Αισίως, ολοκληρώθηκε και το επαναληπτικό τεστ στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου και σύμφωνα με τον προγραμματισμό ύλης του μαθήματος, προχωράω στη διδασκαλία του κεφαλαίου 2 με τίτλο: “Οι αλλαγές ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της τεχνολογίας επικοινωνιών”, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε 3 μαθήματα.
Για τη διδασκαλία του Α΄μέρους, θα χρησιμοποιήσω μια παρουσίαση, ένα βίντεο και ένα φύλλο εργασίας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε την πρώτη παρουσίαση, η οποία διαπραγματεύεται τις ενότητες:
- Εισαγωγή
- Η προσφορά του παρελθόντος
- Η εποχή της πληροφορίας
- Αλλαγές στην επικοινωνία
Για την καλύτερη κατανόηση από τους μαθητές, των πολύ σημαντικών αλλαγών που συντελούνται ήδη στις τεχνολογίες επικοινωνιών, θα προβληθεί και το παρακάτω βίντεο του BBC με τίτλο: “Living Tomorrow: Inside the house of the future”, (διάρκειας 5 λεπτών) όπου παρουσιάζεται ένα όραμα για το πως μπορεί να μοιάζει το σπίτι του μέλλοντος.
Το project “Living Tomorrow” στεγάζεται σε ένα φουτουριστικό οικοδόμημα στις Βρυξέλες του Βελγίου και αποτελεί ένα μέρος όπου καινοτόμες εταιρείες παρουσιάζουν στο κοινό προϊόντα και υπηρεσίες με σκοπό την βελτίωση του τρόπου ζωής και εργασίας στο κοντικό μέλλον. Όπως είναι φυσικό οι υπολογιστές κυριαρχούν και ελέγχουν κάθε χώρο του μελλοντικού σπιτιού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι 80% των λύσεων που παρουσιάζονται είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά ενώ το υπόλοιπο 20% αποτελείται από μελλοντικά οράματα.
Μετά την προβολή του βίντεο θα ακολουθήσει συζήτηση με τους μαθητές.
Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο βίντεο του BBC
Περισσότερες πληροφορίες στον επίσημο ιστοχώρο του Living Tomorrow.
Τέλος, στους μαθητές θα δοθεί και το παρακάτω φύλλο εργασίας, (η πρώτη τους συνεργατική δραστηριότητα) που αφορά το σχεδιασμό και υλοποίηση μιας πολυμεσικής παρουσίασης με θέμα: “Ιστορική αναδρομή της τεχνολογίας επικοινωνιών”. Η δραστηριότητα έχει διάρκεια 10 μέρες και θα παρουσιαστεί σε ξεχωριστό μάθημα, στο πλαίσιο του κεφαλαίου 2.
Pingback: Ανώνυμος
#1 από Νίκος Π. Μιχαηλίδης στις 25 Οκτωβρίου 2010
Παράθεση
Γιάννη σε ευχαριστώ. Δεν είμαι βέβαια 100% ευχαριστημένος από το τελικό αποτέλεσμα, ούτε φυσικά πιάνουν τις αντίστοιχες δικές σου στο ΑΕΠΠ 🙂 , αλλά μέχρι στιγμής κάνουν τη δουλειά τους και μάλιστα αρκετά καλά θα έλεγα.
Οι μαθητές είναι αφοσιωμένοι, παρακολούθούν και συμμετέχουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Πιστεύω, ότι το μυστικό κρύβεται στο σχέδιο μαθήματος που ακολουθώ. Δηλαδή στο συνδυασμό της παρουσίασης με την προβολή των video (από youtube ή άλλες πηγές). Το βιβλίο είναι απαρχαιωμένο και χρειάζεται τρόπος να τους ενημερώσεις για το παρόν και για το μελλον.
Επίσης, πιστεύω ότι οι συνεργατικές εργασίες για το σπίτι είναι μια πρακτική που επίσης αρχίζει να δείχνει θετικά αποτελέσματα (δες και ανάρτηση: http://users3.sch.gr/nikmichailidis/?p=779). Στην αρχή υπήρξαν πολλές αντιδράσεις για τον περιορισμένο διαθέσιμο χρόνο, αλλά τους εξήγησα ότι είναι μια ευκαιρία να μάθουν και να δουλεύουν ύπό χρονική πίεση.
Η συνέχεια θα δείξει….
#2 από Σαρημπαλίδης Ιωάννης στις 25 Οκτωβρίου 2010
Παράθεση
Νίκο, ωραίες οι παρουσιάσεις σου. Σήμερα μπήκα στο 2ο κεφάλαιο (έχω χάσει κάποια μαθήματα) και χρησιμοποίησα την πρώτη σου παρουσίαση.
Όσο για την εργασία του κεφαλαίου σκέφτομαι να ακολουθήσω το παράδειγμα σου και να δίνω την εργασία για το σπίτι. Φυσικά θα αφιερώνουμε χρόνο για την παρουσίαση των εργασιών στη τάξη.