Ι.Κορναράκης, “Να καταργηθή το μάθημα των Θρησκευτικών” !!!
Συγγραφέας: kantonopou στις 20 Οκτωβρίου, 2008
********************************************************************* του κ.Ιωάννου Κορναράκη, Ομοτίμου Καθηγητού του Πανεπιστημίου Αθηνών
Tον τελευταίο καιρό, το μάθημα των θρησκευτικών έχει την τιμητική του. Έχει γίνει στόχος δριμείας πολεμικής, με το αίτημα της καταργήσεως του! Μόλις προ ολίγου χρόνου, συνειδητοποιήθηκε, από πολλά πνεύματα, ως η μαύρη τρύπα τού κόσμου, ως το πλέον κεντρικό πρόβλημα του κοινωνικού χώρου, ως η πηγή πολλών κακών στην παιδεία και στον πολιτισμό και στο ελεύθερο φρόνημα των ανθρώπων, ως ιδεολογική διαφθορά των Ελλήνων, γενικώτερα!
Το μάθημα των θρησκευτικών βάλλεται από όλες τις τάξεις και παρατάξεις ?θεωρήσεων και απόψεων και ποικίλων τοποθετήσεων?, σε όλες τις σφαίρες της σκέψεως και της ζωής. Υπάρχει μία συνδυασμένη ομοβροντία εναντίον του μαθήματος αυτού, από πολλούς «μαχητές», οι όποιοι ?ως άλλοι δονκιχώτες? βλέπουν στο μάθημα των θρησκευτικών το θρυλικό κάστρο φαντασμάτων και δρακόντων, απειλητικών όλων των αξιών τής ανθρωπινής υπάρξεως!
Έτσι, διαβάζουμε ποικίλα σχετικά κείμενα, τα οποία, όλα, συγκλίνουν σε ένα κεντρικό στόχο, σε ένα αίτημα: στην κατάργηση του μαθήματος αυτού!
Κάποιοι, μάλιστα, απορούν γιατί, αυτήν την κατάργηση, δεν την έχουν ήδη ζητήσει από την πολιτεία, οι ίδιοι οι λειτουργοί τής Εκκλησίας!Λένε: «Αν οι αξιωματούχοι του κλήρου στην Ελλάδα σήμερα διασώζουν εκκλησιαστική συνείδηση, θα ήταν αυτονόητο να απαιτήσουν από την πολιτεία την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία»!
Παθιασμένοι εχθροί τής Εκκλησίας, άπιστοι, αδιάφοροι εντελώς για την Εκκλησία, πολιτικοί, ορθολογιστές και παραταξιακοί αρνητές των αξιών της ζωής, ακόμη και φυγάδες από τον χώρο της Εκκλησίας και άλλοι πολλοί, με συνεχή πολεμική κατά της αλήθειας και διδασκαλίας της, ζητούν «επί πίνακι» κρατικού διατάγματος την… κεφαλή της Εκκλησίας, με τον σφαγιασμό του μαθήματος των θρησκευτικών.
Πρόκειται, αλήθεια, για μια επιθετικότητα κατά του μαθήματος αυτού, πρωτόγνωρη στις διαστάσεις της και στην επιμονή της.Φαινόμενο όντως ενδιαφέρον από την άποψη τής ψυχικής αφετηρίας του επιτιθεμένου. Μιας ψυχικής αφετηρίας, πού μοιάζει με απίθανη αποθήκη πυρωμένων ψυχικών ζυμώσεων, συγκρούσεων και μανιακής εκδικητικότητος σε ένα… μάθημα! Τον παρατηρητή τής πολεμικής κατά του μαθήματος αυτού εντυπωσιάζει, πράγματι, η υποδηλούμενη ψυχική έντασις του επιτιθεμένου. Μια ψυχική έντασις πεισμωμένη και ασυγκράτητη, η οποία είναι δυσανάλογη προς το δήθεν «πρόβλημα», όπως το αντιλαμβάνονται αυτοί, που το πολεμούν.
Και, εκ πρώτης όψεως, ίσως δικαιολογείται, εν μέρει, το είδος αυτό της ψυχικής εντάσεως, επειδή δεν ζητείται η κατάργησις του μαθήματος ως πράξις εκπαιδευτικής λειτουργίας, πού δεν πληρώνει τους όρους τής διδακτικής δεοντολογίας, αλλά ζητείται ο εξοβελισμός του μαθήματος, το οποίο είναι φορέας και μεταβιβαστής, στους μαθητές, των αληθειών τής Εκκλησίας! Ή ετικέτα «θρησκευτικό μάθημα» καλύπτει το κυρίως πολεμούμενο: την αλήθεια, γενικά, τής Εκκλησίας!
Βεβαίως, από την άποψη αυτή, μπορεί να κατανοήσει κάποιος τον παθιασμένο αγώνα και τις απόλυτες και σκληρές τοποθετήσεις για την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών. Παρά το γεγονός, όμως, αυτό, τα ερωτήματα, πού πρέπει να τεθούν ενώπιον των πολεμούντων την αλήθεια τής Εκκλησίας, είναι τα εξής:
?Ποιες ενοχές, άραγε, σάς βασανίζουν για την αποξένωση σας από την αλήθεια τής υπάρξεως, όπως την βιώνει η Εκκλησία, και αισθάνεσθε, υποσυνείδητα, άσχημα μπροστά στην αλήθεια τής Εκκλησίας;
?Ποια συμπλέγματα κατωτερότητος καί υπαρξιακής μειονεξίας φιλοξενείτε μέσα σας, πού σας υποχρεώνουν να βρίσκετε διαφυγή στην πολεμική σας κατά της αλήθειας της Εκκλησίας προκειμένου να αισθάνεσθε υπαρξιακή καταξίωση ως υπέρμαχοι τής… «αλήθειας», όπως εσείς την αντιλαμβάνεσθε;
?Ποιες άλλες, άραγε, υπαρξιακές ελλείψεις και ανεκπλήρωτες επιθυμίες προσωπικής καταξιώσεώς σας, στον κοινωνικό χώρο, προσπαθείτε να αναπληρώσετε και να καλύψετε με την απολυτότητα τής επιθετικότητας σας κατά τής αληθείας τής Εκκλησίας;
Είναι πασίγνωστο ότι, η ψυχολογία των ήμερων μας συνδέει αιτιολογικά την επιθετικότητα με απωθούμενα αισθήματα ενοχής, η οποία προήλθε από την αποτυχία της καταξιώσεως της υπάρξεως, στο επίπεδο της βιώσεως της υπέρτατης αξίας τής ζωής: της αλήθειας! Πάντως, εσείς όλοι οι εχθροί της αλήθειας της Εκκλησίας, με το αίτημα σας της καταργήσεως του μαθήματος των θρησκευτικών, διώκετε την Αλήθεια Εκείνου, Ό Όποιος ανέδειξε το κριτήριο της γνησιότητος της βιώσεως της αντικειμενικής αλήθειας: την ελευθερία! «Γνώσεσθε τήν αλήθεια και ή αλήθεια ελευθέρωση υμάς»!
Μαχόμενοι, λοιπόν, κατά τής αλήθειας τής Εκκλησίας, στρέφεσθε εναντίον τής ελευθερίας του ανθρωπίνου προσώπου, γενικώς. Έτσι, δείχνετε ότι εσείς οι ίδιοι είσθε ανελεύθεροι, παγιδευμένοι στα προσωπικά σας συμπλέγματα τής υποκειμενικής αναλήθειας και ανελευθερίας.
Έτσι, όμως, αυτοκαταργείσθε! Αυτοκαταργούμενοι δε, δεν μπορείτε να ζητάτε να καταργηθεί το μάθημα των θρησκευτικών, το οποίο ήδη σας κατάργησε, ως ερέθισμα αποκαλύψεως της… καταργήσεως σας!
Πηγή:
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.