Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, το σχολείο μας στις 2 Απριλίου φύτεψε σπόρους μυθιστορίας για να ανθίσει ο κόσμος. Με κηπουρούς τις εκπαιδευτικούς γαλλικής και αγγλικής γλώσσας- Αναστασία Κόντσογλου και Χριστίνα Πέσιου- τα παιδιά έσκαψαν βαθιά στα τρυφερά χώματα της φαντασίας τους για να γράψουν κλασικά παραμύθια με τη δική τους οπτική. Δανείστηκαν τίτλους βιβλίων για να καλλιεργήσουν τον κήπο της δικής τους ιστορίας, γνώρισαν τον θησαυρό βιβλίων που είναι αλλιώτικα, διαφορετικά, παράξενα. Στο τέλος είπαν και ένα τραγούδι, αλλιώτικο και τούτο για να νιώσουν τη χαρά της αναδημιουργίας και της δημιουργικής έκφρασης. Όταν ένα ολόκληρο σχολείο προσπαθεί να τραγουδήσει «Το μήλο μου κόκκινο» αντικαθιστώντας όλα τα φωνήεντα με το Α πρόκειται για μια λογοτεχνική τεχνική που συχνά συνδέεται με την ομάδα Oulipo (Εργαστήριο Δυνητικής Λογοτεχνίας), σύμφωνα με τους ακαδημαϊκούς όρους της δημιουργικής γραφής. Όταν αυτό το σχολείο παιδεύεται για να ολοκληρώσει το αλλόκοτο δημοτικό τραγούδι με μοναδικό γνώμονα τον αυθορμητισμό και την απόλαυση, τότε η μάθηση γίνεται εμπειρία και οι ασκήσεις παιχνίδια!
Ακόμη, οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης έγιναν συγγραφείς και αφού διάλεξαν το εξώφυλλο του βιβλίου τους έγραψαν την περίληψη της ιστορίας τους με πολλή φαντασία και όρεξη! Ζωγράφισαν επίσης ότι τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία τους! Επιπρόσθετα, οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης ετοίμασαν Haiku με θέμα τα βιβλία. Δημιούργησαν εικόνες και συναισθήματα σε μικρά ποιήματα με 17 συλλαβές!
Στη συνέχεια αυτής της δημιουργικής ημέρας, η κάθε τάξη ετοίμασε και μια επιπλέον κατασκευή είτε ατομική είτε ομαδική για να αναδείξει και πάλι την αξία των παιδικών βιβλίων στη ζωή μας, την προσφορά τους και τη μοναδικότητά τους. Ένα βιβλίο θα είναι πάντα ένας πολύτιμος θησαυρός, ένας καλός φίλος, μια εμπειρία ζωής!
Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης με τη δασκάλα τους Ασλανίδου Ιωάννα και οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους Νικολαΐδου Μάλαμα, κατασκεύασαν σελιδοδείκτες. Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης με τη δασκάλα τους Δημητρίου Αγγελική κατασκεύασαν μια μεγάλη αφίσα (ομαδική εργασία) για να αναδείξουν με τη δική τους φαντασία το μήνυμα της φετινής αφίσας «Φυτέψτε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει!», αλλά ταυτόχρονα έφτιαξαν και τον δικό τους σελιδοδείκτη που θα είναι ο βοηθός τους στα αγαπημένα τους βιβλία. Τέλος, οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα τους Κοτζά Ελένη, έφεραν τα αγαπημένα τους βιβλία από το σπίτι και από τη βιβλιοθήκη της τάξης τους. Συζητώντας για τα βιβλία τους, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το βιβλίο δεν είναι μόνο ανάγνωση, είναι ταξίδι σε νέες ιδέες, γνώσεις και πολιτισμούς. Όλοι μαζί έφτιαξαν μια αφίσα με τίτλο: «Όταν κρατάμε ένα βιβλίο μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο!». Επίσης, κατασκεύασαν σελιδοδείκτες, για να γίνει η ανάγνωση ακόμα πιο εύκολη και διασκεδαστική.
Μια μέρα λοιπόν γεμάτη φαντασία, δημιουργία, νέες γνώσεις και ιδέες!!! Η αγάπη μας για τα βιβλία θα συντροφεύει την καθημερινότητά μας!!!
