Η Νέα τάξη “πραγμάτων” Με το πέρασμα των χρόνων παρατηρείται ότι μερικοί μαθητές εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια συμμετοχής τους στο μάθημα των μαθηματικών. Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται με μια λέξη είναι ΓΙΑΤΙ; Αυτό το ερώτημα ίσως να έχει πολλούς παραλήπτες την οικογένεια, το σχολείο, τη κοινωνία, τη πολιτεία κ.α. Πολλές έρευνες, μελέτες, άρθρα κ.α. προσεγγίζουν […]
Άρθρα με ετικέτες 'καινοτόμα μαθήματα'
Καινοτόμα μαθήματα
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά στις 10 Δεκ 2011
ΚΛΑΣΜΑΤΑ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ στις 26 Νοέ 2011
Ας “φάμε” λίγη πίτσα ή σοκολάτα και ας συγκρίνουμε κλασματικές μονάδες με τη μονάδα (κόβουμε τη πίτσα ή τη σοκολάτα σε ίσο αριθμό κομματιών και τρώμε ένα από αυτά) . Αν έχουμε ένα τμήμα 1 cm θα μπορούσαμε να βρούμε το τμήμα που έχει μήκος ο.5 cm; Με πόσους τρόπους; “Τρώμε” περισσότερο από μια πίτσα […]
ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ α΄ΒΑΘΜΟΥ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΓΝΩΣΤΟ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία ΑΛΓΕΒΡΑ, Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ στις 30 Οκτ 2011
Το μάθημα αυτό πραγματοποιείται σε αίθουσα με διαδραστικό πίνακα, με τα φύλλα εργασίας μαθητή και με τη βοήθεια έτοιμων εφαρμογών ζυγαριάς. Α’ ΜΕΡΟΣ: Οι μαθητές πειραματίζονται με τη ζυγαριά, ¨ζυγίζουν¨ πακέτα και απαντούν ένα – ένα τα ερωτήματα στο φύλλο εργασίας τους. Ανακαλύπτουν τις ιδιότητες των ισοτήτων, εμπλέκονται στην έννοια της ισορροπίας του ζυγού – […]
ΙΣΑ ΤΡΙΓΩΝΑ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ στις 16 Οκτ 2011
✔ Θυμάμαι ποια είναι τα στοιχεία ενός τριγώνου (κύρια – δευτερεύοντα) και τα είδη των τριγώνων. ✔ Μαθαίνω πότε δύο τρίγωνα είναι ίσα και ποια είναι τα κριτήρια ισότητας τριγώνων. Να χρωματίσετε το εσωτερικό του τριγώνου ΑΒΓ και να γράψετε τα κύρια στοιχεία του. κορυφές: Α , … πλευρές: ΑΒ , … ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΙ TO […]
Γ2 / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧ. ΕΤΟΣ 2010-11 στις 16 Οκτ 2011
ΙΣΑ ΤΡΙΓΩΝΑ Οι μαθητές του Γ2 στο μάθημα των μαθηματικών εργάζονται σε ομάδες των 5 ή 6 ατόμων με θέμα τα ίσα τρίγωνα. Ακολουθούν τις οδηγίες του φύλλου εργασίας του μαθήματος βλέπε : ΕΔΩ Ομαδοποιούν τα ζευγάρια τριγώνων μετρούν, μελετούν την ισότητα τους και καταλήγουν στα κριτήρια ισότητας.
B1 – B2 / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧ ΕΤΟΣ 2009-10 στις 16 Οκτ 2011
Πυθαγόρειο Θεώρημα Στο μάθημα των μαθηματικών οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 4 ή 6 παιδιών. Ανά δύο εργάστηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες του φύλλου εργασίας των, επικοινωνούσαν με τα άλλα μέλη της ομάδας αντάλλαξαν τα ευρήματα τους και από κοινού ανακάλυψαν το Πυθαγόρειο θεώρημα. Έφτιαξαν σε κολάζ τα ευρήματα τους και τα παρουσίασαν στην […]
Α3/Α4 TA ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ … ΚΟΥΖΙΝΑ!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧ ΕΤΟΣ 2009-10 στις 16 Οκτ 2011
Το κ έ ι κ των μ α θ ημ α τ ι κ ώ ν –Κυρία, μπορώ να φτιάξω αυτή τη συνταγή κέικ; -Είναι πραγματικές οι ποσότητες των υλικών που αναφέρονται; Ακούστηκαν απανωτά οι ερωτήσεις από ένα μαθητή όταν τελείωνε ένας άλλος την άσκηση στον πίνακα, και μερικοί άλλοι συμπλήρωσαν: -Ναι ναι! Ωραία ιδέα […]
Η ΕΠΙΜΕΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΑΛΓΕΒΡΑ, ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄, Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ στις 27 Σεπ 2011
Στο Γυμνάσιο διδασκόμαστε την επιμεριστική ιδιότητα από τα πρώτα μαθήματα της Αλγεβρας . α * (β + γ)= α * β + α * γ Ο καθηγητής – καθηγήτρια μας, επιμένει να τη μάθουμε καλά γιατί όπως λέει είναι βασική ιδιότητα. Στην ερώτηση αν τη χρησιμοποιούμε στη ζωή μας, στη καθημερινότητα μας ξαφνιαζόμαστε, κοιταζόμαστε και […]
ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ στις 24 Σεπ 2011
Αφαιρώ ακέραιους αριθμούς παίζοντας. Μια μέρα έπαιζαν το γνωστό παιχνίδι ερωτήσεων (βλέπε πρόσθεση ακεραίων) δυο φίλοι ο Γιώργος και ο Γιάννης. Στο τέλος του πρώτης φάσης δέκα παιχνιδιών ο Γιώργος είχε απαντήσει σωστά σε 6 ερωτήσεις και λάθος σε 4. Ο Γιάννης είχε απαντήσει σωστά σε 7 και λάθος σε 3. Στο χρόνο που μεσολάβησε […]
Πρόσθεση ακεραίων
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ στις 13 Απρ 2011
Προσθέτω ακέραιους αριθμούς παίζοντας . Ας φανταστούμε ότι παίζουμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Αν απαντήσουμε σωστά παίρνουμε μία θετική κάρτα ενώ αν απαντήσουμε λάθος παίρνουμε μια αρνητική κάρτα. Σε μία παρτίδα ενός παιχνιδιού παίρνουμε 5 θετικές και 2 αρνητικές. Αρα γε πόσους πόντους έχουμε; Ας δοκιμάσουμε να παίξουμε … Ας υπολογίσουμε τους πόντους που πήραμε σε […]