Θεματικός Κύκλος:
Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση
φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων
Τίτλος προγράμματος
«Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς Δίκτυο Τέχνης και Δράσης ».
Ο δικός μας τίτλος
Μια ομάδα μικρή, αλλά δυνατή
Μαθαίνει στη στιγμή…. τα ζωάκια να προστατεύει!
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες σχετικά με την κακοποίηση και την εγκατάλειψη ζώων συντροφιάς ώστε να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, οι μαθητές/τριες θα συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου , θα αναπτύξουν την εν συναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς κατανοώντας ταυτόχρονα και τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις, να επιλέγουν τις βέλτιστες λύσεις, να δημιουργούν «πρωτότυπα» αλλά και να αξιολογούν τα στάδια της λύσης που η ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε.
Χρήσιμες πληροφορίες για το πρόγραμμα θα αντληθούν από τη σελίδα:
https://drasimathitwn.blogspot.com/2020/01/to.html
Ιστολόγιο της Ομάδας Δράσης Μαθητών για την προστασία των ζώων
Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Εργαστήριο 1ο Προσεγγίζοντας το θέμα μου
1η Δραστηριότητα: Τα ζώα γύρω μας.
2η Δραστηριότητα: Ποιο ζωάκι ζει κοντά μου… Μιλώ για αυτό.
3η Δραστηριότητα: Με χαρτί, μπογιές και πλαστελίνη φέρνω το ζωάκι μου στην τάξη.
Εργαστήριο 2ο Τα ζώα ως φίλοι δίπλα μας
1η Δραστηριότητα: Οι φίλοι μας τα ζώα. Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων
2η Δραστηριότητα: Συνεργάζομαι, δημιουργώ, ζωγραφίζω και δραματοποιώ μια ιστορία.
Εργαστήριο 3ο
Τι νιώθουν τα ζώα, τι σκέφτονται, πότε είναι ευτυχισμένα
1η Δραστηριότητα: Τα συναισθήματα των ζώων.
2η Δραστηριότητα: Πώς νιώθουν τα ζώα συντροφιάς; Τι σκέφτονται τα ζώα συντροφιάς;
3η Δραστηριότητα: Πώς διαλέγω κατοικίδιο; Ποια ζώα είναι για το σπίτι. Συνεργασία με γονέα.
Ερχόμαστε σε επαφή με γονέα νηπίου που διατηρεί pet shop και του θέτουμε τους προβληματισμούς μας. Μας μιλά για τον τρόπο που θα πρέπει να επιλέξουμε ένα ζώο συντροφιάς και για το πώς θα το κάνουμε ευτυχισμένο.
4η Δραστηριότητα: Αξιολόγηση 3ου Εργαστηρίου
Εργαστήριο 4ο
Εκπαιδεύοντας υπεύθυνους κηδεμόνες
1η Δραστηριότητα : Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
2η Δραστηριότητα: Εκπαιδεύοντας υπεύθυνους κηδεμόνες
Χρησιμοποιούμε το εγχειρίδιο <Μάθε πως μπορείς να γίνεις ήρωας με το Γιώργο και την Αθηνά> της περιφερειακής εκστρατεία ευαισθητοποίησης του ΟΙΕ για έλεγχο του πληθυσμού αδέσποτων σκύλων στις βαλκανικές χώρες.
3η Δραστηριότητα: Συνεργασία με κτηνίατρο. Τα παιδιά επικοινωνούν με κτηνίατρο και συγκεντρώνουν πληροφορίες για την φροντίδα των ζώων, εμβολιασμό, διατροφή, καθαριότητα, περιποίηση, εκπαίδευση.
Φτιάχνουμε αφίσα όσα μάθαμε και την αναρτούμε στην είσοδο του σχολείου.
Εργαστήριο 5ο: Όλοι έχουμε δικαιώματα
1η Δραστηριότητα: Τα Δικαιώματα των ζώων
2η Δραστηριότητα: Οι ανάγκες ζώων και ανθρώπων
3η Δραστηριότητα: Υπερασπίζομαι τα δικαιώματα των ζώων.
Εργαστήριο 6ο: Γίνομαι ήρωας των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά μπορούν να βοηθήσουν τα αδέσποτα.
2η Δραστηριότητα: Συνεργασία με φορείς
Ήρθαμε σε επαφή με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και συναντηθήκαμε διαδικτυακά με την υπεύθυνη κτηνίατρο. Ακούσαμε όσα είχε να μας πει για το καταφύγιο ζώων, τη φροντίδα των αδέσποτων και τη διαδικασία υιοθεσίας. Κάναμε ερωτήσεις και βρήκαμε απαντήσεις στις απαντήσεις μας.
Εργαστήριο 7ο
Όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ
1η Δραστηριότητα: Μείωση του αριθμού των αδέσποτων ζώων συντροφιάς
2η Δραστηριότητα: Αναλαμβάνοντας δράση
Τα παιδιά αφού έχουν εξετάσει το πρόβλημα, έχουν εντοπίσει τα αίτια, έχουν μιλήσει με επαγγελματίες σχετικούς με το πρόβλημα και έχουν ενημερωθεί από τη δημοτική αρχή και τις φιλοζωικές οργανώσεις για την υπάρχουσα κατάσταση αποφασίζουν ομόφωνα μετά από συζήτηση τα παρακάτω:
- Να κατασκευάσουν σπιτάκια για τα αδέσποτα της περιοχής.
- Να φτιάξουν πανό με συνθήματα.
- Να αναζητήσουν χορηγό για ζωοτροφές.
- Να ζητήσουν στη συνδρομή του προέδρου της κοινότητας και του γονέα νηπίου που λόγω επαγγέλματος σχετίζεται με το πρόβλημα ώστε να πετύχουν από τη μια την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και από την άλλη να προσφέρουν τη βοήθεια τους στα αδέσποτα της περιοχής. Για το λόγο αυτό ετοιμάζουν επιστολές και ζητούν τη βοήθεια τους.
Με μεγάλη προθυμία έρχονται στο σχολείο μας και τους ενημερώνουμε για όσα θέλουμε να πετύχουμε!!!
Μας βοηθούν χωρίς δεύτερη σκέψη!!!
Και έτσι τα σπιτάκια μας θα βοηθήσουν τα αδέσποτα του χωριού και οι αφίσες θα ενημερώσουν τον κόσμο για την προστασία των ζώων συντροφιάς!!!
- Να επικοινωνήσουν με άλλα νηπιαγωγεία ώστε να γίνει διάχυση των δράσεων τους.
Τα Νηπιαγωγεία Διαβατού, Νησίου, Σταυρού και το 4ο Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας, 6 Νηπιαγωγοί και πάνω από 70 νήπια σε μια πολύ όμορφη συνάντηση ανταλλαγής εμπειριών και εντυπώσεων που πραγματοποιήθηκε στις 25 Νοεμβρίου μέσω webex μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού και χαράς. Καινούργιες γνώσεις, εμπειρίες και πολλά χαμόγελα ικανοποίησης από μικρούς και μεγάλους στόλισαν τις οθόνες των σχολικών υπολογιστών μας !
Τέλος αξιολογήσαμε το πρόγραμμα και την πορεία μας μέσα σε αυτό!!!
Ο σχεδιασμός του προγράμματος μας βασίστηκε στο πρόγραμμα Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς
Δίκτυο Τέχνης και Δράσης, εμπλουτίστηκε με ιδέες από το https://edonipiagogeio.blogspot.com/2021/01/blog-post_20.html και εναρμονίστηκε στις ανάγκες και τις απαιτήσεις τις δική μας τάξης!!!!