Μάιος! Η φύση φόρεσε τα γιορτινά της χρώματα και τα έντομα γεύονται τους χυμούς των λουλουδιών και μεταφέρουν σπόρους από τη μια περιοχή στην άλλη.Στον προαύλειο χώρο του σχολείου μας μαζεύονται διάφορα ζουζουνάκια .Η διάθεση των δικών μας «ζουζουνιών» για παρατήρηση, παιχνίδι και πειραματισμό ήταν μεγάλη.
Μερικές από τις δράσεις μας για τη γνωριμία με τα έντομα (ασχοληθήκαμε κυρίως με την πεταλούδα και τη μέλισσα) ήταν οι εξής:
•Συζητήσαμε για τα έντομα, για τις εμπειρίες που έχουμε βιώσει με ορισμένα απο αυτά.
•Σε πίνακα γράψαμε όσα έντομα ξέρουμε και τα χωρίσαμε σε δυο κατηγορίες: σε ωφέλιμα και σε βλαβερά.
•Παρατηρήσαμε και μάθαμε τα ονόματα των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους,(π.χ. κεραίες, φτερά, δαγκάνες,κεντρί,θώρακας,κοιλιά) και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους .
•Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και τα στάδια από τα οποία περνάει μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταμόρφωσή της.
•Διαβάσαμε τη θαυμάσια ιστορία του Eric Carle : «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη»,ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες κατανόησης της διαδοχής στην ιστορία της μεταμόρφωσης της πεταλούδας.Παρακολουθήσαμε την ιστορία αυτή και στον υπολογιστή.
•Διαβάσαμε κι άλλα παραμυθάκια,όπου παρουσιάζεται ο κύκλος ζωής της πεταλούδας με παραστατικό τρόπο.
•Ασχοληθήκαμε με σχετικά φύλλα εργασίας,μαθηματικά παιχνίδια και κατασκευές.
•Μάθαμε για τη μέλισσα και τη χρησιμότητά της στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.
•Μάθαμε το εξάγωνο,ως το σχήμα που κυριαρχεί στην κυψέλη.
•Βρήκαμε σε εγκυκλοπαίδειες πληροφορίες για τις μέλισσες.
•Είδαμε τα στάδια παρασκευής του μελιού μέσα από σχετική εκπαιδευτική σειρά στο διαδίκτυο.
•Ασχοληθήκαμε με μαθηματικά παιχνίδια και κατασκευές.
•Παίξαμε και τα παραδοσιακά παιχνίδια: «Περνά περνά η μέλισσα» και «Μέλισσα,μέλισσα τι μαγειρεύεις;»,στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος: «Με έναν μύθο παίζω, μαθαίνω και ταξιδεύω. Τα παραδοσιακά παιχνίδια του τόπου μας».