Μπορείτε να δείτε την ταινία πατώντας εδώ.
Επιστρέφοντας από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές καλοσωρίσαμε το νέο έτος αντικαθιστώντας το 2019 με το 2020 στο ημερολόγιό μας, ενώ μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων βοηθήθηκαν τα παιδιά να αντιληφθούν την έννοια του χρόνου, των εποχών και των μηνών που κάνουν κύκλο ατελείωτο!
Μπορείτε να δείτε πώς εργαστήκαμε πατώντας Χρόνος, Μήνες, Εποχές.
Την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020, φτιάξαμε στο νηπιαγωγείο και κόψαμε τη βασιλόπιτά μας.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην παρασκευή της. Έφεραν τα υλικά που έγραφε η συνταγή και ακολουθώντας την τα έριχναν με τη σειρά στο μίξερ.
Το γλυκό μας φούσκωσε, έγινε αφράτο και λαχταριστό μοσχοβολώντας όλο το σχολείο! Όσο ψηνόταν, μιλήσαμε για την ιστορία της βασιλόπιτας, ενώ μικροί καλλιτέχνες ετοίμασαν το “2020” για να τη στολίσουμε. Όλοι μαζί, έπειτα, συγκεντρωθήκαμε στον ενιαίο χώρο του σχολείου για να την κοπή της. Υπήρχε ανυπομονησία και αγωνία για το ποιος θα έβρισκε το φλουρί. Τυχερή ήταν η Μαρία μας, η οποία κέρδισε και το δώρο που του αντιστοιχούσε, ένα παιδαγωγικό παιχνίδι, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου.
Τα παιδιά αποτύπωσαν την εμπειρία από την ημέρα στο χαρτί, ζωγραφίζοντας σχετικές εικόνες.
Ευχόμαστε να είναι το 2020 μια καλή χρονιά, δημιουργική και χαρούμενη για όλους!
Η κακοκαιρία «Ηφαιστίων», που ταλαιπώρησε τον τόπο μας με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, έκανε ζημιά στο όμορφο δέντρο του κήπου μας, στη μποχίνιά μας. Επιστρέφοντας στο σχολείο από τις διακοπές των Χριστουγέννων αντικρίσαμε τον κορμό της λυγισμένο/σπασμένο από τον πολύ δυνατό αέρα! Δείτε τι έγινε στη συνέχεια εδώ.
Ο δραστήριος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας οργάνωσε και φέτος ποικίλες δράσεις ενόψει Χριστουγέννων. Αγοράζοντας εκείνος τα υλικά και βάζοντας τα παιδιά όλη τους την τέχνη, ετοιμάστηκαν ημερολόγια για τη νέα χρονιά, τα οποία εκτέθηκαν προς πώληση.
Επιπλέον, στον ενιαίο χώρο του νηπιαγωγείου λειτούργησε Χριστουγεννιάτικο παζάρι. Εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, ημέρα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας, και διήρκεσε έως τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019. Το παζάρι περιελάμβανε χειροποίητες κατασκευές των γονέων, σπιτικά μπισκότα, γλυκίσματα, αλλά και στολίδια, δώρα… που πρόσφεραν οικογένειες των μαθητών μας.
Τα έσοδα από τα ημερολόγια και το παζάρι θα διατεθούν για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών του νηπιαγωγείου.
Στο τέλος της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας έκανε την εμφάνισή του ο Άγιος Βασίλης -τον οποίο υποδύθηκε γονιός νηπίου μας- γεμίζοντας χαρά τα παιδιά καθώς τους μοίραζε δωράκια, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων!
Ευχαριστούμε από καρδιάς όλα τα μέλη του Συλλόγου Γονέων για την ουσιαστική τους στήριξη στο έργο μας, για τη σημαντική βοήθεια που προσφέρουν ώστε να λειτουργεί το σχολείο μας με τον καλύτερο τρόπο.
Το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019, στο ιστορικό κτίριο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (Τριπόδων 28, Πλάκα-Αθήνα), σε μια ζεστή χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, έγινε η απονομή σημαιών και επαίνων στα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο μέχρι και τη σχολική χρονιά 2018-2019, ανάμεσα σε αυτά και στο δικό μας.
Στην εκδήλωση, παρευρέθηκαν πάνω από 75 εκπαιδευτικοί εκπροσωπώντας 32 σχολεία, Υπεύθυνοι Σχολικών δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από διάφορες Διευθύνσεις. Μετά το καλωσόρισμα της κας Βάσιας Κουρεμένου -συνεργάτιδας του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΕ) της ΕΛΛΕΤ- απηύθυναν χαιρετισμούς ο κος Αντωνόπουλος -Σύμβουλος Π.Ε. της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΑΙΘ- εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ και ο κος Σταματόπουλος ως Αντιπρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού. Η κα Πολυμεροπούλου, Πρόεδρος του ΣΠΕ, στην ομιλία της ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους σχετικά με τα 13 εκπαιδευτικά προγράμματα της ΕΛΛΕΤ, εκτός από το πρόγραμμα του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου. Δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στις εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος LIFE IP για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή καλώντας τους εκπαιδευτικούς να προσανατολίσουν τη δράση τους σε αυτά τα θέματα. Στη συνέχεια η κα Αντωνοπούλου και η κα Σωτηρίου, μέλη του ΣΠΕ, απένειμαν τα βραβεία στα παρευρισκόμενα σχολεία.
Το νηπιαγωγείο μας, εκπροσωπήθηκε από την προϊσταμένη Ειρήνη Χιωτάκη, συντονίστρια του προγράμματος «ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Όλοι νοιαζόμαστε, όλοι συμμετέχουμε» το έτος 2018-2019 και από τη νηπιαγωγό Ιωάννα Χρυσανθακοπούλου. Όπως έγινε με τα σχολεία που υλοποιούν πάνω από 3 χρόνια το πρόγραμμα, λάβαμε ως έπαινο για τη μακροχρόνια δράση μας μια πλακέτα πάνω σε ξύλο με το σήμα του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου, η οποία συμβολίζει τη σταθερή πλέον πορεία του νηπιαγωγείου μας προς την αειφορία.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια μικρή δεξίωση όπου όλοι οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να γνωριστούν μεταξύ τους.
Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019, στις 6.00 το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας στο χώρο του νηπιαγωγείου.
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες στόλιζαν το “δέντρο των ευχών” κρεμώντας στα κλαδιά του τις ευχές τους για έναν καλύτερο κόσμο, ειρηνικό και αλληλέγγυο, με αγάπη, ελευθερία, δικαιοσύνη, ισότητα, συνεργασία, αποδοχή, σεβασμό… χωρίς συνανθρώπους μας αποκλεισμένους, πεινασμένους και κυνηγημένους.
Στη συνέχεια, μαζί με τους γονείς τους, συμμετείχαν σε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια διασκεδάζοντας μικροί – μεγάλοι παρέα.
Περισσότερα στιγμιότυπα από τη γιορτή μας μπορείτε να δείτε πατώντας τους συνδέσμους: το δέντρο των ευχών και παιχνίδια χριστουγεννιάτικα.
Ο Άγιος-Βασίλης -που τον υποδύθηκε πατέρας νηπίου-, έκανε την εμφάνισή του στο σχολείο μας, χαρίζοντας δώρα/βιβλία στα παιδιά, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας!
Η γιορτή τελείωσε με κέρασμα από τον πλούσιο μπουφέ που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών μας, όπου προσφέραμε και το λικέρ ρόδι που φτιάξαμε με τα ρόδια του κήπου μας.
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από το 1992, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, να γιορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η προσοχή μας στράφηκε στα δικαιώματα, στις δυνατότητες των ατόμων αυτών και στην αποδοχή τους, μέσα από δράσεις που καλλιεργούν τις αξίες της ισότητας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Πώς εργαστήκαμε μπορείτε να δείτε εδώ.
Παγκόσμια Ημέρα Δράσης για την Κλιματική Κρίση ορίστηκε η Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019, εν όψει της Συνόδου για το Κλίμα που θα ξεκινήσει στη Μαδρίτη στις 2 Δεκεμβρίου. Ανταποκρινόμενοι στη πρόσκληση του ΚΠΕ Βάμου πραγματοποιήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο μας με σκοπό την ευαισθητοποίηση, αλλά και την ενεργοποίηση των μαθητών μας, σε μια παγκόσμια κινητοποίηση για την προστασία του Κλίματος.
Χρησιμοποιώντας ποικίλο ψηφιακό υλικό ενημερώσαμε τα παιδιά για το φαινόμενο της Κλιματικής Αλλαγής, την επίδραση που έχει στον πλανήτη και στη ζωή μας και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε… πριν να είναι πολύ αργά!
Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις λένε… Τα σκίτσα του καλλιτέχνη František Czanner με τον τίτλο «Θυμωμένη Γη», τα οποία δείχνουν την ανθρώπινη συμβολή στην καταστροφή πλανήτη μας που οδηγεί στην υπερθέρμανσή του, μας προβλημάτισαν! Και, βέβαια, είπαμε ότι είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την κατάσταση αυτή και χρειάζεται να αλλάξουμε καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορές που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Καταγράψαμε, έτσι, όσα είπαν τα παιδιά ότι κάνουν τη Γη μας να υποφέρει, όπως και τις επιπτώσεις που έχουν…
…αλλά και όσα είπαν ότι μπορούμε να κάνουμε για να τη σώσουμε, βοηθώντας την να είναι χαρούμενη.
Και επειδή η κλιματική αλλαγή όχι μόνο μας αφορά όλους, αλλά μας απειλεί και όλους, πρόκειται για το μέλλον μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κονκάρδες με μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος ώστε να ακουστεί η φωνή μας και έξω από τα σύνορα του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά είπαν τι θα ήθελαν να γράφουν οι κονκάρδες τους και κατόπιν ζωγράφισαν σχετικές εικόνες.
Έφυγαν από το σχολείο φορώντας τις, “ταξιδεύοντας” τα μηνύματά τους και ευαισθητοποιώντας έτσι τον περίγυρό τους για την Κλιματική Κρίση και την αντιμετώπισή της.
“Καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί, ενώνουμε τη δύναμή μας, υπερασπιζόμαστε τη Γη μας!”, ήταν η φράση που έμεινε στο μυαλό και στην καρδιά τους.