“Από όλα τα σπουδαία που γίνονται πραγματικότητα χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence – A.I.), σίγουρα το πιο εντυπωσιακό είναι ότι μπορείς να της «παραγγείλεις» ένα ζωγραφικό πίνακα βροχερό βράδυ στο Παρίσι/νεαρό κορίτσι-μελαγχολικό-με κοντά κόκκινα μαλλιά-κίτρινη ομπρέλα-μισοφαγωμένο τοστ σε πρώτο πλάνο/Πύργο του Eiffel και παγκάκι στο φόντο/Notre Dame και Σηκουάνα στο βάθος αριστερά. Όλα αυτά σε τεχνοτροπία van Gogh ή Picasso ή κι εγώ δεν ξέρω ποια, ετοιμάζεται δε η εικόνα σου σε λίγα δευτερόλεπτα”. (The Guardian)
Οι μεγαλύτεροι έχουμε ταυτίσει την εικαστική έμπνευση με καμβά, καβαλέτο, πινέλα και μπογιές διαφόρων ειδών. Αν με ρωτάτε, δεν έχουμε άδικο: η δημιουργικότητα πάντα θα σημαίνει συγκέντρωση, κούραση, προσπάθεια και πολλές αποτυχημένες απόπειρες πριν καταφέρουμε το ποθούμενο, είτε μιλούμε για Ζωγραφική είτε όχι.
Από την άλλη, έχει σημασία να έρχονται οι μαθητές/μαθήτριες σε επαφή με επιτεύγματα της ανθρώπινης προόδου: η αιχμή της τεχνολογίας είναι πλέον πλήρως ψηφιακή, ενώ κάθε ρηξικέλευθη εφεύρεση ηλεκτρονική.
Επιπλέον και παρά τον διάχυτο σκεπτικισμό για τις πρόσφατες εφευρέσεις, δεν μπόρεσα να μη συμμεριστώ τη χαρά των παιδιών «επειδή ο αλγόριθμος κατάλαβε τι ήθελα να φτιάξω» παρατήρησα δε, για πολλοστή φορά, ότι η φαντασία ποτέ δεν λείπει.
Τέλος, η γκαλερί μας διαθέτει και Πύργο του Eiffel!!!
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Τ.Π.Ε. του σχολείου.