kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Η Ευχαριστία και τα…μικρόβια

Συγγραφέας: kantonopou στις Αύγουστος 30, 2009

0o.jpgΠάντοτε οι άνθρωποι συνέχεαν τη ζωή με την υγεία. Πάντοτε φαντάζονταν  ότι υγεία σημαίνει ζωή. Πάντοτε πίστευαν ότι εξασφαλίζεται μακροζωΐα όταν εξασφαλιστούν όροι υγιεινής.

Μέσα σ’ αυτή τους την αγωνία και στο παρελθόν τέθηκε θέμα για τον τρόπο «διανομής» της Θείας Ευχαριστίας (επερώτηση στη…Βουλή και πρόταση για μιας χρήσεως…κουταλάκι) και τώρα με την λεγόμενη γρίππη των χοίρων αναζωπυρώθηκαν τέτοιου είδους συζητήσεις.

Γράφονται λοιπόν πολλά, ακούγονται περισσότερα και γενικεύεται μια σύγχυση που από την μία της πλευρά ισχυρίζεται ότι η πολυχρησία της λαβίδας (κουταλάκι Θείας Μεταλήψεως) θα μεταδώσει μικρόβια (ἐν προκειμένῳ των χοίρων)· η άλλη, η θεολογικότερη, αποκλείει τέτοιο ενδεχόμενο από το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, και τέλος μια «επιστημονικο-λαϊκότερη» προτείνει λογικά αποδεικτικά επιχειρήματα (οι παπάδες στα σανατόρια) και το αμίμητο ότι μέσω του ασημένιου σκεύους της λαβίδας δεν μεταφέρεται ο ιός (ωσάν να υπάρχει μεν αλλά να μη μεταφέρεται!!).

Τέτοιου είδους διελκυστίνδα, για την Εκκλησία του Χριστού, είναι άτοπη και ανόητη.

Την Ευχαριστία την τελεί το Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού «εἰς ἀνάμνησίν Του καὶ εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ ζωὴν αἰώνιον». Το Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού είναι οι σε Αυτόν πιστεύοντες. Δηλαδή όσοι τον εμπιστεύονται Κύριο της ζωής τους και Σωτήρα της ύπαρξής τους. Η Εκκλησία δεν τελεί μαγικές τελετές για να τις αντιπαρατάξει στα προβλήματα και τις δυσκολίες του κόσμου. Αναφέρει τον κόσμο στον Χριστό προκειμένου να μεταβληθεί (ο κόσμος) σε Σώμα Χριστού!

Η ζωή και η επιβίωση για την Εκκλησία δεν ταυτίζονται. Ζωή για την Εκκλησία είναι ο Χριστός. Γι᾿ αυτό και πολλά από τα μέλη-τέκνα της (της Εκκλησίας) μπροστά στο δίλημμα της άρνησης του Χριστού προτίμησαν (και προτιμούν) τον θάνατο. Μέσω των μυστηρίων και της Ευχαριστίας «ἐνεργεῖται ἐν ἡμῖν» η Ζωή που είναι ο Χριστός.

Τα Μυστήρια της Εκκλησίας δεν είναι υπόθεση των δημοσιογραφικών παρουσιάσεων. Το Μυστήριο της Ευχαριστίας αφορά μόνον τους πιστούς όχι τους… παρατηρητές, ούτε τους… εξ έθους κοινωνούντας. Η Εκκλησία του Χριστού δεν ταυτίζει τα Μυστήρια με τον Θεό. Τα έχει τρόπο «προσπέλασης» σ’ Αυτόν.

Ο Άρτος και ο Οίνος της Ευχαριστίας ΕΙΝΑΙ το Σώμα και το Αίμα του Χριστού γιατί αυτό μας παρέδωσε ο Χριστός, που είναι ο Θεός της ζωής των Χριστιανών. Από τον λόγο του Χριστού υποστασιάζονται τα μυστήρια και συγχρόνως δεν εξαντλούν τον… Χριστό, μόνον στην παρουσία τους!Δεν έχουν μόνα τους αξία. Δεν τα αντιπαραθέτουμε στον μολυσμένο κόσμο. Η Εκκλησία προσλαμβάνει τον μολυσμένο ηθικοπνευματικά κόσμο για να τον κάνει Βασιλεία του Θεού. Δηλαδή κοινωνία αγάπης και θυσίας.

Αν αυτό δεν το καταλάβαμε είμαστε σε συγγνωστή πλάνη αλλά δεν μπορούμε να γίνουμε κριτήριο για τις ενέργειες της Εκκλησίας. Το θαύμα δεν είναι πιστόλι στον κρόταφο των αμφισβητούντων. Ούτε εγωιστική επιβεβαίωση των απόψεων των Χριστιανών. Η σχέση με τον Χριστό δεν είναι απόψεις ούτε αποδείξεις. Είναι περιπέτεια πορείας «ἐπὶ τῶν κυμάτων». Όποιος θέλει μπορεί να «αναπαύεται» στην ακινησία του «κρεβατιού» του· δεν μπορεί όμως να θέλει να ρυθμίσει την περιπέτεια αυτών που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον Χριστό «βασανιζόμενοι ὑπὸ τῶν κυμάτων».

Η πίστη είναι σχέση και η μετοχή στην Ευχαριστία πορεία και όχι συμβόλαιο ασφαλιστικής εταιρείας έστω και…ουράνιας! Η Ευχαριστία είναι έκφραση της υπάρχουσας Κοινωνίας των «εἰς Χριστὸν πιστευόντων»· δεν είναι «μαγικός ζωμός για να νικήσουμε τους Ρωμαίους».

Στην Εκκλησία μπαίνεις με το Βάπτισμα, δηλαδή αποφασίζοντας ως τρόπο ζωής σου τις εντολές του Χριστού και ζεις με την Ευχαριστία που μεταβάλλει-μπολιάζει και την δική σου ύπαρξη σε δούλο και μιμητή του Χριστού.

Όλα τα άλλα είναι ανόητα και άτοπα.

Με αγάπη και ευχές

ο Εφημέριος σας

π. Θεοδόσιος

Πηγή:enoriako.info/2009_08a.htm

Αφήστε μια απάντηση