Θέμα: Παρουσίαση λογισμικού Braille & Βιωματική Προσέγγιση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Αγαπητοί γονείς,

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας μια βαθιά παιδαγωγική και βιωματική δράση, η οποία είχε ως στόχο να καλλιεργήσει στα παιδιά την ενσυναίσθηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την κατανόηση των σύγχρονων τρόπων με τους οποίους τα μη βλέποντα άτομα αποκτούν πρόσβαση στη γνώση.

Στο πλαίσιο της δράσης, τα παιδιά γνώρισαν το λογισμικό μεταγραφής ελληνικού και αγγλικού κειμένου σε Braille, το οποίο έχει σχεδιαστεί από τον Προϊστάμενο του σχολείου μας κύριο Αγγέλη Αλέξανδρο. Μέσα από τη χρήση του προγράμματος, οι μαθητές είδαν στην οθόνη πώς κάθε γράμμα μετατρέπεται σε απτική κωδικοποίηση, κατανοώντας ότι η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο ισότιμης πρόσβασης για όλους.

(162) Παρουσίαση λογισμικού Braille και βιωματική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. – YouTube

Ωστόσο, το πιο ουσιαστικό κομμάτι της δράσης ήρθε μέσα από την άριστα οργανωμένη και εξαιρετικά φροντισμένη παρέμβαση των εκπαιδευτικών Ελένης Φάη και Σίσσυς Μπάνη, οι οποίες ανέλαβαν με επαγγελματισμό, επιστημονική πληρότητα και εκπαιδευτική ευαισθησία το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας και της υλοποίησης. Φρόντισαν για την οργάνωση, εκτύπωση και προσεκτική διανομή των αυθεντικών φύλλων Braille στους μαθητές, αξιοποίησαν παραδοσιακή μηχανή Braille ώστε οι κουκκίδες να είναι υπερυψωμένες και πλήρως απτικές, καθοδήγησαν τα παιδιά με εργαστηριακή ακρίβεια και παιδαγωγική ζεστασιά, δημιούργησαν ένα πραγματικά εντυπωσιακό μαθησιακό περιβάλλον, στο οποίο τα παιδιά βίωσαν την αφή ως τρόπο ανάγνωσης και επικοινωνίας, και, τέλος, συντόνισαν τη γνωριμία των μαθητών με πραγματικό βιβλίο γραμμένο σε Braille, το οποίο έφερε ο Προϊστάμενός μας.

Επίσης με βοηθούς τα παιδιά δημιούργησαν χειροτεχνίες, τιμής ένεκεν της ημέρας, οι οποίες όμως δεν παρέκλιναν από το γιορτινό κλίμα των ημερών. Έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα δέντρα με μήνυμα “Καλά Χριστούγεννα ΓΙΑ όλους” με την ελπίδα ότι όλοι οι άνθρωποι  θα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα, θα έχουν ίσες ευκαιρίες και θα μπορούν να έχουν πρόσβαση παντού γιατί μόνο έτσι θα μπορούν να νιώθουν όμορφα και να χαίρονται την ζωή. Η συμβολή τους υπήρξε καθοριστική.

Επίσης, με πάθος, μεράκι και βαθιά γνώση της ειδικής αγωγής, η κα Μπάνη κατάφερε να προσφέρει στα παιδιά ένα μάθημα ζωής: ότι η διαφορετικότητα δεν περιορίζει, αλλά αναδεικνύει νέους δρόμους πρόσβασης στη μάθηση. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως η αφή μπορεί να γίνει “μάτι” και ότι κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα —και τη δυνατότητα— να αγγίξει τον κόσμο με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Επίσης παρουσίασε στα παιδιά ένα βίντεο που έχει δημιουργηθεί από την ΕΛΕΠΑΠ. Το βίντεο μας δείχνει πως άνθρωποι με αναπηρία μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από όσα πιστεύουμε ότι μπορούν να καταφέρουν. Μάλιστα αποτελούν ισχυρά πρότυπα δύναμης και μάθησης προς τους ανθρώπους. Το βίντεο μπορείτε να το δείτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Ανακάλυψε το δίκτυο εσωτερικού με Olympic Air

Τέλος, η κυρία Μαρίνα Ανυφαντή έπαιξε παιχνίδια με τα παιδιά, όπως τυφλόμυγα και άλλα, τιμής ένεκεν της ημέρας.

Σ 5a94e5d2 26c6 44b1 8fe6 24db3e11f07b 1 7e0188a4 fec0 4191 87eb c64f131cd15f 1 9b5474cd ca88 4169 934d b62c2aaad91d 1 a68ecd95 70a4 4ee2 bee8 15bd8274c10b 101d57d86 806e 4c07 9b25 62645f56de15 123ca9e03 bc5a 4604 ae74 269d7db4bf82 1 bd09a017 8162 49a5 8425 264f5008bdbb 1 d1e03254 0997 4585 9506 eb976c590efc 1 df8cbd46 8eb5 4976 8c12 d7a3aedb6591 1ας ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξη και τη συνεργασία σας σε κάθε δράση που ενισχύει τον σεβασμό, την ισότητα και την πραγματική συμπερίληψη.

Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης για τα Χριστούγεννα

Πόσες μέρες απομένουν μέχρι την πιο όμορφη γιορτή του χρόνου;

Με αυτό το ημερολόγιο θα μετράμε φέτος στην τάξη μας αντίστροφα τις ημέρες μέχρι τα Χριστούγεννα. Κάθε μέρα θα τραβάμε έναν αριθμό και θα ανοίγουμε το χαρτάκι που κρύβεται μέσα στο ρολό.
Πρόκειται για 24 γλυκές προτροπές: άλλες αφορούν ομαδικές δραστηριότητες που θα μας βοηθήσουν να δεθούμε περαιτέρω ως ομάδα στην τάξη, άλλες είναι ιδέες για μικρές στιγμές που μπορούμε να μοιραστούμε με την οικογένειά μας—γιατί μέσα στο τρέξιμο της καθημερινότητας συχνά ξεχνάμε να παίξουμε και να περάσουμε χρόνο με τα παιδιά μας. Υπάρχουν επίσης προτροπές που μας θυμίζουν να κάνουμε όμορφες πράξεις, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και τη ζεστασιά που φέρνει η εποχή.
Ας κάνουμε λοιπόν τις επομενες μέρες ένα μικρό ταξίδι χαράς και αγάπης.

176475141865517647518635751764751418642 1764751418649

 

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

ΝΑΙ, φυσικά και τα παιδιά έχουν δικαιώματα!

ΟΧΙ, κανείς δεν επιτρέπεται να τα καταπατά εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας τους ή την φυσική αδυναμία τους απέναντι στους ενήλικες!

Ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών; Τα συζητήσαμε όλα ένα προς ένα στην τάξη μας. Θίξαμε πόσο σημαντικό είναι να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας με θάρρος και σθένος!

Φυσικά, όπως έχουμε δικαιώματα, έχουμε και υποχρέωση να σεβόμαστε τα δικαιώματα των άλλων, κάτι που είναι αδιαπραγμάτευτο!

Τέλος διαβάσαμε την αληθινή ιστορία της Μαλάλα που αναδεικνύει το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση. Μέσα από την ιστορία της φαίνεται ξεκάθαρα η αξία του να αγωνίζεται κανείς για να κερδίσει όσα αξίζει!

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών

1763965589263 1763965589270 1763965589277 1763965589283 1763965589290 1763965589297 1763966037071 1763966037079 1763966037085

Γιορτάζοντας το Πολυτεχνείο – Τιμώντας τη Δημοκρατία

Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε και φέτος την επέτειο του Πολυτεχνείου, μια ημέρα μνήμης που μας υπενθυμίζει τη σημασία της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Τα γεγονότα του Νοέμβρη του 1973 αποτελούν έναν φάρο αξιών για όλους μας, καθώς νέοι άνθρωποι αγωνίστηκαν ειρηνικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα και το δικαίωμα στη φωνή και την έκφραση.

Η γιορτή του Πολυτεχνείου μάς δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά, με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, για την αξία της ελευθερίας, της συνεργασίας και του σεβασμού. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε από νωρίς την ενσυναίσθηση, την ειρηνική επικοινωνία και την αγάπη για τον συνάνθρωπο.

Στο σχολείο μας προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από ποικίλες δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν το μήνυμα της ημέρας:

  • Διαβάσαμε παιδικά βιβλία και συζητήσαμε για την έννοια της ελευθερίας και της δημοκρατίας με απλό και κατανοητό τρόπο.

  • Δημιουργήσαμε χειροτεχνίες και ζωγραφιές εμπνευσμένες από το σύνθημα «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία» και το περιστέρι της ειρήνης.

  • Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια που μιλούν για την ειρήνη, τη φιλία και την ελπίδα.

  • Παρακολουθήσαμε μικρά βίντεο και κάναμε παιχνίδια ρόλων, μέσα από τα οποία τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα.

Με ευαισθησία και σεβασμό, προσπαθήσαμε να μεταδώσουμε στα παιδιά το μήνυμα ότι η δημοκρατία είναι πολύτιμη και ότι όλοι έχουμε ρόλο στο να την προστατεύουμε, μέσα από την καλοσύνη, τη συνεργασία και τη δικαιοσύνη στην καθημερινή μας ζωή.

1 2 1763447338706 1763447338712 1763447338726 1763447338738

Συμμετοχή του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας στο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Οδικής Ασφάλειας

📢 epimorfotiko seminario odikh asfaleia
Το 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας συμμετείχε στο Επιμορφωτικό Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα «Ψηφιακή Δημιουργία & Οδική Ασφάλεια», που διοργανώθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”, την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025.
Το σεμινάριο είχε ως στόχο την ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, πρόληψης και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, μέσα από ψηφιακές δράσεις και δημιουργικά εκπαιδευτικά εργαλεία.
Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τον Προϊστάμενο κ. Αλέξανδρο Αγγέλη, τη Νηπιαγωγό ΕΑΕ κ. Θεοδοσία (Σίσσυ) Μπάνη τη Νηπιαγωγό κ. Ελένη Φάη και τη νηπιαγωγό Ανυφαντή Μαρίνα οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στο επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Η συμμετοχή μας στο σεμινάριο εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με Θεματικό Άξονα: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”, και θεματική ενότητα Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια.
Το υποθέμα της δράσης μας είναι:
🚴‍♀️ «Με το ποδήλατο στο δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ»
Υπεύθυνος: Αλέξανδρος Αγγέλης
Νηπιαγωγός: Ελένη Φάη
Νηπιαγωγός: Σίσσυ Μπάνη(Θεοδοσία Μπάνη)
Νηπιαγωγός: Ανυφαντή Μαρίνα
Η επιμόρφωση αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία για ενίσχυση των γνώσεων και των παιδαγωγικών εργαλείων σχετικά με την εκπαίδευση στην οδική ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότηταστους μικρούς μαθητές μας. 🚦👧🧒.

Η δράση αυτή συμβάλλει ουσιαστικά στην καλλιέργεια στάσεων υπευθυνότητας, αυτοπροστασίας και ασφαλούς συμπεριφοράς των νηπίων, προωθώντας παράλληλα την έννοια της βιώσιμης κινητικότητας και της οδικής ασφάλειας μέσα από βιωματικές και ψηφιακές δραστηριότητες. 🚸💡
#12οΝηπιαγωγείοΆρτας #ΟδικήΑσφάλεια #ΕργαστήριαΔεξιοτήτων #ΖωΚαλύτεραΕυΖην #ΨηφιακήΔημιουργία #ΙΟΑΣ #ΥπουργείοΠαιδείας #ΕκπαίδευτικήΡαδιοτηλεόραση #ΑσφαλήςΚυκλοφορία

Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας

🎯 Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας

Το 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας συμμετέχει με χαρά στην Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, ένα πανελλαδικό πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας μέσα από την υγιεινή διατροφή και τη σωματική άσκηση.

Τη σχολική μας μονάδα εκπροσωπεί η νηπιαγωγός κα Σίσσυ Μπάνη (Ε.Α.Ε.), η οποία επικοινωνεί και συντονίζει τη συμμετοχή του σχολείου στη δράση.

Η Εθνική Δράση προσφέρει δωρεάν διατροφική παρακολούθηση, συμβουλές από παιδιάτρους, εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές και γονείς, καθώς και δωρεάν πρόσβαση σε αθλητικές δραστηριότητες.
Παράλληλα, παρέχονται εκπαιδευτικές “εργαλειοθήκες” για τις σχολικές μονάδες και τις οικογένειες, με σκοπό την καλλιέργεια υγιεινών συνηθειών και τη διαμόρφωση ενός τρόπου ζωής που προάγει την υγεία και την ευεξία.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συνεργασία πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, όπως το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGenerationEU, μέσω του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

📍 Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα:
👉 https://paxisarkiakaipaidi.gov.gr

ETHNIKH DRASH KATA THS PAIDIKHS PACHYSARKEIAS

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας στη Λίμνη Παμβώτιδα Ιωαννίνων

11db9962 c02a 4560 bfd7 8f3ed01fe1bcafd7b7af 0f1e 4cac 9916 9792d02bb2e8
🌿 Εκπαιδευτική Επίσκεψη του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας στη Λίμνη Παμβώτιδα Ιωαννίνων 🌊
Σήμερα το 12ο Νηπιαγωγείο Άρτας, μαζί με τον Προϊστάμενο Αλέξανδρο Αγγέλη και τις νηπιαγωγούς Φάη Ελένη και Ανυφαντή Μαρίνα, Μπάνη Θεοδοσία, 0πραγματοποίησε μια υπέροχη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης και Ερμηνείας Οικοσυστήματος Λίμνης Παμβώτιδας στα Ιωάννινα
στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θεματικό άξονα «Φροντίζω το Περιβάλλον» και του προγράμματος «Νερό… Εξερευνητές!» (Quality Net Foundation), Επίσης η δράση εντάσσεται στο Περιβαλλοντικό μας Πρόγραμμα για τη Λίμνη Παμβώτιδα, ένα μοναδικό οικοσύστημα και πολύτιμο καταφύγιο ζωής και φύσης.
Οι στόχοι του προγράμματος περιλάμβαναν:
• Τη γνωριμία και ερμηνεία του οικοσυστήματος της λίμνης.
• Την κατανόηση εννοιών όπως «προστατευόμενες περιοχές», «βιοποικιλότητα», «κύκλος του νερού» και «φαινόμενο του ευτροφισμού».
• Την εξοικείωση με τις πολλαπλές αξίες της Λίμνης Παμβώτιδας — βιολογική, αρδευτική, αλιευτική, εκπαιδευτική, επιστημονική και αναψυχής.
• Την ενίσχυση θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.
Οι μικροί μας μαθητές, φορώντας κίτρινα γιλέκα, επιβιβάστηκαν στα δύο λεωφορεία γεμάτοι ενθουσιασμό και χαρά για τη μεγάλη τους εξόρμηση στη φύση.
Όλα ήταν άψογα οργανωμένα — κάθε παιδί συνοδευόταν από τον κηδεμόνα του, ενώ δεν έλειπε και το φαρμακείο πρώτων βοηθειών, ώστε η εκδρομή να πραγματοποιηθεί με απόλυτη ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Μόλις φτάσαμε, οι μικροί μας μαθητές κάθισαν στα παγκάκια του Πάρκου, ξεκουράστηκαν από τη διαδρομή και απόλαυσαν το πρωινό τους σε ένα όμορφο πικ νικ μέσα στη φύση. Αμέσως μετά, ξεκίνησε μια ξεχωριστή περιβαλλοντική περιήγηση.
Η κα Κατερίνα Χιωτέλλη, υπεύθυνη από το Πάρκο Ερμηνείας Οικοσυστήματος, μας υποδέχτηκε με χαμόγελο και παρουσίασε με ενθουσιασμό το πλούσιο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Τα παιδιά γνώρισαν το «Ξενοδοχείο Εντόμων», έμαθαν για τις φωλιές των πουλιών, τις σχέσεις των φυτών και των ζώων μέσα στο οικοσύστημα, καθώς και τη σπουδαιότητα της βιοποικιλότητας και της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.
Στη συνέχεια, στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα με παγκάκια, ο κ. Σωτήρης Σίμος μαζί με την κα Κατερίνα Χιωτέλλη βοήθησαν τα παιδιά να παρατηρήσουν τη ζωή της λίμνης μέσα από κυάλια και τηλεσκόπιο. Οι μικροί μας εξερευνητές εντόπισαν πουλιά, πάπιες, ερωδιούς, χελώνες και άλλα πλάσματα που ζουν στη Λίμνη Παμβώτιδα.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, περπατήσαμε πάνω από ξύλινα γεφυράκια, σταματώντας σε ενημερωτικές πινακίδες όπου η κα Κατερίνα Χιωτέλλη, με μεγάλη υπομονή και αγάπη για τη φύση, εξηγούσε στα παιδιά για τα υδρόβια φυτά, τα ψάρια, τα ερπετά, αλλά και την ιστορία της λίμνης.
Οι μαθητές γνώρισαν το «Ξενοδοχείο Εντόμων», τις φωλιές των πουλιών, αλλά και τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα σε φυτά και ζώα στο οικοσύστημα της λίμνης. Στην πλατφόρμα παρατήρησης, με τη βοήθεια του κ. Σωτήρη Σίμου και της κας Κατερίνας Χιωτέλλη, τα παιδιά παρακολούθησαν με κυάλια και τηλεσκόπιο τα πουλιά, τις χελώνες και άλλα ζώα που ζουν στη λίμνη.
Οι μαθητές άκουσαν με ενθουσιασμό για τα χελιδόνια, τις βαλτόπαπιες, τα χέλια που ταξιδεύουν ως τη θάλασσα, καθώς και για τους αγώνες κωπηλασίας που γίνονται στη λίμνη, συνεχίζοντας μια μακραίωνη παράδοση αθλητισμού και επαφής με το νερό.
Η Λίμνη Παμβώτιδα, ένα από τα αρχαιότερα οικοσυστήματα της Ελλάδας, είναι στενά δεμένη με την ιστορία των Ιωαννίνων. Ο μύθος της κυρά Φροσύνης ζωντάνεψε στη φαντασία των παιδιών, καθώς παρατηρούσαν τα νερά που φιλοξενούν χιλιάδες μορφές ζωής και καθρεφτίζουν τον πολιτισμό αιώνων.
Η περιήγηση συνεχίστηκε πάνω σε ξύλινα γεφυράκια, ανάμεσα σε ρυάκια και καλαμιές, με πολλές στάσεις στις πινακίδες πληροφόρησης. Η κα Κατερίνα Χιωτέλλη, με αγάπη και υπομονή, μίλησε για τα φυτά, τα ψάρια, τα ερπετά και την ιστορία της Λίμνης Παμβώτιδας, που συνδέεται με τον θρύλο της κυρά Φροσύνης και τους αγώνες κωπηλασίας που φιλοξενεί. 🛶
Η ημέρα έκλεισε με καταιγισμό ερωτήσεων από τους μικρούς μαθητές, οι οποίοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και περιέργεια για όσα έμαθαν. Στο τέλος, οι υπεύθυνοι του Πάρκου προσέφεραν αφίσες και ενημερωτικά φυλλάδια σε μαθητές και γονείς, ώστε η γνώση και η αγάπη για τη φύση να συνεχιστούν και στο σπίτι. 🌳💧
Ήταν μια μοναδική βιωματική εμπειρία, γεμάτη γνώση, χαρά και θαυμασμό για τον φυσικό πλούτο της πατρίδας μας! 🌾💚
Η επιστροφή πραγματοποιήθηκε ομαλά και με ασφάλεια, με αποβίβαση στο σχολείο μας, γεμάτοι όμορφες εικόνες, εμπειρίες και χαμόγελα! 🌞
Ήταν μια μέρα γεμάτη φύση, γνώση, χαρά και σεβασμό για το περιβάλλον — μια εκπαιδευτική εμπειρία που θα θυμόμαστε όλοι! 🌿💚
📍 Περισσότερες πληροφορίες για το Πάρκο Ερμηνείας Οικοσυστήματος μπορείτε να βρείτε εδώ:
🔗 Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης – Λίμνη Παμβώτιδα
0c915ea6 a2fc 4e89 8ddf 55d9a6e83aa8 1b4b8e51 6c44 417f a30f d3bf55a44010 7a4ffbaa 69f2 4e48 9f25 29cb350f2fca 7cd32d9c ebbb 4965 927d d9df0b74360e 9c1e5e0f bfce 4df4 9334 36c474f2a33f 48b2370a de9d 4bf8 9162 876f90285f37 67f594c2 0262 4bbd 8cc2 fe90d6940fd2 0619f5bc 7f70 4c6c 8058 452a4c550ae6 899fb9ff fed8 4484 821e 80c12abe0d27 915d0bba 2e03 4764 baba 6bb4512c43ba 5969de47 ba77 422b 8024 05ecef015999 11111 8474010f 962c 432f 817b e500683ee25a 55435860 7519 4db2 90c5 79a1f009faee 83279787 fff4 48a3 84d0 d66f4b9912e7 a03b9ae4 97da 4ce8 a1f5 773fb341ab17 a4c3b0b6 979b 45ac a7bb f7cb7a3632a5 aa7d3b10 e671 42f6 b493 8f05a02948c7 aac8ed4e 73b9 4e4b 862c b938479b699e agrioloulouda parko c029fa5a 5a9d 4e08 8cf9 c5c85a3abeb0 cb6ad3bd cf1f 48f6 81b3 09095d95c1ad cf762057 f684 4c2c 9a57 f72a75d4f62b DSCF5718 300x225 1 fdbd9f98 7ab8 4d10 a98e a4f4a7d92ece IMG 3832 scaled 1 anoixh sto parko2 scaled 1 anoixh sto parko scaled 1 aromatika fyta parko1 h Lydia h baltopapia einai h maskot toy parkoy scaled 13abd8988 b3be 474d 9e43 cb6876075188 4e3c3047 12d3 4250 9fdb 5e571328e5ee 6b97d7c7 f017 439d 874c fd0bf403e016 7db0ed2f d356 46df b76e 9518fa78524e 44c4fdc8 4182 4814 97c6 07f6c4bee7ac 220c9cb2 d07d 4886 bf91 29cafd173fb2 13887e80 0698 4a1a 9951 ba69aeb92560 b58d649b 392d 41ed aec4 4e7c6a442586 d3470bb5 7f47 4057 a122 9af6e8bb7cd8 f815535d 28dc 47d0 8722 0fcb483803d7 fb0b2ea8 2426 4d39 b653 4d75dd72b98a
b6ac7a39 4779 4998 9653 7db7361f2b6aafd7b7af 0f1e 4cac 9916 9792d02bb2e811db9962 c02a 4560 bfd7 8f3ed01fe1bc3c2a2d81 2459 427c 879d f1075c00d7388db3f82e 47d5 46ab 90fa 5a4078986272

EU CODE WEEK 2025: «Κωδικοποιώ το φεγγάρι – Pixel Art εμπνευσμένο από το παραμύθι “Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι” του Eric Carle»

🌕 Δράση:
«Κωδικοποιώ το φεγγάρι – Pixel Art εμπνευσμένο από το παραμύθι “Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι” του Eric Carle»
📘 Περιγραφή
Με αφορμή το παραμύθι του Eric Carle «Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι», τα παιδιά εισάγονται στον κόσμο του προγραμματισμού μέσα από τη δημιουργία του φεγγαριού με pixel art.
Αξιοποιούν έναν κώδικα χρωμάτων (0=άσπρο, 1=κίτρινο, 2=μαύρο) για να «προγραμματίσουν» την εικόνα τους.
Η δραστηριότητα συνδέει τη λογοτεχνία, την τέχνη και τον προγραμματισμό, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν ότι κάθε ψηφιακή εικόνα δημιουργείται από pixels, δηλαδή μικρές μονάδες πληροφορίας.
Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (EU Code Week), ενθαρρύνοντας τα παιδιά να γνωρίσουν βασικές έννοιες υπολογιστικής σκέψης μέσα από δημιουργικό παιχνίδι και αισθητική έκφραση.
🎯 Στόχοι
Να εξοικειωθούν οι μαθητές με την έννοια της κωδικοποίησης και της αναπαράστασης πληροφορίας.
Να κατανοήσουν ότι οι εικόνες αποτελούνται από μικρά τετράγωνα (pixels).
Να δημιουργήσουν ένα οπτικό μοτίβο ακολουθώντας έναν κώδικα αριθμών και χρωμάτων.
Να αναπτύξουν δεξιότητες ακολουθίας, παρατηρητικότητας και επίλυσης προβλημάτων.
Να συνδέσουν το λογοτεχνικό περιεχόμενο με τη λογική της πληροφορικής.
Να βιώσουν τη χαρά της συνεργασίας, δημιουργίας και ανακάλυψης.
🌈 Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Οι μαθητές θα αναγνωρίζουν τη σχέση μεταξύ αριθμού και χρώματος.
Θα κατανοήσουν πώς μια εικόνα δημιουργείται από ψηφίδες (pixels).
Θα εξοικειωθούν με αρχές προγραμματισμού μέσα από παιχνίδι και τέχνη.
Θα δημιουργήσουν το δικό τους φεγγάρι, τόσο σε χαρτί pixel grid όσο και ψηφιακά (π.χ. Excel ή Pixilart).
Θα ενισχύσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, εμπνευσμένοι από τη λογοτεχνία.
Θα αντιληφθούν ότι ο προγραμματισμός είναι εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας.
🧩 Υλικά και Μέσα
Παραμύθι: Eric Carle – «Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι»
Υπολογιστής ή tablet
Εκτυπωμένο πλέγμα (pixel grid)
Χρωματιστά μολύβια ή μαρκαδόροι
Ψηφιακό εργαλείο: Pixilart, Excel, Pixel Craft ή Minecraft Education
Οδηγός/Πίνακας Κωδικοποίησης (0=Άσπρο, 1=Κίτρινο, 2=Μαύρο)
🧠 Σύνδεση με Υπολογιστική Σκέψη
Αφαίρεση: Αναγνώριση βασικών στοιχείων της εικόνας.
Αναγνώριση προτύπων: Επανάληψη ίδιων μοτίβων χρωμάτων.
Αλγοριθμική σκέψη: Εκτέλεση βήμα-βήμα οδηγιών (κωδικοποιημένων αριθμών).
Αποσύνθεση: Κατανόηση ότι μια μεγάλη εικόνα αποτελείται από πολλά μικρά μέρη.
📍 Πλαίσιο
Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (EU Code Week) στο 12ο Νηπιαγωγείο Αρταίων.
Στόχος είναι η ένταξη της λογοτεχνίας στην ψηφιακή εποχή, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μέσα από τη σύνδεση Τέχνης και Τεχνολογίας.
Υπεύθυνος δράσης:
Αλέξανδρος Αγγέλης, Προϊστάμενος 12ου Νηπιαγωγείου Αρταίων

CODE WEEK 2025: Τίτλος Έργου: Coding Bears – Χτίζουμε το ψηφιακό μας μέλλον

Certificate codeweek 2025

Τίτλος: Build Your Digital Future – Coding Bears σε Pixel Art

🇬🇷 Τίτλος Έργου: Coding Bears – Χτίζουμε το ψηφιακό μας μέλλον

Στο πλαίσιο της CodeWeek, τα παιδιά του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα ψηφιακού γραμματισμού με θέμα «Build your digital future».
Τα παιδιά γνώρισαν την έννοια του pixel art, ενός τρόπου ψηφιακής ζωγραφικής που βασίζεται σε μικρά τετράγωνα (pixels), όπως αυτά που βλέπουν στις οθόνες τους.
Με τη βοήθεια της εικόνας του Coding Bear, τα παιδιά έμαθαν πώς συντίθεται μια εικόνα από μικρές “ψηφίδες” και προσπάθησαν να αναπαραστήσουν το σχέδιο σε χαρτί με κουτάκια, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα, τη λογική σκέψη και τη συνεργασία.
Η δραστηριότητα εντάσσεται στις δράσεις του σχολείου για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week) και στοχεύει στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία.

Περιγραφή (Ελληνικά):
Τα παιδιά του 12ου Νηπιαγωγείου Αρταίων συμμετείχαν στη δράση Coding Bears: Build Your Digital Future, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (EU Code Week).
Γνώρισαν την έννοια του pixel art, έναν τρόπο ψηφιακής δημιουργίας με μικρά τετραγωνάκια, και αναπαρήγαγαν το σχέδιο του Coding Bear σε χαρτί με κουτάκια.
Μέσα από τη δραστηριότητα ανέπτυξαν λογική σκέψη, συνεργασία και δημιουργικότητα, κάνοντας τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο του προγραμματισμού με τρόπο παιγνιώδη και ευχάριστο.
Δημιουργική δραστηριότητα στην τάξη (Classroom activity)
Τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να φτιάξουν το σχέδιο “Build your digital future” με χρωματιστά τετραγωνάκια, συνδέοντας την τέχνη με τη λογική σκέψη.
Duration: 1 hour
Description: One-hour classroom workshop combining digital awareness and art through pixel coding activity.
🇬🇧 Objectives (for CodeWeek.eu entry):
• To introduce young children to the concept of pixels and how digital images are formed.
• To develop logical and computational thinking through pattern recognition and repetition.
• To encourage creativity and the combination of art and coding.
• To promote teamwork and digital awareness in a playful, age-appropriate way.
• To inspire children to imagine and build their digital future with curiosity and joy.

🇬🇷 Στόχοι δραστηριότητας:
• Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του pixel και να κατανοήσουν πώς σχηματίζονται οι ψηφιακές εικόνες.
• Να καλλιεργήσουν λογική και υπολογιστική σκέψη μέσα από τη δημιουργία μοτίβων και επαναλήψεων.
• Να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και να συνδυάσουν την τέχνη με την τεχνολογία.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα από ομαδική εργασία.
• Να εμπνευστούν να “χτίσουν το ψηφιακό τους μέλλον” με φαντασία, χαρά και αυτοπεποίθηση.

Expected learning outcomes

🇬🇧 (English version for CodeWeek.eu):
• Children will understand that digital images are made up of tiny squares (pixels).
• They will practice recognizing and creating patterns and sequences, developing computational thinking.
• They will express themselves creatively through art and technology.
• They will collaborate, share ideas, and describe their creations using simple digital vocabulary.
• They will gain awareness of the digital world around them in a fun and engaging way.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

🇬🇷 (Ελληνική μετάφραση):
• Τα παιδιά θα κατανοήσουν ότι οι ψηφιακές εικόνες αποτελούνται από μικρά τετραγωνάκια (pixels).
• Θα εξασκηθούν στην αναγνώριση και δημιουργία μοτίβων και ακολουθιών, αναπτύσσοντας υπολογιστική σκέψη.
• Θα εκφραστούν δημιουργικά, συνδυάζοντας τέχνη και τεχνολογία.
• Θα συνεργαστούν, θα ανταλλάξουν ιδέες και θα περιγράψουν το έργο τους με απλό ψηφιακό λεξιλόγιο.
• Θα αποκτήσουν εξοικείωση με τον ψηφιακό κόσμο μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία.

26 Σεπτεμβρίου για την ημέρα του Αθλητισμού στο αύλειο χώρο

🏃‍♀️ Δραστηριότητα: «Κινούμαι, Παίζω, Χαίρομαι!»

Ημερομηνία: 26 Σεπτεμβρίου
Χώρος: Αυλή Νηπιαγωγείου
Θέμα: Η ωφέλεια του αθλητισμού στη ζωή μας
Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία της άσκησης για το σώμα και το μυαλό.
  • Να αναπτύξουν συνεργασία, σεβασμό και ομαδικό πνεύμα.
  • Να κινηθούν, να χαρούν και να συμμετέχουν ενεργά.

Υλικά:
Κώνοι, μπάλες, στεφάνια, σχοινιά, μουσική, καρτέλες με αθλήματα.

Περιγραφή Δραστηριότητας:

  1. Συζήτηση στην αυλή: Ξεκινάμε με κύκλο, όπου ρωτάμε τα παιδιά:
    • Τι σημαίνει «αθλητισμός»;
    • Πώς μας βοηθά να είμαστε υγιείς και χαρούμενοι;
    • Ποια αθλήματα γνωρίζετε;
  2. Κίνηση & παιχνίδι:
    • «Σκυταλοδρομία φιλίας»: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και τρέχουν κρατώντας μια μπάλα, τη δίνουν στον επόμενο, μαθαίνοντας τη συνεργασία.
    • «Πήδα σαν βάτραχος – Τρέξε σαν δρομέας – Πέτα σαν αθλητής»: Ένα παιχνίδι μίμησης κινήσεων με μουσική.
  3. Αναστοχασμός:
    Στο τέλος, τα παιδιά ζωγραφίζουν ή λένε πώς ένιωσαν όταν έπαιξαν, και ποιο άθλημα τους άρεσε περισσότερο.

Συμπέρασμα:
Μέσα από το παιχνίδι και την άσκηση, καταλαβαίνουμε ότι ο αθλητισμός μάς διδάσκει να προσπαθούμε, να μοιραζόμαστε και να σεβόμαστε τους άλλους.

📝 Φύλλο Εργασίας: «Η Ημέρα του Αθλητισμού»

(Μπορεί να εκτυπωθεί σε Α4 και να χρωματιστεί από τα παιδιά.)

🟢 Τίτλος: 26 Σεπτεμβρίου – Ημέρα του Αθλητισμού!

👦👧 Το όνομά μου: ___________________________

✏️ 1. Ζωγράφισε τι σου αρέσει να κάνεις όταν αθλείσαι!
(π.χ. τρέχω, παίζω μπάλα, κάνω ποδήλατο, χορεύω)

[📄 Πλαίσιο για ζωγραφιά]

✏️ 2. Κύκλωσε όσα βοηθούν το σώμα μου να είναι δυνατό:
⚽ τρέχω
🍫 τρώω πολλές σοκολάτες
🍎 τρώω φρούτα
🛋️ κάθομαι πολλή ώρα στην τηλεόραση
🚴 κάνω ποδήλατο

✏️ 3. Πες με μία φράση γιατί είναι ωραίος ο αθλητισμός:

🏃‍♀️ Προτεινόμενες λέξεις για νήπια:

  • 🥰 Χαρά

  • 🧍‍♂️ Φίλοι

  • 💪 Δύναμη

  • 😄 Υγεία

  • Παιχνίδι

  • 🌞 Κίνηση

  • ❤️ Αγάπη

  • 😊 Γέλιο

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

c617bbfd 1cc2 42dd be1d 7c4f67300b28

Ημέρα_Αθλητισμού_Φύλλο_Εργασίας

FYLLO ERGASIAS HMERA ATHLHTISMOY

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ