Ο Παύλος ως διώκτης του Χριστιανισμού
Συγγραφέας: kantonopou στις 3 Ιουλίου, 2009
Ούτε οι επιστολές, ούτε οι Πράξεις μας βεβαιώνουν ότι ο Παύλος είχε συναντήσει τον Ιησού κατά τη διάρκεια της δημόσιας δράσης του. Η δήλωση στο Β’ Κορ. 5:16:”ει δέ καί εγνώκαμεν κατά σάρκα Χριστόν αλλά νύν ουκέτι γινώσκομεν” δεν φαίνεται να στηρίζει μια τέτοια άποψη. Οι ερμηνείες που έχουν δοθεί επάνω στο χωρίο αυτό είναι αρκετές. Για τη λύση της αναφοράς “εγνώκαμεν κατά σάρκα […] αλλά νύν ουκέτι γινώσκομεν”, έχουν προταθεί τα εξής: Είτε αναφέρεται στο “εγνώκαμεν” το παθητό σώμα του Χριστού το οποίο πλέον δεν είναι έτσι στον Χριστό ως Σωτήρα (ανθρωπότητα-θεότητα, για τους Χριστιανούς που δέχονται ως Θεό τον Ιησού Χριστό) Είτε αναφέρεται ο Παύλος στα προ της μεταστροφής του γεγονότα, οπότε αναγνώριζε τον Σωτήρα μόνο ως Ιησού Ναζωραίο και όχι ως Χριστό. Είτε αποδοκιμάζει τη λανθασμένη πίστη ότι ο Χριστός ήταν σωτήρας μόνο του Ισραήλ λόγω της “κατά σάρκα” συγγένειας με τους Ιουδαίους, ενώ δεν θα έπρεπε να είναι έτσι.Ξεκινώντας πάντως από το γεγονός ότι αναφέρει, όχι “Ιησούν” αλλά “Χριστόν”, κάνει πιθανότερο η αναφορά αυτή να γίνεται στο πρόσωπο του Χριστού ως Σωτήρα και όχι ως ανθρώπου τον οποίο γνώρισε σε κάποια κατ’ ιδίαν συνάντηση.Πάντως αυτό δεν σημαίνει και απουσία του Παύλου από τα Ιεροσόλυμα κατά τη διάρκεια της δημόσιας δράσης του Ιησού Χριστού (το 30-33 μ.Χ.). Αντιθέτως, κατά το διάστημα αυτό, ο “νεανίας” Παύλος (Πράξ. 7:58) βρισκόταν στα Ιεροσόλυμα, όπου είχε συνάψει στενές σχέσεις με την ανωτάτη θρησκευτική ηγεσία και μάλιστα με τον ίδιο τον αρχιερέα – πρόεδρο του Μεγάλου Ιουδαϊκού Συνεδρίου (Πράξ. 9:1), λαμβάνοντας ενεργό ρόλο στο διωγμό εναντίον των ιουδαίων χριστιανών.Τον μετά μανίας διωγμό των χριστιανών από τον Παύλο ομολογεί ο ίδιος (Γαλ. 1:13, Α’Κορ. 15:9, Φιλιπ. 3:5 εξ.), ενώ το επιβεβαιώνει και ο Λουκάς στις Πράξεις (8:3, 9:1-2, 26:9-11), ο οποίος μάλιστα αναφέρει ότι δεν αρκέσθηκε μόνο στο διωγμό των χριστιανών της Ιουδαίας, αλλά ζήτησε την άδεια και την βοήθεια του αρχιερέα, για να μεταβεί στη Δαμασκό με σκοπό να συλλάβει και τους εκεί μεταστραφέντες ιουδαίους και να τους οδηγήσει στην Ιερουσαλήμ ώστε να δικασθούν και να τιμωρηθούν (Πράξ. 9:1-2). Το μίσος του Παύλου εναντίον των ομοεθνών του χριστιανών πήγαζε, αφ’ ενός μεν από τον μέχρι φανατισμού ζήλο του υπέρ της ιουδαϊκής θρησκείας (Φιλιπ. 3:5-6, Πράξ. 26:4 εξ., Γαλ. 1:13 εξ.) αφ’ ετέρου δε από την αγάπη του προς το ιουδαϊκό έθνος, το οποίο είχε επιλεγεί από τον Θεό να επιτελέσει σπουδαίο έργο στην ιστορία της Θείας Οικονομίας (Ρωμ. 9-11). Επιπλέον, σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι ο Ιησούς είχε καταδικασθεί σε σταυρικό θάνατο ως σφετεριστής του μεσσιανικού αξιώματος, ενώ κατέλυσε διάφορες διατάξεις του μωσαϊκού νόμου και προέβλεψε την καταστροφή του ναού.
| Μεταστροφή στη Δαμασκό |
34 μ.Χ. |
| Παραμονή στην Αραβία |
35-37 μ.Χ. |
| Απόδραση από τη Δαμασκό επί Αρέτα Δ’ |
37-38 μ.Χ. |
| Πρώτη ανάβαση στα Ιεροσόλυμα |
τέλος 37-αρχές 38 μ.Χ. |
| Δεύτερη ανάβαση στα Ιεροσόλυμα την εποχή του λιμού |
τέλος 43-αρχές 44 μ.Χ. |
| Πρώτη αποστολική περιοδεία: Αντιόχεια, Σελεύκεια, Κύπρος, Πέργη Παμφυλίας, Αντιόχεια Πισιδίας, Ικόνιο, Λύστρα, Δέρβη Λυκαονίας, Λύστρα, Ικόνιο, Αντιόχεια Πισιδίας, Πέργη Παμφυλίας, Αττάλεια, Αντιόχεια Συρίας |
αρχές 44-τέλος 45 μ.Χ. (κατ’ άλλους 46-48 μ.Χ.) |
| Συνάντηση και αντίθεση Παύλου και Πέτρου στην Αντιόχεια |
τέλος 45 μ.Χ. |
| Ιεραποστολική δράση Παύλου και Βαρνάβα στην Αντιόχεια (Πράξ. 14:28) |
46-48 μ.Χ. |
| Τρίτη ανάβαση στα Ιεροσόλυμα – Αποστολική Σύνοδος |
48 μ.Χ. |
| Δεύτερη αποστολική περιοδεία: Αντιόχεια, περιοχές Συρίας και Κιλικίας, Δέρβη, Λύστρα, Φρυγία, Γαλατία, Μυσία, Τρωάδα, Σαμοθράκη, Νεάπολη, Φίλιπποι, Αμφίπολη, Απολλωνιάδα, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Αθήνα, Κόρινθος, Έφεσος, Καισαρεία, Ιεροσόλυμα, Αντιόχεια |
49-52 μ.Χ. |
| Τετάρτη ανάβαση στα Ιεροσόλυμα |
52 μ.Χ. |
| Τρίτη αποστολική περιοδεία: Αντιόχεια, Γαλατία, δυτική Βιθυνία, Φρυγία, Έφεσος (3ετής παραμονή), Τρωάδα, Μακεδονία, Δαλματία, Κόρινθος, Φίλιπποι, Τρωάδα, Άσσος, Μιτυλήνη, Σάμος, Μίλητος, Κως, Ρόδος, Πάταρα, Τύρος, Πτολεμαΐδα, Καισαρεία, Ιεροσόλυμα |
52 ή 53-57 μ.Χ. |
| Πέμπτη ανάβαση στα Ιεροσόλυμα – Σύλληψη |
μέσα 57 μ.Χ. |
| Φυλάκιση στην Καισάρεια Παλαιστίνης |
μέσα 57 – 59 μ.Χ. |
| Αναχώρηση για τη Ρώμη |
Τέλη 59 μ.Χ. |
| Άφιξη στη Ρώμη |
αρχές 60 μ.Χ. |
| Φυλάκιση στη Ρώμη “ιδίω μισθώματι” |
60-μέσα 62 μ.Χ. |
| Τετάρτη Αποστολική περιοδεία: Ρώμη, Ν. Γαλλία, Ισπανία, Ρώμη, Κρήτη, Έφεσος, Μακεδονία (Φιλίππους), Νικόπολη, Δαλματία, Μακεδονία (Φιλίππους), Τρωάδα – Δεύτερη σύλληψη από τις ρωμαϊκές αρχές επί Νέρωνα |
63 – 65 ή 66 μ.Χ. |
| Μεταφορά στη Ρώμη, δεύτερη φυλάκιση |
66 μ.Χ. |
| Μαρτύριο Παύλου |
66 ή 67 μ.Χ. |
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.