Οι δραστηριότητες που ακολουθούν έγιναν στα πλαίσια των Πρακτικών Ασκήσεων των Φοιτητριών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Φαίη Νατσίδου και
με υπεύθυνο καθηγητή τον κο Αναστάσιο Πέκη.
Γνωριμία με τον επιστήμονα: ποιος είναι, τι μπορεί να κάνει, τι χρειάζεται, τι πρέπει να προσέχει.
Φτιάχνω τον δικό μου επιστήμονα, όπως τον φαντάζομαι και τον παρουσιάζω στους φίλους μου!
Γινόμαστε επιστήμονες με αστεία μαλλιά, σαν τον Αϊνστάιν!
Πείραμα: Ο κύκλος του νερού
Διαβάζουμε το βιβλίο “Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα “, αναδιηγούμαστε την ιστορία της σταγόνας και παρατηρούμε εικόνες με τον κύκλο του νερού.
Στη συνέχεια, εκτελούμε το πείραμα με βραστήρα. Τα παιδιά παρατηρούν, υποθέτουν και βγάζουν συμπεράσματα. Παρακολουθούν βιντεάκι με τον κύκλο του νερού και καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους με ζωγραφικήΒάζουν στη σειρά εικόνες με τα στάδια του κύκλου του νερού.
Πειράματα με επίπλευση- βύθιση.
Τα παιδιά παρατηρούν υλικά, κάνουν υποθέσεις, πειραματίζονται με τα υλικά, βγάζουν συμπεράσματα και τα καταγράφουν σε πίνακα.Στη συνέχεια, φτιάχνουν χάρτινες βαρκούλες, τις ζωγραφίζουν και κάνουν υποθέσεις αν επιπλέουν στο νερό ή βυθίζονται. Έπειτα, τις τοποθετούν σε λεκάνη με νερό και βγάζουν τα συμπεράσματά τους.
Πειράματα με τη διαλυτότητα.
Δημιουργούν σε χαρτόνι με ατλακόλ, αλάτι, ζάχαρη και νερομπογιές χρωματικές συνθέσεις.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το πείραμα που τους έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.