Ε’ τάξη

Σχολική χρονιά 2022-23

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΑΞΗ Ε΄

ΔΑΣΚΑΛΟΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

 Θεματικός Κύκλος: Εθελοντισμός

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές της Ε’ τάξης ασχολήθηκαν με τον καλλωπισμό της αυλής του σχολείου.

thumbnail 1 thumbnail 2 thumbnail 3 thumbnail 4 thumbnail 5 thumbnail 6 thumbnail 7 thumbnail 8 thumbnail 9 thumbnail 10 thumbnail

Θεματικός Κύκλος: Ρομποτική

thumbnail 1 1 thumbnail 7 1thumbnail 11thumbnail 2 1 thumbnail 3 1

Σχολική χρονιά 2021-2022

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΑΣ-ΤΣΑΚΩΝ                                    ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2021-2022

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΑΞΗ Ε΄

ΔΑΣΚΑΛΟΣ: ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

 

 Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

 Τίτλος προγράμματος: “Ολα θα πάνε καλά!!!”

 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021 – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021

 

Στόχοι του προγράμματος:

  • Να γνωρίσουμε καλύτερα τους συμμαθητές μας.
  • Να αναγνωρίζουμε και να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας.
  • Να κατανοούμε τις διαφορές και τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των διαφόρων θετικών συναισθημάτων.
  • Να εκφράζουμε συναισθήματα μέσα από την τέχνη με δημιουργικό τρόπο
  • να μάθουμε να εστιάζουμε στα θετικά γεγονότα της ζωής και να βιώνουμε τη χαρά.
  • Να καταλάβουμε τη δύναμη του θετικού συναισθήματος της χαράς.
  • Να αναγνωρίζουμε και να εκφράζουμε το συναίσθημα της ευγνωμοσύνης.
  • Να αντιλαμβανόμαστε την έκφραση ευχαριστιών ως ένα θετικό συναίσθημα που συμπαρασύρει και άλλα θετικά συναισθήματα.
  • Να αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει η θετική οπτική σε κάθε δυσκολία.
  • Να αντιλαμβανόμαστε τη δυνατότητα να επιλέγουμε τη θετική οπτική και να τη συνδέουμε με τα οφέλη της αισιόδοξης στάσης στις περιστάσεις της ζωής μας.

 

Πραγματοποιήσαμε τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήριο 1: Θέλω να σε γνωρίσω καλύτερα!

Εργαστήριο 2: Αναγνωρίζω τα συναισθήματα

Εργαστήριο 3: Τέχνη και συναισθήματα

Εργαστήριο 4: Πού είναι η χαρά?

Εργαστήριο 5: Σ΄ευχαριστώ!

Εργαστήριο 6: Βλέπω τη φωτεινή πλευρά των καταστάσεων!

Εργαστήριο 7: Αξιολόγηση

 

Το πρόγραμμα αυτό ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα, να μάθουμε για τις ιδιαίτερες ανάγκες και κλίσεις, τις επιθυμίες αλλά και τις φιλοδοξίες των συμμαθητών και συμμαθητριών μας.

Κατά τη διάρκειά του προγράμματος, μιλήσαμε για τα συναισθήματα. Μάθαμε να τα αναγνωρίσουμε και να τα εκφράζουμε. Μιλήσαμε για τα θετικά συναισθήματα και το πόσο καλό μας κάνουν ψυχικά και σωματικά. Γνωρίσαμε τι είναι η  ενσυναίσθηση και πόσο μας βοηθά στην κοινωνική μας ζωή. Μελετήσαμε έργα  τέχνης αλλά και τα συναισθήματα που μπορούν αυτά να μας προκαλέσουν.  Επικεντρωθήκαμε στο θυμό και μάθαμε τρόπους για να τον διαχειριζόμαστε. Εξετάσαμε την Ευγνωμοσύνη σαν ένα πολύ σημαντικό συναίσθημα  που μας κάνει καλύτερους ανθρώπους.

Τέλος,  ζωγραφίσαμε, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας και ερωτηματολόγια, από τα οποία κάποια παρουσιάζουμε ενδεικτικά παρακάτω….

E1 E2 E3 E4 E5

E6 E7

 

 

 2. Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα:   2.

Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

 Ο δικός μας τίτλος

 “Μπροστά τις φυσικές καταστροφές”

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022

Στόχοι του προγράμματος

  • Να γνωρίσουμε τις φυσικές καταστροφές και τις αιτίες που τις προκαλούν.
  • Να γνωρίσουμε την έννοια της κλιματικής αλλαγής και κυρίως τους παράγοντες που την προκαλούν και την επιτείνουν.
  • Να διακρίνουμε το κλίμα από τον καιρό.
  • Να καταλάβουμε ότι πρέπει να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να σώσουμε το περιβάλλον μας.
  • Να παίρνουμε προφυλάξεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια φυσική καταστροφή.

 

Πραγματοποιήσαμε τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήριο 1: Πλημμύρες

Εργαστήριο 2: Καύσωνες-Υπερθέρμανση του πλανήτη

Εργαστήριο 3: Φωτιά – πυρκαγιές

Εργαστήριο 4: “Η γη χορεύει”

Εργαστήριο 5:  “Τσουνάμι”

Εργαστήριο 6: “Ανεμοστρόβιλος”

Εργαστήριο 7: Αξιολόγηση του προγράμματος

 

Στη διάρκεια του προγράμματος μιλήσαμε για τις φυσικές καταστροφές. Τις εξετάσαμε κάθε μια ξεχωριστά, μελετώντας του λόγους που τις προκαλούν. Μιλήσαμε για τα αποτελέσματα τους και τις καταστροφικές συνέπειές τους για τους ανθρώπους. Επικεντρωθήκαμε, κυρίως, στα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε πριν αυτές συμβούν, σε αυτά που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε κατά τη διάρκειά τους αλλά και μετά από αυτές.

Συζητήσαμε, είδαμε βίντεο, ζωγραφίσαμε και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας κάποια από τα οποία παρουσιάζουμε ενδεικτικά παρακάτω…

 

IMG 3953 1IMG 3954 1

 

IMG 3955 IMG 3956

IMG 3957 IMG 3963

 

 

  

 3. Θεματικός Κύκλος:

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

 Ο δικός μας τίτλος

“Εθελοντισμός: Ένα Ταξίδι Προσφοράς και Αγάπης”

 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022 -ΜΑΡΤΙΟΣ 2022

 

Στόχοι του προγράμματος

  • Να εξοικειωθούμε και να κατανοήσουμε θέματα που σχετίζονται με τον εθελοντισμό.
  • Να ενημερωθούμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και να αποκτήσουμε επίγνωση της ατομικής υπευθυνότητας για την κοινωνική αλλαγή.
  • Να αναπτύξουμε ικανότητες και να διαμορφώσουμε στάσεις, αξίες και συμπεριφορές που θα μας επιτρέψουν να διαχειριστούμε ζητήματα που αφορούν την κοινωνία μας και να συμβάλλουμε στην προώθηση του εθελοντισμού ως πρόταση για την επίλυσή τους.
  • Να βρούμε κίνητρα και να νιώσουμε έτοιμοι να δράσουμε με υπευθυνότητα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας αλλά και των συνανθρώπων μας.
  • Να ενεργοποιήσουμε τη φαντασία μας, ώστε να μπορούμε να δίνουμε λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα.
  • Να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση και να ασχοληθούμε με συλλογικές δραστηριότητες και συνεργασίες.

 

Πραγματοποιήσαμε  τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήριο 1: “Γνωρίζουμε τον Εθελοντισμό”  

Εργαστήριο 2: “Πεδία δράσης για εθελοντισμό”, “Μη κυβερνητικές οργανώσεις”

Εργαστήριο 3: Γιατί να γίνω εθελοντής” Ανιχνεύοντας τα κίνητρα

Εργαστήριο 4:  “Εμπόδια και κέρδη από εθελοντικές δράσεις”

Εργαστήριο 5: “Δεν αρκούν τα λόγια…. ας κάνουμε κάτι κι εμείς”

Εργαστήριο 6: “Υλοποίηση του σχεδίου μας”

Εργαστήριο 7:  Αξιολόγηση του προγράμματος

  

Μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος γνωρίσαμε την έννοια του εθελοντισμού. Ανιχνεύσαμε τα πεδία στα οποία θα μπορούσαμε να δραστηριοποιηθούμε προσφέροντας τους εαυτούς μας σε κάποιον χρήσιμο και ωφέλιμο, για το κοινωνικό σύνολο, σκοπό. Γνωρίσαμε εθελοντικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις. Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε και να καταγράψουμε κέρδη από ενδεχόμενη συμμετοχή μας σε κάποια εθελοντική οργάνωση. Εξετάσαμε λόγους που μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τη συμμετοχή κάποιου σε μια εθελοντική προσπάθεια.

Ψάξαμε στο διαδίκτυο και καταγράψαμε εθελοντικές οργανώσεις, παρακολουθήσαμε βίντεο με δράσεις εθελοντικών ομάδων και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας, από τα οποία, ενδεικτικά, κάποια  παραθέτουμε παρακάτω …

 IMG 3959 IMG 3960 IMG 3961 IMG 3962 IMG 3964 IMG 3965 1 IMG 3966 IMG 3967 1

  

 

 

 4. Θεματικός Κύκλος:

Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: ΣΤΕΜ-Ρομποτική

 Ο δικός μας τίτλος: “Το ενεργειακό μας πάρκο”

 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022 – ΜΑΪΟΣ 2022

 

Στόχοι του προγράμματος

  • Να γνωρίσουμε καλύτερα τις μορφές της ενέργειας και τη σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας για τον άνθρωπο.
  • Να διακρίνουμε τις ήπιες μορφές ενέργειας και τον τρόπο μετατροπής τους και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από αυτές.
  • Να εξοικειωθούμε με δεξιότητες της τεχνολογίας, δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των Νέων Τεχνολογιών.
  • Να αποκτήσουμε Στρατηγική και Οργανωσιακή σκέψη και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

 

Πραγματοποιήσαμε τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήριο 1: “Ηλεκτρισμός-ένας απαραίτητος φίλος”,”Ήπιες μορφές ενέργειας”

Εργαστήριο 2: “Ανεμογεννήτριες”

Εργαστήριο 3: Φωτοβολταϊκά”

Εργαστήριο 4: “Υδροηλεκτρικά”

Εργαστήριο 5: “Γεωθερμία”

Εργαστήριο 6: Κατασκευή μακέτας ενεργειακού πάρκου

Εργαστήριο 7: Αξιολόγηση του προγράμματος

 

Μέσα από τις δραστηριότητες των εργαστηρίων μιλήσαμε και γνωρίσαμε τις μορφές ενέργειας και επικεντρωθήκαμε στις ήπιες μορφές της. Είδαμε βίντεο και γνωρίσαμε τον τρόπο που διάφορες ήπιες μορφές ενέργειας μετατρέπονται σε ηλεκτρική ενέργεια. Μιλήσαμε για τις ανεμογεννήτριες, τα ηλιακά πάνελ, τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς και τη γεωθερμία και γνωρίσαμε τη λειτουργία τους.

Συζητήσαμε, είδαμε πολλά βίντεο, σχεδιάσαμε οργανώσαμε και κατασκευάσαμε το δικό μας πάρκο για να εκμεταλλευτούμε ήπιες μορφές ενέργειας και να παράγουμε ηλεκτρική…

Το πάρκο μας σας το παρουσιάζουμε παρακάτω..

DSC 0203DSC 0205

DSC 0207 DSC 0275 DSC 0273