“Μαθητές σε εθελοντική δράση”

“Μαθητές σε εθελοντική δράση”: ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Στο 2Ο Γυμνάσιο Καλλιθέας ξεκίνησε τελείως αυθόρμητα ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με συμμετοχή σχεδόν όλης της Γ’  τάξης και τίτλο “Μαθητές σε εθελοντική δράση”. Όλα ξεκίνησαν όταν παρακολουθήσαμε ένα dvd της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς περί εθελοντισμού, στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, το οποίο μας γέννησε την επιθυμία να αναλάβουμε και εμείς κάποια εθελοντική δράση, έτσι για να βάλουμε κι εμείς ένα λιθαράκι, να πούμε ότι δε στεκόμαστε αμέτοχοι σε όσα συμβαίνουν. Η μια ιδέα ακολούθησε την άλλη, ο ενθουσιασμός έγινε διάχυτος και ο κόσμος έπρεπε άμεσα να σωθεί και μάλιστα από εμάς!

Πώς να τα προλάβουμε όλα! Και άστεγους και παραλίες και αδέσποτα και ορφανά και πρώτες βοήθειες και βοήθεια!!! Τι να πρωτοκάνουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς! Κάποια στιγμή το κατάλαβα ότι τα νιάτα σχεδίαζαν με το παράφορο συναίσθημά τους κι αποφάσισα να το αξιοποιήσω μέσα από ένα πρόγραμμα που “θα τους έβαζε σε τάξη…” Το εγχείρημα ήταν μεγάλο, αλλά πώς ν’ αφήσω άσβεστη τη δίψα τους. Ζήτησα, όπως πάντα, τη γνώμη και της θεολόγου μας, της κ. Πουλιάνου κι αφού, με μεγάλη ευκολία, χτύπησα όλες τις χριστιανικές χορδές της, εξασφάλισα τη συνεργασία της και ξεκινήσαμε.

Το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε μετά την επίσημη έγκρισή του, αλλά ταυτόχρονα σχεδόν με την υποβολή του σχεδίου του, γιατί είχαμε πολλές υποχρεώσεις για τα Χριστούγεννα. Αυτά όμως θα τα δείτε στο ημερολόγιό μας. Αυτό που δε θα δείτε εκεί είναι η ελευθερία που διαπνέει το πρόγραμμα αυτό, πέρα από χρονικά όρια και περιθώρια, συμβάσεις και καταναγκασμούς. Εργαζόμαστε “με τον τρόπο του εθελοντή” όποτε υπάρχει ανάγκη λόγω νέων συνθηκών, όποτε πρέπει να τροποποιήσουμε τα σχέδιά μας, αλλά και όποτε πρέπει να συντονιστούμε, για να δράσουμε αποτελεσματικά. Με κάποιο περίεργο τρόπο, το πρόγραμμά μας διαπερνά και διαχέεται σε όλη τη σχολική μας ζωή, γιατί τελικά το πρόγραμμα είμαστε όλοι μας.

Πολλά είπα, αλλά πώς να μην πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Πουλιάνου, η οποία έφερε ουσιαστικά μόνη της σε πέρας το χριστουγεννιάτικο παζάρι μας, που μας απέφερε το ποσό των 500 ευρώ περίπου, και είναι πάντα δίπλα μου σε ό,τι σκεφτώ, ό,τι σχεδιάσω, ό,τι πράξω, πηγή έμπνευσης, ασφάλειας και ψυχικής γαλήνης. Πώς να μην ευχαριστήσω το διευθυντή μας, τον κ. Πυρομάλη, που μου συμπαραστέκεται εξαρχής τόσο ηθικά όσο και έμπρακτα, κατευθύνοντάς με να ξεπερνώ τις δυσκολίες της σχολικής καθημερινότητας  (και της  γραφειοκρατίας), εγκρίνοντας τις “ευφυέστατες” ιδέες μου, βρίσκοντας απλές πρακτικές λύσεις (βλ. κάδους ανακύκλωσης από τις ξύλινες κάλπες των εκλογών), αλλά κυρίως ενθαρρύνοντάς με όταν λέω από μέσα μου “Πού έμπλεξα πάλι!”

Όχι, δεν τελείωσαν τα Όσκαρ. Γιατί οι παραπάνω, άντε, είχαν και ένα χρέος να με βοηθήσουν, μ΄ έμενα που έμπλεξαν. Στην πορεία όμως βρίσκω κι άλλους συνοδοιπόρους. Ο κ. Παπαμιχαήλ, ο καθηγητής της τεχνολογίας, με μεγάλη προθυμία ανέλαβε να μετατρέψει τις κάλπες σε κάδους και με μεγάλη ταχύτητα παρασκεύασε και την κατάλληλη εγκοπή για το χαρτί, το γυαλί και το μέταλλο, με τη βοήθεια, βεβαίως, μαθητών του Γ2. Τώρα ο κ. Βάης, ο καθηγητής των καλλιτεχνικών, θα βοηθήσει τα παιδιά να κοσμήσουν καλλιτεχνικά αυτούς τους κάδους. Κ. Μπάλλου (της μουσικής), ξέρω ότι θα με βοηθήσετε στο τέλος στην παρουσίαση του προγράμματος…

Μάλλον είμαι πολύ τυχερή τελικά! Δεν ξέρω πού θα μας βγάλει, αλλά το ταξίδι αρκεί… Ελπίζω να σας κρατήσω κοντά μου ως το τέλος!

17 /01/ 2014                                                                                                                   

                                                                                                                                         Μαρία Σταμάτογλου

                                                                                                                                         εκπ/κός κλ. ΠΕ02

 

Τομείς δράσης

Οι μαθητές μας δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς:

  1. Περιβάλλον: ανακύκλωση (προς ενίσχυση “ΚΛΙΜΑΚΑΣ”), προστασία άγριων ζώων (“ΑΝΙΜΑ”), δενδροφυτεύσεις, καθαρισμός παραλίας (Δ. Καλλιθέας)
  2. Πρόβλημα φτώχειας και κοινωνικής εγκατάλειψης: “ΚΛΙΜΑΚΑ” (ΜΚΟ για την προστασία των αστέγων), Πρότυπο Νηπιοτροφείο Καλλιθέας (ΠΕΝ), Ενορία Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (Καλλιθέα), “ΠΡΑΞΕΙΣ ΖΩΗΣ” (ΜΚΟ για την προστασία ευπαθών ατόμων και ομάδων)
  3. Παροχή πρώτων βοηθειών: ΠΡΟ.ΤΕ.Κ.Τ.Α. (ΜΚΟ “Προστατεύω τον εαυτό μου και τους άλλους”)

 

Σχολικό έτος 2013-2014

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση