Θρησκευτικά …εν δράσει!!!

Kασσιανή Πουλιάνου – 2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας

ΤΑΞΗ Γ΄Μάθημα 11ο: Μαρία Σκόμπτσοβα και Αλέξανδρος Σμορέλ

Μαΐ 202027

Μαρία Σκόμπτσοβα

 

Για περισσότερες πληροφορίες δες εδώ:http://ntsireve.blogspot.com/2018/03/love-to-end.html

https://www.impantokratoros.gr/CEA29A58.el.aspx

ΤΑΞΗ Α΄Μάθημα 9ο Μονοθεϊστικές θρησκείες….Ισλάμ

Μαΐ 202025

Εργασία: 1.Ποια στοιχεία σου κάνουν εντύπωση στη ζωή του Μωάμεθ;

2.Να κάνεις τη 2η Δραστηριότητα στη σελ. 137 του βιβλίου σου

ΤΑΞΗ Β΄Μάθημα 9ο: ΘΕ4 Εμείς και οι άλλοι I Ποιος είναι για μας ο άλλος

Μαΐ 202025

Εργασίες 1. Ποιες λέξεις σου έρχονται στο νου όταν ακούς τη λέξη «άλλος»

2.Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι σήμερα;

ΤΑΞΗ Γ΄Μάθημα 10ο:ΘΕ 3 Σύγχρονες θρησκευτικές μορφές.1 Άγιος Πορφύριος

Μαΐ 202025

Σχολ. βιβλίο σελ. 56,57

 

Εργασία:1.Ο άγιος Πορφύριος φρόντισε να εργαστεί ως κληρικός σε ένα δύσκολο χώρο, όπως είναι ο ναός ενός νοσοκομείου.Ποια εντύπωση σου προκαλεί αυτή η επιλογή του;

2.Διάλεξε 2 φράσεις που σου αρέσουν από τις ομιλίες του Αγίου Πορφυρίου και αντίγραψέ τις στο τετράδιο σου

ΤΑΞΗ Β΄Μάθημα 8ο:Διάσπαση και αντιπαλότητα σε διάφορες θρησκείες

Μαΐ 202012

Α.Ιουδαϊσμός

  1. Ο κατευθείαν δρόμος μεταξύ Ιουδαίας και Γαλιλαίας περνούσε μέσα στη Σαμάρεια, βόρεια της Ιουδαίας. Και όμως κανένας Ιουδαίος ή Γαλιλαίος δεν έπαιρνε ποτέ το δρόμο αυτό. Οι Σαμαρείτες δεν ήταν γνήσιοι Ισραηλίτες, αλλά λαός μεικτός από Εβραίους και ξένους. Από το ανακάτωμα των διαφόρων φυλών, όσο και από τη μακρινή τους διαμονή στη Βαβυλώνα, οι Σαμαρείτες είχαν χάσει πολλή από την αποκλειστικότητα των άλλων Εβραίων και είχαν φέρει στον τόπο τους συνήθειες ξένες, που ερέθιζαν και εξόργιζαν τους ομόθρησκούς των. Όλες οι άλλες φυλές της Παλαιστίνης τούς περιφρονούσαν και τους μισούσαν τόσο, ώστε Ιουδαίοι και Γαλιλαίοι, πηγαίνοντας οι μεν στους δε, προτιμούσαν να κάνουν μεγάλο αλλόγυρο και να περάσουν από την Περαία, πέρα από τον Ιορδάνη, παρά να διαβούν από τη Σαμάρεια. […] Ο Ιησούς, που δε συμμερίζουνταν καθόλου το αδικαιολόγητο μίσος των συντοπιτών του για τους Σαμαρείτες, από τη βόρεια Ιουδαία όπου βρίσκουνταν, τράβηξε κατά τη Γαλιλαία, περνώντας από τη Σαμάρεια.

Πηνελόπη Δέλτα, Η ζωή του Χριστού

Ερώτηση 1η :Στα χρόνια του Χριστού ποιες ήταν οι δυο αντίπαλες ομάδες μέσα στον Ιουδαϊσμό και γιατί υπήρχε εχθρότητα μεταξύ τους;

Β. Ισλάμ

Ερώτηση 2η :Τι χωρίζει τους Σουνίτες από τους Σηίτες μουσουλμάνους;

Γ. Ινδουισμός

https://www.huffingtonpost.gr/2016/08/02/dalit-ndia-diadileseis-epitheseis-diethnes_n_11305244.html

Διάβασε εδώ για τους Ντάλιτ της Ινδίας:https://www.huffingtonpost.gr/2016/08/02/dalit-ndia-diadileseis-epitheseis-diethnes_n_11305244.html

Ερώτηση 3η Είσαι ένας Ντάλιτ στην Ινδία και περιγράφεις τη ζωή σου σε έναν άνθρωπο της Δύσης

ΤΑΞΗ Α΄Μάθημα 8ο: Αντισημιτισμός και ολοκαύτωμα

Μαΐ 202012

Παρατηρήστε προσεκτικά τις φωτογραφίες.Τι βλέπετε;Τι σκέφτεστε.Τι σας κάνει να αναρωτιέστε;

Αντισημιτισμός

Ο όρος αυτός άρχισε να χρησιμοποιείται από τα τέλη του 19ου αιώνα και δηλώνει τη διάκριση και την εχθρότητα έναντι των Εβραίων διαχρονικά, αν και η ρίζα της λέξης παραπέμπει σε διάκριση έναντι των σημιτικών λαών γενικά. Ως φαινόμενο βασίζεται σε αρνητικά στερεότυπα και προκαταλήψεις για τους Εβραίους και θεωρείται μια μορφή ρατσισμού, καθώς εκδηλώθηκε διαχρονικά με διάφορους τρόπους, όπως άνισο τρόπο μεταχείρισης, συστηματική περιθωριοποίηση και κοινωνικό αποκλεισμό, στέρηση νομικών και πολιτικών δικαιωμάτων, περιορισμό, αλλά και μαζικές διώξεις με σκοπό την εξόντωση. Η πιο ακραία και βίαιη έκφραση του αντισημιτισμού ήταν το Ολοκαύτωμα των Εβραίων από τη ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ.
Ορισμός εργασίας του αντισημιτισμού διασκευή (EUMC-FRA/European Parliament Working Group on Antisemitism): «Αντισημιτισμός είναι μια συγκεκριμένη αντίληψη για τους Εβραίους που μπορεί να εκφραστεί ως μίσος προς τους Εβραίους. Οι ποικίλες εκδηλώσεις του αντισημιτισμού στρέφονται εναντίον ατόμων, Εβραίων ή μη Εβραίων, και της ιδιοκτησίας τους, αλλά και γενικά εναντίον των θεσμών και των θρησκευτικών κτιρίων της εβραϊκής κοινότητας».

Η νύχτα των κρυστάλλων

https://www.sansimera.gr/articles/28

Εργασίες

1.Διάβασε το κείμενο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στη σελ. 120 του βιβλίου σου.Πώς καταλαβαίνεις τα όσα λέει;

2.Διάβασε το κείμενο του Γιώργη Λαμπρινού: ο Γιοζέφης  στη σελ.123 του βιβλίου σου.Τι συναισθήματα σου προκαλεί;

ΤΑΞΗ Γ΄Μάθημα 9ο :Όταν ανοίγουν τα μάτια των ανθρώπων

Μαΐ 20207

Η Πορεία προς Εμμαούς

Η πορεία προς Εμμαούς

Ας απαντήσουμε τώρα στις ερωτήσεις:

1.Γιατί δεν πίστεψαν οι δύο μαθητές και οι άλλοι την Ανάσταση του Χριστού;

2. Τι έκανε το Λουκά και τον Κλεόπα να καταλάβουν ότι ο άνθρωπος που τους συνόδευε ήταν ο Χριστός;

3. Τι σημαίνει να καίγεται η καρδιά μας για το Χριστό; Είναι αυτό εύκολο στη ζωή μας;

4.Ποια μηνύματα παίρνουμε από την ιστορία των δυο μαθητών;

Πραγματικά είναι το πιο συναρπαστικό γεγονός για τη ζωή ενός ανθρώπου το να πορεύεται μαζί με τον Χριστό. Ο χριστιανός καλείται να ζήσει με συνεχή πορεία με τον Αναστημένο Χριστό. Μια πορεία που δεν σταματά στο χρόνο και τις εποχές, ούτε έχει να κάνει με τις ηλικίες. Έχει να κάνει με την αγάπη της καρδιάς προς τον Χριστό. Η καρδιά που αγαπά τον Χριστό αγαπά τον συνάνθρωπο, αγαπά τον κόσμο, αγαπά τη ζωή. Η πορεία προς Εμμαούς είναι μια μακρά πορεία μέσα στη νύχτα. Είναι η δική μας πορεία. Πορευόμαστε λοιπόν το δρόμο μας με προσδοκία και ελπίδα…

ΤΑΞΗ Γ΄Μάθημα 8ο :Από την Γένεση στην Αποκάλυψη

Μαΐ 20204

-Η Γένεσις είναι το πρώτο βιβλίο της Αγίας Γραφής που μιλάει για τη δημιουργία του κόσμου:

1Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη. 2Η γη όμως ήταν έρημη και ασχημάτιστη· ήταν σκοτάδι πάνω από την άβυσσο, και πάνω στα νερά έπνεε Πνεύμα Θεού.

Η Αποκάλυψη είναι το βιβλίο που έγραψε ο μαθητής του Χριστού ο Ιωάννης και μιλά για το τέλος του κόσμου:

1Τότε είδα έναν καινούριο ουρανό και μια καινούρια γη. Ο πρώτος ουρανός κι η πρώτη γη είχαν εξαφανιστεί κι η θάλασσα δεν υπήρχε πια. 2Κι είδα την άγια πόλη, τη νέα Ιερουσαλήμ, να κατεβαίνει από τον ουρανό, από το Θεό, έτοιμη σαν τη νύφη που στολισμένη περιμένει τον άντρα της. 3Άκουσα και μια δυνατή φωνή απ’ τον ουρανό να λέει: «Τώρα πια η κατοικία του Θεού είναι μαζί με τους ανθρώπους. Θα κατοικήσει μαζί τους, κι αυτοί θ’ αποτελούν το λαό του. Ο ίδιος ο Θεός θα είναι μαζί τους. 4Θα διώξει κάθε δάκρυ από τα μάτια τους, κι ο θάνατος δε θα υπάρχει πια· ούτε πένθος ούτε κλάμα ούτε πόνος θα υπάρχει πια, γιατί τα παλιά πέρασαν».
5Και αυτός που καθόταν στο θρόνο είπε: «Να, όλα τα κάνω καινούρια». Και μου λέει: «Γράψε, γιατί τα λόγια μου είναι αληθινά κι αξίζει κανείς να τα εμπιστευθεί».
1.Ποια σχέση βλέπετε να έχουν τα δύο κείμενα;
-Διαβάστε στο βιβλίο σας το κείμενο ;Η ανακαίνιση του κόσμου..σελ.142 και γράψτε :2.Πώς καταλαβαίνεις τη φράση:Ο Αναστημένος Χριστός ανακεφαλαίωσε (=συμπεριέλαβε) στον εαυτό του τον «πεσμένο»(=λόγω της αμαρτίας)άνθρωπο.

ΤΑΞΗ Β΄Μάθημα 7ο :Ο φανατισμός και η βία ως παρέκκλιση από το χριστιανικό ήθος

Μαΐ 20204

Ας ξεκινήσουμε με τον ορισμό του φανατισμού και ένα «χιουμοριστικό» σκίτσο:

Δείτε παρακάτω διάφορες μορφές φανατισμού μέσα από εικόνες και περιστατικά στην ανθρώπινη ιστορία

Δείτε την πορεία του φανατισμού ανά περιόδους της ιστορίας:

Διαβάστε και τα κείμενα του βιβλίου σας για τον φανατισμό σελ.121-122 .Δείτε και μέσα από σκίτσα το θέμα του φανατισμού:

« Παλιότερα άρθρα

Αρχείο



Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων