Στο διάστημα 07/02/2024 έως και την 14/05/2024 λειτούργησαν 4 ομάδες μαθητών/τριών για την ενδυνάμωσή τους. Η θεματολογία των ομάδων ήταν οι εξής:
- Ομάδα διαχείρισης έντασης.
- Ομάδα διαχείρισης θυμού και επίλυσης συγκρούσεων.
- Ομάδα ανάπτυξης δεξιοτήτων επικοινωνίας.
- Ομάδα ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων.
Στόχοι της ομάδας διαχείρισης της έντασης ήταν οι παρακάτω:
- Μείωση της έντασης μέσα από ανάπτυξη του διαλόγου.
- Οριοθέτηση του λόγου, σεβασμός στον συνομιλητή.
- Συνοχή της ομάδας.
- Συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας.
- Βελτίωση της εικόνας του εαυτού των μελών της ομάδας.
- Αντικατάσταση αρνητικών συμπεριφορών με θετικές.
Στόχος της ομάδας διαχείρισης θυμού και επίλυσης συγκρούσεων ήταν η καλλιέργεια δεξιοτήτων διαχείρισης θυμού και επίλυσης συγκρούσεων όπως οι παρακάτω:
- να αναγνωρίζουν καταστάσεις που βιώνουν το συναίσθημα του θυμού
- να διακρίνουν το θυμό από άλλα συναισθήματα
- να υιοθετούν κατάλληλους τρόπους διαχείρισης του συναισθήματος του θυμού.
- να σέβονται τον συνομιλητή τους
Στόχος της ομάδας δεξιοτήτων επικοινωνίας ήταν η καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας όπως οι παρακάτω:
- να αναγνωρίζουν καταστάσεις που βιώνουν το συναίσθημα του θυμού.
- να διακρίνουν το θυμό από άλλα συναισθήματα.
- να υιοθετούν κατάλληλους τρόπους διαχείρισης του συναισθήματος του θυμού.
- να σέβονται τον συνομιλητή τους.
Στόχοι της ομάδας ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων ήταν οι παρακάτω:
- Δέσμευση των μελών να διερευνούν σημαντικά ζητήματα που ανακύπτουν μεταξύ τους και να αναφέρονται τα περιστατικά στον συντονιστή ή στο προσωπικό του σχολείου.
- Διαφάνεια έναντι ανωνυμίας.
- Ειλικρίνεια έναντι επιπολαιότητας.
- Αποδοχή έναντι απόρριψης.
- Συνοχή έναντι διάσπασης.
- Σεβασμός στον συνομιλητή τους.
Η λειτουργία των ομάδων συνέβαλε θετικά στους άξονες της αξιολόγησης που αφορούν στη μείωση της σχολικής διαρροής, στην εξάλειψη των περιστατικών βίας και στην εφαρμογή του εσωτερικού σχολικού κανονισμού.