Πρωτοποριακή Δράση – What to do if I get lost – Γιατί η πρόληψη ξεκινάει από την προσχολική ηλικία!

🔰 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας – Πρωτοποριακή Δράση

🎯 What to do if I get lost – Γιατί η πρόληψη ξεκινάει από την προσχολική ηλικία!

Στο 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας, εκεί όπου οι ιδέες δεν μένουν ποτέ στα χαρτιά αλλά παίρνουν ζωή μέσα στις αίθουσες, πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία η εκπαιδευτική δράση «What to do if I get lost», με στόχο την ενδυνάμωση της αίσθησης ασφάλειας των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

🕐 Η δράση υλοποιήθηκε μέσα σε μία μόλις εβδομάδα, με δύο διδακτικές ώρες γεμάτες γνώση, παιχνίδι, βιωματικές ασκήσεις και ουσιαστική αλληλεπίδραση.
👧👦 Συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών, οι μικροί – αλλά τόσο σπουδαίοι – μαθητές του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας, ενός σχολείου που πάντα πρωτοπορεί και καινοτομεί στην πράξη, όχι στα λόγια!

🎯 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας – Πρωτοποριακή Δράση με τίτλο: “What to do if I get lost”
🔒 Μιλάμε στα παιδιά για την ασφάλεια, όπως δεν έχει ξαναγίνει ποτέ!

Στο 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας καινοτομούμε ξανά, αυτή τη φορά με μια δράση που για πρώτη φορά πραγματοποιείται σε νηπιαγωγείο, με συνδιδασκαλία και συνεργασία με την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας, κα Γιαννακούλη Αναστασία @NatashaYann.

Η ιδέα γεννήθηκε μέσα από ένα παραμύθι. Και ποιο άλλο θα μπορούσε να είναι πιο κατάλληλο από την…
🎭 «Χρυσομαλλούσα και οι Τρεις Αρκούδες»
Ένα παραμύθι που μας δίδαξε:

  • Να σεβόμαστε την ιδιοκτησία των άλλων
  • Ότι κάθε ενέργεια έχει συνέπειες
  • Ότι η περιέργεια χρειάζεται προσοχή
  • Και ότι όλοι έχουμε προσωπικές προτιμήσεις, αλλά όχι εις βάρος των άλλων

📽️ Η προβολή έγινε με βιντεοπροβολέα και ποιοτική μικροφωνική, εξασφαλίζοντας μεγάλη εικόνα και καθαρό ήχο για μέγιστη παιδαγωγική επίδραση.

🎧 Στη συνέχεια, τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν στον ήχο του Amber Alert (AMBER ALERT) και μάθαμε όλοι μαζί να τον αναγνωρίζουμε, με τη βοήθεια ειδικού συνδέσμου Soundboard Link – γιατί η γνώση σώζει ζωές.

Πώς προέκυψε το «Amber Alert»: Η ιστορία της 9χρονης που απήχθη κάνοντας ποδήλατο

 

Το «Amber Alert» είναι συνώνυμο της εξαφάνισης ενός προσώπου. Πόσοι όμως από εμάς γνωρίζουμε από πού προήλθε αυτό το όνομα;

 

Στις 13 Ιανουαρίου 1996, η 9χρονη Άμπερ και ο μικρότερος αδερφός της Ρίκι, έκαναν βόλτα με τα ποδήλατά τους σε ένα πάρκινγκ στο Άρλινγκτον του Τέξας.

Ο Ρίκι αποφάσισε να επιστρέψει στο σπίτι των παππούδων του, αλλά η Άμπερ ήθελε να μείνει κι άλλο. Το πτώμα της βρέθηκε 4 ημέρες αργότερα κοντά σε ένα ρυάκι, περίπου 10 χιλιόμετρα από το σημείο όπου είχε απαχθεί

Πηγή: https://www.iefimerida.gr

🧠 Συζητήσαμε:

  • Ποιοι είναι οι ασφαλείς άνθρωποι στη ζωή μας (αστυνομικοί, πυροσβέστες, άνθρωποι του Δήμου)
  • Ποια είναι τα ασφαλή μέρη της κοινότητάς μας (τοπικά καταστήματα, μεγάλα σούπερ μάρκετ, η αστυνομία)

🎲 Παίξαμε παιχνίδια ρόλων με θεματικές όπως:

  • «Ο άγνωστος που προσφέρει δώρα»
  • «Έλα μαζί μου, η μαμά σου μου είπε…»
  • «Θα σου πω ένα μυστικό, αλλά μην το πεις στη μαμά!»

👀 Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τον κίνδυνο, να λέμε δυνατά “ΟΧΙ”, να μην ανεβαίνουμε σε αυτοκίνητα αγνώστων και να μη μιλάμε σε άγνωστα άτομα, ακόμη κι αν φαίνονται ευγενικά ή “γνωστά”.

📇 Τέλος, δημιουργήσαμε την προσωπική μας κάρτα ασφάλειας με βασικά στοιχεία:

  • Ονοματεπώνυμο
  • Διεύθυνση
  • Τηλέφωνα γονιών
  • Το σχολείο μας

📌 Γιατί το παιδί που γνωρίζει ποιος είναι και πού ανήκει, είναι πιο ασφαλές και σίγουρο.

🖐️ Δημιουργική δραστηριότητα – Πέντε Άτομα που Εμπιστεύομαι
Οι μικροί μας μαθητές ζωγράφισαν την παλάμη τους σε χαρτί και σε κάθε δάχτυλο έγραψαν το όνομα ενός ατόμου που εμπιστεύονται. Αυτά είναι άτομα που τους ακούν, τους πιστεύουν και κάνουν πράγματα για να τους βοηθήσουν. Η άσκηση αυτή ενίσχυσε την έννοια της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας, με παιγνιώδη τρόπο και βαθύ παιδαγωγικό νόημα.

🎮 Διαδραστικά Παιχνίδια
Η βιωματική μάθηση ενισχύθηκε μέσω της εφαρμογής πέντε διαδραστικών παιχνιδιών που κέρδισαν την προσοχή και τη συμμετοχή των παιδιών:

  1. Ποιον Εμπιστεύομαι – Επανάληψη της δραστηριότητας με τα πρόσωπα εμπιστοσύνης
  2. Strangers and Safer Strangers – Παιχνίδι αναγνώρισης αγνώστων και “ασφαλών” αγνώστων με κριτήρια
  3. Who Can Help Me? – Τα παιδιά επιλέγουν από εικόνες πρόσωπα που μπορούν να τα βοηθήσουν
  4. Who Am I? Jobs in the Community – Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων, όπου τα παιδιά αναγνώρισαν επαγγέλματα της κοινότητας και τις αρμοδιότητές τους
  5. Memory Matching Game – Παιχνίδι μνήμης με κάρτες που απεικονίζουν καταστάσεις ασφάλειας ή κινδύνου

🧩 Η δράση “What to do if I get lost” δεν είναι απλώς μία βιωματική προσέγγιση. Είναι ασπίδα πρόληψης και ενδυνάμωσης, γιατί το σχολείο δεν είναι μόνο μάθηση, είναι ΖΩΗ!

🙏 Ευχαριστούμε θερμά την κα Γιαννακούλη Αναστασία για την εμπνευσμένη συνεργασία και όλους όσους στήριξαν αυτή τη δράση, η οποία θέτει νέα δεδομένα για την ασφάλεια στην προσχολική εκπαίδευση.

💬 Ας γίνει αυτή η δράση φωτεινό παράδειγμα για όλα τα σχολεία της χώρας. Γιατί το πιο σημαντικό μάθημα… είναι να ξέρεις να προστατεύεις τον εαυτό σου!

💡 Με φαντασία, παιδαγωγική ευαισθησία και ανεξάντλητο δημιουργικό πνεύμα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συνδύασαν πρωτότυπες ιδέες με σύγχρονες παιδαγωγικές τεχνικές, αξιοποιώντας το παιχνίδι, τη μουσική, το θέατρο, τις νέες τεχνολογίες, την τέχνη και τις βιωματικές προσεγγίσεις για να φέρουν τα παιδιά σε επαφή με θέματα ζωτικής σημασίας, όπως η προσωπική ασφάλεια, η εμπιστοσύνη και η αντιμετώπιση κινδύνου.

🌟 Το 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας δεν διδάσκει απλώς – εμπνέει.
📌 Είναι ένα σχολείο που εξελίσσεται διαρκώς, επαναπροσδιορίζει την έννοια της σχολικής καθημερινότητας και τη μετατρέπει σε περιπέτεια γνώσης, συνδυάζοντας:

  • 🎭 Θεατρικές τεχνικές
  • 🧩 Διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια
  • 🎨 Εικαστικές δημιουργίες
  • 🗺️ Επισκέψεις, δράσεις εκτός σχολείου και βιωματικές ασκήσεις
  • 🤝 Συνεργασίες με ειδικούς και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων

Αυτό το σχολείο είναι ζωντανός οργανισμός, ένας παιδαγωγικός φάρος καινοτομίας, όπου οι εκπαιδευτικοί τολμούν, δημιουργούν, εμπνέουν – και τελικά διαμορφώνουν συνειδητοποιημένους μικρούς πολίτες με γνώσεις, αξίες και εφόδια για μια ασφαλή ζωή.

📣 Γιατί εδώ, κάθε δράση είναι ένα ταξίδι. Και κάθε ταξίδι, ένα μάθημα ζωής.

🔔 Το 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας δεν ακολουθεί απλώς τις εξελίξεις…
Τις δημιουργεί. Τις ορίζει. Τις εφαρμόζει.

🌈 Εδώ, το όραμα μετατρέπεται σε πράξη.
📍 Εδώ, το μέλλον των παιδιών θεμελιώνεται με φροντίδα, όραμα και καινοτομία.

📌 #12οΝηπιαγωγείοΆρτας
#WhatToDoIfIGetLost
#ΑσφάλειαΠαιδιών
#ΠρωτοποριακήΔράση
#AmberAlert
#ΕκπαίδευσηΜεΨυχή
#ΜαθαίνουμεΖώντας
#ΚουκλοθέατροΜεΝόημα
#ΣυνεργασίαΠουΈχειΑντίκτυπο

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 6 2 7 2 8 19 10 1 11

12 1

1 3 2 3 3 3 4 3 5 3 6 3 494572502 1219232653084750 1481005970789001489 n 494573308 595426922967593 3028784335006800772 n 494573342 1702652437802513 5278390889406816838 n 494574628 1211828553779117 955179878572716121 n 494574899 1766383040928937 159585494698872837 n 494575710 1732710697625591 2529400040083219489 n 494576876 551065854728494 407292146503822247 n 494576901 690972360758760 4620691853487985103 n 494580090 1925319728284122 2559046993411440960 n 494814440 2714310832099689 2899633969789683321 n 494815547 9759000714213494 8707408742477449226 n 494818919 664023313457507 7157078119853747384 n 494820181 4093545260921703 1606004401416741906 n 494822979 1463829404602647 7022097504036583967 n

494572850 1330923881329156 1904544761199571779 n 494573407 1378882716866719 3162582051130179988 n 494574715 912347721017703 1549580351236507959 n 494577083 679431218177678 3702693097648315232 n 494578058 1241511034171267 5890807665351282565 n 494578857 577672841595643 3285851217106644783 n 494579041 1240902677627033 1042569809278913917 n 494820955 1231958704979441 1398977560937369210 n 494821906 1406066183854995 3704985115935619546 nKARTA

Δράση Διατροφικής Αγωγής στο 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας από την ΤΟΜΥ Β’ Άρτας

🎉 Δράση Διατροφικής Αγωγής στο 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας από την ΤΟΜΥ Β’ Άρτας
📅 Ημερομηνία: Τετάρτη 21 Μαΐου 2025
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 21 Μαΐου 2025, στο 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας, μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική δράση με θέμα τη Διατροφική Αγωγή, η οποία απευθυνόταν στους μικρούς μαθητές της πρώτης και δεύτερης τάξης του νηπιαγωγείου μας.
Η δράση υλοποιήθηκε από την 2η ΤΟΜΥ Άρτας και πιο συγκεκριμένα από τις επισκέπτριες υγείας κα Νούλα Ειρήνη και κα Μητρογιάννη Διονυσία, οι οποίες με ιδιαίτερη επιστημονική επάρκεια, παιδαγωγική ευαισθησία και μεταδοτικότητα παρουσίασαν στους μαθητές μας βασικές αρχές υγιεινής διατροφής.
Η παρουσίαση ξεκίνησε στις 9:00 π.μ. με χρήση βιντεοπροβολέα, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να παρακολουθήσουν πλούσιο εικονογραφημένο υλικό που περιλάμβανε υγιεινές και μη υγιεινές τροφές. Η χρήση χρωματιστών εικόνων, παραδειγμάτων από την καθημερινή ζωή των παιδιών και διαδραστικών ερωταποκρίσεων συνέβαλε ώστε να δημιουργηθεί ένα ζωντανό, χαρούμενο και ενεργό μαθησιακό περιβάλλον.
Η συμμετοχή των παιδιών ξεπέρασε κάθε προσδοκία: 43 μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό, ενώ υπήρξε αδιάκοπη επικοινωνία και καταιγισμός ερωτήσεων προς τις παρουσιάστριες. Η συζήτηση που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης φανέρωσε την ενεργό εμπλοκή και τον προβληματισμό των παιδιών γύρω από τις καθημερινές τους διατροφικές επιλογές.
Οι κυρίες Νούλα και Μητρογιάννη κατάφεραν με απλότητα, σαφήνεια αλλά και επιστημονική εγκυρότητα να μεταδώσουν στα παιδιά το μήνυμα ότι η υγιεινή διατροφή δεν είναι ούτε δύσκολη ούτε βαρετή, αλλά μπορεί να είναι γευστική, πλούσια και διασκεδαστική! Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τα οφέλη των φρούτων, των λαχανικών, των δημητριακών ολικής άλεσης και του νερού, αλλά και να αποφεύγουν τροφές με υπερβολική ζάχαρη, λιπαρά και αλάτι.
Ως ένδειξη επιβράβευσης και ενθάρρυνσης, οι επισκέπτριες υγείας μοίρασαν αναμνηστικά μετάλλια σε όλα τα παιδιά, τα οποία τα υποδέχθηκαν με χαμόγελα, περηφάνια και ενθουσιασμό! Η χειρονομία αυτή αποτέλεσε μια τρυφερή κορύφωση της δράσης και θα μείνει χαραγμένη στις παιδικές καρδιές ως υπενθύμιση της αξίας της υγιεινής ζωής.
Η δράση αυτή δεν αποτέλεσε απλώς μια παρουσίαση, αλλά μια εμπειρία ζωής, καθώς ενίσχυσε τη διατροφική συνείδηση των παιδιών και έθεσε γερές βάσεις για την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών από μικρή ηλικία.
Ευχαριστούμε θερμά τις επισκέπτριες υγείας της ΤΟΜΥ για τη σημαντική αυτή προσφορά στο εκπαιδευτικό μας έργο. Η συνεργασία μεταξύ σχολείου και υπηρεσιών υγείας αποδεικνύει έμπρακτα τη σημασία της ολιστικής προσέγγισης στην αγωγή υγείας των παιδιών μας.
🙏 Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις εξαιρετικές κυρίες Νούλα και Μητρογιάννη για τη συμβολή τους στο παιδαγωγικό μας έργο! 💚
1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 7 1 10 12 13 14 15 16 178

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας στο Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων – Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

🎉 Εκπαιδευτική Επίσκεψη του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας στο Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων – Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 🌿

Με ιδιαίτερη επιτυχία και συγκίνηση ολοκληρώθηκε η σημερινή εκπαιδευτική εκδρομή των μικρών μαθητών και μαθητριών του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας στο Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος που υλοποιείται στο σχολείο μας καθώς και του 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θεματικό άξονα το περιβάλλον και την κυκλική οικονομία.

Η αναχώρηση έγινε νωρίς το πρωί, στις 8:00, γεμάτοι ενθουσιασμό και ανυπομονησία για τη μοναδική εμπειρία που μας περίμενε. Καθ’ οδόν πραγματοποιήσαμε στάση σε φιλόξενο παιδότοπο, όπου τα παιδιά απόλαυσαν το πρωινό τους και χαλάρωσαν μέσα από δημιουργικό παιχνίδι, ενώ οι συνοδοί εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν τη στιγμή για μια σύντομη ανάπαυλα.

Στις 11:00 π.μ. φτάσαμε στο Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης, όπου μας υποδέχθηκαν με θέρμη και χαμόγελο τα μέλη της εκπαιδευτικής ομάδας. Η επίσκεψη ξεκίνησε με ένα σύντομο καλωσόρισμα, ακολούθησε προβολή εκπαιδευτικού βίντεο στο μικρό αμφιθέατρο, παρουσία του κ. Αλέξανδρου Τσαντή και του προϊσταμένου του νηπιαγωγείου μας, κ. Αλέξανδρου Αγγέλη, οι νηπιαγωγοί : Ελένη Φάη, και Μαρίνα Ανυφαντή, ενώ στη συνέχεια οι υπεύθυνοι κ. Σπύρος Χάριτος και κ. Θωμάς Τσόβαλας μας ξενάγησαν στους διαδραστικούς χώρους του πάρκου, εξηγώντας στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο τη σημασία της ανακύκλωσης και τη λειτουργία των αυτόματων μηχανημάτων.

🌱 Τα παιδιά, έχοντας μαζί τους καθαρές και ασυμπίεστες συσκευασίες, όπως είχε προγραμματιστεί από το σχολείο, συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ζωντάνια στη βιωματική διαδικασία της ανακύκλωσης, τοποθετώντας οι ίδιοι τα ανακυκλώσιμα υλικά στα ειδικά μηχανήματα.

📦 Ο συνολικός απολογισμός της δράσης μας ήταν εντυπωσιακός: Συγκεντρώθηκαν 835 πλαστικά μπουκάλια, αποφέροντας 23 ευρώ τα οποία θα εξαργυρωθούν στο κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος Ιωαννίνων με την αγορά χυμών και άλλων τροφίμων που θα χρησιμοποιηθούν στο πάρτι λήξης της σχολικής χρονιάς στο νηπιαγωγείο μας. Ένας κύκλος ανακύκλωσης που ολοκληρώνεται με χαρά, δημιουργία και συλλογικότητα!

🌍 Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων κατέχει Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες, το οποίο κατέκτησε το 2019, ξεπερνώντας την προηγούμενη πρωταθλήτρια Αργεντινή, για τον μεγαλύτερο όγκο ανακύκλωσης σε διάστημα μίας εβδομάδας – μια ακόμη απόδειξη της σημαντικής συμβολής της Ελλάδας στην παγκόσμια οικολογική δράση.

🙏 Ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη του πάρκου κα Ελένη Κολομβούνη για τη θερμή φιλοξενία και τη στήριξή της στην εκπαιδευτική μας επίσκεψη, όπως και όλα τα μέλη της ομάδας του πάρκου για την άρτια οργάνωση, την ενημέρωση και την ευαισθησία τους.

📚 Η σημερινή εμπειρία αποτέλεσε όχι μόνο μια ευχάριστη εκδρομή, αλλά κυρίως ένα μάθημα ζωής για τα παιδιά μας, καλλιεργώντας το οικολογικό ήθος, τη συνεργασία και τη συνειδητοποίηση του ρόλου που έχει ο καθένας μας στην προστασία του περιβάλλοντος.

🌟 Συνεχίζουμε δυναμικά, με όραμα ένα σχολείο ανοιχτό στη ζωή, την κοινωνία και το περιβάλλον!

#12οΝηπιαγωγείοΆρτας #Ανακύκλωση #ΑνταποδοτικήΑνακύκλωση #ΠεριβαλλοντικήΕκπαίδευση #ΕργαστήριαΔεξιοτήτων #ΜαθαίνωΜέσαΑπόΤοΒίωμα #ΜικροίΟικολόγοι #ΓκίνεςΑνακύκλωση #ΕκπαίδευσηΜεΌραμα

12357899101112131414 115161718192021222324272829303131323334353637383940414243444546

Word that doesn’t place Game

Το έκτο και τελευταίο παιχνίδι μας ήταν το “Word that doesn’t place”. Πολύ εύκολο αυτό το παιχνίδι για τα παιδιά μια που συνεχώς κάνουμε τέτοια φύλλα εργασίας. Μέσα σε έναν πίνακα με γράμματα ψάχνουν να βρουν συγκεκριμένες λέξεις που τους δίνονται. Στο τέλος μία λέξη περισσεύει.

 

word collage

Skyscrapers Game

Το πέμπτο παιχνίδι μας ήταν το “Skyscrapers”. Μία άλλη μορφή Sudoku. Αυτή τη φορά όμως έπαιζαν ρόλο και το ύψος από τα τουβλάκια. Κι αυτό το παιχνίδι άρεσε στα παιδιά και δε δυσκολεύτηκαν σχεδόν καθόλου.

skyscrapers collage