Για να κατανοήσουν τα παιδιά τη λειτουργία των Bee-bot με τις εντολές που τους δίνονται με τα κουμπιά και την διαδικασία προγραμματισμού, αλλά και τον τρόπο να τα κατευθύνουν, πραγματοποιήσαμε αρχικά με το σώμα μας σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σχετικά σύμβολα.
Τα ίδια τα παιδιά με τη χρήση οικοδομικού υλικού διαμόρφωσαν το χώρο όπου θα κινούνταν ως ρομπότ.
Έπειτα αναγνωρίσαμε τα βελάκια και τις κατευθύνσεις που μας δείχνουν. Συμφωνήσαμε πως κάθε πάτημα κουμπιού θα ήταν κι ένα βήμα στο τετράγωνο πλακάκι του πατώματος. Τα ρομποτάκια παιδιά πήραν θέση, το ίδιο και οι χειριστές τους!!!
Το παιδί-ρομπότ κατάλαβε αμέσως πως πρέπει να βλέπει το παιδί-διαχειριστή και ιδιαίτερα το ποια κουμπιά πατάει και πόσες φορές. Πολλές φορές το παιδί που έδινε τις κατευθύνσεις μετρούσε τα πατήματα δυνατά, ώστε να τα ακούει το παιδί – ρομπότ.
Έπειτα από αρκετή εξάσκηση, μέσα στο πλαίσιο όπου κινούνταν τα παιδιά ρομπότ, τοποθετήθηκαν και εικόνες με τις φάσεις του κύκλου του νερού ώστε τα παιδιά που κατευθύνουν το παιδί-ρομπότ να δίνουν πολύ συγκεκριμένες εντολές.