ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΥΝΟΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΡΑΦΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Συγγραφέας: kantonopou στις 23 Σεπτεμβρίου, 2008
Δρ. Γεώργιος Τσακαλίδης – (Γράφηκε 12.08.08 ) Ποιος το περίμενε; Το Υπουργείο Παιδείας ευνοεί με την απερίσκεπτη εγκύκλιό του εκείνους που θα στρέψουν τα νώτα τους στο Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜΘ). Δεν γνωρίζω τίνος εγκεφάλου έμπνευση υπήρξε η πρόσφατα εν μέσω διακοπών αποσταλείσα εγκύκλιος, που δίνει το δικαίωμα διαγραφής από το ΜΘ, χωρίς να χρειάζεται πλέον η επίκληση λόγων αθεΐας, ετεροδοξίας ή ετεροθρησκείας (προηγούμενη εγκύκλιος Γκεσούλη) για την απαλλαγή από το μάθημα. Είναι όμως γεγονός ότι θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία και θα φέρει σε δύσκολη θέση τους θεολόγους καθηγητές. Θα φέρει όμως σε πολύ πιο δύσκολη θέση και την Κυβέρνηση της Ν.Δ., η οποία αντλεί το μεγαλύτερο ποσοστό των ψήφων της από τους ανθρώπους της Εκκλησίας ή τους φίλα προς αυτήν προσκειμένους. Γίναμε υποτελείς στην Ε.Ε., χωρίς να το πάρουμε είδηση; Απ? ό,τι γνωρίζω η Παιδεία είναι υπόθεση των επιμέρους κρατών ? μελών και όχι υπόθεση της κεντρικής εξουσίας. Αλλά και έτσι να ήταν πώς έσπευσε το Υπουργείο της Παιδείας να συμμορφωθεί πάραυτα και ασμένως στην οδηγία, ενώ για άλλα ζητήματα που ανακύπτουν τόσο το Υπουργείο όσο και η Κυβέρνηση ακολουθούν παρελκυστική τακτική και εξαντλούν όλα τα περιθώρια, ακόμη και τα δικαστικά, προκειμένου να μη συμμορφωθούν; Είναι απορίας άξιο. Αν υπάρχει ένα μάθημα που περισσότερο παντός άλλου καλλιεργεί στον μαθητή την ιδιοπροσωπία του Έλληνα και Ορθόδοξου και τον εφοδιάζει με μορφωτικά αγαθά που θα του είναι χρήσιμα τόσο στον προσανατολισμό του όσο και στην αντιμετώπιση της ζωής είναι το ΜΘ. Πρέπει λοιπόν να το αποδυναμώσουμε; Πρέπει να πριονίσουμε το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε; Άλλες χώρες το προσέχουν ιδιαίτερα, επειδή πιστεύουν ότι guter Christ bedeutet guter B?rger (καλός χριστιανός σημαίνει καλός πολίτης). Ως φαίνεται δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας να έχει καλούς χριστιανούς ως πολίτες, οι οποίοι θα προτάσσουν το καλό του κοινωνικού συνόλου απέναντι στο ατομικό τους καλό, θα εφαρμόζουν με εντιμότητα τους νόμους του Κράτους και δεν θα το εξαπατούν με χίλιους τρόπους, με φοροδιαφυγές ή φοροκλοπές. Δεν θ? αργήσουν, νομίζω, να γίνουν ορατά τα αποτελέσματα αυτής της απερίσκεπτης εκπαιδευτικής πολιτικής. Προσπαθούμε ν? αντιγράψουμε από την παιδεία στην Ευρώπη ό,τι στραβό έχει (τις διαγραφές από το ΜΘ, που αξιόλογοι ευρωπαίοι επιστήμονες αναγνωρίζουν ως ένα σοβαρό πρόβλημα), ενώ άλλα θετικά της παιδείας τους μας αφήνουν αδιάφορους. Πότε π.χ. θα λειτουργήσει η παιδεία μας καλύτερα από την παραπαιδεία, άγνωστη σχεδόν στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, που αποτελεί αληθινή αφαίμαξη για πολλά ελληνικά νοικοκυριά; Πότε θα πάψει να καταστρατηγείται ασύστολα η αξιοκρατία στην ανάδειξη των στελεχών της εκπαίδευσης; Πότε θα πάψει ο κομματισμός και ο κομματικός συνδικαλισμός να είναι η τροχοπέδη στην ομαλή λειτουργία των σχολείων; Πότε θ? αποκτήσουμε κτιριακές υποδομές ανάλογες μ? εκείνες των προηγμένων χωρών της Ευρώπης; Πότε θ? αναβαθμισθεί ο ρόλος του εκπαιδευτικού; Πότε θα προσαρμοσθεί ο μισθός του στον μέσο μισθό των χωρών της Ευρώπης;
|
Πηγή:http://www.prlogos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=4899&Itemid=38
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.