ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

Aύξηση ωρών διδασκαλίας – Μείωση αναπληρωτών

Σενάριο περικοπής του αριθμού των ωρομισθίων και αναπληρωτών που προσλαμβάνονται σε ετήσια βάση μελετά το υπουργείο Παιδείας. Ποια ενδεχόμενα εξετάζονται

Αύξηση ωραρίου εργασίας και μετακινήσεις εκπαιδευτικών μελετούν, μεταξύ άλλων, στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξοικονομηθούν επιπλέον πόροι, υπό την πίεση της τρόικας

Αύξηση ωραρίου εργασίας και μετακινήσεις εκπαιδευτικών μελετούν, μεταξύ άλλων, στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξοικονομηθούν επιπλέον πόροι, υπό την πίεση της τρόικας

Σε ανακατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού στα σχολεία με μετακινήσεις ακόμη και από νομό σε νομό αλλά και σε αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών, υπό την πίεση της τρόικας, για εξοικονόμηση πόρων, προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο “τραπέζι” έχει πέσει το ενδεχόμενο αύξησης των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση ίσως στηριχθεί για το θέμα και σε πρόσφατη έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για την εκπαίδευση, καθώς είχε επισημανθεί για την Ελλάδα ότι θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου έως το 2015 να φτάσουν στα επίπεδα των συναδέλφων τους στο εξωτερικό.

Αναφορικά με το θέμα της εργασιακής εφεδρείας, πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν πως δεν αφορά μεγάλο αριθμό προσωπικού στην εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια, άλλωστε, έχουν συνταξιοδοτηθεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας μελετά διάφορα σενάρια, έτσι ώστε να εξοικονομήσει προσωπικό και κατ’ επέκταση πόρους. Ειδικότερα εξετάζεται:

  • Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών για τις περιπτώσεις που οι ώρες διδασκαλίας δεν καλύπτονται με το υποχρεωτικό ωράριο.
  • Μετακίνηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, ακόμη και σε μονάδες άλλης βαθμίδας ή νομού.
  • Δεύτερη ανάθεση διδασκαλίας συναφών μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς που έχουν πτυχία σε δύο διαφορετικές ειδικότητες.
  • Απορρόφηση του πλεονάζοντος προσωπικού σε διάφορους φορείς.

Αν προχωρήσουν όλες αυτές οι ενέργειες, είναι πολύ πιθανό να περιοριστούν σημαντικά την ερχόμενη σχολική χρονιά οι διορισμοί αναπληρωτών και ωρομισθίων. Επίσης, δεν αποκλείεται το σχολικό έτος 2012-13 να υπάρξει και νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων.

Μήνυμα
Οι εκπαιδευτικοί, από την πλευρά τους, εμφανίζονται αρνητικοί στο ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου. “Ο κλάδος των εκπαιδευτικών θα αντιδράσει εάν η κυβέρνηση αποφασίσει να αυξήσει το ωράριο. Δεν είναι δυνατόν να δουλεύουμε περισσότερο και ο μισθός μας να μειώνεται συνεχώς”, τονίζει στο “Εθνος” ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικόλαος Παπαχρήστος.

Σημειώνεται ότι οι καθηγητές ξεκινούν ως νεοδιόριστοι με 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα και καταλήγουν με 16 ώρες.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

http://www.ethnos.gr/
Δυστυχώς η αδικία και η αναλγησία δεν έχουν τελειωμό… Η προπαγάνδα κατά των εκπαιδευτικών που αίρουν εδώ και χρόνια όλες τις …αμαρτίες της εκπαίδευσης ,ολοκληρώνεται με τον καλύτερο- για την κυβέρνηση  -δυνατό τρόπο : αύξηση των ωρών διδασκαλίας , συνεχείς μειώσεις μισθών, κατάργηση οργανικών θέσεων και μεταθέσεων και μόνιμη απειλή απόλυσης . Πόσο ακόμη θα υπομένουμε ως άβουλοι και μοιραίοι  ;

Αφιερωμένο εξαιρετικά !



Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/stratilio/archives/1594

2 σχόλια

  1. /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Κανονικός πίνακας”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:”Times New Roman”;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Δεν είναι τυχαίο που οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών είναι 21. Η διδασκαλία είναι η δυσκολότερη εργασία (λειτούργημα) που μπορεί να ανατεθεί σε έναν άνθρωπο. 21 ώρες διδασκαλίας σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός θα διδάξει 5 ώρες τη μια μέρα και από 4 ώρες τις υπόλοιπες της εβδομάδας … κάτι πάρα πολύ κουραστικό, εάν η διδασκαλία γίνεται όπως πρέπει. Περισσότερες ώρες διδασκαλίας ισοδύναμη με χαμηλότερη απόδοση του εκπαιδευτικού και αυτό είναι κατά της παιδείας.
     
    Επίσης για αυτούς που δεν γνωρίζουν αναφέρω ότι 21 ώρες είναι οι διδακτικές και όχι συνολικής εργασίας … διότι αν βάλουμε και τις 2 με 3 επιπλέον ώρες που βρισκόμαστε στο σχολείο και κάνουμε δουλειές γραφείο, αλλά και τις ώρες που αφιερώνουμε στο σπίτι για προετοιμασία ή διόρθωση γραπτών, τότε βλέπουμε καθαρά ότι ο εκπαιδευτικός δουλεύει στην καλύτερη περίπτωση 40 ώρες την εβδομάδα.
     
    Τελειώνοντας θέλω να κάνω και μια αναφορά σε αυτό που λέει το άρθρο για τους συναδέρφους του εξωτερικού … οι οποίοι μπορεί να διδάσκουν 2 με 3 ώρες παραπάνω από εμάς την εβδομάδα, αλλά οι συνθήκες εργασίας τους είναι πολύ καλύτερες από τις δικές μας και ο μισθός του στις περισσότερες περιπτώσεις υπερδιπλάσιος.

  2. Συμφωνώ και προσυπογράφω. Προσθέτω επίσης, ότι δεν υπάρχει χειρότερο από την ανούσια συζήτηση σχετικά με το ποιος δουλεύει περισσότερο και ποιος λιγότερο. Κάθε δουλειά είναι διαφορετική , με διαφορετικές απαιτήσεις και δυσκολίες και δεν υπάρχει καμιά βάση σύγκρισης. Η όλη συζήτηση είναι αποπροσανατολιστική και επικίνδυνη . Οδηγεί στον κανιβαλισμό .Σήμερα , όλοι οι εργαζόμενοι έχουν αντίπαλο μια ανάλγητη και άδικη πολιτική και όχι άλλους εργαζόμενους ,όπως πολλοί θα ήθελαν και επιδιώκουν. Ας μην πέφτουμε στην παγίδα τους !

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση