Φεύγοντας από το “Εγώ”, βαδίζουμε στον δρόμο του “Εμείς”!! η δύναμη της ομάδας

τίτλο 75

τίτλο 59Στο σημερινό περιβάλλον της διαρκούς κινητικότητας και των μεταναστευτικών ροών, η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των παιδιών, όπως και η ανάπτυξη των βασικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων, αποτελούν προτεραιότητα για όλους μας.

Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη μοναδική θέση να μπορούν να διαδραματίσουν έναν κομβικό ρόλο στη δημιουργία ενός αρμονικού περιβάλλοντος φροντίδας και ενδιαφέροντος, όπου κάθε παιδί αισθάνεται ασφαλές και ενθαρρύνεται να συμμετέχει, να μαθαίνει και να εκφράζει τις απόψεις του. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά μπορούν να αναπτύσσουν την εμπιστοσύνη και την αυτοπεποίθησή τους, να δημιουργούν σχέσεις, να κατανοούν τις διαφορές, να αγκαλιάζουν την ποικιλομορφία και να συμβάλλουν στον εμπλουτισμό της κοινωνίας.
Οι εκπαιδευτικοί, στο πλαίσιο αυτό, χρειάζεται να είναι εξοπλισμένοι με τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας φιλόξενης, συμπεριληπτικής κουλτούρας που βοηθάει όλα τα παιδιά να μαθαίνουν.
Αυτή η πάγια ανάγκη γίνεται ακόμη πιο επιτακτική στο 
βαθμό που ορισμένα παιδιά φτάνουν τις τάξεις φέροντας μαζί τους επώδυνες εμπειρίες, άγχος και τραύμα, που θα χρειαστεί να διαχειριστούν.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτές οι ανάγκες στο πλαίσιο μιας αποτελεσματικής διδασκαλίας παρουσιάζουμε παρακάτω  μια σειρά με υλικό  από συμμετοχικές – βιωματικές δραστηριότητες που υποστηρίζουν την ανάπτυξη δημιουργικών και χωρίς αποκλεισμούς χώρων μάθησης, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία ανάμεσα σε μαθητές με διαφορετικό εθνικό, πολιτισμικό και γλωσσικό
υπόβαθρο, την έκφραση των συναισθημάτων και το σεβασμό στις διαφορετικές οπτικές.

Φεύγοντας από το “Εγώ”, βαδίζουμε στον δρόμο του “Εμείς”!!

Παρουσίαση sway ολοκληρωμένου προγράμματος  για την συμπερίληψη και την αποδοχή του άλλου,
από τις εκπαιδευτικούς : ΜΑΡΚΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ , ΤΣΟΠΟΚΗ ΜΑΡΙΑ

πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να μεταφερθείτε στοSway

 

1634485079504 Untitled110

 

Παραμύθι Για Τη Διαφορετικότητα: Ανθρωπιά ή Διάκριση;

Από τον Κυριάκο Παπαγεωργίου, Γυμναστή – Διευθυντή του Ενιαίου Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Βεροίας

τίτλο 74

Φτου και βγαίνω!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΗΣ
& ΚΟΙΝΩΝΙΚHΣ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚHΣ ΕΝΔΥΝAΜΩΣΗΣ

Μια εργαλειοθήκη που αναπτύχθηκε από τη UNICEF και τους εταίρους της ELIX και SolidarityNow, ως απάντηση  στην ανάγκη ενίσχυσης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.Το υλικό αναπτύχθηκε εστιάζοντας στην ενεργό συμμετοχή και την ανάπτυξη ενός ασφαλούς χώρου λεκτικής και συναισθηματικής έκφρασης, μέσα, κυρίως, από παιχνίδια, βιωματικές δραστηριότητες εντός ή εκτός τάξης, ή τη χρήση της τέχνης.

Πρόκειται για μια οπτική που δεν αφορά μόνο και ειδικά την εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο, αλλά το σύνολο των
εκπαιδευτικών σχεδιασμών και πρακτικών, που εξορίζουν, τελικά, τις βιωματικές – ανακαλυπτικές δραστηριότητες στο περιθώριο του μαθήματος, ως μια εξωτική ιδιοτροπία.



Λήψη αρχείου


τίτλο 76

 Ο ξένος, ο άλλος, εγώ

 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διαφορετικότητα για Δ’ – ΣΤ’ τάξη Δημοτικού



Λήψη αρχείου

Η αιγυπτιακή ταινία «L’ALTRA PAR», που διαρκεί μόλις 2,5 λεπτά, κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Βενετίας. Η ταινία περιγράφει πώς οι άνθρωποι απομονώνονται στην τεχνολογία και ξεχνούν ένα από τα καλύτερα πράγματα στη ζωή, την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, την ενσυναίσθηση και την αγάπη.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε την ταινία

τίτλο 37

Παραμύθι χωρίς σύνορα

1634302496642 paramithi3123

Το Παραμύθι χωρίς σύνορα είναι ένα πρωτότυπο υλικό πρόληψης – εγκεκριμένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Πρόκειται για την ιστορία έξι ζώων (ο κάστορας, ο τρυποκάρυδο η λύκαινα, το φίδι, η αλεπού και η αρκούδα) που ζουν σε ένα δάσος, αλλά εξαιτίας μιας πυρκαγιάς αναγκάζονται να το εγκαταλείψουν εσπευσμένα. Μετά από ένα περιπετειώδες ταξίδι, ναυαγούν σε ένα άγνωστο νησί όπου συναντούν τρεις από τους κατοίκους του. Εκεί, για να επιβιώσουν αναγκάζονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, να γνωρίσουν το νέο τόπο διαμονής τους και τους κατοίκους του, να αποδεχθούν το ένα το άλλο και να συνεργαστούν.

Αποτελείται από 12 μικρές ιστορίες. Μέσα από τον συμβολισμό και τους μηχανισμούς της ταύτισης με τους ήρωες και της προβολής, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά (προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας) να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους.


ΣΥΝΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ



Λήψη αρχείου

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Βιβλιογραφικές παραπομπές, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 1 :ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα, Φιλαναγνωσία, Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη. Ετικέτες: , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.