Επιμόρφωση 2021-22

2η Επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

Την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση  στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “Οργάνωση και υλοποίηση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών  του 9ου Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης” για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Η Μεικτή Μάθηση αποτέλεσε το θέμα αυτής της συνάντησης με επιμορφωτή τον διευθυντή του σχολείου κ. Σταύρο Τσέτσο.

Αρχικά επιχειρήθηκε να διευκρινιστεί και να γίνει κατανοητός ο ορισμός της μεικτής μάθησης που είναι ο συνδυασμός της κατά πρόσωπο διδασκαλίας με ψηφιακούς πόρους. Κατόπιν επισημάνθηκε το γεγονός ότι στο περιεχόμενο του μαθήματος σε αυτό το είδος μάθησης ενσωματώνονται τουλάχιστον κατά 30% ηλεκτρονικές διαδικασίες.

.jpg

Στη συνέχεια η επιμόρφωση επικεντρώθηκε στα πλεονεκτήματα της μεικτής μάθησης όπως η ενίσχυση της μαθησιακής επίδοσης, η προσφορά πολλών και ποικίλων  μαθησιακών πόρων στους μαθητευομένους καθώς και η υποστήριξη της συνεργασίας μέσα και έξω από την τάξη. Επιπλέον έγινε αναφορά στα μοντέλα της μεικτής μάθηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στο τέλος συζητήθηκαν οι παράμετροι που θα πρέπει να συνυπολογιστούν στο σχεδιασμό του μαθήματος στη μεικτή μάθηση. Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση ανατροφοδότησης.

1η Επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

Την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε παιδαγωγική συνάντηση στα πλαίσια του σχεδίου δράσης «Οργάνωση και υλοποίηση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών  του 9ου Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Το θέμα της επιμόρφωσης ήταν Οι λανθασμένες αντιλήψεις των μαθητών και των μαθητριών για τις έννοιες και τα φαινόμενα των

IMG 20220224 1353451258

Φυσικών Επιστημών” με επιμορφωτή τον διευθυντή του σχολείου κ. Τσέτσο Σταύρο. Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες διαμορφώνονται οι εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών και των μαθητριών καθώς και το πώς αυτές επιδρούν στη μάθηση. Επιπλέον έγινε αναφορά στα κοινά χαρακτηριστικά αυτών των αντιλήψεων και στις στρατηγικές αντιμετώπισης τους. Ο επιμορφωτής τόνισε τη σημασία της συζήτησης με τους μαθητές με σκοπό τον εντοπισμό του γνωστικού εμποδίου που προκαλεί τη λανθασμένη αντίληψη. Λειτουργώντας μαζί και ενάντια στις αντιλήψεις ο εκπαιδευτικός αποδέχεται τις εναλλακτικές αντιλήψεις αφού είναι το μοναδικό γνωστικό εργαλείο πάνω στο οποίο θα βοηθήσει να χτίσουν οι μαθητές τη νέα γνώση και το «συνταράσσει» στη συνέχεια με την εισαγωγή την νέας αναπλαισιωμένης επιστημονικής γνώσης. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του PISA (Programme for International Student Assessment) που διεξήχθη το 2018 και στα οποία φάνηκε ότι οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες υπολείπονται κατά πολύ του μέσου όρου των μαθητών των χωρών του ΟΟΣΑ στα γνωστικά αντικείμενα των Μαθηματικών, των Φυσικών Επιστημών και της Κατανόησης Κειμένου. Τέλος ακολούθησε συζήτηση ανατροφοδότησης.