Δημοσιεύουμε αρχείο που δείχνει με βήματα την κατασκευή της χρυσής τομής του χρυσού ορθογώνιου και της χρυσής σπείρας.
Το ενδιαφέρον και η πρωτοτυπία του είναι η χρήση της εντολής ΛίσταΕπανάληψης για τον σχηματισμό λίστας σημείων που χρειάζονται για τον σχηματισμό της Χρυσής σπείρας. Με την χρήση αυτής της εντολής δεν χρειάζεται να δημιουργήσουμε ένα – ένα τα κομμάτια της κατασκευής αλλά μπορούμε να φθάσουμε απευθείας στο τελικό αποτέλεσμα.
Μαζί με το αρχείο Geogebra δημοσιεύουμε και ένα κείμενο με οδηγίες και παραδείγματα για την εντολή αυτή.
Για να κατεβάσετε το αρχείο Geogebra και το κείμενο με τις οδηγίες πατήστε εδώ.
Δημοσιεύουμε μια παρουσίαση (ppt) που αφορά στον τρόπο μέτρησης του ύψους της πυραμίδας του Χέοπα από το Θαλή το Μιλήσιο. Ο βασικός κορμός της παρουσίασης βασίζεται στο βιβλίο του Denis Guedj “Το θεώρημα του παπαγάλου”.
Απευθύνεται στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Β’ Λυκείου που διδάσκονται το κεφάλαιο των Αναλογιών στη Γεωμετρία.
Για να κατεβάσετε την παρουσίαση πιέστε εδώ
Δημοσιεύουμε μια σειρά κειμένων που αφορούν τη χρήση του Geogebra. Τα κείμενα αυτά περιέχουν συγκεκριμένα παραδείγματα-εφαρμογές και στοχεύουν στην εξοικείωση του εν δυνάμει χρήστη με το πρόγραμμα, είτε αυτός είναι μαθητής είτε καθηγητής μαθηματικός ή άλλης ειδικότητας.
Τα κείμενα αυτά δεν έχουν σχέση με τα βιντεομαθήματα που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα, αλλά λειτουργούν παράλληλα και συμπληρωματικά. Απευθύνονται, καταρχήν σε αρχάριους, αλλά προοδευτικά το επίπεδο δυσκολίας θα αυξάνει. Να προσθέσουμε ότι τα μαθήματα ακολουθούν μια λογική σειρά και καλό θα ήταν να τα μελετηθούν με την σειρά ώστε να μην υπάρχουν κενά αλλά και να μην χρειάζονται επαναλήψεις.
Σήμερα δημοσιεύουμε τα τρία πρώτα μαθήματα που αφορούν:
Για να κατεβάσετε τα κείμενα καθώς και τα τελικά αρχεία Geogebra κάνετε κλικ εδώ.
Την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου έγινε επιμορφωτική συνάντηση των μαθηματικών Γυμνασίου του Βορείου Αιγαίου που διοργανώθηκε από τη συντονίστρια ΠΕ03 Καλφοπούλου Κατερίνα και που είχε θέμα «Προτάσεις για την διδασκαλία της γεωμετρίας στο γυμνάσιο στη δία ζώσης και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Στη συνάντηση αυτή παρουσιάστηκε αρχείο Geogebra “Στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές με ψηφιακά όργανα σχεδίασης» από το Δημήτρη Ζαχαριάδη επ. σχολικό σύμβουλο Μαθηματικών. Το αρχείο αυτό δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να διδάξει, είτε εξ αποστάσεως , είτε δια ζώσης, τη χρήση των γεωμετρικών οργάνων (διαβήτη, μοιρογνωμόνιο γνώμονα κλπ) με τρόπο που προσομοιάζει τον χειραπτικό. Επισυνάπτεται το αρχείο αυτό και κείμενο με παραδείγματα στοιχειωδών κατασκευαστικών. Δράσεων.
Για να κατεβάσετε τα σχετικά αρχεία πατήστε εδώ.
Την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου , διοργανώθηκε επιμορφωτικό εργαστήρι θέμα τον τρόπο γραφής μαθηματικών συμβόλων και εκφράσεων στην πλατφόρμα e-class, με χρήση του Geogebra και του Mathtype που διοργάνωσε η συντονίστρια ΠΕ03 Κατερίνα Καλφοπούλου. Το εργαστήρι απευθύνονταν στους καθηγητές μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Βορείου Αιγαίου και είχε εισηγητή τον εκπαιδευτικό ΠΕ03 του Πρότυπου ΓΕΛ Μυτιλήνης Ντικράν Ματοσσιάν.
Για να κατεβάσετε το αρχείο με τις οδηγίες πατήστε εδώ.
2ο βιντεομάθημα Στατιστικής με το Geogebra
Κατασκευή ιστογράμματος
Παραδείγματα:
Για να κατεβάσετε τα αρχεία Geogebra του μαθήματος πατήστε εδώ.
1ο μάθημα στατιστικής με το Geogebra. Στο μάθημα αυτό παρουσιάζεται η δημιουργία του ραβδογράμματος με την βοήθεια του geogebra με δύο λυμένα παραδείγματα:
Για να κατεβάσετε τα αρχεία Geogebra κάνετε κλικ εδώ.
Δημοσιεύουμε εδώ το δεύτερο μέρος της παρουσίασης «Πλατωνικά Στερεά» που έγινε στην Θεσσαλονίκη την Άνοιξη του 2018.
Η σημερινή δημοσίευση, που έχει το μέρος με τα Αρχιμήδεια στερεά, περιλαμβάνει:
Για να κατεβάσετε τα αρχεία πατήστε εδώ.
Για να δείτε το πρώτο μέρος της παρουσίασης πατήστε τον σύνδεσμο: https://blogs.sch.gr/dyoin/archives/452
Την άνοιξη του 2018 παρουσίασα στην 10η Μαθηματική Εβδομάδα (Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνεται από το Παράρτημα της ΕΜΕ Θεσσαλονίκης) εισήγηση με τίτλο: «Τα Πλατωνικά και Αρχιμήδεια στερεά».
Η ίδια παρουσίαση με μικροδιαφορές έγινε
Επειδή το υλικό της δημοσίευσης ήταν μεγάλο αποφάσισα να το δημοσιεύσω σε δύο τμήματα. Το πρώτο που δημοσιεύεται τώρα και αφορά στα Πλατωνικά στερεά και το δεύτερο που θα δημοσιευτεί σε επόμενο διάστημα αφορά στα Αρχιμήδεια στερεά.
Δημοσιεύουμε εδώ:
Για να κατεβάσετε τα αρχεία πατήστε εδώ.
Η παρούσα ανάρτηση αποτελεί εισήγησή στην 11η Μαθηματική Εβδομάδα (Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνεται από το Παράρτημα της ΕΜΕ Θεσσαλονίκης) από τους τους Πατρώνη Τάσο, Επίκουρο Καθηγητή Τμ. Μαθηματικών Παν/μίου Πάτρας, Ζήση Μαρία, καθηγήτρια του 2ου Γυμνασίου Μυτιλήνης και εμένα με τίτλο: «Διδασκαλία της Άλγεβρας της Γ΄ Γυμνασίου με γεωμετρική μορφή των αλγεβρικών παραστάσεων και με την βοήθεια ειδικού αρχείου – εφαρμογής Geogebra».
Πρόκειται για μια πρόταση διδασκαλίας των ενοτήτων πράξεις πολυωνύμων, τις ταυτότητες και την παραγοντοποίηση της ύλης της Γ’ Γυμνασίου, που εφαρμόστηκε στο 2ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης όπου συνδυάστηκαν χειραπτικό υλικό με εφαρμογή του λογισμικού Geogebra.
Σημαντική διαφορά με παρόμοιες διδακτικές προτάσεις είναι ότι η επικάλυψη ενός σχήματος με ορθογώνια και τετράγωνα παριστάνει ένα άθροισμα μονωνύμων, ενώ για την διαφορά δύο μονωνύμων ή πολυωνύμων χρησιμοποιείται απλώς η αποκοπή.
Το πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι οι μαθητές δημιουργούν εικόνες για τις αφηρημένες αυτές έννοιες της άλγεβρας έτσι αυτές αποκτούν ένα πιο συγκεκριμένο νόημα γι αυτούς αντί να τις μαθαίνουν μηχανικά όπως συνήθως. Έτσι ο μαθητής πείθεται για την αλήθεια των όσων πραγματεύεται η άλγεβρα και δεν την θεωρεί ένα παιχνίδι συμβόλων.
Δημοσιεύουμε εδώ:
την εισήγηση
τα σχετικά αρχεία Geogebra και
τα φύλλα εργασίας των δύο διδασκαλιών
Για να κατεβάσετε τα αρχεία πατήστε εδώ.
Δημήτρης Ζαχαριάδης