kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Κύπρος – Ένας στους οκτώ μαθητές εγκαταλείπει το σχολείο

Συγγραφέας: kantonopou στις 28 Νοεμβρίου, 2009

s1.jpg ΜΑΚΡΥΣ είναι ακόμα ο δρόμος που πρέπει να καλύψει η χώρα μας, για να αντιμετωπίσει ή έστω να περιορίσει αισθητά το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν τις σχολικές αίθουσες. Σύμφωνα με την έκθεση «Στατιστικές της Εκπαίδευσης 2007-2008» που κυκλοφόρησε πριν από μερικές μέρες από τη Στατιστική Υπηρεσία, στην Κύπρο ένας στους οκτώ μαθητές δεν ολοκληρώνει το σχολείο.

Ειδικότερα, το ποσοστό των πρόωρα αποσυρθέντων ανήλθε το 2007 στο 12,6% και είναι ελαφρώς πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των «27» που είναι 14,8%. Με βάση τα στατιστικά δεδομένα φαίνεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα μαθητικής διαρροής αντιμετωπίζει η Πορτογαλία με ποσοστό 36,3%.

Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται η Σλοβενία, η οποία προφανώς έχει καταφέρει να επιλύσει το πρόβλημα, καθώς το ποσοστό των μαθητών που φεύγουν από την εκπαίδευση δεν υπερβαίνει το 4,3%. Σε πολύ καλό δρόμο βρίσκονται επίσης, η Τσεχία, η Νορβηγία και η Πολωνία. Ο πίνακας δείχνει, εξάλλου, ότι σε πολύ χειρότερη θέση από τη δική μας βρίσκονται αρκετά κράτη-μέλη όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Ρουμανία με ποσοστά που υπερβαίνουν το 19% και φτάνουν μέχρι και το 31%. Όσον αφορά στην Ελλάδα, το ποσοστό των αποσυρθέντων είναι όσο και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, ενώ στη Φινλανδία η οποία φημίζεται για το εκπαιδευτικό της σύστημα το ποσοστό είναι 7,9%.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία προκύπτει επίσης, ότι η Κύπρος κατέχει μια πολύ καλή θέση όσον αφορά στο ποσοστό των νέων ηλικίας 20-24 ετών με μορφωτικό επίπεδο τουλάχιστον του Λυκείου. Το 2008 το 85,1% της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας κατείχε τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης των 27 ήταν 78,5%.

Η Ελλάδα βρίσκεται πιο κάτω από εμάς με 82,1% όπως επίσης και άλλες 20 χώρες. Την πεντάδα με τα υψηλότερα ποσοστά – πάνω από 90% – αποτελούν η Νορβηγία, η Πολωνία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Τσεχία.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Πηγή:http://www.philenews.com/

Αφήστε μια απάντηση