Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ: “Αν η Άννα δεν είχε συλληφθεί;”

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Δημιουργική γραφή, Μαθήματα λογοτεχνίας β' τάξη | , στις 09-01-2022

Εργασία δημιουργικής γραφής: “Να υποθέσετε ότι η Άννα Φρανκ κατάφερε να διαφύγει την σύλληψη εκείνη την ημέρα που εισέβαλαν οι Ναζί στην κρυψώνα τους. Γράψτε μια ημέρα από το ημερολόγιό της, λέγοντας την ιστορία της”

 

22 Φεβρουαρίου,1943

Αγαπητή Κιτυ,

Βρήκα επιτέλους το κουράγιο να σου γράψω για όσα συνέβησαν τις τελευταίες ημέρες. Νιώθω χαμένη, σαν να μην υπάρχει νόημα για το οτιδήποτε σε αυτόν τον πλανήτη, ο οποίος κοντεύει να κατακτηθεί ολόκληρος από τα τέρατα. Αυτά τα τέρατα που σε κρίνουν με βάση το χρώμα της επιδερμίδας σου, το αν είσαι εβραίος, μουσουλμάνος, χριστιανός, μέχρι και για τα μάτια σου, αν είναι καστανά, πράσινα, μπλε… Αυτά τα τέρατα που σκοτώνουν ολόκληρους πληθυσμούς, και μετά καυχιούνται για αυτό στις ναζιστικές εφημερίδες τους, περιμένοντας την περηφάνια του λαού, ενός λαού που έχει υποστεί πλύση εγκεφάλου από τις αμέτρητες προπαγανδιστικές ομιλίες του χειρότερου τέρατος από όλα, τον Αδόλφο Χίτλερ. Αυτός και οι υπόλοιποι που πήραν την οικογένειά μου και άλλες αμέτρητες, με τις οποίες κανείς δεν ξέρει τι θα κάνουν, αν θα τους φυλακίσουν, αν θα τους σκοτώσουν, η αν θα τους κάνουν πράγματα πολύ χειρότερα, που ξεπερνάνε την φαντασία των υγιή ανθρώπων. Έτσι λοιπόν, το άγχος και η αγωνία για την μοίρα τους δεν με αφήνει να ησυχάσω ούτε για ένα δευτερόλεπτο, να βρω γαλήνη μέσα στις τρομακτικές μου σκέψεις. Τα θυμάμαι όλα, με κάθε λεπτομέρεια, αισθάνομαι σαν να ξαναζώ εκείνη την ημέρα, που όλος ο κόσμος που προανέφερα, μέχρι και αυτός, χάθηκε από τα πόδια μου…

Ήταν ένα πολύ κρύο βράδυ, καταλάβαινα ότι έξω χιόνιζε πολύ λόγω της υγρασίας, η οποία σχημάτιζε μέχρι και σταγόνες πάνω στο φαγωμένο ξύλινο ταβάνι, το οποίο φαινόταν έτοιμο να πέσει από στιγμή σε στιγμή, όμως που και που ευχόμουν να πέσει και να μας τσακίσει όλους για να ξεφύγουμε από τα προβλήματά μας. Ήταν η σειρά του κύριου Pfeffer να φέρει τρόφιμα από έξω. Ήταν μια δύσκολη δουλειά, όμως την είχε ξανακάνει και ήταν καλός σε αυτό. Είχε βρει ένα παρατημένο μαγαζί στο διπλανό τετράγωνο που είχε παλιές κονσέρβες. Όλοι μας πεινούσαμε, οπότε τον περιμέναμε να γυρίσει με ανυπομονησία ώστε να βάλουμε λίγο φαγητό στα στομάχια μας.

Μετά από περίπου μισή ώρα είχαμε αρχίσει να ανησυχούμε μήπως τον έπιασαν οι Γερμανοί, αν και η περιπολία τους δεν πέρναγε από εκεί την συγκεκριμένη ώρα. Όμως μετά, ακούσαμε βήματα και σιγανές ομιλίες. Ήταν στα Γερμανικά, οπότε εκτόξευσε την ανησυχία μου. Τότε μια δυνατή φωνή είπε: ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΚΡΥΒΕΣΤΕ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΣΚΟΤΩΣΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ!!! Τότε όλοι μας παγώσαμε. Έπεσε τόση ησυχία που θα μπορούσες να ακούσεις με ευκολία τις κατσαρίδες να περπατάνε στο σκονισμένο και φαγωμένο σαν το ταβάνι πάτωμα. Η ησυχία έσπασε όταν ένας προειδοποιητικός πυροβολισμός ακούστηκε από ένα όπλο. Ο ήχος ήταν εκκωφαντικός και ένιωθα τα αυτιά μου να βουίζουν. Ακούστηκαν βήματα να κατεβαίνουν τα σκαλιά κάνοντάς τα να τρίζουν. Στα δευτερόλεπτα που απέμεναν μέχρι να μας ανακαλύψουν άρχισα να προσεύχομαι από μέσα μου, ελπίζοντας να με βοηθήσει ο Θεός και να μην μας κάνουν κακό οι Γερμανοί η ακόμα και όλο αυτό να ήταν ένα όνειρο και να ξυπνούσα στο κρεβάτι μου στην Γερμανία, χωρίς να έχει συμβεί τίποτα από όλα αυτά. Να είχα μια κανονική ζωή με όλες της τις ευκολίες και τις δυσκολίες…

Στο σκοτεινό δωμάτιο, κατέβηκαν τέσσερις άνδρες. Τους τρεις δεν τους ήξερα, όμως η κορμοστασιά του τέταρτου μου ήταν γνωστή. Τότε ήρθε στο μυαλό μου ότι θα μπορούσε να ήταν ο κύριος Pfeffer, και ανατρίχιασα. Πως θα μπορούσε να μας προδώσει; Μου φαινόταν αδύνατο. Ξαφνικά, ο χώρος φωτίστηκε από μια λάμπα που κουβαλούσαν οι στρατιώτες. Εμφανίστηκαν ο κύριος Pfeffer, δυο Γερμανοί στρατιώτες, πολύ γεροδεμένοι, με τα όπλα στα γυμνασμένα χέρια τους και ένας διοικητής με τον γερμανικό σταυρό που φορούσε να γυαλίζει και τα φωτεινά πράσινα μάτια του να βγάζουν σπίθες. Μας φώναξε: ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΨΗΛΑ ΒΡΟΜΙΑΡΗΔΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΓΕΜΙΣΩ ΣΦΑΙΡΕΣ. Όλοι τα σηκώσαμε στον αέρα πίσω από τα κεφάλια μας. Τότε, ο πατέρας της άλλης οικογένειας έσπασε και άρχισε να κλαίει για την κατάστασή μας. Ο διοικητής τον πλησίασε, κάθισε λίγο ακίνητος, και μετά τον χαστούκισε τόσο δυνατά που έτρεξε αίμα από το μάγουλό του, τον έριξε κάτω, και άρχισε να τον κλωτσάει στα πλευρά με όλη του την δύναμη, Πατώντας τον στο τέλος στο στομάχι με την στρατιωτική του μπότα. Έτρεχε αίμα από το στόμα του, και έμεινε ακίνητος στο πάτωμα. Ο διοικητής γύρισε προς εμάς και είπε: ΕΑΝ ΞΑΝΑΔΩ ΤΕΤΟΙΑ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΧΕΤΕ ΠΕΘΑΝΕΙ ΟΛΟΙ!! Έδωσε εντολή να μας συλλάβουν. Καθώς όμως έρχονταν, κανείς δεν πρόσεξε τον τραυματισμένο άντρα, που σερνόταν προς το μέρος του διοικητή. Με ένα γρήγορο βήμα προς τα πάνω, άρπαξε το πιστόλι από την θήκη του και τράβηξε την σκανδάλη προς τον διοικητή. Η σφαίρα διαπέρασε το σημείο ανάμεσα στον λαιμό και στον θώρακά του, ποτίζοντας το πάτωμα με πηχτό σκούρο αίμα, που έτρεχε ποτάμι από την πληγή. Έπεσε κάτω, κοίταξε μια τελευταία φορά τον φονιά του στα μάτια, και πνίγηκε από το ίδιο του το αίμα.

Ο πλέον δολοφόνος, προσπάθησε να πυροβολήσει και τον έναν από τους δύο στρατιώτες, όμως αστόχησε, και ήταν το τελευταίο πράγμα που έκανε, γιατί ο ένας Γερμανός έβγαλε το αυτόματο όπλο του και τον πυροβόλησε με αμέτρητες σφαίρες στο στομάχι, σκοτώνοντάς τον ακαριαία. Ξαφνικά όμως, ο κύριος Pfeffer δακρυσμένος, χτύπησε τον άλλο στρατιώτη με ένα τρομερό χτύπημα στον αυχένα, κάνοντάς τον να χάσει την ισορροπία του και να σωριαστεί στο έδαφος, επιτρέποντάς του να πάρει το όπλο του και να αρχίσει να πυροβολεί τον πρώτο στρατιώτη. Μέσα στον πανικό, ο πατέρας μου μού έκανε νόημα να τρέξω, και έτσι έκανα. Ανέβηκα τις σκάλες γρήγορα, χωρίς να με δει κανείς και βγήκα από το κτήριο, όμως όταν βγήκα, είδα καμιά δεκαριά Γερμανούς να έρχονται προς το μέρος μου γιατί άκουσαν τους πυροβολισμούς. Άρχισαν να μου ρίχνουν, οι σφαίρες να βουίζουν δίπλα μου. Έστριψα στο στενό και μπήκα γρήγορα μέσα στον υπόνομο, σηκώνοντας το καπάκι που βρισκόταν στο πεζοδρόμιο.

Έπεσα από τα τρία μέτρα στο τσιμέντο, και δίπλα ήταν τα λύματα. Η μυρωδιά ήταν απαίσια, και το σώμα μου πονούσε. Τότε συνειδητοποίησα ότι είχα στην τσέπη μου το ημερολόγιό μου, δίνοντάς μου ένα ψήγμα χαράς. Πέρασα την νύχτα εκεί, και αυτήν την στιγμή που γράφω είναι απόγευμα της επομένης, πεινάω, διψάω τόσο πολύ που μου έρχεται να πιώ τα λύματα, και ανησυχώ τόσο για τον εαυτό μου όσο και για τι μπορεί να συνέβη στην οικογένειά μου.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να βγω έξω ώστε να βρω τρόφιμα, κάτι που με τρομάζει. Τώρα που το σκέφτομαι ίσως να είναι καλύτερα έτσι, ίσως αν πεθάνω από την πείνα και την δίψα να ξεφύγω από αυτό το χάος. Το μόνο που με κάνει να συνεχίσω είναι οι σκέψεις για την οικογένειά μου, και ότι μπορεί κάποια μέρα να τους ξαναδώ.

                                                                                                                                              Δική σου, Άννα

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΤΗΣ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Π.Λ.

Προστασία δημόσιας υγείας

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία ΚΠΑ, Τηλεκπαίδευση | , στις 04-04-2020

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

  1. Ανατρέξτε στο σχολικό σας εγχειρίδιο (8.4.3) για να θυμηθείτε την έννοια του κοινωνικού κράτους ως βασικής αρχής του συντάγματος.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL104/66/535,1944/
  2. Αξιοποιήστε το άρθρο 5 του συντάγματος:

MEPOΣ ΔEYTEPO – Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα

‘Αρθρο 5: (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία)

1. Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.

2. Όλοι όσοι βρίσκονται στην Eλληνική Eπικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων. Eξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο.

Aπαγορεύεται η έκδοση αλλοδαπού που διώκεται για τη δράση του υπέρ της ελευθερίας.

3. H προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Kανένας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος.

**4. Απαγορεύονται ατομικά διοικητικά μέτρα που περιορίζουν σε οποιονδήποτε Έλληνα την ελεύθερη κίνηση ή εγκατάσταση στη Χώρα, καθώς και την ελεύθερη έξοδο και είσοδο σ’ αυτήν. Τέτοιου περιεχομένου περιοριστικά μέτρα είναι δυνατόν να επιβληθούν μόνο ως παρεπόμενη ποινή με απόφαση ποινικού δικαστηρίου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ανάγκης και μόνο για την πρόληψη αξιόποινων πράξεων, όπως νόμος ορίζει.

**5. Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων.

_______________________

**Eρμηνευτική δήλωση: Στην απαγόρευση της παραγράφου 4 δεν περιλαμβάνεται η απαγόρευση της εξόδου με πράξη του εισαγγελέα, εξαιτίας ποινικής δίωξης, ούτε η λήψη μέτρων που επιβάλλονται για την προστασία της δημόσιας υγείας ή της υγείας ασθενών, όπως νόμος ορίζει.

_______________________

** Με δύο αστερίσκους δηλώνονται τα σημεία της Αναθεώρησης που αναγράφονται στο Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων

 

3.Απαντήστε στην ερώτηση:

Ως μέλη της ελληνικής κοινωνίας μάς έχουν επιβληθεί αυστηρά περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας και υποχρεωτικής κατ΄οίκον παραμονής, σε βάρος κάθε επαγγελματικής και εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Πρόκειται για μία πρωτοφανή καταπάτηση του δικαιώματος της προσωπικής ελευθερίας, που όμως είναι απολύτως νόμιμη και συνταγματική.

Πώς το εξηγείτε αυτό;

Μάθημα αρχαίας ελλ. γλώσσας Α΄: Επανάληψη στις αντωνυμίες

2

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Μάθημα αρχ.ελλ.γλώσσας Α΄τάξη, Τηλεκπαίδευση | , στις 02-04-2020

Ας ξεσκουριάσουμε!!!

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΙΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (Βιβλίο γραμματικής)

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL102/639/4107,18846/

Προσωπική αντωνυμία (Ασκήσεις on-line)

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/b07/b4-6.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/b07/b4-7a.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/pros.ant.1a.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/pros.ant.1.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/antonimies-keimeno1.htm

Κρατήστε το σκορ και συνεχίστε:

Δεικτική αντωνυμία (Ασκήσεις on-line)

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/diktiki.antonimia2.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a07/a8-4-1.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a10/a10-5.htm

Μάθημα αρχαίας ελλ. γλώσσας Α΄: Το κείμενο της ημέρας_1

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Μάθημα αρχ.ελλ.γλώσσας Α΄τάξη, Τηλεκπαίδευση | , στις 02-04-2020

Κων και πρβατον

Διαβάστε τον γνωστό μύθο του Αισώπου και απαντήστε στις σχετικές εργασίες. Αποτολμήστε και τη δική σας μετάφραση!

Το κείμ.ημερ._1

 

 

Μάθημα Α.Ε. Γλώσσας. Γ΄, “Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς”

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Μαθήματα α.ε. γλώσσας, τάξη γ ΄, Τηλεκπαίδευση | , στις 01-04-2020

Ας επανέλθουμε στην τελευταία ενότητα, που θα γράφαμε και διαγώνισμα….Μα είναι δυνατόν;; Γράφαμε κάποτε διαγωνίσματα;

 

 

 

 

 

 

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 8

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C106/502/3268,13330/

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ & ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

Ενότητα 8

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΑΘ.ΦΩΝΗ

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C106/641/4117,1

 

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ_ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

παθ.συντ_ασκ.

ΑΡΧΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

ἀκούω

λαμβάνω-ομαι

λείπω (έγκαταλείπω)

φέρω

λέγομαι

γίγνομαι

σῴζομαι

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ

  1. λέγεται, έγκαταλειπόμεθα, άκούοις: να γίνει χρονική αντικατάσταση
  2. Να κλιθεί ο παθητικός αόριστος του λαμβάνομαι και σῴζομαι

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ

  1. θεωρῆσαι, ἐγκαταλιπόντας, περιρρυῆναι, ὁρῶντα: να βρείτε λέξεις της αρχαίας κ της νέας ελληνικής που είναι ετυμολογικἀ συγγενείς
  2. Φορτίου, ἀποχώρησιν, ἐγκαταλαμβανόμενον, σωτηρίαν, περιρρυῆναι: να βρείτε με ποια λέξη του κειμένου συνδέεται ετυμολογικά καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις

“Xέρια σαν κι αυτά”

1

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Επικαιρότητα, Τηλεκπαίδευση | , στις 29-03-2020

Ας γίνει αυτό το τραγούδι μας! Απολαύστε το και γράψτε μου τις σκέψεις που σας γεννά.

Μάθημα Ν. Γλώσσας: “Τηλεκπαίδευση”

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Ν.Γλώσσα Β', Τηλεκπαίδευση | , στις 29-03-2020

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κείμενο 1 

[Από την ιστοσελίδα του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ-ΤΜ.ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ]

Ο όρος «τηλεκπαίδευση» (tele-education) ή «εκπαίδευση από απόσταση» (distance education) συχνά ταυτίζεται με τον όρο «μάθηση από απόσταση» (distance learning). Γενικότερα, όλες αυτές οι έννοιες συνήθως οριοθετούνται στο πλαίσιο του όρου «ηλεκτρονική μάθηση» (e-learning). Οι ειδικοί σε θέματα παιδαγωγικής έρευνας προτιμούν ν’ αναφέρονται στους όρους «εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» (εξΑΕ) ή «Ανοικτή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» (ΑεξΑΕ) ερμηνεύοντας τον διεθνή όρο Open & Distance Learning (ODL).

Ηλεκτρονική μάθηση ονομάζεται κάθε διδακτική μεθοδολογία που χρησιμοποιεί τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών με ή χωρίς την ταυτόχρονη παρουσία του εκπαιδευτή και είναι δυνατόν να λάβει χώρα σε αίθουσα διδασκαλίας, στο χώρο του εκπαιδευόμενου ή ακόμα σε εικονικά περιβάλλοντα εργασίας. Από την άλλη μεριά, εκπαίδευση από απόσταση δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).

Εφαρμογές της διδασκαλίας από απόσταση έχουν παρουσιαστεί εδώ και αρκετά χρόνια στην εκπαίδευση. Σε πρώτη φάση, η επικοινωνία εκπαιδευτή – εκπαιδευόμενου ήταν οριακή, γινόταν με αλληλογραφία και το εκπαιδευτικό υλικό ήταν κυρίως έντυπο. Αργότερα, χρησιμοποιήθηκαν και άλλα μέσα για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, όπως το ραδιόφωνο, η τηλεόραση και οι κασέτες ήχου και video. Όμως και σε αυτή τη φάση, η επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευόμενου ήταν δύσκολη, ενώ δεν υπήρχε καμιά επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευομένων.

Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο οι τεχνολογίες της πληροφορικής και πιο πρόσφατα των επικοινωνιών. Αρχικά, με τεχνικές δημιουργίας ηλεκτρονικού περιεχομένου και με εξειδικευμένο λογισμικό και στη συνέχεια με τη χρήση του διαδικτύου. Η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση δημιούργησε τις προϋποθέσεις για περισσότερο ενεργή παρέμβαση του διδάσκοντα στη μαθησιακή διαδικασία, ενώ τα προηγούμενα χρόνια η εκπαίδευση από απόσταση έμοιαζε αρκετά με την αυτο-εκπαίδευση. Σήμερα, όταν αναφερόμαστε στην εκπαίδευση από απόσταση (ή την τηλεκπαίδευση), εννοούμε κυρίως την εκπαίδευση που υλοποιείται με τη χρήση των Τ.Π.Ε, οι οποίες καθιστούν εφικτή την επικοινωνία των συμμετεχόντων και δίνουν νέες διαστάσεις στην παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού.

Μορφές της τηλεκπαίδευσης

 

Ανάλογα με τον τρόπο επικοινωνίας, οι μορφές τηλεκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες:

  • Την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, όπου οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτές-εκπαιδευόμενοι) δεν έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας (ασύγχρονη). Το εκπαιδευτικό υλικό είναι ψηφιακό και παρέχεται στον εκπαιδευόμενο κατά κανόνα με την βοήθεια υπηρεσιών του διαδικτύου με δύο τρόπους: (α) είτε σταδιακά κατά την πορεία του μαθήματος, όπου ο καθηγητής καθορίζει τη ροή της διδασκαλίας, (β) είτε ολόκληρο στην έναρξη του μαθήματος, όπου ο εκπαιδευόμενος προγραμματίζει ατομικά το ρυθμό μάθησης.
  • Τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, στην οποία οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα άμεσης (σύγχρονης) επικοινωνίας, εκμεταλλευόμενοι την υπηρεσία της τηλεδιάσκεψης (teleconference). Σε αυτή την περίπτωση, η διδασκαλία μοιάζει αρκετά με τη συμβατική διδασκαλία, καθώς η αμφίδρομη επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευομένου υλοποιείται σε «πραγματικό χρόνο». Απλά, διδάσκων και ακροατήριο βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους. Όσο πιο εξελιγμένες είναι οι υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης, τόσο πιο αναβαθμισμένη είναι η επικοινωνία των συμμετεχόντων, προσεγγίζοντας ολοένα και περισσότερο την παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη.

Στον Πίνακα 1 που ακολουθεί φαίνονται οι διαφορές μεταξύ των διαφόρων μορφών τηλεκπαίδευσης και παραδοσιακής εκπαίδευσης αναφορικά με τον χώρο, τον χρόνο και το εκπαιδευτικό υλικό.

Πίνακας 1: Διαφορές μεταξύ των μορφών εκπαίδευσης

Χώρος Χρόνος Εκπαιδευτικό υλικό
Ασύγχρονη εκπαίδευση διαφορετικός διαφορετικός ψηφιακό
Σύγχρονη εκπαίδευση διαφορετικός ίδιος ψηφιακό
Παραδοσιακή εκπαίδευση ίδιος ίδιος Έντυπο & ψηφιακό

Η ασύγχρονη και η σύγχρονη τηλεκπαίδευση δεν εφαρμόζονται απαραίτητα ανεξάρτητα μεταξύ τους για την υλοποίηση μιας σειράς μαθημάτων, καθώς δε λειτουργούν ανταγωνιστικά η μία προς την άλλη. Αντίθετα, συχνά χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και οι δύο αυτές τεχνολογίες, ώστε να συμπληρώνουν η μία την άλλη και να γίνεται εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων και των δύο. Για παράδειγμα, μία εισήγηση θα μπορούσε να γίνει με την χρήση υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης και στη συνέχεια το εκπαιδευτικό υλικό (σημειώσεις, ασκήσεις κλπ) ή και το video του μαθήματος να διανεμηθεί από υποδομές της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Επίσης, σε μαθήματα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης είναι δυνατόν (αν όχι απαραίτητο) κατά καιρούς να υλοποιούνται κάποιες ώρες τηλεδιάσκεψης, για την άμεση επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευμένων.

https://www.nmc.hmu.gr (ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ-ΤΜ.ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ)

Ερωτήσεις

  1. Να δώσετε έναν τίτλο στο κείμενο.
  2. Τι σημαίνει τηλεκπαίδευση; Ποιο είναι το περιεχόμενο της ασύγχρονης και ποιο της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης;
  3. Με ποιον τρόπο αναπτύσσονται η πρώτη παράγραφος του πρώτου μέρους του κειμένου (Ηλεκτρονική μάθηση – ΤΠΕ), η πρώτη και η τελευταία παράγραφος του β΄μέρους του κειμένου (Ανάλογα με….διδασκαλία στην τάξη/Η ασύγχρονη…..εκπαιδευτή-εκπαιδευμένων); [Οι παράγραφοι γράφονται με πλαγιαστά γράμματα]

http://ebooks.edu.gr

  1. Να αναλύσετε τις παρακάτω σύνθετες λέξεις στα συνθετικά τους και να πέιτε τι μέρος του λόγου είναι κάθε συνθετικό: π.χ. σπανακόπιτα= σπανάκι (ουσ.)+πίτα (ουσ.)

τηλεκπαίδευση, τηλεδιάσκεψη, σύγχρονος, ασύγχρονος, ανταγωνιστικός, αλληλογραφία, έντυπο, εννοώ, υλοποιώ, αμφίδρομος

  1. Βρείτε κι άλλες λέξεις με α’ συνθετικό το αχώριστο μόριο τηλε- και αμφι-

 

 

Κείμενο 2

[Από το διαδίκτυο, προσωπικό ιστολόγιο σχετικό με την τηλεκπαίδευση]

 

Η τηλεκπαίδευση έφερε επανάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης. Μέχρι τώρα, η κλασική μορφή εκπαίδευσης ήταν «δασκαλοκεντρική», επικεντρώνονταν δηλαδή στις ανάγκες του διδάσκοντα και οι εκπαιδευόμενοι ήταν υποχρεωμένοι να προσαρμοστούν σε αυτές. Αν σκεφτούμε όμως τους μαθητές σαν πελάτες, θα δούμε ότι η σχέση θα έπρεπε να είναι η ανάποδη, η εκπαίδευση πρέπει να είναι «μαθητοκεντρική». Η τηλεκπαίδευση φέρνει το μαθητή στο κέντρο.

Μέσω του διαδικτύου μπορεί να έχει πρόσβαση σε πλούσιο πληροφοριακό υλικό (διεθνή πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες κλπ). Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να προσαρμόσει τα μαθήματά του και να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα που να καλύπτει τις ανάγκες του. Έτσι είναι εφικτή πλέον η δια βίου κατάρτιση, αφού το μάθημα μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις προτιμήσεις και το χρόνο του μαθητή. Χάρη στην τηλεκπαίδευση δίνεται η δυνατότητα στον μαθητή να παρακολουθεί το μάθημα από παντού και όποτε θέλει. Το εκπαιδευτικό υλικό είναι πάντα και από παντού προσβάσιμο.

Με τη βοήθεια της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης κερδίζεται πολύτιμος χρόνος και μειώνεται το κόστος από άσκοπες μετακινήσεις. Δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερους να παρακολουθήσουν, εύκολα και χωρίς κόστος, διαλέξεις ειδικών και να υπάρχουν συνεργασίες μεταξύ πανεπιστημίων.

Ο εκπαιδευτής έχει τη δυνατότητα να εμπλουτίσει το μαθησιακό υλικό, να χρησιμοποιήσει καινούριες τεχνολογίες (πολυμέσα κλπ) που κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον και προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες. Σε έρευνες που έχουν γίνει, κυρίως σε σχολεία στην Αμερική, έχει αποδειχθεί ότι οι μαθητές κατανοούν και αφομοιώνουν πολύ πιο εύκολα το μαθησιακό υλικό, όταν αυτό τους δίνεται με παραστατικό τρόπο, κάτι το οποίο με τη χρήση των υπολογιστών και των προσφερόμενων τεχνολογιών είναι πλέον εφικτό για όλα τα μαθήματα.

Το υλικό που παράγεται μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και έτσι δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτή να ασχολείται μόνο με την ενημέρωση και τον εμπλουτισμό του υλικού και όχι με την εκ νέου δημιουργία του κάθε φορά που διδάσκεται το μάθημα.

Επίσης από τη στιγμή που το μαθησιακό υλικό είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί μία κοινή βάση για πολλά θέματα και μία ενιαία πηγή πληροφόρησης. Το υλικό αυτό θα είναι μία προσφορά στην κοινότητα του διαδικτύου.

Είναι πιο εύκολη η παρακολούθηση της προόδου των μαθητών από τον καθηγητή και σωστότερη η αξιολόγησή τους. Επίσης, είναι πιο αντικειμενική η αξιολόγηση των καθηγητών και των μαθημάτων που προσφέρονται όπως επίσης και η πιστοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων από τη στιγμή που το υλικό είναι προσβάσιμο από όλους.

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης είναι η ουσιαστικά «άπειρη» δυνατότητα επέκτασης. Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των συμμετεχόντων. Στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση βέβαια υπάρχει φυσικός περιορισμός από το εύρος ζώνης του δικτύου που χρησιμοποιείται αλλά επειδή η σύγχρονη τηλεκπαίδευση πραγματοποιείται συνήθως από ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες, τόσο για τον καθηγητή όσο και για το μαθητή και άρα πρακτικά μπορεί μεγάλος αριθμός φοιτητών να παρακολουθήσει το μάθημα.

Επίσης, μέσα από την τηλεκπαίδευση δίνεται σε άτομα πιο συνεσταλμένα η δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά. Κυρίως στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, που η επικοινωνία είναι ως επί το πλείστον ασύγχρονη, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να πάρουν μέρος και να συνεισφέρουν στις συζητήσεις που αφορούν το μάθημα.

 

http://tsigarasthomas.blogspot.com

Ερωτήσεις

  1. Να δώσετε έναν τίτλο στο κείμενο.
  2. Να γράψετε την περίληψη του κειμένου.
  3. Να γράψετε τη δομή της δεύτερης παραγράφου (Μέσω…προσβάσιμο)
  4. Με ποιον τρόπο αναπτύσσεται η τέταρτη παράγραφος (Ο εκπαιδευτής…τα μαθήματα);
  5. Ποια η βασική διαφορά της παραδοσιακής μορφής εκπαίδευσης και της τηλεκπαίδευσης, με βάση το κείμενο;
  6. Βρείτε συνώνυμες λέξεις και φράσεις, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό λεξικό της ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Λεξικό ΚΝΓ Τριανταφυλλίδη

κλασικός, πληροφοριακός, κατάρτιση, παραστατικός, εφικτός, προσφορά, ως επί το πλείστον, συνεισφέρω, αφορώ

  1. Βρείτε τις αντώνυμες λέξεις: προσβάσιμος, κλασικός, εφικτός, φυσικός
  2. Γράψτε ένα άρθρο στο προσωπικό σας μαθητικό ιστολόγιο με τίτλο: «Η εκπαίδευση μετά την κρίση του κορωνοϊού»

(Ποιες αλλαγές πιστεύεται ότι θα γίνουν ή θα θέλατε να γίνουν όταν ξανανοίξουν τα σχολεία;)

Λέξεις: όσες θέλετε

 

Μάθημα ιστορίας Α΄: “Η Συμμαχία της Δήλου”

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Μαθήματα ιστορίας α γυμνασίου, Τηλεκπαίδευση | , στις 29-03-2020

Παραθέτω ένα διδακτικό σενάριο 3 διδακτικών ωρών, έτσι ώστε να καλύψουμε σιγά – σιγά τις ώρες που χάσαμε με δημιουργική επανάληψη και επέκταση της ύλης που πραγματευτήκαμε την τελευταία φορά στην τάξη!

Μπορείτε, λοιπόν, να αφιερώνετε λίγο χρόνο κάθε μέρα.

Καλή μας αρχή!

  1. Διαβάστε το κείμενο του σχολικού εγχειριδίου: Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία και βρείτε τι σημαίνει μηδισμός, ενεργοποιώντας τον υπερδεσμό της λέξης του κειμένου. Διαβάστε συμπληρωματικά κλασική εποχή
  2. Ανοίξτε το Φωτόδεντρο και πατώντας τα χρώματα δεξιά δείτε πώς διαμορφώνεται ο ελλαδικός χάρτης με βάση τη συμμετοχή ή όχι των πόλεων στη Συμμαχία της Δήλου. Ψάξτε στο διαδίκτυο τι είναι οι αθηναϊκές κληρουχίες.
  3. Ανοίξτε το έγγραφο Καλλίειος Ειρήνη  και απαντήστε στις ερωτήσεις.
  4. Δείτε τη χρονογραμμή στην κλασική εποχή. Θυμηθείτε την επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και βρείτε τον νόμο που ψήφισε η Αθηναϊκή εκκλησία του δήμου με πρόταση του Περικλή το 451 π.Χ. Θυμάστε τι ίσχυε μέχρι τότε; Γιατί ο ίδιος ο Περικλής ζήτησε αργότερα την κατάργηση του νόμου του;

    Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ‘’ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΗΣ’’

Η Οδύσσεια 3D animation

17

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Mαθήματα Οδύσσειας, Τηλεκπαίδευση | , στις 26-03-2020

Πρωτάκια μου αγαπημένα,

ας ξεκινήσουμε με κάτι ευχάριστο. Παρακολουθήστε την απόδοση της Οδύσσειας σε animation και θυμηθείτε πώς ρυθμίζει τον αφηγηματικό του χρόνο ο Όμηρος. Πού συναντάμε για πρώτη φορά τον Οδυσσέα στο έπος; Πώς λέγεται αυτή η αφηγηματική τεχνική που εφαρμόζει ο ποιητής; (δείτε το προοίμιο) Με ποια σειρά μας μιλάει ο Όμηρος για τις περιπέτειες του ήρωά του; Ποια αφηγηματική τεχνική εφαρμόζει γι΄ αυτό τον σκοπό; (δείτε την ανακεφαλαίωση στην Ενότητα 8). Στην ταινία που παρακολουθούμε μήπως υπάρχουν αποκλίσεις από το έπος;

Περιμένω τις απαντήσεις σας!

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A115/461/3016,16982/

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A115/461/3033,12219/

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Επικαιρότητα, Ημέρα αφιερωμένη ... | , στις 25-03-2020

Ας είναι αυτή μόνο η δοκιμασία μας, ας είναι μόνο μια μικρή υπενθύμιση του τι αξίζει πραγματικά στη ζωή, μια ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, μια ευκαιρία να θυμηθούμε τον Θεό!

Ένα μεγάλο “χειροκρότημα”, λοιπόν, στους μεγάλους αγωνιστές του 1821 αλλά και σ’ εκείνους τους αφανείς ήρωες της καθημερινότητας, που αγωνιούσαν για το ψωμί και την καθημερινή επιβίωση. Ο ποταμός του δικού τους αίματος μας έδωσε το δικαίωμα να δίνουμε κι εμείς σήμερα τον δικό μας αγώνα εντός των θυρών!!!

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

Στις μέρες του κορωνοϊού

1

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Ανθρώπινα δικαιώματα, Επικαιρότητα | , στις 25-03-2020

Αγαπημένα μου παιδιά, όλα αλλάζουν, αυτό δε σημαίνει ότι παύουν ή αλλοιώνονται. Σε περιόδους κρίσης, δίνεται σε όλους μας η ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τις προτεραιότητές μας, τις επιλογές μας, τις αρχές μας και να εκτιμήσουμε όλα αυτά τα μικρά για τα οποία τόσο εύκολα γκρινιάζαμε,

τα ρούχα, το styling, το φαγητό, τις βόλτες, τους φίλους, τους γονείς, τα αδέρφια, το σχολείο, τους καθηγητές, τις αποβολές, τα διαγωνίσματα, τις παρεξηγήσεις, την έλλειψη ελεύθερου χρόνου, την καταπίεση….η λίστα μάλλον ατελείωτη!!!

Εμείς άλλωστε ήμαστε προετοιμασμένοι. Πόσες φορές δεν είπαμε ότι η τεχνολογία δεν έχει βρει ακόμη τη θέση που της αναλογεί στην εκπαίδευση! Πόσες φορές δε σχολιάσαμε πόσο πιο ενδιαφέρον θα ήταν το μάθημα αν είχαμε σύνδεση με το διαδίκτυο! Ε, τώρα έχουμε! Να το challenge που πρέπει να εκτελέσουμε και θα το εκτελέσουμε.

Κι όταν με το καλό επιστρέψουμε στο σχολείο μας, θα δούμε με άλλο μάτι και σεβασμό ακόμη και το θρανίο μας, ακόμη και το πρωινό μας ξύπνημα ίσως δε θα’ ναι τόσο δυσβάσταχτο, ακόμη και η 1η ώρα της σχολικής ημέρας θα’ ναι πολύτιμη.

Είμαι βέβαιη ότι όλα αυτά έγιναν για να γίνουμε καλύτεροι δάσκαλοι, καλύτεροι μαθητές, καλύτεροι άνθρωποι. Ας φανούμε όλοι αντάξιοι των συνθηκών, καθένας από την «κοινωνική του θέση», κατά την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

Το σχολείο, λοιπόν, δεν έκλεισε. Μπήκε στον ΗΥ. Το δικό μου moto θα’ ναι αυτό από δω και πέρα: «Ας συνδεθούμε»!

Με αγάπη,

Μαρία Σταμάτογλου

 

ΥΓ1.: Μου λείψατε

ΥΓ2.: Κι εγώ σας έλειψα, κατά βάθος…

ΥΓ3.: Και μην ακούσω κανέναν να λέει «κοροναϊός»! Μα δε στραμπουλάνε τη γλώσσα τους όταν το λένε; Δεν ξέρουν ότι για να γίνει σύνθεση δύο λέξεων, το α’ και β’ συνθετικό έχουν ως συνδετικό φωνήεν το ο;

ΥΓ4: Καλή αρχή σε όλους μας!

Μάθημα ιστορίας α’ γυμνασίου: Η Αθήνα

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Ιστορία, Μαθήματα ιστορίας α γυμνασίου | , στις 08-01-2017

untitledΔιαβάστε το σχεδιάγραμμα των ενοτήτων 4 και 5 και συγκρίνετε τον όρκο του Αθηναίου εφήβου με το πρόσταγμα μάχης που δίνει ο Τυρταίος στη Σπάρτη.

Κατόπιν, ανοίξτε τις οδηγίες του “αγώνα λόγων” για την υπεροχή του Σόλωνα ή του Κλεισθένη στη θεμελίωση της αθηναϊκής δημοκρατίας, αφού μελετήσετε τις σχετικές πηγές:

ΑΘΗΝΑ

ΟΡΚΟΣ

αγώνας λόγων

Μάθημα ιστορίας α΄ γυμνασίου: Η Σπάρτη

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Μαθήματα ιστορίας α γυμνασίου | , στις 06-12-2016

untitledΔείτε το σχεδιάγραμμα και τις διαδραστικές ασκήσεις από το φωτόδεντρο:

φωτόδεντρο

σχεδιάγραμμα

 

Μπομπ Ντίλαν: Ενας θρύλος, ετών 70

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Bob Dylan | , στις 27-11-2016

14938352_1610424592586207_1032058469607867222_n«Γεννήθηκα την Ανοιξη του 1941. Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος μαινόταν ήδη στην Ευρώπη και σύντομα θα έμπαινε σ’ αυτόν και η Αμερική…Αν είχες γεννηθεί εκείνη περίπου την εποχή ή αν ήσουν ενήλικας και είχες τα μάτια σου ανοιχτά, μπορούσες να νιώσεις τον παλιό κόσμο να φεύγει και έναν καινούργιο να παίρνει την θέση του. Ηταν σαν να γύριζες το χρόνο πίσω στην εποχή της γέννησης του Χριστού, τότε που το π.Χ. έγινε μ.Χ.. Ο Χίτλερ, ο Τσόρτσιλ, ο Μουσολίνι, ο Στάλιν, ο Ρούσβελτ ήταν επιβλητικές προσωπικότητες, που αντίστοιχες τους δεν είχε γνωρίσει ποτέ ξανά ο κόσμος, ήταν άνθρωποι οι οποίοι στηρίζονταν στις δικές τους αποφάσεις και ο,τι ήθελε προκύψει. Ο καθένας τους ήταν έτοιμος να ενεργήσει μόνος του, αδιαφορώντας για την έγκριση του κόσμου, για τα πλούτη ή την αγάπη. Πήραν τις τύχες της ανθρωπότητας στα χέρια τους και μετέτρεψαν τον κόσμο σε θρύψαλα».

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=402444

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CF%80%CE%BF%CE%BC%CF%80_%CE%9D%CF%84%CE%AF%CE%BB%CE%B1%CE%BD

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση