Θεματικός Κύκλος:
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ο δικός μας τίτλος
… Μια ομάδα μικρή, αλλά δυνατή
Μαθαίνει στη στιγμή…. τα ανθρώπινα δικαιώματα να διεκδικεί!
Το σχέδιο δράσης στηρίχθηκε στο πρόγραμμα «Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας» και κατά την υλοποίηση του χρησιμοποιήθηκε υλικό και φωτογραφίες που αντλήθηκαν από το διαδίκτυο καθώς και βιβλία του σχολείου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Καραβάνια χωρίς σύνορα: «Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας», αποτελεί μία πρόταση που στοχεύει στη σύνδεση των ανθρώπινων δικαιωμάτων , με την αξιοπρέπεια, τον αλληλοσεβασμό και σεβασμό της διαφορετικότητας, τη συνεργασία /συνεργατικότητα, την αντιμετώπιση διακρίσεων κοινωνικής ευαισθησίας, με την κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη. Μέσα από μία σειρά 7 εργαστηρίων, οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιούνται σε θέματα που άπτονται των ανθρωπίνων σχέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης .
Ακολουθία εργαστηρίων
Εργαστήριο 1ο : Δέσιμο και συνοχή της ομάδας
1η δραστηριότητα :Παιχνίδια ενεργοποίησης-Δέσιμο και συνοχή της ομάδας.
2η δραστηριότητα: Μια μεγάλη καρδιά
Εργαστήριο 2: Χωρίς νερό, τροφή και στέγη … μας χρειάζονται!
1η δραστηριότητα: Με αφορμή μερικές εικόνες.
2η δραστηριότητα: Στάσεις και αξίες των παιδιών για το θέμα του προγράμματος
Εργαστήριο 3: Δικαιώματα του παιδιού
1η δραστηριότητα: Μια ταινία δημιουργεί προβληματισμούς
Παρακολουθούμε την ταινία Ειρήνη η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα και προβληματιζόμαστε!
2η δραστηριότητα :«Άσπρα και μαύρα πρόβατα»
Παρακολουθούμε την ιστορία! Πως θα στεκόμασταν απέναντι στο διαφορετικό;
Εικαστική αποτύπωση της ιστορίας μία ομαδική εργασία!
Εργαστήριο 4: Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους
1η δραστηριότητα: Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους
Τα δικαιώματα του κουνελιού:(Πηγή: Μικρή Πυξίδα, https://www.openbook.gr/compasito-mikri-pyxida/
Συγκρίνουμε τα δικαιώματα ανθρώπων και ζώων!
Εργαστήριο 5: Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας. 1.
1η δραστηριότητα: Κατανοώ τους φόβους των άλλων, ανακαλύπτω τους δικούς μου φόβους και δείχνω καλοσύνη και φιλικότητα.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους φόβους τους!Και τους πετούν μακριά!
Δημιουργούν την αλυσίδα της φιλάς
Εργαστήριο 6: Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας 2
1η δραστηριότητα : Γίνομαι και εγώ ένας μικρός πρόσφυγας
Βιωματικό εργαστήριο!
Μπαίνουμε στη θέση των προσφύγων!
Ετοιμάζουμε τη βαλίτσα μας και το ταξίδι ξεκινά!
Οι συνθήκες είναι δύσκολες! Βουνά, ποτάμια και στο τέλος η θάλασσα!Κρυώνουμε, πεινάμε, φοβόμαστε!
Ανεβαίνουμε σε μια βάρκα! Η βάρκα είναι μικρή!Κινδυνεύουμε! Πρέπει να πετάξουμε τις αποσκευές μας!Τα κύματα μας ρίχνουν στη θάλασσα….. κολυμπάμε ασταμάτητα!Καταφέρνουμε να βγούμε στη στεριά! Κρυώνουμε, πεινάμε!
Κάποιοι έρχονται να βοηθήσουν! Μας δίνουν ρούχα και φαγητό!Το ταξίδι τελείωσε! Πως νιώσαμε;
2η δραστηριότητα: Το βαλιτσάκι του πρόσφυγα.
Διαβάζουμε το βιβλίο Το Ταξίδι!
Δημιουργούμε ιστορία με τους δικούς μας πρόσφυγες!Ζωγραφίζουμε σε ομάδες τις σκηνές της ιστορίας μας!
Εργαστήριο 7: Πολλοί μαζί μπορούμε
1η δραστηριότητα: Με αφορμή μια κοινωνική ιστορία
Δραματοποίηση κοινωνικής ιστορίας
Δραματοποίηση και συμμετοχή των μαθητών σε ιστορία των φυλών Τσαφ και Τσουφ που αφηγείται ο/η νηπιαγωγός.
2η δραστηριότητα: Κέντρο προσφύγων ….. μια νέα πατρίδα
Διαδικτυακή επικοινωνία με το κέντρο Προσφύγων στη Βέροια και την υπεύθυνη ΣΕΠ Αθηνά Πατρίκα!
Ποια δικαιώματα ξαναβρίσκουν οι πρόσφυγες στη νέα τους πατρίδα!
3η δραστηριότητα: Τίποτα δεν έχει περισσότερη αξία από το χαμόγελο ενός παιδιού.
Διαδικτυακή επικοινωνία με τους υπεύθυνους του Χαμόγελου του Παιδιού!Παρακολουθούμε ενημερωτικό υλικό σχετικά με το πως ξεκίνησε το Χαμόγελο παιδιού, για τον μικρό Ανδρέα και το όνειρό του!Συμμετέχουμε στο διαγωνισμού του Χαμόγελου του παιδιού με τίτλο <<Αν ενωθούμε όλοι θα τα καταφέρουμε >>.
Συγκεντρώνουμε τρόφιμα για να καλύψουμε ανάγκες του Χαμόγελου του Παιδιού!
Φύλλα Αξιολόγησης του προγράμματος