Ανθρώπινα δικαιώματα

50ea2d Art of Inclusion Pod Tile 768x768

12717927 202152976816360 2272609335410517401 n


Design D 6

Ανθρώπινα δικαιώματα
_ Εκπαιδευτικό Υλικό ευαισθητοποίησης

© κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Ιστότοπο

Screenshot 2 1 3

© Το “Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” είναι επιστημονική ένωση για την προώθηση της έρευνας και της πράξης του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική))

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητέςΔίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Δείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα Εγχειρίδια, ασκήσεις και δραστηριότητες, διακηρύξεις και άλλο χρήσιμο υλικό 

ιθυικυοι8υ8ι6ρ7κιυ8976ι8τι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

©20 Νοεμβρίου Παγκόσμια ημέρα εορτασμού των δικαιωμάτων των παιδιών(δημοτικό)

 

© “Ενός  Θεού παιδιά”,
άρθρο για τα δικαιώματα των παιδιών
από τον ιστότοπο της Σωτηρίας Κίτσιου “Όλα εν…τάξη!!!

 

© 10 Δεκεμβρίου :Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων/»Καλυμμένοι, όχι φιμωμένοι … η φωνή μας έχει δύναμη» για μεγάλα παιδιά

© Εκδόσεις / Οδηγοί για παιδιά 
από την Επίτροπο Προστασίας των δικαιωμάτων του παιδιού

® Η νομική εκπροσώπηση παιδιών σε δικαστικές διαδικασίες

©Ανθρώπινα δικαιώματα _ Εκπαιδευτικό Υλικό ευαισθητοποίησης -Padlet

© ΑΒΓ: Τα ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο – Πρακτικές δραστηριότητες!

εξωτερικό άρθρο από τον ιστότοπο Edweek

 

©12 Ιουνίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-CHILDREN AT WORK…Ένα ατιμώρητο έγκλημα!!!

©Τα ασυνόδευτα παιδιά &  το δικαίωμα στην ασφαλή στέγη

©«Γνωρίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών, ταξιδεύοντας σε μια αναπτυσσόμενη χώρα» ένα σχολικό project

© 12 Φεβρουαρίου… Η Ημέρα του Κόκκινου Χεριού/ ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

© 2 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Δουλείας

©Τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι δημοκρατικές αξίες και το Ολοκαύτωμα

 

 

© Το αγόρι και ο κόσμος.(Ταινία και Φυλλάδιο Διδακτικής αξιοποίησης)

©19 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της κακοποίησης των παιδιών/«Η ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ » εμπειρίες, αντιλήψεις και εισηγήσεις

©Η ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ -Υλικό για μικρά και μεγάλα παιδιά

©   Σεξουαλική κακοποίηση Παιδιών: Ένα «επικίνδυνο» άγγιγμα

© «Δεν πάω πουθενά με ξένους!» Κανόνες ασφαλείας για παιδιά με θετική διαπαιδαγώγιση

©Ενώ εσύ μου φώναζες…

© 25 Νοεμβρίου – Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών / Βία στις σχέσεις & έμφυλη βία: Μύθοι και Πραγματικότητα…

© Στερεότυπα-Η διάσταση του φύλου στην εκπαίδευση και στη ζωή

©Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ιστορία της 8ης Μαρτίου & η προώθηση της έμφυλης Ισότητας

 

© Ειρήνη και Πόλεμος. Ας τους γνωρίσουμε από κοντά !Διαδραστική εικόνα

© 21 Σεπτεμβρίου Διεθνής Ημέρα Ειρήνης / Το αντιπολεμικό μήνυμα μέσα από ταινίες & Animation

 

© Αντιπολεμικά αριστουργήματα της Έβδομης Τέχνης – Κορυφαίες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά για την Φρίκη του Πολέμου

© 28η Οκτώβρη & Β΄ παγκόσμιος πόλεμος… Ταινίες προς διδακτική αξιοποίηση !!!

© 28 Οκτωβρίου 1940 / Η έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου & το ηρωικό «ΌΧΙ»/ Εκπαιδευτικό υλικό

 

© Το ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ μέσα από την τέχνη της Ζωγραφικής / «Συνοµιλώντας µε τη Γκουέρνικα»

 

©  Μη ξεχνάτε τα παιδιά… ένα καλλιτεχνικό αντιπολεμικό πρότζεκτ

 

©Δουλεύοντας τις όψεις του Ρατσισμού μέσα από ταινίες μικρού μήκους 

© Ρατσιστική βία … ένα μικρόβιο που διείσδυσε παντού!!!!!

© «Η εκπαίδευση ως μέσον μείωσης της ξενοφοβίας.
Ένας κόσμος που χωράει πολλούς….

©Σέβομαι και αγαπώ τη διαφορετικότητα

© Dosta! Αρκετά! Ξεπεράστε τις προκαταλήψεις, γνωρίστε τους Ρομά!/ Ας πούμε όχι στην εκπαιδευτική απομόνωση…Yλικό για την υποστήριξη των μαθητών Ρομά.

©Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων (20 Ιουνίου)-Εκπαιδευτικό υλικό

©«Προσφυγικοί δρόμοι & ο αγώνας για την επιβίωση»….. καταδικασμένοι να αποτύχουν;

 

 

 

© 8 Σεπτεμβρίου:Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού/Ψηφιακός αναλφαβητισμός & εθισμός στην τεχνολογία

 

©El sistema – Σώζοντας ζωές μέσω του κόσμου της μουσικής

 

© «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ένα πολύ όμορφο Sway
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΝΑΤΑΣΣΑ ΤΣΑΚΟΓΙΑ

 

© Σαν τα τρελλά πουλιά…. oι άνθρωποι που ζουν στο πέρασμα

 

© «ΘΑΥΜΑ» μια συγκλονιστική ταινία για τον εκφοβισμό και την αυτοεκτίμηση

©Ένας γάτος …. μια φορά-Θεατρική παράσταση για την Προώθηση της διαφορετικότητας

©Μικρασιατική Καταστροφή, ένα κομμάτι της ιστορίας μας

©Μικρασιατική καταστροφή -Από το όραμα στη συντριβή…


Design D 6

τίτλο 30

Ανθρώπινα δικαιώματα

 Μικρή πυξίδα – Compasito (Συμβούλιο της Ευρώπης)

https://drive.google.com/file/d/1bSsqHqM5HlwSA1QrZ0GDlxaaiT_LyJzK/view?usp=sharing

Φτου και βγαίνω (UNICEF)

https://drive.google.com/file/d/1FICa3qozA7ZGBn8whM1toQB5rawbd2MS/view?usp=sharing

Δραστηριότητες στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων (Ύπατη αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες)

https://drive.google.com/file/d/1ZcQy41JBktapmmbOZZCELChUOI8IGyAt/view?usp=sharing

Μαθητές χωρίς σύνορα (Βρετανικό Συμβούλιο – ΥΠΕΠΘ)

https://drive.google.com/file/d/1Bs3o7s6E5BrFS-Zhu_kaiKUBkL1fzrEM/view?usp=sharing

Στο σχολείο ξεχνώ τη φυλακή (Κ. Μάγος, Καλειδοσκόπιο)

https://drive.google.com/file/d/1TTUu79dpOMwYXn4E-7tQ-ts6Yih5OC0S/view?usp=sharing

Compass – ένα εγχειρίδιο στα ανθρώπινα δικαιώματα για νέους/νέες (Συμβούλιο της Ευρώπης – Άρσις)

https://drive.google.com/file/d/1zfTPcBg6BHwdGv0HclQxeNp8o1ITZH2g/view?usp=sharing

Design D 6

Ανθρώπινα Δικαιώματα – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
τίτλο5

Η UNESCO το 1995 σε μια προσπάθεια να μας ευαισθητοποιήσει όλους για την ανάγκη αποδοχής του διαφορετικού, όρισε τις 16 Νοεμβρίου ως την Διεθνή Ημέρα Ανεκτικότητας. Η ανεκτικότητα αποτελεί αδήριτη ανάγκη για την οικοδόμηση ισότιμων σχέσεων, για την ελεύθερη ροή ιδεών, τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. «Η ανεκτικότητα και η εμπιστοσύνη στις ανθρώπινες κοινωνίες δεν χτίζεται σε ένα βράδυ, αλλά χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια», σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό.

Με αφορμή τη σημαντική αυτή Διεθνή Ημέρα, το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος δημιούργησε ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη σχολικές τάξεις του γυμνασίου, βασισμένο σε τέσσερις ιστορίες κρυμμένων εβραιόπουλων της Κατοχής.

Ανθρώπινα Δικαιώματα
Διάρκεια: 60 λεπτά
Ηλικιακή ομάδα: Μαθητές Γυμνασίου

Στόχος:

  • Με αφορμή τις ιστορίες τεσσάρων Εβραιόπουλων κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, να αναζητήσουμε εκείνα τα ανθρώπινα δικαιώματα που καταπατήθηκαν, αλλά και να ερευνήσουμε σε ποιες περιπτώσεις αυτά καταπατούνται σήμερα.
  • Να συνειδητοποιήσουμε τους κινδύνους του να παραμένει κάποιος απαθής και αδιάφορος μπροστά στην καταπίεση των άλλων.
  • Να αναλύσουμε το Ολοκαύτωμα και τα γεγονότα, που οδήγησαν σε αυτό, μέσα από το πρίσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  • Να διδαχθούμε από την ιστορία του Ολοκαυτώματος, προκειμένου να προωθηθούν οι δημοκρατικές αξίες.
  • Να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανάγκη για δράση στις σύγχρονες κοινωνίες.

Τρόπος:

Τα παιδιά χωρίζονται σε τέσσερεις ομάδες και σε καθεμία μοιράζεται ένας φάκελος με υλικό. Μετά από την ανάγνωση της κάθε ιστορίας, η κάθε ομάδα παρουσιάζει εκείνα τα ανθρώπινα δικαιώματα που θεωρεί ότι καταπατούνται κάθε φορά. Στο επόμενο στάδιο με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών συζητάμε με τα παιδιά τι νομίζουν ότι συμβαίνει σήμερα και αν καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και κάτω από ποιες συνθήκες.

Υλικό προγράμματος:

Φάκελος 1:

Ροζίνα Πάρδο
Η ιστορία της Ροζίνας
Η λίστα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Το έγγραφο «Δικαίωμα στη ζωή και Ελευθερία από τη δουλεία και την καταναγκαστική εργασία»

Φάκελος 2:
Ιωσήφ Βεντούρας
Η ιστορία του Ιωσήφ
Η λίστα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Το έγγραφο «Δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή και την οικογενειακή ζωή και στην επαρκή υγειονομική περίθαλψη»

Φάκελος 3:
Μωρίς Γκαττένιο
Η ιστορία του Μωρίς
Η λίστα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Το έγγραφο «Ελευθερία γνώμης και έκφρασης και δικαίωμα σε δίκαιη δίκη και τεκμήριο αθωότητας»

Φάκελος 4:
Αλέξανδρος Σιμχά
Η ιστορία του Αλέξανδρου
Η λίστα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Το έγγραφο «Δικαίωμα μόρφωσης και ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας»

Design D 6

Διαδρομές Παπουτσιών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

diadromes papoytsion

Οι «Διαδρομές Παπουτσιών» είναι μια πρόταση ενός ευέλικτου διαθεματικού-διαπολιτισμικού μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος που έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται κάθε φορά ανάλογα με τη δυναμική και τη διαφορετικότητα της κάθε ομάδας, λαμβάνοντας υπόψη τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου αλλά και το δικαίωμα για ίσες ευκαιρίες στα κοινωνικά αγαθά.

Μέσα από το πρόγραμμα «Διαδρομές Παπουτσιών», το οποίο βασίζεται στη μελέτη υλικών μαρτυριών και πιο συγκεκριμένα απολεσθέντων αντικειμένων κάποιων συμπολιτών μας, θα επιχειρηθεί η ανάδειξη των κοινών πολιτισμικών αξιών που ενώνουν και διαφοροποιούν τους λαούς.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα βασίζεται σε μια ιστορία καθημερινή που εκτυλίσσεται στο Αττικό Μετρό, στον σταθμό του Συντάγματος, στην καρδιά της Αθήνας. Το Αττικό Μετρό δεν αποτελεί μόνο ένα υπερσύγχρονο και ταχύτατο μέσο μεταφοράς που έδωσε άλλη πνοή στην Αθήνα αλλά και έναν χώρο συνάντησης ανθρώπων, βλεμμάτων, διαδρομών, έναν χώρο πολυπολιτισμού. Έναν χώρο, στον οποίο σε αντίθεση με άλλους σταθμούς διαφορετικών μέσων μεταφοράς, όπως αεροπλάνων, πλοίων, τρένων κλπ. δεν αποτυπώνονται στιγμές αποχωρισμού ή επανασύνδεσης, μιας και οι εκεί χρόνοι είναι σύντομοι και ταχύτατοι. Η ιστορία του προγράμματος «Διαδρομές Παπουτσιών» ξεκινά, αναδύεται και ξεδιπλώνεται από τον υπόγειο κόσμο του Αττικού Μετρό και τη ζωή που υπάρχει σε αυτόν. Τα πρόσωπα μελέτης της ιστορίας, η οποία πλάστηκε για τις ανάγκες του προγράμματος, είναι όλοι τους μετανάστες οι οποίοι «έτυχε» να συνυπάρξουν στον ίδιο χώρο, την ίδια ώρα, στην ίδια αποβάθρα. Το «ταξίδι» διαρκεί λίγα λεπτά, πολύτιμα και μοναδικά. Για άγνωστη αιτία φαίνεται ότι τα πρόσωπα της ιστορίας έφυγαν βιαστικά αφήνοντας πίσω τους ο καθένας και κάποια αντικείμενα, ψώνια, τσάντα κλπ. Όμως στα απολεσθέντα αντικείμενα όλων υπάρχει και από ένα ζευγάρι παπουτσιών!



Λήψη αρχείου

Σκανδάλη Κ. Μαργαρίτα
Πηγή:https://www.edweek.gr/diadromes-papoytsion/

Design D 6

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.