Χαρταετέ πέτα ψηλά…
Να σε θαυμάσουν τα παιδιά…
Να σε δούνε να χαρούνε…
Να “πετάξουνε” κι αυτά…
Μ’ όλα του κόσμου τα παιδιά…
Σε μια χώρα μακρινή…
όμορφη κι ονειρική!!!!!!!!
(Ποίημα από τους μαθητές)
Στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για την Κυκλοφοριακή Αγωγή, δημιουργήσαμε το παρακάτω ebook με όλες τις δραστηριότητές μας.
https://read.bookcreator.com/library/-OiTpqqBFa8bLK06X1Xf
Την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2026 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη της Δ’ μαζί με τη Γ’ Τάξη στον Πολυχώρο «ΚΑΤΑΠΑΚΤΗ», όπου στεγάζεται η Κίνηση για την Υπεράσπιση Προσφύγων Μεταναστών Πάτρας, Η επίσκεψη εντάσσεται στις δράσεις Ενεργού Πολίτη & Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούν το τρέχον σχολικό έτος οι δύο τάξεις.
Οι μαθητές-τριες των δύο τάξεων παρακολούθησαν βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα με ιδιαίτερη έμφαση στις ομάδες μεταναστών και προσφύγων. Τους/τις μαθητές-τριες υποδέχτηκαν με ζεστασιά, ζωντάνια και πολλή φαντασία για βιωματικές δραστηριότητες, οι εθελοντές της κίνησης και τους οδήγησαν σε ένα ταξίδι ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίσης σε θέματα Προσφύγων και Μεταναστών.
Συστήθηκαν μέσα από θεατρικό παιχνίδι με το Μουσταφά και την Ανίς, τις μαριονέτες-προσφυγόπουλα, παρακολούθησαν βίντεο, συζήτησαν, προβληματίστηκαν, ζωγράφισαν και έδωσαν τους δικούς τους ορισμούς στη έννοια της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.
Ήταν μια σημαντική επίσκεψη που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών!
Στην αίθουσά μας γιορτάσαμε φέτος το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, με σπιτικά εδέσματα της τυρινής που θα ακολουθήσει από τους μαθητές , σουβλάκια και αναψυκτικά από το Σύλλογο Γονέων κα Κηδεμόνων.
Φάγαμε….χορέψαμε… και ξεφαντώσαμε σε καρναβαλικούς ρυθμούς …
και διασκεδάσαμε αφάνταστα με το διαγωνισμό καρναβαλικής στολής.
Ο διαγωνισμός μας τα είχε όλα!!!!!!!!!
Κριτική επιτροπή….και τρία βραβεία…
Καλύτερης καρναβαλικής στολής που κέρδισαν οι μαθητές Αβραμόπουλος Αναστάσιος και Μπουγάς Νεκτάριος…
Αστείας, σατυρικής καρναβαλικής στολής που κέρδισε ο μαθητής Χρυσικός Δημήτρης και ο Λεπενιώτης Γιώργος και…
Πρωτότυπης καρναβαλικής στολής που κέρδισε η μαθήτρια Λεπενιώτη Αθηνά.
Και του χρόνου!!!!!!!!
Στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, “Έχουμε δικαιώματα…δρούμε με καρδιά” σε σύνδεση με το πρώτο 10ωρο δράσεων ενεργού πολίτη “Και νοιάζομαι και δρω”, οι μαθητές/τριες της Δ’Τάξης μέσα από τις δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί:
Με κάποιες απ’ τις δραστηριότητές τους δημιουργήθηκε το παρακάτω ebook ευαισθητοποίσης, με τίτλο: “Ο κήπος με τους πολύτιμους θησαυρούς”
Στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, “Έχουμε δικαιώματα…δρούμε με καρδιά” σε σύνδεση με το πρώτο 10ωρο δράσεων ενεργού πολίτη “Και νοιάζομαι και δρω”, οι μαθητές μέσα από τις δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί:
Ανέλαβαν δράση μέσα από πράξεις εθελοντισμού και αλληλεγγύης ως ενεργοί πολίτες.
Συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις αλληλεγγύης του σχολείου με αφορμή τα Χριστούγεννα αναλαμβάνοντας την καμπάνια ευαισθητοποίησης για τη συλλογή πρώτων ειδών ανάγκης που το σχολείο προσέφερε στο Χαμόγελο του παιδιού και γεμίζοντας το κουτί αλληλεγγύης που κατασκεύασαν με γλυκίσματα και παιχνίδια για τα camp με παιδιά μεταναστών και προσφύγων μέσα από την Κίνηση για την Υπεράσπιση των Δικαιωμάτων Προσφύγων και Μεταναστών Πάτρας.
Με κάποιες απ’ τις δραστηριότητες των μαθητών δημιουργήθηκε ebook ευαισθητοποίησης με τίτλο: Ο κήπος με τους πολύτιμους θησαυρούς”
Οι μαθητές της Δ’ Τάξης στις 3 Δεκεμβρίου , Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες, ασχολήθηκαν με ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες παίρνοντας αρχικά αφορμή από το βιβλίο της γλώσσας στη σχετική ενότητα “Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί” και πιο συγκεκριμένα στο σχετικό κεφάλαιο για την 5η Βασική Αρχή των Δικαιωμάτων των Παιδιών που αφορά την αναπηρία και σε σύνδεση με το σχετικό εργαστήριο δεξιοτήτων και τις δράσεις ενεργού πολίτη για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Επιπλέον συζήτησαν σχολιάζοντας διάφορα σχετικά video, διάβασαν το βιβλίο “Φένια η αγαπημένη των ήχων”, έπαιξαν στο μάθημα της φυσικής αγωγής μπότσια και τυφλόμυγα, δημιούργησαν ακροστιχίδες, εικαστικές δημιουργίες και αφίσα ευαισθητοποίησης που αναρτήθηκε σε τοίχο του σχολείου.
Εδώ πολυτεχνείο!!!!
Δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση της σκέψης
Δικαίωμα στον αγώνα για την επικράτηση του δίκιου, της ελευθερίας του λόγου και της ειρήνης.
Δικαίωμα να αγωνιζόμαστε πάντα για ένα καλύτερο κόσμο.
Όλοι ενωμένοι ποτέ νικημένοι.
Πίσω απ τα κάγκελα, ελεύθεροι χιλιάδες
Μπροστά απ τα κάγκελα οι σκλάβοι που φοβούνται…
“Τα κάγκελα” Κωστούλα Μητροπούλου