Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

waterfalls ga845e6c7d 640 800x318

Θεματικός Κύκλος:

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

STEM/STEAM

Ρομποτική

Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων

[STE(Α)M  ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ]

Ο δικός μας τίτλος

Μια ομάδα μικρή, αλλά δυνατή

Μαθαίνει στη στιγμή….

 το ταξίδι της σταγονίτσας να ακολουθεί!

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Στοχευμένες δεξιότητες

Kύκλος 1ος – Δεξιότητες Μάθησης

Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

Κύκλος 2ος – Δεξιότητες Ζωής

Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα

Κύκλος 3ος – Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής  χρήσης των νέων τεχνολογιών

Κύκλος 4ος – Δεξιότητες του νου

Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη

Εργαστήριο 1

Δραστηριότητα 1η :

Αφήγηση παραμυθιού κα ακρόαση ηχητικού αποσπάσματος από το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη : «οι σταγόνες της βροχής».

image 23

Δραστηριότητα 2η:

Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά : «το ταξίδι του νερού», «ο κύκλος του νερού» για αναζήτηση στο διαδίκτυο και παρακολουθούν το video.

20220516 104922 800x600

Aκρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από που ήρθες ποταμάκι» και δραματοποίηση του  κύκλο του νερού.

image 2 1

image 3 1

image 4 1

Εργαστήριο 2

Δραστηριότητα 1η:

Δημιουργία  μακέτας με θέμα τον κύκλο του νερού.

image 1 1

image 2 2

image 3 2

 

image 24

 

image 4 2

Εργαστήριο 3

Νέα γνώση και ψηφιακά εργαλεία!

20220517 122718 800x600

20220517 123836 800x600

20220518 093237 800x600

20220518 093518 800x600

20220520 112105 800x600

20220523 100851 800x600

20220523 102536 800x600

Εργαστήριο 4

Δραστηριότητα 1η :

Τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά και να ζωγραφίσουν σε ομάδες κάθε μια φάση του κύκλου του νερού με τη χρήση ανάλογο λογισμικού.

20220524 124714 800x600

20220524 125425 800x600

20220524 125904 800x600

Εργαστήριο 5

Δραστηριότητα 1η :

Συζήτηση για τη δύναμη του νερού και κατασκευή φράγματος με διάφορα υλικά

image 3 3

image 1 2

image 2 3

image 4 3

image 6 1

image 7 1

Δραστηριότητα 2η :

Με την βοήθεια του/της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό.

image 8 1

image 9 1

Δραστηριότητα 3η :

Ο/Η εκπαιδευτικός ορίζει μια ομάδα μαθητών/τριών να καταγράψουν   τα δεδομένα του πειράματος, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές/τριες είναι παρατηρητές.

image 10 1

Δραστηριότητα 4η :

Οι μαθητές/τριες ανακαλύπτουν το φαινόμενο της τήξης και της πήξης

image 12 2

image 13 1

image 14 1

Δραστηριότητα 5η :

Τα παιδιά δημιουργούν  παζλ, στο οποίο περιγράφεται κατά χρονική ακολουθία, ο κύκλος του νερού. Το ζωγραφίζουν, το κόβουν και στη συνέχεια το συναρμολογούν.

image 11 2

Εργαστήριο 6

Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Επίσης με μετρήσεις τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ (η απόσταση που διανύει το ρομπότ σε κάθε του κίνηση είναι 15cm).

image 1 3

image 25

image 3 4

image 2 4

Εργαστήριο 7

Δραστηριότητα 1η :

Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν τις ίδιες εντολές με αυτές της  Bee bot.

image 26

Δραστηριότητα 2η :

Οι μαθητές/-ήτριες προγραμματίζουν τη  Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού

image 1 4

image 2 5

image 3 5

image 4 4

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *