kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

H ταπείνωσις του Χριστού

Συγγραφέας: kantonopou στις 25 Δεκεμβρίου, 2009

aggel3.jpg του Αρχιμ. Γεωργίου Καψάνη,

Καθηγουμένου Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους

από το βιβλίο του «Θεός εφανερώθη εν σαρκί»Έκδοσις Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου, Άγιον Όρος 2004

Με την Παναγία Θεοτόκο, τον άγιο Ιωσήφ τον Μνήστορα, τους αγγέλους, τους ποιμένες και τους εξ ανατολών Μάγους, προσκυνούμε, ευχαριστούμε, υμνούμε και δοξάζουμε τον ενανθρωπήσαντα  Κύριό  μας, πού για την σωτηρία μας  εγεννήθη  στο σπήλαιο, ανεκλίθη στην φάτνη και εβαπτίσθη στον Ιορδάνη.

Η  άκρα  ταπείνωσίς  Του δεν φαίνεται μόνο στον Σταυρικό Του θάνατο, αλλά και στην Γέννησί Του στο σπήλαιο της Βηθλεέμ  και  στην  Βάπτισί Του  στον Ιορδάνη ποταμό.

Με αυτή την ταπείνωσι ενίκησε τον διάβολο, πού νόμιζε ότι με την υπερηφάνεια του θα βασιλεύση στον κόσμο.

Ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος διδάσκει ότι η στολή που ενεδύθη ο Χριστός, όταν έγινε άνθρωπος, ήταν η στολή της ταπεινοφροσύνης.

Αυτή την στολή ενδύονται και όλοι οι του Χριστού άνθρωποι, γινόμενοι απρόσβλητοι στις επιθέσεις των πονηρών πνευμάτων.

Αυτή  η  ταπείνωσις  επιτρέπει  στους  πιστούς  να  ιδούν τον Χριστό και να Τον προσκυνήσουν ως τον Υιό και Λόγο του Θεού.

Απροσμέτρητη  ταπείνωσις  χαρακτήριζε  την  Παναγία μας και γι’ αυτό αξιώθηκε να γίνη η Χώρα του Αχώρητου.

Ταπεινός  ήταν  και  ο  δίκαιος  Ιωσήφ,  πού  ανέλαβε  την  προστασία της Θεοτόκου και του  θείου  Βρέφους.  Οι  ταπεινοί  ποιμένες  και  οι  ταπεινοί,  παρά  την σοφία τους, Μάγοι  είδαν  και  προσκύνησαν  τον  Ιησού.  Ο ταπεινός επίσης Ιωάννης γίνεται Βαπτιστής του Κυρίου του.

Η   απιστία  και  ολιγοπιστία  γεννάται  στις  υπερήφανες  ψυχές.  Ο  σύγχρονος  άνθρωπος,  γεμάτος  υπερηφάνεια,  αυτάρκεια,  εμπιστοσύνη στα επιτεύγματα του και στην λογική του, δεν πιστεύει και δεν προσκυνεί τον ενανθρωπήσαντα Θεόν.

Ικετεύουμε τον  Φιλάνθρωπο  Κύριο να μας βοηθήση να αγωνισθούμε, για να αποκτήσουμε  αληθινή  και  βαθειά  ταπείνωσι  και  πίστι  στην  ενανθρώπησί  Του και στην αγάπη Του.  Έτσι  θα  συμμετάσχουμε  στον πλούτο Του,  στην  αιώνια  ζωή  Του, στην βασιλεία Του, στην θεότητα Του.

Γιατί όπως λέγουν οι Άγιοι Πατέρες:

Ο Χριστός έγινε άνθρωπος, για να μας κάνη θεούς κατά χάριν.

Επτώχευσε, για να μας πλουτίση.

Κατέβηκε στην γη, για να μας ύψωση στον ουρανό.

Ταπεινώθηκε, για να μας δοξάση.

Δέχου,  Φιλάνθρωπε  Κύριε,  μετά  των αγγέλων, των  ποιμένων  και  των Μάγων και την ιδική μας πτωχή αίνεσι, προσκύνησι, ευχαριστία και δοξολογία.

Πηγή:http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2550&Itemid=1

Αφήστε μια απάντηση