kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Θρησκευτικά: Μορφωτικό αγαθό μεγάλης παιδαγωγικής αξίας

Συγγραφέας: kantonopou στις 21 Οκτωβρίου, 2008

*********************************************************************  

Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι απαραίτητο για τα παιδιά μας ως μορφωτικό αγαθό μεγάλης γνωσιακής και παιδαγωγικής αξίας, τονίστηκε στη χθεσινή ημερίδα για το θρησκευτικό μάθημα, στο «Χατζηγιάννειο», την οποία συνδιοργάνωσαν ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων ν. Λάρισας, ο Πολιτιστικός Οργανισμός του δήμου Λαρισαίων (ΠΟΔΛ) και ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του 14ου Γυμνασίου Λάρισας.

Αναλύοντας τις παιδαγωγικές παραμέτρους του μαθήματος ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων (ΠΕ 01) κ. Απ. Ποντίκας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η ένταξη του μαθήματος των Θρησκευτικών στο σχολικό πρόγραμμα είναι δικαιωμένη για λόγους καθαρά παιδαγωγικούς. Κι αυτό γιατί ο γνωσιολογικός χαρακτήρας του μαθήματος ικανοποιεί τα κριτήρια που καθορίζουν την παιδαγωγική δικαίωση της διδασκαλίας ενός μαθήματος στο σχολείο.

Το θρησκευτικό μάθημα, ως μορφωτικό αγαθό ιδιαίτερης παιδευτικής αξίας, τόνισε ο κ. Ποντίκας, ειδικά στους ταραγμένους καιρούς που ζούμε, το έχουν ανάγκη, για την ψυχική τους ωφέλεια, οι μαθητές μας, τα παιδιά μας.Για το μέλλον του μαθήματος και τις νέες μεθόδους διδασκαλίας με τη χρήση υπολογιστή, την αξιοποίηση του internet, κ.λπ., μίλησε ο διευθυντής του 14ου Γυμνασίου, θεολόγος ? ιστορικός, κ. Νικ. Παύλου, παρουσιάζοντας παραδείγματα σύνδεσης των Θρησκευτικών με την Πληροφορική, στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης, ενώ ο Γ.Γ. της τοπικής Ένωσης Θεολόγων και καθηγητής του Γυμνασίου Αρμενίου κ. Χάρης Ανδρεόπουλος, παρουσιάζοντας τη θέση του μαθήματος στα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης, επισήμανε ότι βάσει της Συνθήκης του Άμστερνταμ (1997) τα θέματα θρησκευτικής αγωγής έχουν υπαχθεί στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κάθε κράτους ? μέλους, ξεχωριστά.

Συνεπώς, υπογράμμισε ο ομιλητής, αφ? ης στιγμής συγκεκριμένη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για προτεινόμενο μοντέλο διδασκαλίας δεν υπάρχει, η κάθε χώρα ακολουθεί το δικό της «τύπο» θρησκευτικού μαθήματος, βάσει της εθνικής και πολιτιστικής της ταυτότητας.

Τα περισσότερα κράτη, ανέφερε, ακολουθούν το «ομολογιακό» μοντέλο, όπως και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Commision) για τα δικά της, τα λεγόμενα «Ευρωπαϊκά Σχολεία» (στις Βρυξέλλες, το Στρασβούργο και το Λουξεμβούργο) στα οποία φοιτούν παιδιά των υπαλλήλων της Ε.Ε. και διδάσκονται θρησκευτικό μάθημα με ομολογιακό περιεχόμενο. Τα κράτη στα οποία διδάσκεται το μάθημα με θρησκειολογικό περιεχόμενο είναι ελάχιστη μειοψηφία (μόλις 3 από τα 27 της Ε.Ε.).

Κατά τη γνώμη του κ. Ανδρεόπουλου το μέτρο και την ισορροπία κρατά η Ελλάδα, όπου το μάθημα έχει σαν επίκεντρο τη θρησκευτική παράδοση της χώρας, αλλά, κατά βάση και κυρίαρχα, έχει γνωσιολογικό χαρακτήρα με ευρύτερη παιδευτική αξία, αφού και για τις λοιπές χριστιανικές ομολογίες και τ? άλλα θρησκεύματα ενημερώνει και αποβλέπει γενικότερα στη ενημέρωση των μαθητών για το θρησκευτικό φαινόμενο.  

Πηγή :http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=3272&pid=7&CategoryID=7

Αφήστε μια απάντηση