9ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

Etwinning

 

Σχολικό Έτος 2019-2020

Εκπαιδευτικοί: Χατζημιχαηλίδου Σοφία, Δαστερίδης Κωνσταντίνος, Κωσταράς Δήμος

Χώρες που συμμετέχουν: Ελλάδα, Γαλλία, Πολωνία, Τουρκία

Τίτλος του προγράμματος

Παιχνίδια Φυσικής Αγωγής για παιδιά ηλικίας 6- 9 ετών

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα…

Στις μέρες μας τα παιδιά περνούν πολλές ώρες στον υπολογιστή, ξεχνώντας τη σημασία που έχει η κίνηση στην ανθρώπινη ζωή και την υγεία. Το πρόγραμμα εστιάζει στην ανταλλαγή παιχνιδιών που παίζονται στο σχολείο κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (με παιδιά ηλικίας 6-9 ετών) με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία. Οι τόποι διεξαγωγής των παιχνιδιών μπορεί να είναι το γυμναστήριο του σχολείου, η αυλή του σχολείου, το στάδιο κ.λπ.

Στόχοι του προγράμματος

  1. Δημιουργία νέων παιχνιδιών
  2. Ανταλλαγή παιχνιδιών με άλλα σχολεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
  3. Ανάθεση ομαδικών εργασιών
  4. Χρήση των νέων τεχνολογιών κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Πορεία του προγράμματος

Δημοσίευση των κανόνων εκτέλεσης των παιχνιδιών με τη μορφή videos ή φωτογραφιών  καθώς και μια σύντομη περιγραφή τους στο TwinSpace. Κάθε συνεργάτης δημοσιεύει ένα παιχνίδι με τις οδηγίες εκτέλεσής του  δυο φορές τον μήνα.

Διάρκεια του προγράμματος: Νοέμβριος 2019 – Μάιος 2020

Γλώσσες που θα χρησιμοποιηθούν: Αγγλικά, Πολωνικά

Μαθήματα που θα χρησιμοποιηθούν: Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Πληροφορική

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Videos και φωτογραφίες από καινούρια παιχνίδια φαντασίας που δημοσιεύονται στο TwinSpace από άλλες χώρες στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή σε ελεύθερο χρόνο. Χρήση διαφορετικών τεχνικών στη διάρκεια των αθλητικών παιχνιδιών. Πιθανή επίδειξη νέων παιχνιδιών μέσω Skype.

 

Εκπαιδευτικοί : Χατζημιχαηλίδου Σοφία, Κελεσίδου Ελισάβετ, Κωσταράς Δήμος

Πρόγραμμα «Τα ζώα» Τάξη Γ2

Μικρή  περιγραφή

Η σχέση μας με τα ζώα επηρεάζει την κοινωνική μας ζωή, τον πολιτισμό μας και την εκπαίδευσή μας. Αυτές οι σχέσεις βοηθούν στην ενδυνάμωση της κοινωνικοποίησης ενός παιδιού. Φροντίζοντας ένα κατοικίδιο, τα παιδιά αποκτούν μία αίσθηση ευθύνης και κατανοούν τις ανάγκες των ζώων. Ένας από τους σκοπούς μας είναι να μάθουν τα παιδιά να σέβονται τα ζωντανά πλάσματα, τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους με τη  βοήθεια των ζώων.

Σκοποί

Παρατηρώντας και φροντίζοντας ένα ζώο γινόμαστε πιο υπεύθυνοι και σεβόμαστε περισσότερο τη ζωή. Με τη βοήθεια αυτού του project τα ζώα θα:

  • Βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν μια προσωπική κατανόηση του εαυτού τους – αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ικανότητές τους, τα ταλέντα τους, την αξία τους.
  • Βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν ένα βαθύ συναίσθημα για τα ζώα, το περιβάλλον και τους άλλους ανθρώπους, το οποίο θα βασίζεται στη συμπάθεια, την κατανόηση και το σεβασμό.
  • Βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν τις δικές τους προσωπικές αξίες, που θα βασίζονται στη σοφία, τη δικαιοσύνη και τη συμπόνοια.
  • Ωθήσουν τα παιδιά να είναι υπεύθυνα και να δρουν σύμφωνα με όσα πιστεύουν.
  • Βοηθήσουν τα παιδιά να ενημερωθούν για τα είδη που απειλούνται με εξαφάνιση.
  • Θα βοηθήσουν τα παιδιά να ακολουθούν ένα αξιόλογο μονοπάτι της ζωής που θα βασίζεται πάνω σε σταθερές αξίες.

Πορεία προγράμματος

Νοέμβριος : Συστήνουμε τους εαυτούς μας (μαθητές, δάσκαλοι, τα σχολεία μας)

Δεκέμβριος : Σχεδιάζουμε μια αφίσα και βρίσκουμε ένα slogan για το  project. Φτιάχνουμε μάσκες ζώων για να τις χρησιμοποιήσουμε σε δραστηριότητες.

Ιανουάριος : κατασκευάζουμε origami ( γιαπωνέζικη τέχνη στην οποία διπλώνοντας χαρτιά φτιάχνουμε διάφορες κατασκευές) με ζώα και τα παρουσιάζουμε.

Φεβρουάριος : γράφουμε μια ιστορία για ζώα χρησιμοποιώντας μια κατάλληλη εφαρμογή.

Μάρτιος : Σχηματίζουμε μικρά ζωάκια με σχοινιά και ενημερώνουμε τους μαθητές για τα απειλούμενα υπό εξαφάνιση ζώα.

Απρίλιος : Τραγουδάμε ένα τραγούδι για τα ζώα. Βοηθάμε ζώα στο δρόμο.

Μάιος : Παρουσιάζουμε τα έργα μας σε μια έκθεση.

Διάρκεια της εργασίας

Νοέμβριος 2019 – Μάιος 2020

Γλώσσες : Αγγλικά, Γερμανικά, Τουρκικά

Συμμετέχουν : Ελλάδα, Τουρκία, Πολωνία, Σλοβακία

Μαθήματα : Αγγλικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Μουσική, Εικαστικά, Πληροφορική, Γλώσσα

Τμήμα : Γ2

 

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Με τη βοήθεια του project μας θέλουμε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε απλά θέματα των ζώων. Μιλώντας για τα ζώα στην εκπαίδευση μπορούμε να αναπτύξουμε τη βαθιά κατανόηση, τη συμπάθεια και τη συμπόνια των παιδιών. Η κατανόηση είναι το κριτικό στοιχείο που, συχνά, λείπει από τη σημερινή κοινωνία και η αιτία, ο λόγος για την παραμελημένη και βίαιη συμπεριφορά.

Οι μαθητές, που δείχνουν σεβασμό στους άλλους και δρουν με θετικό τρόπο, και των οποίων οι απόψεις και οι επικοινωνιακές ικανότητες αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται, είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να επιδεικνύουν τέτοια συμπεριφορά. Οι μαθητές, οι οποίοι νιώθουν ασφαλείς και νιώθουν επίσης, το σεβασμό των άλλων, μπορούν καλύτερα να αποκτήσουν νέες γνώσεις, να μάθουν πιο εύκολα διάφορα πράγματα. Οι μαθητές, που ενθαρρύνονται να κατανοήσουν και να ζήσουν με το δικό τους ηθικό τρόπο, τη δική τους ηθική πυξίδα, βρίσκουν ευκολότερο να τα πάνε καλά στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και στον ευρύτερο κόσμο. Είναι σημαντικό να μεταφέρουμε τις γνώσεις μας στους άλλους, έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να ωφεληθούν από την εργασία μας. Θα είμαστε σίγουροι ότι το Twinspace και άλλες εφαρμογές θα διαδώσουν το μήνυμα του project μας.

 

Σχολικό Έτος 2018-2019

Εκπαιδευτικός: Μακαρίδου Χριστίνα

Τμήμα Ε2:

Τίτλος: Not all superheroes wear capes (Δε φοράνε όλοι οι σούπερ ήρωες κάπες)

Σε αυτό το έργο  οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τους σούπερ ήρωες που εμφανίζονται στα κόμικ. Θα γνωρίσουν τον τρόπο ζωής τους, τους λόγους για τους οποίους έγιναν σούπερ ήρωες, τα ρούχα τους, τις δυνάμεις αλλά και τις αδυναμίες τους, τους εχθρούς και τους φίλους τους και φυσικά τον υπέρτατο στόχο τους που είναι να αποκαταστήσουν τις αδικίες στον κόσμο. Έτσι θα μπορέσουν οι μαθητές να ανακαλύψουν τις δικές τους δυνατότητες, αξίες και ανησυχίες μαθαίνοντας ταυτόχρονα να ξεχωρίζουν το φανταστικό από το πραγματικό. Επίσης θα δοθεί έμφαση στο γεγονός ότι στον κόσμο που ζούμε υπάρχουν πολλοί ήρωες. Ήρωες που κάνουν τα πάντα για να μας βοηθήσουν ρισκάροντας πολλές φορές και τη ζωή τους όπως πυροσβέστες, αστυνόμοι, γιατροί…..ακόμη και οι μπαμπάδες και οι μαμάδες μας που με την καθημερινή τους προσπάθεια συμβάλλουν στο να μεγαλώσουν υγιή και ευτυχισμένα παιδιά.

Στόχοι

Να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με ευρωπαϊκές γλώσσες 

Να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στις νέες τεχνολογίες

Να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες

Να  ενθαρρυνθούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους

Να κοινωνικοποιηθούν μέσα από ομαδικές και ατομικές προσπάθειες

Να γνωρίσουν ήρωες της δικής τους κοινότητας

Επίσκεψη ομάδας πυροσβεστών στο σχολείο μας το 2019

Σχολικό Έτος 2017-2018

Εκπαιδευτικοί:Νίκου Διαμάντω – Σκεύας Χρήστος 

Τάξη: Δ3

Τίτλος:Food in European Folk Tales

Σχετικά με το έργο:

Θέλουμε να ανταλλάξουμε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης λαχανικών, φρούτων και άλλων συστατικών στις λαϊκές ιστορίες.
Μέσω αυτών, σκοπεύουμε να μελετήσουμε την επιρροή τους στην εμφάνιση των παραμυθιών, στις πολιτισμικές συνήθειες,στο μαγείρεμα και τις παραδοσιακές συνταγές.
Στο έργο συμμετέχουν μαθητές από έξι διαφορετικά σχολεία της Ευρώπης με συντονίστρια χώρα την Πορτογαλία και θα διαρκέσει καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολ.έτους 2017-2018.

 Στόχοι

  1.   Ενθάρρυνση της εκμάθησης γλωσσών και ευαισθητοποίηση σχετικά με τη γλωσσική πολυμορφία.

     2.Σύγκριση διαφόρων παραμυθιών και λαϊκών ιστοριών, το νόημά τους και τον τρόπο που χρησιμοποιούν τα κοινά τρόφιμα.(λαχανικά και φρούτα)

    3.Προσέλκυση μαθητών στην εξερεύνηση πραγματικών προβλημάτων και στην επίλυση αυθεντικών προβλημάτων πάντα σε σχέση με το θέμα του προγράμματος.

    4.Προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης εκθέτοντας τους μαθητές στην πολιτιστική γνώση που τους οδηγεί στον σεβασμό,στην αποδοχή και την κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών.

  1. Βελτίωση των γνώσεών τους σε εφαρμογές ΤΠΕ. Γνώση για την ασφαλή, νομική και ηθική χρήση ψηφιακών πληροφοριών και τεχνολογίας.
  2. Βελτίωση της δημιουργικότητας των μαθητών.
  3.   Ανάπτυξη ικανοτήτων ευελιξίας, συνεργασίας, συμβιβασμού και ακρόασης.

Εκπαιδευτικοί:

Χατζημιχαηλίδου Σοφία, Δαστερίδης Κώστας, Κωσταράς Δήμος, Νικολίτσας Ιωάννης

Γιαμούρα Μαρία

 

Τίτλος Προγράμματος

 «Ρυθμός των πολιτισμών» «Rhythm of cultures»

Τάξη: Στ2

Σύντομη περιγραφή

Η εργασία μας αφορά τους λαϊκούς παραδοσιακούς χορούς. Θα διδάξουμε μερικά από τα λαϊκά μας τραγούδια και θα χορέψουμε έναν παραδοσιακό μας χορό. Με μερικά βίντεο και φωτογραφίες θα μάθουμε πώς να χορεύουμε παραδοσιακούς χορούς.

Στόχοι

Ο στόχος μας είναι:

  • να αναπτύξουν οι μαθητές χορευτικές δεξιότητες.
  • να κοινωνικοποιηθούν και να τους βοηθησουμε να μπορέσουν να κινούνται ομαδικά και ατομικά.
  • να είναι ικανοί να αναλάβουν ευθύνη σαν μέλη μιας ομάδας
  • να διαδώσουν τους πολιτισμούς μας, τους παραδοσιακούς χορούς και την ιστορία τους.
  • να δημιουργήσουν καλή διεθνή φιλία.

Διαδικασία, πορεία εργασίας.

Αρχίζουμε την εργασία μας στις 8 Φεβρουαρίου 2018.

  1. προετοιμάζοντας μια παρουσίαση μιας σύντομης εισαγωγής των μαθητών μας σαν μια ομάδα παραδοσιακών χορών, ανάμεσα στις 8 και 22 Φεβρουαρίου.
  2. παρουσιάζοντας τους παραδοσιακούς χορούς μας απ’όλη την περιοχή και τον ένα χορό που θα χορέψουμε με μικρά βίντεο και δείχνοντας το πρώτο μέρος του χορού ανάμεσα στις 23 Φεβρουαρίου και στις 9 Μαρτίου
  3. διδάσκοντας δυο σύντομα παραδοσιακά τραγούδια ο ένας στον άλλον, διάσημα στις χώρες μας από τους μαθητές της ομάδας χορού και δείχνοντας το δεύτερο μέρος του χορού από τις 10 ως τις 30 Μαρτίου.
  4. Παρουσιάζοντας το τρίτο μέρος του χορού, προετοιμάζοντας μια αφίσα εθνικών στολών όλης της περιοχής και στέλνοντας αυτήν ο ένας τον άλλον ανάμεσα στις 16 και στις 30 Απριλίου.
  5. Φτιάχνοντας μια γωνία για την εργασία και στέλνοντας τις φωτογραφίες που βγάλαμε στο διαδίκτυο ανάμεσα στην 1η Μαΐου και στις 21 Μαΐου.
  6. Δείχνοντας ολόκληρο το χορό μπροστά στους άλλους μαθητές του σχολείου και στέλνοντας το βίντεο και έτσι παρέχοντας την πολιτιστική επικοινωνία, στο τέλος του Μαΐου.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Χάρη σε όσα μοιραστήκαμε, τα παιδιά μας θα κερδίσουν, θα αποκτήσουν μια εμπειρία σχετικά με τους πολιτισμούς μας , θα μπορέσουν να εμπλουτίσουν τις χορευτικές τους δεξιότητες, να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους ικανότητες.

Οι φωτογραφίες στη γωνία της εργασίας, η ιστορία της παράδοσης, τα βίντεο στο twinspace, η παράσταση όλου του χορού μπροστά στους μαθητές του σχολείου και η ανταλλαγή της βιντεοσκόπησής της θα είναι τα τελικά αποτελέσματα της εργασίας.

 

 

Εκπαιδευτικός: κ.  Μακαρίδου Χριστίνα (αγγλικών)

Τάξεις: Στ1 και Δ3

Τίτλος : Write, Post and Learn

Σε αυτό το πρόγραμμα θα επικοινωνήσουμε με σχολεία από όλη την Ευρώπη ανταλλάσσοντας γράμματα, φωτογραφίες και κάρτες στη μητρική μας γλώσσα και στα αγγλικά. Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας (γράμματα, κάρτες) καθώς και διαδικτυακά εργαλεία (padlet, e-mail, video conferences). Το πρόγραμμα θα διαρκέσει όλη τη σχολική χρονιά 2017-2018 και οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν διάφορα θέματα όπως η σύγκριση διαφορετικών πολιτισμών, το εκπαιδευτικό τους σύστημα, έθιμα, παραδόσεις και  εθνικές κουζίνες.

Οι κύριοι στόχοι είναι οι μαθητές να απολαύσουν και να ενθουσιαστούν με την παραγωγή γραπτού  λόγου, να μάθουν να επικοινωνούν σε μια ξένη γλώσσα, να αναπτύξουν ικανότητες ομαδικής εργασίας, να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε πολιτισμικές διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στις χώρες καθώς και να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους στις νέες τεχνολογίες.

 

Εκπαιδευτικός: κ. Χατζημιχαηλίδου  Σοφία (Αγγλικών)

Τάξη: E1, E2

Τίτλος: Christmas Carol

Δημιουργήσαμετο πρόγραμμα για να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα με τη συντροφιά όσο το δυνατόν περιοσσότερων ευρωπαϊκών σχολείων τραγουδώντας τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην αγγλική και στις μητρικές μας γλώσσες. Στο πρόγραμμα αυτό μαθητές από την προσχολική ηλικία μέχρι την τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου θα μοιραστούν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα , ενώ θα εξασκήσουν τις δεξιότητητές τους στην αγγλική γλώσσα.

Στόχοι

Να μάθουν οι μαθητές μας τα κάλαντα στα αγγλικά
Να ενθαρρυνθούν οι μαθητές ώστε μέσα από τις ΤΠΕ να ανταλλάξουν γλώσσες και πολιτισμούς.

Να βελτιώσουν τις δεξιότητες του λόγου, της ακρόασης, και του λεξιλογίου τους στα αγγλικά μέσα από μια online επικοινωνία.

Να γνωρίσουν διαφορετικά κάλαντα από όλη την Ευρώπη.