Επιμόρφωση 2023-24

«Ο σχολικός εκφοβισμός και η διαχείρισή του»

Την Πέμπτη 4 Απριλίου οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στην ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα που αφορούσε τον «Σχολικό εκφοβισμό και τη διαχείρισή του» με επιμορφώτριες  την κοινωνική λειτουργό  κ.  Μπαλλά  Αντιγόνη και την εκπαιδευτικό ΠΕ71 κ. Λαμπάκη Σοφία του ΚΕΔΑΣΥ.

Στην παρουσίαση επισημάνθηκε το γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες  ο σχολικός εκφοβισμός (bulling) είναι στο επίκεντρο της μαθητικής κοινότητας. Ποιες συνθήκες πρέπει να ισχύουν ώστε να είναι πραγματικά  bulling. Οι μορφές σχολικού εκφοβισμού όπως λεκτική βία, ψυχοσυναισθηματική, ηλεκτρονική  (cyber), κοινοτική, ρατσιστική και εκβιασμός. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του θύτη και του θύματος. Πώς λειτουργούν οι παρατηρητές ως υποστηρικτές του θύτη ή του θύματος. Οι αιτίες και οι συνέπειες.

Ως προς την πρόληψη σε επίπεδο σχολείου προτείνονται η σύνταξη διακύρηξης, η αύξηση επίβλεψης, η έρευνα μεταξύ των μαθητών/μαθητριών και η συνεργασία με τους γονείς. Σε επίπεδο τάξης η ενίσχυση της φιλίας,  η ενίσχυση της ενσυναίσθησης, η συμπερίληψη, συνεργατικές δράσεις, συζήτηση για τις συνέπειες και η ευαισθητοποίηση των γονέων. Τέλος οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα ενίσχυσης της ενσυναίσθησης.

Το έντονο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εκδηλώθηκε με πολλές ερωτήσεις. Τονίστηκε πόσο καθοριστική είναι η σχέση εμπιστοσύνης εκπαιδευτικού- μαθητών ώστε να σπάσει «ο κύκλος της σιωπής».

IMG 20240404 184832        IMG 20240404 185918

 

 

«Διαχείριση της απώλειας λόγω πένθους & διαζυγίου»

Την Παρασκευή 22/3/2024 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στην ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα «Διαχείριση της απώλειας λόγω πένθους& διαζυγίου».

Επιμορφώτρια της συνάντησης ήταν η κ.Παλαιολόγου Χριστίνα, ψυχολόγος του ΚΕΣΥ.

Αρχικά έγινε η ανάλυση των πέντε σταδίων του πένθους, (άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη, αποδοχή) καθώς και η ένταση και το είδος των συναισθηματικών και σωματικών αντιδράσεων των παιδιών ανάλογα με την ηλικία τους. Πώς το γεγονός της απώλειας ενός αγαπητού προσώπου επηρεάζει    τις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών, τη μαθησιακή διαδικασία και τη σχολική επίδοση. Πώς μπορούν οι εκπαιδευτικοί και οι συμμαθητές να κατανοήσουν τις αντιδράσεις τον μαθητή ή τη μαθήτρια, να σταθούν με ενσυναίσθηση και να διευκολύνουν  την έκφραση των  συναισθημάτων.

Στο δεύτερο μέρος  τονίστηκε ιδιαίτερα πως το διαζύγιο, συχνό κοινωνικό φαινόμενο, αποτελεί σημαντική μορφή απώλειας για όλη την οικογένεια. Ιδίως τα παιδιά βιώνουν καταστάσεις ιδιαίτερα αγχογόνες  πριν και μετά το διαζύγιο.  Από τους εκπαιδευτικούς τέθηκαν πολλά ερωτήματα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς που δημιουργούνται,  όπως η αναγνώριση και κατανόηση των συναισθημάτων τους όταν αυτά  εκδηλώνονται.

Τέλος τονίστηκε πόσο σημαντική και απαραίτητη είναι η επικοινωνία – ενημέρωση του σχολείου- από την οικογένεια και η συνεργασία προς όφελος των παιδιών.

IMG 20240322 104338       IMG 20240322 104325        IMG 20240322 104311

 

 

«Μεγαλώνοντας παιδιά σε δύσκολους καιρούς. Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας.»

Στις   29 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακό σεμινάριο από το Κέντρο Πρόληψης Έβρου με θέμα: «Μεγαλώνοντας παιδιά σε δύσκολους καιρούς. Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας.». Το σεμινάριο με ομιλητή τον ψυχολόγο  και υπεύθυνο του Κέντρου Πρόληψης Έβρου κ. Βραχιόλια παρακολούθησαν γονείς και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις σχέσεις  γονέων, παιδιών και σχολείου όπως αυτές διαμορφώνονται στη  σύγχρονη πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας του Covid. Ο ομιλητής έθεσε ερωτήματα για το πώς  το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον αλληλεπιδρούν στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και τη σχολική επίδοση. Τονίστηκε ιδιαίτερα πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ οικογένειας και σχολείου, ώστε τα παιδιά να αποκτούν γνώσεις και να αναπτύσσουν δεξιότητες σε ένα σταθερό και συγχρόνως υποστηρικτικό  πλαίσιο. Συζητήθηκαν αναλυτικά οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών και οι συμπεριφορές που εκδηλώνουν, ως αποτέλεσμα πολλών παραγόντων,  καθώς και  την επίδραση που ασκούν η οικογένεια και το σχολείο ως πρότυπα.

Συμπερασματικά γονείς και εκπαιδευτικοί συμφώνησαν πως είναι απαραίτητο να «ακούνε τα παιδιά» να βρίσκονται κοντά τους τόσο με τη φυσική τους παρουσία, όσο και με την προσοχή τους. Η συμμετοχή και ανταπόκριση τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς ήταν μεγάλη και ευχόμαστε να υπάρξουν και άλλες τέτοιες εποικοδομητικές συναντήσεις.

Αξιολόγηση 6   Αξιολόγηση 5 

 

Επιμορφωτική συνάντηση:  “Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”

Στις 14 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο του σχολείου η επιμορφωτική συνάντηση με θέμα “Η επικοινωνία στο σχολείο” με επιμορφωτή τον διευθυντή του σχολείου κ.Τσέτσο Σταύρο. Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αρχικά, αναλύθηκε και συζητήθηκε ο ορισμός της επικοινωνίας, καθώς και οι τρόποι και τα μέσα, που αυτή  διεξάγεται ανάμεσα στον πομπό και τον δέκτη. Επίσης παρουσιάστηκαν τα είδη της επικοινωνίας (λεκτική, μη λεκτική κ.α)  και έγινε αναφορά στα χαρακτηριστικά ενός καλού ακροατή και πως μπορούμε να τα ενισχύσουμε.

Τέλος, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν με τους εκπαιδευτικούς παραδείγματα επικοινωνίας στη σχολική ζωή και τρόποι ενίσχυσης και βελτίωσης στις σχέσεις εκπαιδευτικού- μαθητή  καθώς και εκπαιδευτικού- γονέα, βασιζόμενοι σε σωστές πρακτικές επικοινωνίας.

IMG 20231214 181746 IMG 20231214 181800 IMG 20231214 181713

 

Επιμορφωτική Ημερίδα: « Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Δημοτικό Σχολείο»

Στις 10 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο « Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Δημοτικό Σχολείο» που διοργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70 Ιωάννα Μανάφη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Σουφλίου.

Στο πρώτο μέρος της ημερίδας οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μια βιωματική παρουσίαση λογοτεχνικού κειμένου με ψηφιακό εργαλείο επαυξημένης πραγματικότητας.

Στο δεύτερο μέρος έγινε εισήγηση του θεωρητικού πλαίσιου της ρομποτικής στο δημοτικό σχολείο από την κυρία Μανάφη καθώς και παρουσίαση των έργων που παρήγαγαν οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σουφλίου σε διαγωνισμούς από τον διευθυντή Ζηκίδη Ευάγγελο. Στη συνέχεια οι συνάδελφοι συνεργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν ρομποτικά μοντέλα με το εκπαιδευτικό εργαλείο εκμάθησης LEGO Education SPIKE.

IMG 20231110 114202 IMG 20231110 110856 IMG 20231110 110912 IMG 20231110 114209 IMG 20231110 121540 IMG 20231110 114246