανταπόκρισή τους στο κάλεσμά μας.

Οι φωνούλες των παιδιών ακούγονται  δυνατά και λένε:

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ

Ανακύκλωση σημαίνει φροντίζω το περιβάλλον, προστατεύω τη ζωή, αγαπώ τον εαυτό μου!

Η διαδικασία της ανακύκλωσης είναι σημαντική για την καθημερινότητά μας, πολύτιμη για την υγεία μας και αποτελεί ευθύνη όλων μας!

Από σήμερα γινόμαστε μια γροθιά μικροί και μεγάλοι και ξεκινάμε να ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ!

Μην ξεχνάτε που να ρίχνετε τα απορρίμματα που ανακυκλώνονται!

Το χαρτί, το πλαστικό, το αλουμίνιο και το γυαλί, όλα καθαρά και διαλεγμένα, τα ρίχνουμε στον κάδο ανακύκλωσης στο κέντρο του χωριού!

Δεν είναι απλά μια πράξη, αλλά ένας τρόπος ζωής!!!

16592 16631 16632 16633 16639 16650 16652 16656 16657 16660 16667 16668 16669 16670

Πέμπτη επιμορφωτική συνάντηση

Την Τρίτη 28 Απριλίου πραγματοποιήσαμε την τελευταία επιμόρφωση εκπαιδευτικών με θέμα: «Διαχείριση του διαδραστικού πίνακα στη σχολική τάξη» με εισηγητή τον κύριο Νταραμπέκη Παναγιώτη, εκπαιδευτικό πληροφορικής στο σχολείο μας.

Ο κύριος Νταραμπέκης με ιδιαίτερο ενθουσιασμό μας εξήγησε πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εκπαιδευτικά εργαλεία του διαδραστικού πίνακα, πως να τον εντάξουμε σε όλα τα σχολικά αντικείμενα και πως μπορεί να αποτελέσει ένα νέο χρήσιμο εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών η μάθηση γίνεται πιο  δημιουργική, ελκυστική και εντυπωσιακή για τους μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες άλλωστε είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι/ες με τα μέσα τεχνολογίας. Επιπλέον, οι ανάγκες της σημερινής εποχής προστάζουν σε έναν πιο σύγχρονο και ιδιαίτερο τρόπο διδασκαλίας έχοντας στο κέντρο την προσωπικότητα και τα ενδιαφέροντα του ίδιου του μαθητή.

Κάθε νέα γνώση λοιπόν αποτελεί έναν πολύτιμο θησαυρό για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Νταραμπέκη Παναγιώτη για τον χρόνο που μας αφιέρωσε, για τις ξεχωριστές γνώσεις που μας προσέφερε και για την παρότρυνσή του να μη διστάζουμε να εντάξουμε στη διδασκαλία μας νέα εκπαιδευτικά μέσα και εργαλεία.

16512 16513 16514

Ο βοτανόκηπος του σχολείου μας!!!

Στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του σχεδίου δράσης με τίτλο: «Ο βοτανόκηπος του σχολείου μας», οι μαθητές συνεργάστηκαν και ετοίμασαν τον χώρο, έσπειραν και φύτεψαν διάφορα βότανα.

Η ενασχόληση με την καλλιέργεια των βοτάνων ήταν μια χαλαρωτική δραστηριότητα για τα παιδιά. Οι μαθητές/τριες έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και ιδιαίτερη χαρά στη συμμετοχή αυτής της όμορφης δράσης. Συνεργάστηκαν, δημιούργησαν, χαμογέλασαν. Ακόμη, έμαθαν τις ονομασίες ορισμένων βοτάνων, αντιλήφθηκαν την αξία και τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή μας ζωή, τις θεραπευτικές και ευεργετικές τους ιδιότητες στην υγεία μας.

Τέλος, υποσχέθηκαν πως θα φροντίζουν τον χώρο με τα βότανα, θα τα ποτίζουν τακτικά, αποφεύγοντας την υπερβολική υγρασία, γιατί ανυπομονούν να τα δουν να μεγαλώνουν και να ομορφαίνουν τον χώρο του σχολείου.

Ο ευωδιαστός βοτανόκηπος του σχολείου μας ανήκει στα παιδιά!!!

16475 16476 16477

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (συνέχεια)

Με πολλή χαρά φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας, την Παρασκευή 3 Απριλίου, τον κύριο Τσίναλη Κοσμά, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Ο κύριος Τσίναλης, εκπαιδευτικός την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (δάσκαλος) και συγγραφέας των βιβλίων: «Ο ΘΟΔΩΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΚΚΥΜΕΛΟΝ» (Παραμύθι στην ποντιακή διάλεκτο για μικρά και μεγάλα παιδιά) και «Ο ΘΟΔΩΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΟ» (Παιδικό διήγημα), μαγνήτισε τα παιδιά με τον υπέροχο τρόπο έκφρασης και μετάδοσης των γνώσεων.

Αρχικά, έκανε μια εισαγωγή με πληροφορίες για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, αλλά και για τον Πόντο ( ζωή, κτίρια, διάλεκτο, ιστορικά γεγονότα). Με αυτόν τον τρόπο συνέχισε με την όμορφη παρουσίαση του βιβλίου του «Έναν ζαντόν αρκουδόπον». Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μεγάλο ενθουσιασμό για την παρουσίαση του βιβλίου του κυρίου Τσίναλη. Συμμετείχαν ενεργά, καθώς είχαν και την παρότρυνση του ίδιου. Επιπλέον, έφτιαξε μια μικρή έκθεση μέσα στην αίθουσα, παλιών βιβλίων και αντικειμένων, τα οποία παρουσίασε στα παιδιά και τους εξήγησε τη χρησιμότητα του καθενός. Τέλος, δώρισε στο σχολείο μας δύο βιβλία του, «Έναν ζαντόν αρκουδόπον» και «Ο Θόδωρον και το Προσφυγόπουλο», με σκοπό να βάλει και ο ίδιος του ένα λιθαράκι στο να γίνει ακόμα πιο πλούσια η σχολική μας βιβλιοθήκη, αλλά και για να μεταφέρει στα παιδιά το μήνυμα της αγάπης για τα βιβλία.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Τσίναλη Κοσμά που μας δώρισε τα βιβλία του, που μας εμπιστεύτηκε τις γνώσεις του, αλλά και που μας παρουσίασε έναν πολύτιμο θησαυρό, το βιβλίο του! Του ευχόμαστε να συνεχίσει με την ίδια αγάπη και έμπνευση, αυτό το όμορφο ταξίδι της συγγραφικής έκφρασης!

16167 16168 16169 16170 16178

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, το σχολείο μας στις 2 Απριλίου φύτεψε σπόρους μυθιστορίας για να ανθίσει ο κόσμος. Με κηπουρούς τις εκπαιδευτικούς γαλλικής και αγγλικής γλώσσας- Αναστασία Κόντσογλου και Χριστίνα Πέσιου- τα παιδιά έσκαψαν βαθιά στα τρυφερά χώματα της φαντασίας τους για να γράψουν κλασικά παραμύθια με τη δική τους οπτική. Δανείστηκαν τίτλους βιβλίων για να καλλιεργήσουν τον κήπο της δικής τους ιστορίας, γνώρισαν τον θησαυρό βιβλίων που είναι αλλιώτικα, διαφορετικά, παράξενα. Στο τέλος είπαν και ένα τραγούδι, αλλιώτικο και τούτο για να νιώσουν τη χαρά της αναδημιουργίας και της δημιουργικής έκφρασης. Όταν ένα ολόκληρο σχολείο προσπαθεί να τραγουδήσει «Το μήλο μου κόκκινο» αντικαθιστώντας όλα τα φωνήεντα με το Α πρόκειται για μια λογοτεχνική τεχνική που συχνά συνδέεται με την ομάδα Oulipo (Εργαστήριο Δυνητικής Λογοτεχνίας), σύμφωνα με τους ακαδημαϊκούς όρους της δημιουργικής γραφής. Όταν αυτό το σχολείο παιδεύεται για να ολοκληρώσει το αλλόκοτο δημοτικό τραγούδι με μοναδικό γνώμονα τον αυθορμητισμό και την απόλαυση, τότε η μάθηση γίνεται εμπειρία και οι ασκήσεις παιχνίδια!

Ακόμη, οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης έγιναν συγγραφείς και αφού διάλεξαν το εξώφυλλο του βιβλίου τους έγραψαν την περίληψη της ιστορίας τους με πολλή φαντασία και όρεξη! Ζωγράφισαν επίσης ότι τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία τους! Επιπρόσθετα, οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης ετοίμασαν Haiku με θέμα τα βιβλία. Δημιούργησαν εικόνες και συναισθήματα σε μικρά ποιήματα με 17 συλλαβές!

Στη συνέχεια αυτής της δημιουργικής ημέρας, η κάθε τάξη ετοίμασε και μια επιπλέον κατασκευή είτε ατομική είτε ομαδική για να αναδείξει και πάλι την αξία των παιδικών βιβλίων στη ζωή μας, την προσφορά τους και τη μοναδικότητά τους. Ένα βιβλίο θα είναι πάντα ένας πολύτιμος θησαυρός, ένας καλός φίλος, μια εμπειρία ζωής!

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης με τη δασκάλα τους Ασλανίδου Ιωάννα και οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους Νικολαΐδου Μάλαμα, κατασκεύασαν σελιδοδείκτες. Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους Δημητρίου Αγγελική κατασκεύασαν μια μεγάλη αφίσα (ομαδική εργασία) για να αναδείξουν με τη δική τους φαντασία το μήνυμα της φετινής αφίσας «Φυτέψτε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει!», αλλά ταυτόχρονα έφτιαξαν και τον δικό τους σελιδοδείκτη που θα είναι ο βοηθός τους στα αγαπημένα τους βιβλία. Τέλος, οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους Κοτζά Ελένη, έφεραν τα αγαπημένα τους βιβλία από το σπίτι και από τη βιβλιοθήκη της τάξης τους. Συζητώντας για τα βιβλία τους, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το βιβλίο δεν είναι μόνο ανάγνωση, είναι ταξίδι σε νέες ιδέες, γνώσεις και πολιτισμούς. Όλοι μαζί έφτιαξαν μια αφίσα με τίτλο: «Όταν κρατάμε ένα βιβλίο μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο!». Επίσης, κατασκεύασαν σελιδοδείκτες, για να γίνει η ανάγνωση ακόμα πιο εύκολη και διασκεδαστική.

Μια μέρα λοιπόν γεμάτη φαντασία, δημιουργία, νέες γνώσεις και ιδέες!!! Η αγάπη μας για τα βιβλία θα συντροφεύει την καθημερινότητά μας!!!

16101 16109 16113 16122 16134 16135 16140 16203 16215 16216 16218 16219 16224 16230

Τα δέντρα πολύτιμοι θησαυροί!!!

Την Πέμπτη 26 Μαρτίου, στα πλαίσια του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Δασών (21 Μαρτίου), ο διευθυντής του σχολείου μας σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες της Γ΄ δημοτικού, φύτεψαν δέντρα στην αυλή του σχολείου μας.

Ο διευθυντής μας, κύριος Αβραμίδης Ιωάννης, υλοποιώντας αυτήν τη σημαντική δράση, είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στην προστασία των δέντρων και γενικότερα των δασών. Τόνισε στους μαθητές/τριες πως το δάσος είναι πηγή χαράς, ομορφιάς και ψυχαγωγίας. Είναι το μέρος που προκαλεί στον άνθρωπο ευχάριστα συναισθήματα και εξευγενίζει τον συναισθηματικό του κόσμο. Επιπλέον, πολλές φορές αποτελεί και πηγή έμπνευσης για τους καλλιτέχνες, τους ποιητές και τους λογοτέχνες. Τέλος, εστίασαν και στην προσφορά των δέντρων στην υγεία του ανθρώπου έχοντας καθαρό οξυγόνο, καθώς και επαρκής ποσότητα αυτού.

Η ξεχωριστή αυτή ιδέα του διευθυντή του σχολείου μας και η συμμετοχή των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης σ’ αυτήν τη δράση, βοήθησε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν την αξία των δέντρων (του δάσους) στη ζωή μας και να υποσχεθούν πως θα τα προστατεύουν όσα χρόνια και αν περάσουν.

Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο και να τον κάνουμε καλύτερο!!!

16048 16049 16050

Τέταρτη επιμορφωτική συνάντηση

Σήμερα, Δευτέρα 23 Μαρτίου, πραγματοποιήσαμε την 4η επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών με θέμα: «Πρώτες Βοήθειες- Ατυχήματα στο σχολείο». Εισηγήτρια της επιμόρφωσης ήταν η κυρία Γεωργίου Μαρία, νοσηλεύτρια του σχολείου μας.

Η κυρία Γεωργίου Μαρία με χαμόγελο και ενθουσιασμό μας παρουσίασε ιδιαίτερα σημαντικά θέματα, που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών/τριών στο σχολείο μας, καθώς επίσης και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να αντιμετωπίσουν ανάλογα περιστατικά στη σχολική κοινότητα.

Ειδικότερα έγινε αναφορά στα εξής θέματα: Πρώτες Βοήθειες- Ρινορραγία, Αλλεργίες, Δήγματα- Τσιμπήματα, Διάστρεμμα (στραμπούληγμα), Εξάρθρωμα, Κάταγμα, Τραυματισμός στα μάτια, Πνιγμονή, Τραύμα στο κεφάλι, Εγκαύματα, Λιποθυμία- Απώλεια αισθήσεων, Σακχαρώδης Διαβήτης, Κάρπα.

Όλα τα θέματα εξίσου σημαντικά και ενδιαφέροντα. Η ξεχωριστή όμως παρουσίαση της κυρίας Γεωργίου Μαρίας, καθώς επίσης και οι γνώσεις, η εμπειρία και τα βιώματά της, βοήθησαν στο να κατακτήσουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί τη νέα γνώση. Μας συμβούλεψε, μας καθοδήγησε, μας απομάκρυνε το αίσθημα του φόβου και της ανασφάλειας, που μπορεί να μας διακατέχει σε ανάλογα περιστατικά.

Η ιδιαίτερη αγάπη και ο ζήλος που έχει  για την ειδικότητά της φαίνεται καθημερινά στο σχολείο μας. Την ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την πολύτιμη βοήθεια που μας προσφέρει καθημερινά στο σχολείο, για την υποστήριξη και τη δύναμη που μας παρέχει σε θέματα υγείας και ασφάλειας, όχι μόνο των μαθητών/τριών, αλλά και όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού. Τέλος, την ευχαριστούμε γι’ αυτήν την εποικοδομητική επιμόρφωση και ευχόμαστε να ανήκει στο δυναμικό του σχολείου μας και τα επόμενα χρόνια!

15943 15944 15946 15947 15948 1

6 Μαρτίου- Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Μία σημαντική μέρα για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα είναι η 6η Μαρτίου, Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

Δράσεις πολλές στο σχολείο μας, μερικές βιωματικές, αλλά όλες σημαντικές.

Οι μαθητές-τριες σε κάθε τάξη ξεχωριστά ενημερώθηκαν για την έννοια της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, σε αντίθεση με μια απλή σύγκρουση, διαφωνία ή τσακωμό. Αναγνώρισαν τα είδη του Εκφοβισμού που υπάρχουν (σωματικός, λεκτικός, κοινωνικός- συναισθηματικός, διαδικτυακός), αλλά και τις δυσάρεστες συνέπειες που έχει στην υγεία, τη συμπεριφορά, τον χαρακτήρα και γενικότερα στην καθημερινότητα όσων συμμετέχουν (θύτης, θύμα, παρατηρητές). Μόνοι τους οι μαθητές-τριες πρότειναν λύσεις για την εξάλειψη αυτού του δυσάρεστου φαινομένου που βαραίνει τις ψυχές όλων των παιδιών στη σημερινή κοινωνία.

Όλα τα παιδιά κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα: «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ.», «ΜΙΛΑ, ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ! ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ!».

Όλες οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας, βοήθησαν τα παιδιά να αντιληφθούν πως πρέπει να κάνουν κτήμα τους μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία τις αξίες της αγάπης, της ενσυναίσθησης, της φιλίας, της αποδοχής, του σεβασμού, της υποστήριξης, της αλληλεγγύης, της διαφορετικότητας, της ομαδικότητας.

Ειδικότερα, οι μαθητές-τριες της Α’ τάξης με τη δασκάλα τους Ασλανίδου Ιωάννα αφιέρωσαν χρόνο με θέμα τη σωστή συμπεριφορά στο σχολείο και τη σημασία της φιλίας. Αρχικά, συζήτησαν για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται μέσα τη σχολική τάξη και στον χώρο του σχολείου. Τα παιδιά ανέφεραν παραδείγματα σωστής και λανθασμένης συμπεριφοράς απέναντι στους συμμαθητές τους. Στη συνέχεια, άκουσαν το τραγούδι «Μια πολύχρωμη αγκαλιά» και μίλησαν για την αξία της φιλίας, της συνεργασίας και της αποδοχής των άλλων. Τέλος, οι μαθητές-τριες, μέσω μιας ζωγραφιάς και χρησιμοποιώντας χαρούμενα χρώματα, αποτύπωσαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σχετικά με τη φιλία και τη συνεργασία.

Οι μαθητές-τριες της Β’ τάξης με τη δασκάλα τους Νικολαΐδου Μάλαμα παρακολούθησαν βίντεο με περιστατικά βίας και στη συνέχεια έγινε συζήτηση για το πως μπορούν να αναγνωρίσουν και να αντιμετωπίσουν αυτά τα περιστατικά, είτε συμβαίνουν στους ίδιους, είτε στους συμμαθητές τους. Σκοπός του σχολείου είναι να διαμορφώσει τέτοιους χαρακτήρες, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάθε μορφή βίας, να ενισχύσει την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη, ώστε να μπορούν να υπερασπιστούν και να προστατέψουν τον εαυτό τους. Έτσι ελπίζουμε ότι τα περιστατικά βίας θα μειώνονται, όσο τα παιδιά μας ενημερώνονται και γίνονται δυνατές και ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Οι μαθητές-τριες της Γ’ τάξης με τη δασκάλα τους Δημητρίου Αγγελική παρακολούθησαν το τρέιλερ της ταινίας Wonder (Το Θαύμα). Συγκεκριμένα, η δασκάλα τους παρότρυνε να παρακολουθήσουν ολόκληρη την ταινία στο σπίτι με την οικογένειά τους. Ένα στιγμιότυπο ταινίας που τους συγκίνησε πολύ και τους προβλημάτισε ταυτόχρονα. Στη συνέχεια, είδαν την ταινία μικρού μήκους «ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ», η οποία τους έκανε να νιώσουν πως είναι να μπαίνεις στη θέση του άλλου. Αντιλήφθηκαν τα αρνητικά συναισθήματα της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και υποσχέθηκαν να μην πληγώσουν την ψυχή κανενός, αλλά και να μην αφήσουν κάποιο παιδί μόνο του, χωρίς ένα χέρι βοήθειας. Τέλος, έκαναν μια όμορφη κατασκευή με τις σημαντικές αξίες της ζωής μας, όχι μόνο στη σχολική μας καθημερινότητα, αλλά και στη ζωή μας έξω από το σχολείο.

Οι μαθητές-τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους Κοτζά Ελένη παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό, συζήτησαν, ζωγράφισαν, έγραψαν συνθήματα. Στη συνέχεια, ειπώθηκαν από τα παιδιά φράσεις που πληγώνουν και φράσεις που δίνουν χαρά. Τέλος, έγραψαν στα ανθρωπάκια τα συναισθήματα που προκαλούν οι φράσεις αυτές δίνοντας τη δική τους απάντηση στον σχολικό εκφοβισμό!

Επιπλέον, οι μαθητές –τριες της ίδιας τάξης (Δ΄) με την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας-συγγραφέα, Πέσιου Χριστίνα πραγματοποίησαν μια βιωματική και ποιητική δράση για την αρωγή της ενσυναίθησης στα πλαίσια δράσεων κατά του σχολικού εκφοβισμού. Η  κυρία Χριστίνα ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια καρδιά για να την χαρίσουν σε κάποιον/α  που αγαπούν. Όταν οι ζωγραφιές ήταν έτοιμες, η εκπαιδευτικός τις τσαλάκωσε και τις πέταξε όλες στο πάτωμα. Το αίσθημα της πίκρας διήρκησε μόνο για λίγα δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός ζήτησε από τα παιδιά να βρουν την τσαλακωμένη καρδιά τους από το πάτωμα και να προσπαθήσουν να την επαναφέρουν στην αρχική της μορφή. Αψεγάδιαστη, δίχως τσαλακώματα και μουντζούρες. Αυτό ήταν αδύνατο. Εκείνη στη στιγμή τα παιδιά κατάλαβαν πως όταν τσαλακώσουν ή ρίξουν μελάνι σε μια καρδιά όσο και να προσπαθήσουν με πράξεις να την επαναφέρουν χωρίς σημάδια αυτό είναι αδύνατο. Πάντα θα υπάρχει κάτι που θα θυμίζει τη βίαιη πράξη. Κάπως έτσι βίωσαν την έννοια της ενσυναίσθησης. Την επόμενη φορά, λοιπόν, ευχή όλων είναι να σκεφτούν τα παιδιά εάν με τα λόγια ή τις πράξεις τους τσαλακώσουν άλλες καρδιές. Επήλθε στην τάξη ανακούφιση καθώς οι σημερινές καρδιές ήταν χάρτινες. Στο τέλος, πριν φύγουν σκάρωσαν γεμάτοι/ες έντονα συναισθήματα ένα ποίημα. Για την ακρίβεια πήραν την «Άνοιξη» του Οδυσσέα Ελύτη και την μεταΠΟΙΗΣΑΝ σε «Ενσυναίσθηση».

Και οι μαθητές-τριες της Ε΄ τάξης με τον δάσκαλό τους Κωνσταντόπουλο Θεόδωρο και οι μαθητές-τριες της ΣΤ΄ τάξης με τον δάσκαλό τους Κάιτατζη Γεώργιο παρακολούθησαν την ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και Αθλητισμού. Η εκδήλωση αποσκοπούσε στην καλλιέργεια κουλτούρας σεβασμού, συνεργασίας και ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον, στην ενίσχυση της ενημέρωσης και της πρόληψης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, στην παροχή πρακτικών οδηγιών για την αναγνώριση και την καταγγελία περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, αλλά και στην ενεργή συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Κλείνοντας, τα παιδιά μας φωνάζουν δυνατά: «Κανένα παιδί μόνο του στο δικό μας σχολείο!».

15777 15778 15779 15780 15781 15782 15783 15789 15801 15802 15811 15813