Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

car gfd76b6da3 640 800x534

Θεματικός Κύκλος:

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Αυτομέριμνα, ασφάλεια, πρόληψη και Οδική Ασφάλεια

Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων: « ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ»

Ο δικός μας τίτλος: ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΜΙΚΡΗ ΑΛΛΑ ΔΥΝΑΤΗ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ…. ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ!

Το πρόγραμμα στοχεύει στην εκπαίδευση της οδικής ασφάλειας ώστε να να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες, να κατανοήσουν το ρόλο αυτών, να τους αναγνωρίζουν ως επιβάτες οχήματος και να προσπαθήσουν να κινούνται ως πεζοί χρησιμοποιώντας τους ως σωστά στη χρήστη του δρόμου, με τη βοήθεια πάντα κάποιου ενήλικα (γονέα, εκπαιδευτικού). Να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τις διαβάσεις πεζών και να μάθουν τους ασφαλείς τρόπους διέλευσης του δρόμου με τη συνοδεία κάποιου ενήλικα. Να αναγνωρίσουν  το ποδήλατο ως έννοια και ως όχημα κατά την κίνησή του στο δρόμο, να μάθουν για τα οφέλη του στην υγεία μας, να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές ασφαλούς οδήγησης ποδήλατου και τα βασικά σήματα, κυρίως να κατανοήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι, όταν το οδηγούμε στο δρόμο. Να έρθουν σε επαφή και να  κατανοήσουν έννοιες, όπως ειδικό κάθισμα, ζώνη ασφάλειας, αερόσακος κ.τ.λ., να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα του καθενός για την ασφάλειά τους ως επιβάτες και να ευαισθητοποιηθούν στην απαραίτητη χρήση τους στο αυτοκίνητο. Επίσης το πρόγραμμα στοχεύει να  ευαισθητοποιήσει  και τους γονείς στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας, στην ορθή χρήση του δρόμου και στην υιοθέτηση σωστών οδικών συμπεριφορών.

Εργαστήριο 1«Φωτεινοί Σηματοδότες»

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες, να κατανοήσουν το ρόλο αυτών, να τους αναγνωρίζουν ως επιβάτες οχήματος και να προσπαθήσουν να κινούνται ως πεζοί χρησιμοποιώντας τους σωστά, με τη βοήθεια πάντα κάποιου ενήλικα (γονέα, εκπαιδευτικού)

1η δραστηριότητα «Το Φανάρι θα μου πει πώς περνώ απέναντι»image 30

20220221 104915 800x379

20220221 102144 800x379

20220222 105628 800x379

Inked20220223 110843 800x379 LI

 

image 1 2

image 2 2

image 3 1

 

20220221 112201 800x379

2η δραστηριότητα «Φανάρι φίλος του πεζού »

Inked20220221 112214 800x379 LI

20220223 112724 800x379

3η δραστηριότητα «Μαθαίνω παίζοντας»

image 4 2Αξιολόγηση

 Aνάγνωση του παραμυθιού «ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ Κ.Ο.Κ.». Δίνεται  ένα φύλλο δραστηριότητας για σωστό χρωματισμό των φαναριών και βιωματικό παιχνίδι.

20220225 103320 800x379

Inked20220228 092531 800x379 LI

image 6 1

image 5 1

image 19 1

20220302 103132 800x379

Εργαστήριο 2: «Περνώ απέναντι»

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τις διαβάσεις πεζών και να μάθουν τους ασφαλείς τρόπους διέλευσης του δρόμου με τη συνοδεία κάποιου ενήλικα (γονέα, συγγενικού προσώπου, εκπαιδευτικού, σχολικού τροχονόμου κ.ά.)

1η δραστηριότητα «Κράτα με σφιχτά από το χέρι»

image 7 1

image 8 1

20220302 103155 800x379

2η δραστηριότητα «Γνωρίζω τις διαβάσεις»

20220302 103222 800x379

image 12 2

20220302 114654 800x379

3η δραστηριότητα «Σταματώ, ακούω, βλέπω και περνώ»

image 10 1

image 9 1

image 11 1

 

Αξιολόγηση

Ο/η εκπαιδευτικός να ζητάει από τα παιδιά να μάθουν από έξω (σαν ποιηματάκι) και με σωστή σειρά τους κανόνες διέλευσης του δρόμου (ΣΤΑΜΑΤΩ—ΑΚΟΥΩ-ΒΛΕΠΩ-ΠΕΡΝΩ). Επίσης θα χρησιμοποιηθεί φύλλο αξιολόγησης (Δίνεται στο τέλος κάθε εργαστήριο και δίνει τη δυνατότητα σταδιακής αξιολόγησης) και θα γίνει κατασκευή με παλάμη ώστε να αξιολογηθεί η γνώση των παιδιών σχετικά με τα 5 βήματα που ακολουθούμε για να περάσουμε με ασφάλεια το δρόμο.

20220302 114633 800x379

Εργαστήριο 3:

<<Ξέρω το σωστό και κυκλοφορώ ως πεζός μόνο σύμφωνα με αυτό>>

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι:

1. Να κατανοήσουν τα παιδιά  τη σημαντικότητα της φωτεινότητας του ρούχων κατά την πεζή μετακίνηση στο σκοτάδι, να μάθουν τι υλικά πρέπει να φορούν όταν προσέρχονται το πρωί στο σχολείο σε συνθήκες ομίχλης ή σκοτεινότητας και να αντιληφθούν πόσο σημαντικό είναι να φαίνονται κατά την πεζή διέλευση του δρόμου από τον οδηγό του οχήματος.

2.Να γνωρίσουν αυτά που πρέπει να αποφεύγουν στο δρόμο….. Σωστή οδική συμπεριφορά

3.Να γνωρίσουν τα απαραίτητα σήματα που θα τους εξασφαλίσουν την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους ως πεζοί και να μάθουν να τα τηρούν.

1η δραστηριότητα «Περπατώ και λάμπω»

Inked20220314 105920 800x379 LI

2η δραστηριότητα «Ξέρω και αποφεύγω»image 14 1

 

20220314 103743 800x379

20220314 105616 800x379 1

Inked20220314 110752 800x379 LI

20220314 130908 800x379

Inked20220314 122607 800x379 LI

20220315 094357 800x379

3η δραστηριότητα «Τι θέλουν να μου πουν τα σήματα; »

 

image 17 2

image 20 2

image 16 2

20220316 083931 800x379

20220324 101440 800x379

image 15 2

Αξιολόγηση: Συμπληρώνεται φύλλο αξιολόγησης, παρουσιάζονται 2 εικόνες με διάφορες συμπεριφορές … λανθασμένες και σωστές, τις εντοπίζουν τις κυκλώνουν με μπλε και κόκκινο μαρκαδόρο και συζητούν για αυτές.

image 18 2

 

20220315 100306 800x379

Εργαστήριο 4: «Ποδήλατο»

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι να αναγνωρίσουν οι μαθητές το ποδήλατο ως έννοια και ως όχημα κατά την κίνησή του στο δρόμο, να μάθουν για τα οφέλη του στην υγεία μας, να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές ασφαλούς οδήγησης ποδήλατου και τα βασικά σήματα, να μάθουν για τον βασικό εξοπλισμό του ποδηλάτη, να αναγνωρίσουν τα γράμματα της λέξης ΠΟΔΗΛΑΤΟ και κυρίως να κατανοήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι, όταν το οδηγούμε στο δρόμο.

1η δραστηριότητα «ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ»

image 1 3

20220328 113328 800x379

20220328 123916 800x379

20220328 113031 800x379

2η δραστηριότητα «ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ»

20220328 123806 800x379

3η δραστηριότητα « Ο ΣΩΣΤΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ»

20220330 124737 800x379

20220330 100616 800x379

20220330 101012 800x379

Αξιολόγηση :Παρουσίαση εικόνων με σωστή και λάθος συμπεριφορά ποδηλάτη, διαχωρισμός των λανθασμένων συμπεριφορών και συζήτηση για τις συνέπειες αυτών. Φύλλο αξιολόγησης με τις εντυπώσεις του εργαστηρίου

20220329 103451 800x379

 

Εργαστήριο 5: «Μπαίνω στο αυτοκίνητο»

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι να τα παιδιά να έρθουν σε επαφή και να κατανοήσουν έννοιες, όπως ειδικό καθισματάκι, ζώνη ασφάλειας, αερόσακος κ.τ.λ., να μάθουν να τα αναγνωρίζουν ως αντικείμενα, να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα του καθενός για την ασφάλειά τους ως επιβάτες και να ευαισθητοποιηθούν στην απαραίτητη  χρήση τους στο αυτοκίνητο.

1η και 2η δραστηριότητα «ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ»

20220331 103738 800x379

Βιωματικό εργαστήριο

image 3 2

image 4 3

3η δραστηριότητα: «ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ »

20220401 095548 800x379

image 800x379

image 2 800x379

image 1 800x379

image 3 800x379

image 7 800x379

image 9 800x379

image 6 800x379

image 10 800x379

image 11 800x379

 

Inked20220401 102402 800x379 LI

20220401 102307 800x379

Αξιολόγηση: Εικόνες με σωστή και λάθος συμπεριφορές μέσα στο αυτοκίνητο …. Καλούνται να επιλέξουν τις εικόνες με τη σωστή συμπεριφορά

Εργαστήριο 6 : «Ο ρόλος των γονέων»

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι να ευαισθητοποιήσει τους γονείς στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας, στην ορθή χρήση του δρόμου και στην υιοθέτηση σωστών οδικών συμπεριφορών. Κατά την εκπόνηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας, ο/η εκπαιδευτικός είναι καλό να έχει στην προσπάθειά του τον γονέα σύμμαχο. Είναι σημαντικό επίσης οι γονείς να αποτελέσουν πρότυπα ορθής οδικής συμπεριφοράς για τα παιδιά τους

1η δραστηριότητα «ΓΟΝΕΙΣ, ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ»

20220404 082223 800x379

2η δραστηριότητα «ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ»

image 2 3

 

20220331 110421 800x379

Εργαστήριο 7

«Βρίσκω το λάθος» και τραγουδώ για όσα έμαθα (Αξιολόγηση)

Στόχος του Εργαστηρίου αυτού είναι να ανακεφαλαιώσει τις έννοιες, τις γνώσεις και τις συμπεριφορές που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 6 Εργαστηρίων. 

Inked20220331 110340 800x379 LI

20220405 102621 800x379

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *