12ο Νηπιαγωγείο Άρτας

ΑΓΓΕΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ a.angelis@uoi.gr Mobile: 6980192212 ΤΗΛ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2681023066

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ – Μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19

Σεπ 20202

Σε λίγες μέρες τα σχολεία θα ανοίξουν !!!  Εύχομαι να είστε όλοι σας καλά.

“Λίγα λόγια για ήρεμη αρχή και εύκολη προσαρμογή”

Ο Σεπτέμβριος ήρθε και όπως κάθε χρονιά σηματοδοτείται από την έναρξη των σχολείων κάθε βαθμίδας.

Για τους παλιούς..δηλαδή όσους πήγαν και πέρισυ στο σχολείο η αρχή αυτή μπορεί να έχει ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και λύπης όμως είναι κάτι που έχουν ήδη την εμπειρία και τη γνώση του τί θα συμβεί άρα είναι κάτι εύκολο και αναμενόμενο.

Για τους νέους μαθητές  όμως είναι μια άγνωστη περιπέτεια που τώρα αρχίζει και μην έχοντας την προηγούμενη εμπειρία είναι κάτι που προκαλεί λίγο φόβο, λίγο άγχος λίγο ενθουσιασμό, λίγο από όλα δηλαδή.

Ξεκινώντας από τα μικράκια μας, του νηπιαγωγείο, παρακάτω είναι λίγα πράγματα που θα μας βοηθήσουν η πρώτη μέρα στο σχολείο να κυλήσει με χαμόγελα (τουλάχιστον από τα παιδιά, γιατί οι γονείς όλο και κάποιο δάκρυ χαράς θα ρίξουν που το καμάρι τους μεγάλωσε, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που αποφεύγεται).Αλλά λόγου της μάσκας τα χαμόγελα δεν θα είναι διακριτά.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός όπως ξέρουμε και από την εμπειρία μου η κατάλληλη προετοιμασία είναι τουλάχιστον το άλλο 1/4 της εμπειρίας.

Ύπνος

Προετοιμάζουμε λοιπόν το παιδί μία εβδομάδα νωρίτερα τουλάχιστον προσαρμόζοντας το πρόγραμμα του ύπνου του στο ωράριο του νηπιαγωγείου που έχουμε επιλέξει να πάει. Αυτό σημαίνει ότι εάν στο νηπιαγωγείο το παιδί θα πρέπει να βρίσκεται στις 8:30 το πρωί  χρειαζόμαστε 30 λεπτά προετοιμασίας.

Ντύσιμο

Στην ηλικία του νηπιαγωγείου 4 με 6  είναι η περίοδος της ανεξαρτητοποίησης, του όχι και της επανάστασης οπότε ας μην κάνουμε μάχη την επιλογή των ρούχων το πρωί.

Στην εβδομάδα προετοιμασίας μετά το ξύπνημα αλλάζουμε τα ρούχα ύπνου του παιδιού με κάτι που θα φόραγε στο σχολείο, και αυτό στα πλαίσια της δημιουργίας ρουτίνας, ταυτόχρονα όμως κάνουμε και δοκιμές για το τί είναι αυτό που μπορεί να προκαλέσει ένταση στο παιδί να φορέσει, π.χ. Ένα σφιχτό στο λαιμό μπλουζάκι, ή ένα πολύπλοκο παντελόνι που παίρνει ώρα να κουμπώσει, και έτσι φτιάχνουμε μια λίστα στο μυαλό μας με ρούχα που καλό είναι να αποφεύγουμε στο πρωινό ξύπνημα για το σχολείο. Καλό είναι τα ρούχα που βάζετε στο σχολείο να είναι άνετα, μαλακά και εύκολα για το παιδί να τα χειριστεί χωρίς πολλά πραγματάκια να εξέχουν ειδικά στα 4 χρονα που έχουν τάση να εξερευνούν ακόμα με το στόμα κάποια αντικείμενα.

Πρωινό

Εαν το παιδί έχει συνηθίσει να τρώει πρωινό στο τραπεζάκι του είναι ένα εύκολο βήμα, αρκεί να μην κάνουμε αλλαγές στο τί θα φάει εκείνη την εποχή που ξεκινάει το σχολείο, κρατάμε τη ρουτίνα του, όμως φροντίζουμε να ξέρουμε σε πόση ώρα τελειώνει το πρωινό και ανάλογα προσαρμόζουμε το ξύπνημα έτσι ώστε να μην πιέζεται και να προλαβαίνει ήρεμο να τελειώσει το γεύμα του.

Τώρα εάν έχετε συνηθίσει το 4 ή 6 ετών παιδάκι σας να πίνει γάλα στο κρεβάτι ή μπροστά στην τηλεόραση το πρωί καλό θα ήταν να δώσετε παραπάνω από μία εβδομάδα καιρό προσαρμογής αλλάζοντας αυτή τη συνήθεια. Από το μεν κρεβάτι ο λόγος είναι ότι παραμένοντας ξαπλωμένο το παιδί σας δεν ξυπνάει κανονικά αλλά παρατείνει τον ύπνο του και έτσι είναι δυσκολότερο μετά να κάνει την προετοιμασία για να φύγει για το σχολείο, από την τηλεόραση ο λόγος που δεν σιτίζουμε είναι ότι κάνει στο παιδί δυσκολότερο το να φύγει από μπροστά της και μετά να ετοιμαστεί για το σχολείο σύν του ότι δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να αφυπνίζεται ο εγκέφαλος μετά τον ύπνο.

Αποχωρισμός

Ερχόμαστε τώρα στο πιο δύσκολο κομμάτι, καθώς είναι κάτι που δεν προλαβαίνουμε να δουλέψουμε – προετοιμάσουμε την τελευταία εβδομάδα, αλλά είναι κάτι που θα δρέψουμε τους καρπούς της δουλειάς μας εάν έχουμε φροντίσει να ανεξαρτητοποιήσουμε το παιδί μας ανάλογα με την ηλικία του, έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί και χωρίς εμάς  ή αλλιώς είναι κάτι που θα μας δυσκολέψει στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Στις μικρές ηλικίες η προσκόλληση στους γονείς είναι κάτι φυσιολογικό και αναμενόμενο, όταν έρχεται όμως ο καιρός του σχολείου χρειάζεται να γίνει ο αποχωρισμός και η προσαρμογή σε ένα νέο πλαίσιο εκτός σπιτιού με τη βοήθεια των δασκάλων και των γονιών. Για να είναι επιτυχημένος αυτός ο αποχωρισμός δε σημαίνει ότι το 4χρονο παιδάκι δεν θα κλάψει όταν το αφήσει η μητέρα ή ο πατέρας του στο σχολείο, φυσικά και θα κλάψει και θα αναζητήσει παρηγοριά στην παιδαγωγό του και στα άλλα παιδάκια που θα είναι μαζί του, βλέποντας όμως τα ενδιαφέροντα πράγματα και δραστηριότητες που θα μπορεί να κάνει στο σχολείο του, θα παρηγορηθεί και με τη φυσική του τάση για εξερεύνηση θα ασχοληθεί με το περιβάλλον του και θα ξεχαστεί.

Κάτι που θα βοηθήσει την προσαρμογή είναι η εξοικείωση, εφόσον είναι δυνατό, εκ των προτέρων με το περιβάλλον του σχολείου πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτό μπορεί να γίνει απόο το γονιό που με ενθουσιασμό θα μιλήσει για το σχολείο που θα πάει το παιδί την επόμενη χρονιά, με αρκετές επισκέψεις στο χώρο του σχολείου, με τη δυνατότητα του παιδιού να παίξει στον προαύλιο χώρο αν δεν μπορεί να μπεί μέσα, με πρόβες της διαδρομής που θα ακολουθήσετε, και συζήτηση για ότι βλέπετε (εφόσον πηγαίνετε οι ίδιοι το παιδί στο σχολείο), Όλα τα παραπάνω βοηθάνε το παιδί να εξοικειωθεί με την όλη διαδικασία και να μειώσουν το άγχος για το νέο πλαίσιο. Ακόμα όταν ο γονιός δεν εκφράζει φόβο ή ανησυχία μπροστά στο παιδί και του μεταδίδει μόνο ενθουσιασμό, χαρά και σιγουριά για την επιτυχία του στο σχολείο, τότε και το ίδιο το παιδί θα νιώθει μεγαλύτερη σιγουριά και ηρεμία. Η διαδικασία του αποχωρισμού καλό θα ήταν να μην διαρκεί ώρα, σύντομα ένα φιλί και μια αγκαλιά με ενθαρρυντικά λόγια θα κάνει στο παιδί πιο εύκολο να ακολουθήσει την παιδαγωγό του.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν  για τα παιδιά του προνηπίου που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο σχολείο, μόνο με την προσαρμογή ότι θα πρέπει να γίνει μεγαλύτερη συζήτηση για το τί θα συμβεί, το παιδί να μπορέσει να εκφράσει τις ανησυχίες που τυχόν έχει, να ζωγραφίσουμε μαζί του εικόνες και σχεδιαγράμματα που μπορούν να τον βοηθήσουν να συζητήσει. Σίγουρα στα μεγαλύτερα νήπια των 6 χρόνων  περιμένουμε λιγότερο άγχος αποχωρισμού και γρηγορότερη προσαρμογή στο νέο πλαίσιο. Η εβδομάδα προετοιμασίας και εδώ θα βοηθήσει το παιδί να έχει πιο εύκολο ξύπνημα και προετοιμασία, αν και σε αυτή την ηλικία θα πρέπει να προσαρμόσουμε το χρόνο που το ίδιο το παιδί κάνει να ντυθεί ή να φάει και να μην το πιέσουμε κάνοντας οι ίδιοι το ντύσιμο ή το τάισμα. Θα δώσουμε περισσότερο χρόνο το πρωί έτσι ώστε να νιώθει την ικανοποίηση ότι μπορεί να ετοιμαστεί μόνο του και να του μειώσουμε το άγχος υποβοηθώντας το ήρεμα εφόσον το χρειάζεται.

Ο γονιός είναι εκεί για να φροντίσει το παιδί να πετάξει με τα δικά του φτερά, να το βοηθήσει εάν πέσει αλλά να μην το κρατάει συνεχώς. Όσο νωρίτερα το παιδί μας δεν μας χρειάζεται για να φροντίσει τα απλά πράγματα της καθημερινότητας τόσο μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση θα έχει για τις ικανότητές του. Και μετά η επιτυχία είναι δεδομένη σε όλους τους τομείς! Καλή Αρχή! 

Μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19

Σχετ.: Η αρ. πρωτ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 53452/31-08-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 3630/31-08-2020)
Με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-21, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
 οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το κάθε είδους προσωπικό, καθώς και οι επισκέπτες σε όλες τις
σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποχρεούνται να φέρουν
προστατευτική μη ιατρική μάσκα σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολείων.
 1. Η λειτουργία των σχολικών μονάδων γίνεται τηρουμένων των ακόλουθων κανόνων:
α. Είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας στους εσωτερικούς χώρους.
β. Αποφυγή συγχρωτισμού

γ. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό
διάλυμα.
δ. Καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση και εξασφάλιση
επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.
ε. Ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
2. Οι Προϊστάμενοι/νες, οι Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε να
λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών,
σύμφωνα με τα ανωτέρω και βάσει των οδηγιών της Διεύθυνσης της Δημόσιας Υγείας του
Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
Θα ακολουθήσει η έκδοση νεότερης ΚΥΑ με λεπτομερείς οδηγίες.

Αφήστε μια απάντηση

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ομάδες

    ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ_ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΣΗΜΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΕ

    ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΓΛΥΚΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΔΕΙΤΕ!!

    Μετρητής Επισκεψιμότητας

    Translate

    Η ώρα είναι:

    Οκτώβριος 2020
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Σεπ    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  

    Γεωγραφική θέση


    Προβολή 12o 2/θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Άρτας σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

    Σκακιστική άσκηση

    Προσθέστε την δική σας παρουσίαση

    Made with Padlet

    Μετρητής επισκεψιμότητας



    Top
     
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων