kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

ΕΡΓΟ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ: «Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ»!

Συγγραφέας: kantonopou στις 19 Αυγούστου, 2008

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ?

από τον Μάκη Βραχιολίδη

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, αυτό που αφορά στην κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών. Κάτι που προλειαινόταν από την εποχή που Αρχιεπίσκοπος ήταν ο μακαριστός Χριστόδουλος. Τότε που αντιδράσεις του εκλιπόντος ήταν έντονες και η Κυβέρνηση Καραμανλή είχε φρενάρει τις διαδικασίες κατάργησης των Θρησκευτικών. Σήμερα όμως, και με διαπιστωμένη την ανυπαρξία αντίδρασης του νέου Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, η Κυβέρνηση δράττεται της ευκαιρίας και ανακοινώνει τον περιορισμό του μαθήματος των Θρησκευτικών σε προαιρετικό μάθημα. Με το επιχείρημα ότι το 15% των μαθητών είναι αλλοδαποί, ο Υπουργός Παιδείας κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε ότι μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται προαιρετικό και θα διδάσκεται μόνον σε όσους το επιθυμούν.
Τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί που τίθενται είναι πολλά και ίσως το σημαντικότερο το έθεσε ο Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, ο οποίος είπε ότι θα μπορούσε μελλοντικά, όποιος μαθητής θεωρεί ότι του είναι άχρηστα τα αρχαία ή τα μαθηματικά, να ζητήσει να απέχει από την διδασκαλία αυτών των μαθημάτων.

Η ψυχή του έθνους είναι η γλώσσα και η θρησκεία. Ο ίδιος ο Κοσμάς ο Αιτωλός συνέδεε την Ελληνική με την  Χριστιανική Παιδεία και την Εκκλησία. Έλεγε χαρακτηριστικά:

«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσης τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας». Το δε έργο του Πατροκοσμά ήταν καθαρά Ελληνοχριστιανικό. Ιδού μερικές από τις σημαντικές προσφορές του, οι οποίες βοήθησαν ώστε το έθνος να διατηρήσει και να ενδυναμώσει την Ελληνοορθόδοξη πίστη του:

 έφτιαξε 4.000 κολυμβήθρες με χρήματα πλουσίων ώστε να μπορούν να βαπτίζονται τα πάμφτωχα Ελληνόπουλα της σκλαβωμένης Πατρίδος

?  έδωσε πάνω από 500.000 κομποσκοίνια και σταυρουδάκια στους Χριστιανούς για τη στερέωση και την πνευματική τους ενίσχυση

?  βοήθησε να στερεωθούν, να Εξομολογηθούν και να επανέλθουν στην ευσέβεια εκατομμύρια άνθρωποι!

 ?  συνέβαλε τα μέγιστα στο να θεριέψει η Πίστη στο Χριστό και η ελπίδα στην Ελευθερία του Γένους, για την οποία κήρυττε παντού.

Σήμερα λοιπόν, όλα αυτά θεωρούνται πια ξεπερασμένα. Την ώρα που  η μετανάστευση και η λαθρομετανάστευση λαμβάνουν διαστάσεις εκρηκτικές και ανεξέλεγκτες, όταν πια είναι βεβαιωμένο ότι άνθρωποι απαίδευτοι, απολίτιστοι, άξεστοι, άθρησκοι έρχονται λάθρα στην χώρα μας, αναζητώντας μία καλύτερη μοίρα, η Ελλάς αντί να τους προσφέρει αυτά που διαθέτει, τον πολιτισμό και την Ελληνοχριστιανική παιδεία, αυτοχειριάζεται!!! Με το αιτιολογικό ότι ισχύει η πολύ-πολιτισμικότητα, άρα πρέπει να περιορίσουμε, να καταργήσουμε ή να καταστήσουμε προαιρετική την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, απεμπολούμε ό,τι πολυτιμότερα στοιχεία έχει να επιδείξει η χώρα μας.
Κατ? αρχήν ποιο ήταν το έργο του Μητροπολίτη Αλβανίας Αγίου Αναστασίου, πριν αναλάβει την θέση που κατέχει στην γειτονική χώρα; Ιεραπόστολος στην Αφρική ήταν, όπως και εκατοντάδες άλλοι σαν κι αυτόν μεταλαμπάδευαν το ελληνορθόδοξο φως στις Αφρικανικές-Ασιατικές χώρες. Σήμερα λοιπόν, που στην χώρα μας έρχονται οι χιλιάδες απαίδευτοι, δεν θα τους προσφέρουμε την Ελληνοορθόδοξη Παιδεία;
Κι αν οι αλλοδαποί φέρουν μαζί τους το θρήσκευμα του μουσουλμάνου ή βουδιστή, το μάθημα των Θρησκευτικών, πέραν των άλλων έχει και ηθικοπλαστικό χαρακτήρα, παρέχει αγωγή, η οποία -τέλος πάντων- δεν προσφέρεται μόνον μέσα από την διδασκαλία των Μαθηματικών και των της φυσικής γνώσεως.

 Όσοι σήμερα υπερθεματίζουν για τον περιορισμό, κατάργηση και προαιρετική διδασκαλία των Θρησκευτικών, είναι οι ίδιοι οι οποίοι στιγμάτιζαν ως ρατσιστές όσους ηρνούντο το δικαίωμα στους αλλοδαπούς να σηκώσουν την Ελληνική σημαία, κατά τις εθνικές παρελάσεις. Μάλιστα προέτασσαν  ως επιχείρημα τον  Ισσοκράτη, λέγοντας ότι «οι μετέχοντες της Ελληνικής Παιδείας, είναι Έλληνες». Κάτι τέτοιο είχε πει και ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Στεφανόπουλος, υπεραμυνόμενος του δικαιώματος των αλλοδαπών να γίνουν σημαιοφόροι του Εθνικού μας συμβόλου. Η προσφερόμενη Ελληνική Παιδεία όμως προς τους αλλοδαπούς, από σήμερα καθίσταται κολοβή, άνευ του χριστιανικού περιεχομένου της, ωσονούπω δε και άνευ του ιστορικού, αρχαιοελληνικού. Διότι σαφώς  και η Ελληνική ιστορία βιάζεται μέσω «ιστορικών» πονημάτων τύπου Ρεπούση, οι ήρωες της επαναστάσεως αποκαθηλώνονται, τα αρχαία Ελληνικά περιορίζονται, ενώ σε λίγο κάποιοι ?φωστήρες παιδαγωγοί, θα ζητήσουν την προαιρετική διδαχή και των υπόλοιπων μαθημάτων, κατά το παράδειγμα των Θρησκευτικών.
Το δε «Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων», καλά θα κάνει να απαλείψει οριστικά τον τίτλο «Θρησκευμάτων», δεδομένου ότι φαντάζει ομολογουμένως γελοίο να φέρει επιγραφή ενός μαθήματος το οποίο με την απόφασή της κατέστησε επουσιώδους σημασίας.

Πολλοί κι όχι άδικα, νοσταλγούν την εποχή που Αρχιεπίσκοπος ήταν ο μακαριστός Χριστόδουλος. Τότε που αντιστάσεις του στις εκδηλούμενες προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας, ανέστειλαν την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δυστυχώς όμως, η σιωπή του σημερινού Αρχιεπισκόπου και τα εν γένει έως σήμερα δείγματα γραφής του, μου δίνουν το δικαίωμα να υποστηρίζω, ότι και το μάθημα των Θρησκευτικών θα παυθεί οριστικά, αλλά και άλλες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας, θα συρρικνώσουν το Ελληνορθόδοξο φρόνημα.

     Πηγή: http://www.press-bank.com/articles/viewnews.aspx?lc=greek&newsid=51F85813-B57F-4876-B901-1792BE998490 

Αφήστε μια απάντηση